Jump to content

Recommended Posts

Si ce legatura ar avea cu exteriorul bujiilor? :)

De la garnitura capac culbutori ajungem la busonul de golire?

Share this post


Link to post

Pai are o mica legatura :) . Descrierea lui nu este foarte clara, nu a precizat exact unde a gasit uleiul in "camera bujiilor". Cind am avut Espero, am gasit si eu ulei pe marginea unei bujii care era nestrinsa, cu toate ca pe marginea camerei si in zona fiselor nu era nici macar o urma de ulei. De atunci string bujiile destul de tare :> . Posibilitatea pe care i-am sugerat-o se refera strict la situatia in care a gasit uleiul doar pe marginea bujiei, in zona garniturii de etansare sau a hexagonului.

 

:o fftopic: ceva similar gaseam frecvent la Dacie cind nu erau bujiile bine strinse, insa observati ca nu am folosit "masina nationala" ca reper ;)

Share this post


Link to post

1.Explicatia a fost foartea clara : bujiile inundate cu ulei .

2.Vorbim aici de leganza,motor dohc cu bujiile asezate in capul cilindrului si de unde uleiul ajunge la ele de la garnitura capac sau pe la buson daca si zona superioara a capacului prezinta urme de ulei.

 

Ulei sau mai bine zis gaze nearse (benzina+ ulei) ajunge la bujii numai la motoarele sohc cu bujille asezate pe lateral in camera de ardere si cu scapari mari de compresie pe la segmenti + obligatoriu bujiile stranse incorect.

 

P.S Semeringurile la supape se ard numai la evacuare iar uleiul pierdut pe la ele ajunge direct in evacuare.

Share this post


Link to post

Am facut rodajul de 1000km, pus castrol edge 5w30, trebuie sa fac un drum de 4000km . Care este turatia maxima cu ...care pot merge constant ? Ma gandesc ca desi am facut rodajul, chiar daca uleiul este bun, totusi 1000km nu sunt suficienti pentru a merge cu 5000ture constant. Astept pareri...Am postat la acest topic deoarece nu stiu unde as putea posta in alta parte, avand in vedere ca nu vreausa mai am si alte probleme tehnice...o segmentare imi ajunge..

Ps: dupa schimbarea bieletelor fata trebuie facut unghi de fuga sau altceva?

Dar pentru schimbarea tuturr bucselor si bieletelor pe spate se face ceva?

Share this post


Link to post

Eu unul n-as depasi 3500 rpm.

Share this post


Link to post

Turatia optima 2000-3500 rot/min.

Daca e vorba de bieletele de directie da iar daca e vorba de cele antiruliu nu.E bine sa specifici ce anume te intereseaza cand pui intrebari :)

Pe spate numai daca masina a fost lovita.

Share this post


Link to post
Vorbim aici de leganza, motor dohc ... Ulei sau mai bine zis gaze nearse (benzina+ ulei) ajunge la bujii numai la motoarele ... cu scapari mari de compresie pe la segmenti + obligatoriu bujiile stranse incorect.

Crede-ma, ovi_jer, dupa aproape 10 ani, stiu motorul de Leganza cu ochii inchisi din punct de vedere mecanic. A fost scaparea mea, nu am precizat ca Espero la care ma refeream aveam motor 1,5L 16V, deci tot un dohc ca si al Leganzei. Clar ca atunci bujiile nu au fost strinse cum trebuie si sint sigur ca ai dreptate legat de starea compresiei insa nu am facut altceva decit sa spun ce am gasit in acel motor si anume bujii (nu toate !) scaldate in ulei.

 

P.S Semeringurile la supape se ard numai la evacuare iar uleiul pierdut pe la ele ajunge direct in evacuare.

 

Aici nu am cum sa te contrazic, chiar am facut si eu precizarea :

la evacuare uleiul cred ca ar fi aruncat direct pe galerie - esapament

Pe de alta parte tu ai o experienta mult mai mare in Daeweoo si, in afara de arderea simeringurilor, sint sigur ca ai intilnit si simeringuri deteriorate din alte cauze (supape strimbe, supape uzate aiurea, depuneri pe supape). Daca mecanicul nu i-a inlocuit simeringurile cind i-a facut segmentarea crezi ca ar fi exclusa posibilitatea de a patrunde ulei pe acolo ???

 

@26mad : Asa cum ti-am mai scris, daca reusesti sa mergi in jurul a 3000 RPM cu accelerari f. line si fara frine de motor violente, motorul tau va fi fericit :)

Share this post


Link to post

Sigur nu urca uleiul sus.Daca bujiile nu sunt strinse bine se acumuleaza ceva care apoi se usuca.

Iti spun asta din experienta pentru ca eu nu string niciodata bujiile tare :)

Daca simeringurile nu mai etanseaza bine atunci ar avea fum albastru-alb din abundenta la evacuare si ar scrie imediat pe topicul cu pricina :)

Share this post


Link to post

Neata, am verificat aseara daca sa mai adunat ulei si nu am mai gasit nimic in camera bujiilor, am scos una dintre ele (cea de linga baterie, acolo se adunase cel mai mult ulei) si era uscata dar capul bujiei era negru acoperit cu o pulbere neagra si partea unde se intalneste izolatia ceramica si piulita si-a schimbat culoarea pe o portiune de 7mm (nu mai stiu ce culoarea este), semn ca este cam terminata nu? :-? . Problema presupun ca a fost atunci cand mi-a schimbat uleiul (castrol magnatec), tipul a varsat pe langa gura de umplere scurgandu-se ulei in canalul capacului de la culbutori. Sper ca din aceasta cauza sa se fi datorat prezenta uleiului in camera bujiilor, am sa tin sub observatie problema.

Dupa cum am mai zis motorul a fost refacut complet adica inclusiv supape, segmenti supape, chiar mecanicul a insistat sa pun segmenti originali pt. a nu consuma ulei printr-o neetansare corecta a semeringului pe supapa.

Multumesc pt ajutor.

Share this post


Link to post

Stie cineva unde sa fac chip tuning la Leganza? Ce putere aduce in plus?

Share this post


Link to post

Baga o intrebare la Aspad, cu ceva timp in urma (destul de mult) se laudau cu un + de 13-15 CP

Share this post


Link to post

Salut,

 

Pentru ca de ceva vreme sunt posesor de Leganza si pentru ca deja am rezolvat cam toate problemele tehnice care apar cand iei o masina second, acum vreau sa o dischisesc un pic :)

 

Problema principala e tapiteria de piele de pe scaune - in mare arata super ok, numai pe scaunul de la sofer si pasager este rupta/tocita pe laterale. M-am gandit sa iau piele de la cei care dezmembreaza leganza si sa merg la un tapi

ter cu scaunele. Faza e, cum era si de asteptat, nimeni de la dezmebrari nu vrea

 

sa iti dea decat piele de pe scaune, iar sa iau un scaun intreg face gaura in bu

get si e si cam extrem. Am cautat piele in comert care sa se potriveasca ca nuan

t

a

, dar fara succes.

 

Cei care ati mai luat masini second cu ceva probleme la tapiterie cum le-ati rezolvat. Unde ati gasit piele pentru schimb? Multumesc si sper ca nu e foarte off-topic, e oarecum tot o problema tehnica si asta :)

Edited by Apod

Share this post


Link to post

Salut, Apod. AM si eu aceeasi problema la Leganza, am vorbit cu un tapiter profesionist imi ia 100E sa-mi refaca scaunul de la sofer. Mi se pare mult, asa ca ma intereseaza de unde cumpar un scaun pt ea din dezmembrari. Cam cat costa unul, in stare foarte buna? Si unde sunt dezmembrari, in ploiesti nu am gasit nimic de leganza.

Share this post


Link to post
Salut, Apod. AM si eu aceeasi problema la Leganza, am vorbit cu un tapiter profesionist imi ia 100E sa-mi refaca scaunul de la sofer. Mi se pare mult, asa ca ma intereseaza de unde cumpar un scaun pt ea din dezmembrari. Cam cat costa unul, in stare foarte buna? Si unde sunt dezmembrari, in ploiesti nu am gasit nimic de leganza.

 

Bimm3r - Aici in Craiova am gasit ceva anunturi cu dezmembrari prin ziare. Din cate m-am informat eu, scaunul de la sofer in stare buna (dar probabil nu excelenta, adica piele tot cu mici probleme pe alocuri) se cumpara cu aproximativ 400 RON. Celalalte scaune trebuie sa fie mult mai ieftine, cel de la sofer are si partea de reglaj electric. In final sigur iesi mult mai ieftin la tapiter.

Edited by Apod

Share this post


Link to post

am schimbat uleiul , am cumparat bidon la 5 litri Liqui Moli de;la Al Padrino de pe Stefan cel Mare - 186 de ron bidonu

plus filtru - wyss, englezesc cica cu 6 gauri - 11 ron

schimbul a fost gratuit facut la ogura de canal .

merge mai bine , motorul nu mai tacane , in cateva secunde tachetii se regleaza si parca e mai silentioasa .Cel putin asa am dedus eu .

Numai bine

Share this post


Link to post

Salut.

Am cautat pe forum dar nu am gasit raspunsul potrivit pentru problema pe care o am la masina, dar daca acesta s a postat anterior imi cer scuze anticipat.

De circa o luna de zile porneste greu, in special dupa ce se incalzeste motorul. Chiar si cand e rece, uneori se intampla sa porneasca dupa doua sau trei chei. Am curatat injectoarele, dar tot nu i am dat de capat. Precizez ca in majoritatea timpului merg pe gaz dar pornirile le fac de fiecare data pe benzina, asteptand pana se incalzeste motorul dupa care trec pe gaz.

Multumesc pentru ajutor.

Share this post


Link to post

-Injectoare infundate

-Pompa de benzina obosita si probabil nivel mic de benzina in rezervor.

-Alte bujii decit cele recomandate de constructor.

Share this post


Link to post

Asa cum am mentionat am curatat injectoarele (poate o sa cumpar unele noi), pompa de benzina din rezervor este noua, rezervorul este plin pe trei sferturi dupa ce am distrus in decembrie pompa mergand cu prea putina benzina, o sa schimb si bujiile (actualmente Champion puse in noiembrie). Sper sa reusesc sa depasesc momentul.

Multumesc mult pentru operativitate lui ovi_jer, ca intotdeauna elegant in ai ajuta pe ceilalti.

Share this post


Link to post

Incearca sa cumperi buji Bosch, indicativ FR8LDC4 cu gap reglat la 0.8 (in mod normal acesta vine deja reglat) :)

Share this post


Link to post

Nu se mai fabrica de mult timp alea :)

Bujii trebuie BOSCH FLR8LDCU gap 1mm.

Share this post


Link to post

Daca gasiti pe undeva BOSCH FLR8LDCU sa imi spuneti si mie unde pt. ca eu nu gasesc decat BOSCH FLR8LDCU+ , aparent BOSCH FLR8LDCU nu se mai fabrica..

Share this post


Link to post

Ia-le pe alea :)

Share this post


Link to post

Le-am luat. O sa le shimb. Poate exista ceva mai bun.

Share this post


Link to post

Am coborit in dupa-amiaza asta ca sa fac inlocuirea lichidului de frina si operatiunile curente de intretinere/curatare/reglare frine. Spre MAREA, ce zic eu marea, IMENSA, mea dezamagire, amortizoarele MONROE pe care le-am pus pe spate in urma cu cca un an, CURG pe ambele parti :spumelagura: , mai rau chiar decit cele vechi. Am facut cam 17.000 km in intervalul asta, din care vreo 4000 doar pe autostrada in afara. Inca nu-mi vine sa cred una ca asta, incerc sa ma pacalesc singur zicindu-mi ca am trecut printr-o baltoaca cu ulei si de aia sint umede. Realitatea este insa cealalta, CURG, mama lor de fiare de 3 lei :-L . Stiam ca Monroe nu sint amortizoare de top, insa nu ma asteptam la o firma medie sa faca asa lucruri de mintuiala. De mentionat ca inaintea lor am avut tot MONROE care m-au tinut 85.000km. Aceeasi masina, acelasi sofer (protectiv, zic eu), cam aceleasi drumuri ... deci, ce s-a schimbat ? Inca un amanunt, vechile amortizoare aveau culoarea GRI, pe cind nenorocitele astea sint NEGRE. Banuiesc eu ca e fie vorba de alta gama, fie vorba de alta calitate (sau alta fabricuta - posibil situata in China) altfel nu-mi pot explica diferenta de fiabilitate de 5 ori mai redusa ... O sa le tin sub observatie inca o perioada si o sa le schimb cel mai probabil cu ocazia "renovarii" de primavara.

 

Nu am apucat sa mai schimb lichidul, mi s-a pus insa pata si am luat placute noi pentru spate (Ferodo 77RON). Cele vechi au fost tot FERODO si m-au tinut 66.000, interval in care frinele au fost in permanenta la un nivel foarte bun.

 

Ca informatie legata de fiabilitatea componentelor originale de pe Leganza, partea de bucsaraie a puntii spate este ORIGINALA si inca nu da semne de oboseala. Am 166.000 km si nu am schimbat decit 2 bucse in valoare de 2RON de la bara stabilzatoare

Share this post


Link to post

Cam cat costa amortizoarele standard pt. Leganza? Eu sunt pe cale sa comand niste arcuri sport H&R din sua cu 300$.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...