Jump to content

Recommended Posts

Poti incerca o pompa noua de benzina cu debitul necesar pentru puterea maxima si eventual injectoare noi :)

Share this post


Link to post

Nu stiu daca espero are delcoul mobil si respectiv se poate modifica cu 5 grade avansul fata de setarea de fabrica poate chiar cu 10 grade daca mergi cu benzina de gen omv 100 99premium sau poti sa mergi cu aditiv antidetonant.

Sigur se va simti diferenta in oras si in afara pana in turatii de 5000 sa zicem.

La Leganza poti incerca sa maresti presiunea pe rampa cu o supapa reglabila. Pompa de benzina mai puternica si injectoare mai mari. Insa deja modifici consumul destul de mult si sincer Leganza nu mi-se pare o masina de "fuga" .

Este ok ca performante pentru o "limuzina".

Poti incerca sa gasesti o cale de reducere a consumului .

Edited by ROV

Share this post


Link to post
Adresez inca o intrebare , anume:

 

Daca masina produce teoretic 133cp cu map-ul de avans pentru benz de 91. Atunci..prin marirea avasului ar trebui sa creasca si puterea putin..2 3 cp si cuplul ar trebui sa creasca si el cu 5 10 nm. In aceelasi timp consumul va fi probabil la fel sau cu 1 l mai mic, asta in functie de stilul de condus.

 

Nici una nici alta.Setarea pe CO91 scade durata de injectie si avansul pe plaja de turatie 1000-2500 rot/min.

Deci o benzina proasta nu arde in cantitate mare cu motorul subturat si din aceasta cauza este redusa cantitatea injectata.

Daca este setata pe CO95 si apar detonatii (in principiu vara la 90% din tipurile de benzina comercializate in romania) ecm-ul scade mult avansul la aprindere si motorul devine mai lenes.

 

 

 

 

La Leganza poti incerca sa maresti presiunea pe rampa cu o supapa reglabila. Pompa de benzina mai puternica si injectoare mai mari.

 

Si sonda lambda va indica ecm-ului un amestec bogat iar aceasta va scade durata de injectie si rezultatul va fi : zero :)

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Deci nu ne bagam nasul pe acolo. Bine, oricum nu aveam de gand.

 

In alta ordine de idei, dintre posesorii de Leganza, recomanda cineva (din proprie experienta!) o solutie buna de curatat/intretinut pielea/bordul ? Cu accent pe piele. Thanx.

Share this post


Link to post

Intrebare pentru cei priceputi, in special pentru ovi_jer.

 

Printre multele chestii pe care vreau sa le innoiesc in primavara-vara asta se numara si amortizoarele. Am luat amortizoare Kayaba pentru fata si, conform catalogului, sint diferite pentru stinga si dreapta. Ceasul rau, nu am mai avut chef sa caut care pe ce parte sa-l pun (conform codului) si, evident, cel de pe dreapta l-am pus pe stinga. Deocamdata am pus doar unul si aici vine intrebarea: chiar sint stinga-dreapta, sa il pun conform codului ? Dupa parerea mea, sint absolut sigur ca nu exista nici o diferenta, cel putin exterioara, cote, etc. Daca ar fi dupa mine, 99% l-as lasa asa, nu cred ca are vreo importanta. Singura chestie care ar putea deosebi amortizoarele (stinga-dreapta) in general cred eu ca ar trebui sa fie doar urechile alea in care se prind conductele (furtunul mai exact) de frina si cablurile pentru senzori ABS sau de alta natie. Insa, din cite am observat eu, cam toate amortizoarele au urechile in toate pozitiile in care ar putea fi montate conducte, cabluri, etc ... Pornind de la constatarea asta, ramine intrebarea : exista vreo diferenta reala intre amortizoare ? Va avea masina un comportament necorespunzator ? Le schimb ?

Share this post


Link to post

N-oi fi eu priceput, dar nici batut in cap nu sunt, asa ca imi permit sa incerc si eu un raspuns. Singura diferenta este pozitia urechii aia pentru senzorul ABS.

Share this post


Link to post

Nu au avut pe ele indicativele LH si RH ?Din punct de vedere tehnic-fizic nu difera nimic.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Nu, din pacate nu au avut decit un cod numeric, numele prescurtat al firmei KYB si Made in Japan. Oricum, cele spuse de tine imi confirma ceea ce credeam si eu legat de caracteristicile tehnice. O sa le las asa, daca apar probleme o sa postez. Mai dureaza putin pina le vad la lucru, cutia e viteze inca e in balcon, motorul e chel, doar carterul si pistoanele au ramas din el ... :D

Share this post


Link to post

Ecm-ul de pe Leganza se poate modifica..ma refer la rescriere sau orice alta procedura? Daca da, stiti cine poate face asa ceva si cam cat costa?

Din cate am citit prin manual , exista inlocuitor de catalizator, respectiv doar carcasa de dimensiunile si forma catalizatorului. Se gaseste pe undeva asa ceva ? Cam cat costa?

 

Cred ca am gasit o solutie la problema legata de pierderea de lichid de la semeringul casetei de directie.

 

Masina mea, teoretic are aproape 90 de mii de km . Am observat ca nu pierdea foate mult lichid.

Imediat ce am luat-o am schimbat tot ce inseamna lichid sub capota.La servo-directie am desfacut o conducta si am curatat tot lichidul din instalatie (era negru) , am pus Castrol D3 si apoi dupa 500 de km am pus aprox 150 ml de solutie 2+2 de reconditionare a semeringurilor de cutie. Am spalat caseta cu jet sub presiune si dupa 1500 de km inca nu  observ lichid in jurul semeringului. sper sa reziste mai mult timp.

 

O alta problema relativ minora.

Mi-am montat un kit xenon pe faza scurta si atunci cand aprind farurile mi-se declanseaza si stopurile de ceata .

A mai intampinat cineva problema asta?

Edited by ROV

Share this post


Link to post

In primul rind multumesc celor care si-au dat aseara parerea mai profesionista, mai amatoare in legatura cu amortizoarele. Scuze pentru intirziere, eram frint si nu mai functionam bine.

 

@ROV: Exista intr-adevar o piesa care se pune in locul catalizatorului. De fapt e o simpla teava cu flansele de prindere la capete. Pe de alta parte, te sfatuiesc cu tarie sa nu-ti transformi masina din una EUR2-EUR3 intr-o fabrica de poluare, doar de dragul a citiva ponei rataciti prin sistemul de evacuare. Pe un topic, nu mai retin care, s-a spus clar ca la masinile "civile" evacuarea este cea care reduce din performantele motorului, fiind capabila sa "arunce" doar aprox. jumatate din cit ar trebui sa arunce, daca motorul ar fi exploatat la maxim. Chiar in momentul asta, eu am in casa motorul facut bucatele. De interes pentru discutia in cauza sint supapele de evacuare, care sint cam cu o treime (daca nu mai mult) mai mici decit supapele de admisie. Mergind pe ideea asta, daca vrei sa faci o treaba ca lumea si sa mai scoti niste cai adevarati din Leganza, eu cred ca s-ar impune schimbarea chiulasei, dotarea cu supape de evacuare mai mari, inlocuirea integrala a esapamentului cu unul optimizat, s.a.m.d. Daca vrei sa faci tuning adevarat, NU RECURGE LA METODE DE "SPATELE BLOCULUI" ...

 

Tot @ROV: ECM-ul de Leganza permite chip-tuning, daca la asta te referi. Eu am pe a mea asa ceva si mai sint pe forum si alti colegi cu Leganze putin "dopate". Insa ... sa nu te plingi apoi de disc de ambreiaj, rulmen presiune si altele ...

 

PS: cred ca tot ovi_jer e cel care a pus punctul pe i in legatura ca faptul ca evacuarea este strangulata in mod voit. :)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

ROV @ Ori te multumesti cu masina la stadiul actual ori cauti alta masina care sa te satisfaca :)

Referitor la problema cu aprinderea lampilor de ceata : ridicatoarele de tensiune de la xenoane emit paraziti radio in special foarte multi la aprindere si intrerupatorul digital cu impuls de la ceata spate este influentat de acesti paraziti.

Share this post


Link to post

ovi_jer @ Prefer sa-i aduc imbunatatiri.

LA tine cum ai rezolvat problema cu xenoanele?

Share this post


Link to post

Nu le folosesc niciodata deci am scos siguranta :)

Share this post


Link to post

Adica faptul ca xenoanele afecteaza lampile de ceata e o chestie generala ? Hmmm ... Ma batea si pe mine gandul sa montez asa ceva ... deoarece sper sa imbunatatesc vizibilitatea pe ploaie ... Cu asfaltul ud e mai neplacut ...

Share this post


Link to post

Nu e o chestie generala, depinde de kitul HID folosit

Chiar in momentul asta, eu am in casa motorul facut bucatele. De interes pentru discutia in cauza sint supapele de evacuare, care sint cam cu o treime (daca nu mai mult) mai mici decit supapele de admisie. Mergind pe ideea asta, daca vrei sa faci o treaba ca lumea si sa mai scoti niste cai adevarati din Leganza, eu cred ca s-ar impune schimbarea chiulasei, dotarea cu supape de evacuare mai mari, inlocuirea integrala a esapamentului cu unul optimizat, s.a.m.d.

 

No way! :) Modificarea prin largire a supapei de evacuare fara un calcul in prealabil poate duce la pierderea compresiei (gazele arse ies din piston mai repede decat ar trebui) si la pierdere de putere. Cea mai buna si simpla imbunatatire a sistemului de evacuare este inlocuirea esapamentului de la galeria de admisie inclusiv pana la tips-ul evacuarii. Castigul real? Probabil 2-3 CP maxim, dar motorul respira bine si urca mai usor in ture.

Revin la o parere personala exprimata mai demult: leganza nu este o masina care sa se preteze unui astfel de tuning. Leganza e o masina cu care sa pleci usor de la semafor, silentios, care sa treca cu 180 la ora pe banda 2 pe autostrada, nu una careia sa-i rapaie evacuarea si sa-i fluiere cauciucurile..

Share this post


Link to post

Nici nu am pretins ca lucrul asta se poate face pe genunchi, e clar ca e nevoie de interventie specializata. De functionat iti spun sigur ca functioneaza, ma refer la marirea evacuarii. Un fost student avea o firma de tuning, omul se specializase in inlocuirea chiulasei de Dacie cu una ce avea cite 2 supape de evacuare/cilindru. Daca vrei sa ma crezi pe cuvint, OK, caz in care pot sa iti spun ca masinile astfel "preparate" erau ... altfel ;) . Cu cistigul de putere la Leganza din inlocuirea evacuarii sint de acord cu tine, eu as merge pina la un max de 5-7 CP, daca bagi si un filtru de aer sport veritabil (NU din Vitan). Cel mai probabil ca s-ar simtit ceva in consum, daca nu se schimba si stilul de condus .

 

De acord si ca Leganza este limuzina, asa a fost gindita de la bun inceput. Lasind la o parte motorul (care, dupa mine, trage f. bine) se vede clar ca masina e orientata spre confort : suspensii moi, interior spatios, scaune si bancheta nu tocmai sportive, izolare fonica bunicica, sistem de frinare mediocru. Asta nu inseamna ca nu poate fi facuta sportiva ... daca schimbi tot ce am insirat mai sus :D . Pina la urma, am vazut la un SIAB Logan la care s-a facut tuning de vreo 17.000 EUR, de ce sa nu se poata face si la Leganza macar de 25.000 ;)

Share this post


Link to post

Daca imi face probleme masina, de genul sa-mi manance ulei sau altceva, ma voi ocupa de ea.

Compresie marita,pistoane polishate,biele,supape si arcuri de supape,evacuare, admisia am vazut ca e bunicica deci nu cred ca vor fi probleme. Se poate duce o leganza lejer la 150cp si peste 200 nm cuplu, insa nu stiu daca se merita. Nu cred ca e o masina care va fi vandabila peste 4 5 ani si asa se dau destul de greu.

Share this post


Link to post
Nu e o chestie generala, depinde de kitul HID folosit

Daca ai fi citit explicatia mea mai sus nu ai mai fi dat raspunsul acesta :)

Share this post


Link to post
Compresie marita,pistoane polishate,biele,supape si arcuri de supape,evacuare, admisia am vazut ca e bunicica deci nu cred ca vor fi probleme. Se poate duce o leganza lejer la 150cp si peste 200 nm cuplu, insa nu stiu daca se merita.

Prin chiptuning se pot scoate valorile alea mult mai usor. La a mea s-a dus pina la 147CP si 198Nm la turatii mai mici decit cele din fisa tehnica a masinii stock. Evident, valorile erau valabile cind masina a fost mult mai tinara, testarea parca era facuta pe Dyno sau ceva similar.

Share this post


Link to post

Sunt de acord cu tine Salex.Este mai simplu sa faci doar chip-tuning insa daca vrei sa fi sigur pe motor , ca poti sa ii dai turatii mari trebuie sa te asiguri ca nu au defecte piesele , ca totul e strans f bine in interior.Prin polisharea pieselor gen biele pistoane supape , poate si vilbrochen scapi de o grija.

Iar daca reusesti sa combini un chip-tuning cu o marire de compresie, rezultatele cred ca vor fi notabile.

Share this post


Link to post

:o fftopic: Prin polishare e drept ca poti usura componentele mobile, insa chestia asta va creste riscurile de a ceda ceva, daca se dezechilibreaza. Pe de alta parte, daca iei din vibrochen, biele, fuste pistoane, etc, chestia asta trebuie facuta cu mare finete, toate trebuie cintarite la nivel de zecime sau chiar sutime de gram. Altfel vei avea un motor care iti va merge in multe colturi. Sigur ... poti sa ii bagi chiar si axe cu came sport, insa ghici cine va avea apoi turatie de relanti de genul 2000 RPM sau chiar mai mult ?

 

Eu sint de parere ca si chip-tuningul iti reduce din viata (de boier) a unui motor, sint ferm convins ca producatorul a studiat mult compromisul performante/fiabilitate.

 

Ca idee personala, eu ma preocup sa tin masina cit mai aproape de 100% din performantele initiale. Cred ca pentru o limuzina e ai mult decit suficient :)

Share this post


Link to post

Sa umbli in motorul de Leganza inseamna sa iti bati joc de el. La proiectarea lui au muncit zeci, poate sute de ingineri de certa valoare. Acu, o singura pesoana sa se apuce sa faca modifcari in el si sa iasa ceva mai bun, hmm, da, asta ar fi o chestie pe care m-as mira sa o vad.

Share this post


Link to post
Sa umbli in motorul de Leganza inseamna sa iti bati joc de el.

Nu fii rau, e o adevarata placere sa iti bagi labutele in motorul de Leganza. Extrem de simplu,eficient si bine organizat. Mecanica pura, fara artificii ... o adevarata placere :X

Share this post


Link to post

Vezi contextul. Ma refeream sa il alterezi cu fel de fel de inovatii, nu sa il repari. Sa il repari mi se pare normal. E intra-devar un motor simplu, dar e lucru bun, cum ai spus si tu ...

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Salutare

Sa va cer o parere:

aseara cand am pornit masina mi s-a parut ca aud un zgomot(ca un frecat asa), undeva pe sub ea cam in dreptul soferului. Se aude numai cand o accelerez, si apoi iau piciorul de pe acceleratie. Nici la relanti, si nici cand e accelerata nu l-am auzit. Doar in secundele cand iau piciorul de pe acc si ea se reduce de la 2-3k turatii pana la 1k. E ca o "coada" asa. Nu stiu cum sa va explic foarte bine. Ce credeti ca ar putea fi? Ceva la esapament?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...