Jump to content

Recommended Posts

Da,valorile trebuie sa fie la fel.

Share this post


Link to post

Ieri dupa amiaza si azi dupa amiaza am reusit sa imi schimb si eu discurile de frina de pe spate. Sint absolut dezamagit de sistemul folosit pentru frina de mina, nu am vazut ceva mai timpit si mai greu de tinut la parametri optimi !!!

 

In primul rind, camasile de cauciuc pentru protectia cirligului de care se prinde cablul de frina sint foarte proaste, cred ca dupa maxim 2 ani sint varza (va intreb, citi dintre voi le-ati schimbat sau macar inspectat la un parcurs mediu de 15-20.000 km/an facuti in toate conditiile ???). Apoi, talerele de protectie impotriva apei si prafului sint si ele ... varza ! Daca nu le desfaci sa le cureti de rugina si sa le vopsesti la cel mult 2 ani, poti sa uiti de ele. Reglajul automatic (prezumtiv automatic) al frinei de mina (compensarea uzurii ferodulului) e muci !!! Daca as fi zis iarasi varza, as fi jignit profund respectiva leguma. Si, desigur, cireasa de pe tort o reprezinta sabotul. Pai daca acolo nu se umbla o perioada de timp (2 ani e mult prea mult) sint toate sansele sa nu mai socateti discul decit cu ciocanul. Eu unul umblu cel putin o data pe an si zilele astea tot am intimpinat dificultati.

 

Una peste alta, desi la frina de picior Leganza sta f. bine (poate cel mai bine din vechea gama Daewoo) la capitolul frina de mina este o rusine. Parerea nu este doar a mea ci si a tuturor mecnicilor (fie service, fie statii ITP) cu care am vorbit. Anul trecut tipul de la ITP chiar era putin uimit de faptul ca frina de mina se inscria in parametri, totusi cu un usor dezechilibru stinga-dreapta.

 

Sistemul in sine e prost si foarte putin eficient, pina si la Dacie frina de mina tinea mult mai bine decit la Leganza. Practic, daca trag frina de mina in mers, masina incetineste insa nu exista nici o posibilitate de blocare totala a rotilor. Ii acord circumstante putin atenuante datorita masei mari a masinii, insa in sinea mea ramin nemultumit !

Share this post


Link to post

Este o frana de stationare.Datorita faptului ca ai tras-o si in mers ai intampinat aceste probleme :)

Cea ce ai vazut este reglaj(nu autoreglaj).La fiecare 2 ani necesita desfacere curatare-reglaj-ungere cu vaselina.

Share this post


Link to post
La fiecare 2 ani necesita desfacere curatare-reglaj-ungere cu vaselina.

Esti prea amabil cu ticalosul ... eu il desfac/curat/reglez cel putin anual. Ai gasit vreo solutie pentru protectiile alea din cauciuc, ai idee de unde se pot lua sau produce ? De ani de zile, pe unde intreb, mi se spune ca vin doar cu talerele ... Oarecum m-am descurcat pina acum, mi-am facut niste forme din ipsos si le-am "fabricat" din silicon (transparent)

Share this post


Link to post

Vaselina siliconica este solutia cilindrilor mecanici de pe spate.Este valabil si pentru rulmentii de viraj.

Share this post


Link to post

salutare

am si eu o intrebare pentru voi

am ocazia sa cumpar o leganza. pretul e pe undeva pe la 6000 euro. da-ti-mi un sfat. am citit posturile voastre despre masina, dar marea maj erau legate de anumite probleme tehnice aparute la fiecare. as vrea un sfat legat de achizitionarea unei astfel de masini la banii astia la momentul asta. multumesc anticipat

Share this post


Link to post

mersi mult

le-am citit si incerc sa le verific pe toate cand o sa ma duc sa vad masina.

acum mai pun o intrebare. voi ce spuneti? 5300 euro pe o leganza '99 ingrijita, din spusele proprietarului, cum vi se pare??

Share this post


Link to post

Tot acolo se discuta aceste aspecte.

Share this post


Link to post

Subscriu la cea ce afirma Salex, vizavi de de acele protectii de cauciuc la frana de mana si de eficacitatea ei in ansamblu :spumelagura:

Eu de exemplu, pentru ca nu am gasit sa inlocuiesc acele mici protectii de cauciuc, am umplut cu vaselina tot cilindrul si la interior pana a dat pe afara.

Stiu ca nu-i o solutie si in timp apa va spala acea vaselina, dar pana gasesc o solutie mai buna..., asta este. :wallbanger:

Edited by Jorj

Share this post


Link to post

Salut.

 

Pun o poza cu masina super incarcata, dupa ce am intarit putin arcurile pe spate, asa cum am povestit mai sus :

IMG_11.jpg

Precizari suplimentare : rotile din fata sint urcate pe o bordura; in portbagaj mai aveam 2 saci, unul cu sapa si unul cu glet; NU FAC RECLAMA la vreo firma de materiale de constructii !!!

 

De asemenea va pun niste poze cu protectiile pentru cilindrii de frina de mina

 

IMG_1.jpg IMG_2.jpg

IMG_3.jpg IMG_4.jpg

Cea alba am facut-o dintr-un silicon sanitar de calitate f. proasta, motiv pentru care nu am montat-o. Pentru cea transparenta am folosit transparent universal transparent Bison. Inca nu am dat-o jos de pe mulaj, timpul ... bata-l vina .

 

Initial faceam mulaje din ipsos insa aveau dezavantajul ca fiecare piesa era diferita :) . Mulajul pe care il am acum, l-am facut din adeziv expoxidic, dupa ce in prealabil facusem negativul tot in ipsos. Avantajul mulajului este ca toate pisele imi ies acum identice dar si ca mi-a permis sa-l prelucrez (pila, biax, etc) astfel incit sa fie cit mai aproape de realitate.

 

Draciile astea din silicon vad ca ma tin cca 2. ani, in conditiile in care folosesc frina de mina la fiecare stationare.

IMG_12.jpg

Share this post


Link to post
Da,valorile trebuie sa fie la fel.

Merci de indicatie.

 

Am fost la service, iar valorile inregistrate au fost:

-rpm = 850

-preregulator ralanti(IAC) = 29 pasi

-pozitie clapeta acceleratie = 0,3

-temperatura motorului = la inceputul testului a fost de 79oC, iar pe parcurs a crescut la 91oC

-temperatura aer admisie = 43oC

-unghi aprindere = 3o-5o

-timpi de injectie = 2.0 ms

-tensiune senzor presiune admisie = 1.2 V

-presiune conducta admisie = 681 mb

-presiune atmosferica = 1007 mb

-tensiune sonda lambda = 400-800 mV

-raport aer-combustibil = 14.6

-amestec = oscila intre bogat-sarac

-integrator lambda = 127

-adaptare lambda = 119

-supapa regenerare evaporare = inactiva

-reglaj CO = 255

-tensiunea(la borne) = ~14V(fara consumatori) si ~13.3-13.4 (cu consumatori).

 

Mentionez ca toate filtrele sunt schimbate, bujii si fise noi, uleiul e schimbat de 4000 km, bateria e noua, bornele la fel, iar benzina era petrom '95. Nu am dat un reset la ECM, insa, la urmatorul drum inafara orasului(asta nenorocit), voi efectua procedura respectiva.

 

Singura interventie a domnului Nicu Barbu(iar pe aceasta cale ii multumesc pentru profesionalismul si bunul-simt de care a dat dovada), a fost modificarea pozitiei clapetei de acceleratie de la 0.4 la 0.3.

O alta(mica) problema ar constitui-o presiunea conductei de admisie, care a fost 681, in loc sa fie ~380. Am strans mai bine suruburile care prind capacul filtrului de aer(deh... 2 cleme sunt rupte :) ), iar toate furtunasele au fost verificate. Cred ca presiunea a revenit la normal, avand in vedere ca acum e destul de etansa cutia filtrului.

 

Cu ocazia acestui test am aflat ca motorul merge in parametri, iar piticii mei de pe creier s-au mai linistit :uff: .

Totusi, daca mai vedeti ceva in neregula, va rog sa-mi spuneti :D

Edited by Amentys

Share this post


Link to post

Domnu' Salex, in poza matale ne arati o limuzina si cu asa ceva nu se transporta marfa...sa imi fie cu iertare.

 

O mica dilema; sper ca postez corect; martorul de combustibil din tabloul de bord nu se aprinde, daca masina mai are putina benzina; am tot dat cateva serach-uri, cautand la probleme electrice dar nu am gasit ceva apropiat de problema mea; mentionez ca becul este functional, am desfacut personal si am facut rocada cu un alt bec; deasemenea ma gandesc: ar putea fi o problema de contact imperfect pe la rezervor (pompa de benzina)?

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

Cunoastem domnu' Mihai, insa nu va imaginati acum ca asta fac zilnic ! Nu e nici papuc si nici furgon, insa in momentul ala a fost o situatie de asa natura incit la asta am ajuns.

 

Povestea cu becul care nu functioneaza e stiuta. Daewoo chiar a lansat un buletin pe tema asta, daca vrei iti timit .PDF cind ajung diseara acasa. Necazul e de la sonda de pe pompa de benzina. Si mie imi face la fel, insa nu am chef sa scot pompa ...

Share this post


Link to post

Salex, ti-o zic din experienta, cand mai cari asa ceva pe bancheta din spate pune-le si centura.

Dada, suna funny dar nu e de gluma.

Daca puneai o frana brusca te trezeai in ceafa cu un bax d-ala si nu cred ca scapai cu gatul intreg.

E simplu, pui centura ( cu masina goala ) in locasul ei, apoi o intinzi si o ti intinsa sa zicem de tetiera din fata / bagi spaletii / dai drumu la centura sa se tensioneze.

 

Eu am avut un obiect zburator prin masina. Un tub de woofer pe care nu il prinsesem si l-am pus pe bancheta din spate. La o frana mi-a venit in spatar, noroc ca era gol si usor ca altfel ...

 

XXXXX

 

Iar din cele 4 poze , :P sigur nu e o diafragma uzata aia ?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Intr-adevar, este o problema cunoscuta a modelului Leganza. In acel de PDF despre care vorbeste Salex este descrisa pe larg, iar solutia este inlocuirea pompei de benzina. La mine becul functioneaza corespunzator, desi pompa nu a fost schimbata vreodata, insa cea care creaza probleme este linearitatea indicari nivelului de combustibil. Pacat de faptul ca sonda litrometrica este incorporata in pompa si nu poate fi inlocuita separat...

Share this post


Link to post

Cu ceva modificari se poate pune senzorul de cielo insa nu merita munca si investitia.Becul aprins inseamna in timp pompa de benzina arsa.Luati ca reper 1/4 din rezervor ca minim si nu duceti lipsa becului sau lipsa din buzunar a 500-600 ron pentru pompa noua :)

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare...Cand tin masina pornita, cu schimbatorul in punctul mort...aud un zgomot ciudat (destul de slab ce-i drept) dar e ca si cum ar freca metal pe metal...Nu e de la motor, ca l-am ascultat atent. Ciudat e ca daca apas ambreiajul...nu se mai aude nimic. Las ambreiajul (schimbatorul tot in punctul mort) si iar se aude. Si cand o bag in viteza, plec cu masina si accelerez (nu conteaza in ce viteza e) aud iar un harsait ciudat. Cand nu mai accelerez...nu se mai aude nimic. Aveti idee de la ce face asa?

Cred ca e :o fftopic: but here goes...Ce fac daca mi-am pierdut telecomanda de la alarma? Este alarma cu care a venit standard masina din fabrica...in schimb am fost la o reprezentanta (ce-i drept...aici in Petrosani) si mi-au zis frumos ca model cu alarma standard nu s-a vandut in Romania asa ca ei nu pot sa-mi dea nici o telecomanda. :|

 

Oricum, multumesc in avans de raspunsuri :thumbl:

Share this post


Link to post

In primul rand multumesc tuturor pentru raspunsuri; va cred pe cuvant ceece imi spuneti si nu o sa ma apuc acum sa schimb pompa de dragul unui bec; as fi vrut sa il vad totusi cum se aprinde... in al doilea rand, am studiat mai bine imaginea de la Salex si inclin sa cred, ca aici se pregateau ceva repartii ale locuintei si asta imi aduce aminte de acum 2 ani cand eram cu apartamentul plin de materiale de constructii; am facut si eu niste concesii cu 2 saci de ciment in portbagaj de se uitau baietii aia manipulanti la mine si isi dadeau coate: "ia ulte-l frate si pe asta cu Leganza". Banuiesc ce ziceau dar am zis: este prima si ultima data; a..daca sunt 5 persoane si bagaje si ma refer doar la familie este cu totul altceva.

 

Sper ca nu te-ai suparat pe mine Salex.

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post
Salex, ti-o zic din experienta, cand mai cari asa ceva pe bancheta din spate pune-le si centura.

Ai perfecta dreptate, stiu exact la ce te referi !

 

Iar din cele 4 poze , :P sigur nu e o diafragma uzata aia ?

sigur :P

 

 

Am si eu o intrebare...Cand tin masina pornita, cu schimbatorul in punctul mort...aud un zgomot ciudat (destul de slab ce-i drept) dar e ca si cum ar freca metal pe metal...Nu e de la motor, ca l-am ascultat atent. Ciudat e ca daca apas ambreiajul...nu se mai aude nimic.

Rulment de presiune ???

 

 

In primul rand multumesc tuturor pentru raspunsuri; va cred pe cuvant ceece imi spuneti si nu o sa ma apuc acum sa schimb pompa de dragul unui bec; as fi vrut sa il vad totusi cum se aprinde...

...

Sper ca nu te-ai suparat pe mine Salex.

Nu m-am suparat :) mai ales ca aveai dreptate si sint si eu de aceeasi parere vis-a-vis de carat ... Ai dreptate si legat de renovare, am avut o investitie mare de facut ... Si in situatia aia, daca am primit cadou sapa si gletul iar parchetul l-am gasit in Ploiesti cu vreo 20% mai ieftin decit in Bucuresti, ce era sa fac ?! Ati vazut cu totii ce am facut :D

 

Cu becul de benzina si cu pompa, asculta-l pe Ovi_jer si ignora becul. Penultima liniuta (cea de sfert) e mai buna ca reper !

Share this post


Link to post

am luat leganza aia de 5500 de care va ziceam

s-ar putea sa va plictisesc, dar v-o descriu putin ca sa puteti sa-mi spuneti cum vi se pare acum dupa ce am apucat sa o studiez mai mult

minusuri (multe verificate in fc de ce s-a vorbit aici, si va multumesc :D ):

-clipeste de 5 ori martorul de la airbag

-scapa ulei pe la semering caseta directie

-un proiector putin plesnit

-o galca interioara la un cauciuc spate

-ceva zgarieturi pe al manerele portierelor

-pielea putin cam roasa la scaunul soferului

-bateria e din 2004

in ciuda lor, pana la urma am negociat-o la 5000 si am luat-o. acum sper sa nu creasca lista problemelor intr-un ritm foarte accelerat.

astept parerile voastre. toti sunteti seniori fata de mine :D

PS: am si eu o intrebare: motorul e cam prafuit. a avut cineva probleme la spalatul motorului? recomandati mai degraba sa nu-l spal?? un sfat pt un fost driver de dacia 1310

Share this post


Link to post

Spala-l dar tine cont de discutiile din domeniu de pe acest forum. Le gasesti usor cu un search.

 

LE : sa o stapanesti sanatos, asteptam cu totii sa ne-o prezinti mai in detaliu intr-un post personal.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Sa o stapinesti sanatos si sa nu ai parte de incidente neplacute, nici pe sosea, nici prin service-uri.

 

Legat de problemele tale:

 

minusuri (multe verificate in fc de ce s-a vorbit aici, si va multumesc :D ):

-clipeste de 5 ori martorul de la airbag

-scapa ulei pe la semering caseta directie

-un proiector putin plesnit

-o galca interioara la un cauciuc spate

-pielea putin cam roasa la scaunul soferului

-bateria e din 2004

Daca nu ramine aprins martorul ala, e OK. Ar trebui sa clipeasca de 7 ori si apoi sa se stinga daca sistemul functioneaza bine. Simeringul ala se poate inlocui, la fel si proiectoarele. Cauciucul din spate probabil ca a fost pe fata in momentul in care s-a dat zdravan intr-o groapa. A fost pus pe spate din motive de "siguranta"!. Ca sfat, ia 2 anvelope noi, verifica jeantele sa nu fie indoite si apoi pune-le pe fata.

 

Bateria o schimbi doar daca te lasa (la iarna). Cu tapiteria din piele cam asa se intimpla

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Chris0500, pai in afara de semeringul de la caseta de directie, care este boala Daewoo (aceesi faza am avut si la Espero inainte, o am si la Leganza acum, dar nu ma grabesc sa o repar, prefer sa completez lichidul), restul chiar nu sunt probleme;se numesc consumabile si se inlocuiesc; pielea trebuie intretinuta cu crema, gasesti in hipermarketuri.

Asteptam foto.

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

chris0500 @ Ai de facut revizie completa la masina care cuprinde :

Motor-

-Schimbare distributie

-Ulei,filtru ulei,filtru aer,filtru benzina,bujii si eventual fise la bujii.

Frane-

-Placute frana fata-spate si revizie-reglaj la frana de mana adica la tamburii spate.

-Inlocuire lichid de frana

Diverse-

-Schimbare filtru climatizare

-Semering caseta directie.

Verificarea sistemului de incarcare si anume borne baterie si papucii acestora.

-Verificarea suspensie si directiei.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...