Jump to content

Recommended Posts

@ Esperatul: Bag de seama ca nu ai trecut prin experiente de genul asta ... Zi mai bine Doamne Fereste, ca daca isi pune unul mintea, face abonament la rezervorul tau

 

Pentru ca aud multa lume plingindu-se de caldura din Leganza, astazi am luat termometrul cu mine pentru a face niste masuratori cit de cit exacte si pentru a nu mai folosi expresii de genul "aerul frige" ...

 

Bun, lucrurile au stat in felul urmator: temperatura aerului undeva intre 5-7 C, masina e tinuta afara, instalatia este curata insa pe furtunul de intrare in calorifer am pus un filtru de apa Y pentru a nu mai baga mizerii in calorifer. Filtrul asta apreciez ca reduce aproape la jumatate fluxul de apa, mai ales la turatii mici si cind se infunda putin.

 

Instalatia e curata, caloriferul e bec, antigelul este insa un stift ( IGAT parca ii zice). Nu am vrut sa bag ceva mai bun pina in primavara. Am lasat aerul doar prin grila de bord, pe viteza maxima a suflantei, fara recirculare. Nu am nimic in fata radiatorului (carton sau altceva).

 

Concluziile obiective sint:

 

La 5 minute de functionare : temperatura aerului la grila 35C / indicatorul de temperatura (ceasul) pe minim;

La 10 minute de functionare : temperatura aerului la grila 50,2C / indicatorul de temperatura sub linia de 1/4;

La 15 minute de functionare : temperatura aerului la grila 55,8C / indicatorul de temperatura putin de tot sub linia de 1/4;

La 20 minute de functionare : temperatura aerului la grila 62,3C / indicatorul de temperatura putin peste linia de 1/4;

La 25 minute de functionare : temperatura aerului la grila 65,5C / indicatorul de temperatura putin sub 1/3;

La 27 minute de functionare : temperatura aerului la grila 67,3C / indicatorul de temperatura la 1/3;

 

Doar de curiozitate, am tinut motorul la 1500-2000 rotatii/min cu masina in stationare si temperatura a ajuns la 70C. De fapt, la 70C termometrul (digital) A CRAPAT ... imi afisa doar niste liniute, astfel ca, daca a sarit de 70C, doar el o stie :D

 

La mers constant stabilizat (60-70 km/h), fara opriri, temperatura maxima a fost cam de 65C.

 

Nu va povestesc ca aproape mi s-a facut rau de caldura insa ... vorba aia, totul in numele stiintei ;)

 

Confrati Leganzari, luati masuri, in masina asta nu ai cum sa te plingi de frig daca toate subansamblele sint OK. Dimensionarea instalatiei mi se pare mai mult decit generoasa.

Share this post


Link to post

Confirm si eu,in oras da caldura ca un adevarat vulcan pe treapta 2 de la aeroterma,de multe ori o reduc la 1... ca nu mai pot respira. :)

 

Eu am ceva probleme la drum lung,atunci cand e f frig afara si merg cu viteza,motorul pare ca se incalzeste greu(dupa indicator).

 

Acul de temperatura motor se ridica doar o liniuta,si aerul dat de aeroterma e caldut,nu fierbinte ca in oras.

Suspectez termostatul...

Share this post


Link to post

io stau in Salajan (Nicolae grigorescu ) si lucrez la Casa presei .

Dimineata acum incepe sa se simta caldura , cand ajung pe la gara de est la bariera . Pana atunci nimic doar ceva caldut care daca iti bate in fata risti sa si racesti .

In timpu zilei , cam pe la potcoava incepe sa se incalzeasca .Odata incalzita e ok mori de cald daca dai la 2 .

In afara insa daca mergi cu 100 120 e ok , daca treci de aceasta viteza cam se simte un pic de frig, cel putin la mine .Oricum daca o sa scada temp mai mult ca acu ii voi pune carton ca la dacie .

Apropo de chedere , cand bate tare vantu se aude la usa soferului spate sus un mic suierat . Ce cheder ar trebnui schimbat?

Share this post


Link to post

Sper sa n-o vad si p'asta!!! Leganza cu carton! :P

O sa schimb eu termostatul si eventual antigelul si-ti spun daca se simte diferenta la viteza mare!

Share this post


Link to post

ffff tare .Chiar am ras din tot sufletul.Da sincer daca la 150 acu de la tewrmostat sta intre prima si a 2 linie si in buc , lipit de a 2a , inseamna ca de la viteza si de la aerul rece e problema. Momentan am probleme cu incalzirea inbuc . Se incalzeste cam in 15 min .La matiz dupa 1 km da caldura . :wallbanger:

Share this post


Link to post

Pai ... eu recunosc ! Cind e f. frig afara recurg la un artificiu de genul "carton de Dacie". Concret, mi-am fabricat dintr-un plastic de genul celui care se pune sub parchetul laminat doar ca e ceva mai gros, o forma pe care o prind in spatele grilei. Are exact forma si dimensiunea grilei, iar de prins o prind chiar cu suruburile acesteia. Asta doar cind coboara temperatura sub 10C. Nu am incercat sa bag carton intre radiatorul de AC si cel de racire din cauza ventilatoarelor. Mi-e teama sa nu se foreteze prea tare facind vid acolo (prin lipirea cartonului de radiator) si sa le busesc ...

 

Faza cu acoperitul grilei pe interior nu vad cum ar putea dauna. Pentru racire, daca e necesar in aglomeratia de oras, trage mai mult decit suficient aer prin spoiler. In afara, chiar si cu grila acoperita, la viteza nici nu mai pornesc ventilatoarele. Oricum, odata ajunsa temperatura la cea de lucru, nu mai am variatii majore ale temperaturii aerului. Acum, evident, daca o sa refac masuratorile la -20C sint sigur ca valorile vor fi ceva mai mici. Totusi, experienta de azi mie imi confirma ce am zis si mai devreme, respectiv dimensionarea corecta a caloriferului. Daca la o temperatura a lichidului de 85-90C aerul ajunge la 70C eu as zice ca randamentul transferului termic e f. bun.

 

Am uitat sa mentionez ceva. Cind nu aveam ce face, am izolat in interiorul bordului toate traseele de aer cu un izolator luat din Bricostore, izolator de cca 7 mm si cu o fata de aluminiu - din ala mi-am confectionat si "cartonul" de grila . De fapt, am capitonat intreaga masina in felul asta: capota (sub husa deja existenta), usile (pe interiorul fetei exterioare) si portbagajul. Aici am avut cistigul cel mai serios, daca pe ger las o sticla cu apa in masina si alta in portbagaj, cea din portbagaj nu ingheata peste 1 noapte . Doar pe capota portbagajului, in afara de izolator am pus si mocheta gri, de genul celei existente in portbagaj. Pe de-o parte ca nu imi placea cum arata din fabrica, adica tabla chioara vopsita - nu cadra deloc cu statutul de limuzina si, pe de alta parte, am rezolvat inca o problema neplacuta, respectiv cea a condensului din portbagaj !

 

@chiper_dan: Vazind ultimul tau post ... cu parere de rau iti spun ca sint sanse f.f.f mari sa ai caloriferul putin (sau mai mult) infundat. Argumente: incalzire lenta, existenta caldurii la viteze mici, lipsa de caldura la viteze mari coroborata cu nivelul ridicat al indicatorului de pe bord ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

mai sincer nu cred , ca ar fi infundat , cand ajunga la jumate si deschide termostatul - chiar se simte valul de caldura totul e ok.

DUpa aia nu mai sunt variatii.

La viteze mari cei drept scade acul indicator sub jumate , asta la 150 pe ora , caldura baga da nu frige ca in oras.

Oricum am mai vazut la cineva tot asa ceva facut pentru frig si care era pus pe post de carton

oricum m-am amuzat .referitor la cheder . pe care tre sa il schimb

Share this post


Link to post

Cautasi acum un sfat mai vechi a lui ovi_jer,citez: :P

 

"Dimineata dupa 2-3 km sau 10-15 minute de functionare cand s-a ridicat un pic acul la apa ridici capota si pui mina pe furtunul superior de la radiator.Daca este cald ,termostatul nu inchide bine. " (deci trebuie schimbat)

 

Deci,daca chestia asta NU se intampla,atunci e posibil sa fie de la calorifer sau antigel(asta se schimba la doi ani)

Share this post


Link to post

io chiar numai inteleg .Cei care vand Leganza pe Autovit sunt ...la cap Cum naiba pot spune ca au computer de bord si ESP. Unii mai spuneau ca au si pilot automat .Ma gandesc la saracii aia care vor cumpara masina , ce deziluzionati vor fi .Totusi ar trebui opriti si modificate anunturile respective. PArerea mea. CAt despre scaune incalzite , m-ar tenta sa o vand pe a mea si sa iau una cu scaune icalzite .daca exista

Mai nou e una pe Autovit care are 6 airbeguri .parfum nu alta :)

Edited by chiper_dan

Share this post


Link to post
@ Esperatul: Bag de seama ca nu ai trecut prin experiente de genul asta ... Zi mai bine Doamne Fereste, ca daca isi pune unul mintea, face abonament la rezervorul tau

Nu mi-ai raspuns la intrebare.

Share this post


Link to post
chiper_dan

 

mai sincer nu cred , ca ar fi infundat , cand ajunga la jumate si deschide termostatul - chiar se simte valul de caldura totul e ok.

DUpa aia nu mai sunt variatii.

 

Nu inteleg unde zici ca se simte valul de caldura. Practic, cind termostatul deschide, temperatura antigelului ar trebui sa scada si, implicit, temperatura simtita in masina

Ti-am zis de ce e posibil sa fie infundat. Mai mult, am vazut o faza f. asemanatoare la un Espero, care baga caldura rezonabil pina la max. 50-60 km/h. La 80 km/h deja nu se mai simtea nimic, doar aer rece. E posibil sa fie caloriferul partial infundat, nu complet. Espero-ul de care vb. nu era al meu, l-am vazut la un cetatean in service. Omul il schimbase cu 6 luni inainte (tot in acel service). Au demontat baietii si l-au spalat (nu stiu daca e recomandabil, dar imi aduc aminte ca au folosit fulgi de soda) si a iesit o tona de mizerie. Dupa montare ... caldura ca la una noua.

 

 

@Esperatul: Metoda barbara ti-a indicat-o Tommy, insa asta ar cam fi de unica folosinta :) . O metoda mai eleganta am vazut la un Espero intr-un service ... alimentat pompa pe direct si stat cu furtunul in galeata

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Iti dai seama ca nici una din cele 2 metode nu reprezinta o metoda viabila de a subtiliza benzina, deci faptul ca iti indica nivelul tot timpul nu e o scapare a constructorului.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

@Esperatul: Ce spui tu se bazeaza doar pe bun simt si sint de acord cu tine ca asa ar trebui sa stea lucrurile, mai ales intr-o "lume" pretins civilizata. Insa, eu care mi-am gasit intr-o dimineata masina nu pe butuci ci ... direct pe asfalt, am citeva motive sa suspectez ca mai exista si indivizi pentru care 20-30 litri de benzina ar putea fi o tentatie. In afara de incidentul cu rotile, am mai avut de 3 ori geamurile sparte doar ca sa se uite in torpedo, bordul taiat cu cutitul pentru ca nu au reusit sa scoata casetofonul, geamurile de la oglinzi saltate ... etc.

 

PS: toate astea s-au intimplat cu citiva ani in urma, recent nu am mai avut nici un incident

Share this post


Link to post

Da , astazi am mers pana la Fundulea , despre caldura numai de bine. DUpa cum am spus se ridica mai lent cam in 15 - 20 de minute acul la jumate da dupa aia da caldura .Azi am mers si cu 180 si era aceeasi caldura care o da la 80 .Adica e ok .

Oricum cred ca e indicat ca pe langa schimbatul antigelului la o perioada de timp sa-i bagi si ceva de curatare a depunerilor .Inevitabil exista si de astea .

Am fost azi in service la Auto-mec , nebunie mare nu mai luau comenzi , am un prieten acolo si l-am intrebat care e treba .Eu doar voiam sa ii faca ceva la ABS ca se aprinde in mers si mi-a zis ca majoritatea serviceurilor din Buc Daewoo se cam orienteaza spre alte firme .EX - Radacini nu mai baga daewoo si de acum inainte o sa aiba numai Opel si CHevrolet . Si era asa o coada la service ...

Cam naspa ca o sa se aglomereze cele care vor ramane.

Numai bine.

 

Referitor la hoti si la bunul simt, eu stau in Salajan . Daca acum 10 ani chiar era ceva tare sa iti gasesti masina intreaga dimineata , acum vreausa va spun ca nu mai exista picior de hot.Am lasat ...din greseala si 20 de mil in masina si ea era deschisa si nu a mai disparut numic.

POate sutii s-au mutat la voi in cartier sau poate sunt la racoare :mrgreen:

Edited by chiper_dan

Share this post


Link to post

@chiper_dan: Daca esti client Auto-Mec, sint pe acolo citiva baieti foarte buni. De fapt, nu stiu citi mai acum sint pe acolo ... Florin Parvu, fostul sef de atelier, Cristi, Florin-electricianul. Astia chiar au fost super OK cind frecventam service-ul ala.

 

Nasoala situatia cu reorientarea catre alte marci. Din cite stiu si AutoMec se bagase la un moment dat pe Subaru, aveau un magazin de prezentare in zona Pasajul Muncii

Share this post


Link to post

Salutare tuturor.

Am in teste o saptamana o Leganza CDX an 1999 pe care as dori sa o cumpar. Masina are vreo 300k Km motorul este facut anul trecut la R1 . Are instalatie GPL secventiala marca Mareli. Este masina de la servici. Totul este functional din punct de vedere electric , la motorul as vrea sa-i fac o spalare azi . Probleme ar fi la senzolul clapetei de acceleratie care aprinde martorul motor (sta aprins mereu, mai dispare din cand in cand - am pus scaner ) alte erori nu ar avea. Mai ramane sa fac o diagnosticare tip compresie cilindrii, jocuri directie, etc. Eu am un Cielo din 96 pe care il voi vinde in cazul in care voi cumpara Leganza. Deci ca bani in principiu as face schimb. Acum problema care ma framanta cel mai mult este climatizarea care lasa de dorit, in sensul ca am tot timpul abur in interior, caldura cam la jumatate fata de Cielo - care din punctul asta de vedere sta super ok. In concluzie sta mult mai bine Cielo la acest capitol fata de Leganza ? Merita sa vand Cielo si sa cumpar Leganza asta? Va multumesc mult tuturor pentru sfaturi .

Share this post


Link to post

Schimbarea asta am facut cu 2.5 ani in urma si a meritat cu varf si indesat, mai depinde insa si de starea Leganzei pe care o cumperi si de diferenta de bani intre ele (la mine a fost 1800 EURO). Se aburesc geamurile daca pui ventilatorul sa bage aer din exterior? Ca sa ai caldura trebuie sa faci o spalare a instalatiei de racire cu schimbarea antigelului.

Share this post


Link to post

Aburul cred ca vine da la calorifer, cred ca e spart si din cauza asta ai abur in interior. Cat despre motor cred ca ar tb sa te mai gandesti inainte sa te decizi sa o cumperi sunt f, multi km si de ce spun asta,la leganza toate bune si frumoase, adica preturile consumabilelor(ma refer nu neaparat la ulei si filtre ci la bucse, pivoti(32 ron), capete de bara (48 ron ). bare stabilizatoare(15 ron), amortizoarea(250ron)), toate f. acceptabile, dar la motor treburile se complica piesele sunt f scumpe si la km astia cam ai uzura la toate piesele nu numai la motorul in sine ci si alternator, pompa apa etc.

 

Un alt amanunt este ca un motor facut la R1 tine cam 75k km (atat mi-a dat garantie mie la motor mecanicul, poate tine si mai mult dupa parerea mea) iar la R2 si mai putin deorece uzura ajunge la un strat mai moale al metalului, uzura facandu-se mai rapid.

 

Daca totusi te decizi sa o cumperi trage mult la pret, deorece in cazul in care ai probleme cu motorul sa ai de unde sa platesti, fara sa te oftigi cand faci calculul la cat ai dat in total pe masina si sa-ti spui ca nu sa meritat.

 

Fii intelept, numai succese.

Share this post


Link to post

Nu mai pun diferenta de bani. Masina la exterior este impecabila. La interior bordul este super ok, la scaunul stanga ar cam trebui refacuta pielea. Masina se comporta ok la mers.

 

Anul trecut s-au facut reparatii de 5000 euro , motor cum am mai scris, amortizoare, pompa apa, ulei, pivoti, etc. Numai instalatia de gaz a costat vreo 2000 ron. Daca pornesc aerul conditionat aburul dispare imediat .

Edited by nera09

Share this post


Link to post

@ nera09: Aburul din interior sigur iti vine de la calorifer. Legat de caldura la Leganza, uita-te cu 1-2 pagini inainte si vezi ca am pus in cifre cum evolueaza temperatura la a mea. Cind instalatia de climatizare functioneaza bine si toate componentele sint in parametri, Leganza da caldura de lesini (testat pe pielea proprie) si frig de faci turturi ... Din punctul asta de vedere, zic eu ca este peste Cielo. In cazul meu, ca fost proprietar de Espero, eu zic ca este si peste Espero.

 

La prima vedere merita schimbarea, daca am inteles eu bine, nu te costa nimic peste Cielo-ul tau. Faza cu aburul si caldura eu apreciez ca o remediezi cu max. 600 RON (350 caloriferul si restul manopera). Evident, foloseste toate problemele pentru a trage de pret in jos

 

@cristi17lcv: La capitolul piese de motor, nu sint de acord ca piesele sint foarte scumpe. Uitati-va pe topicul de piese Leganza si puteti sa va faceti o parere exacta legata de cit am bagat pentru a face niste reparatii la motor ... Tu ziceai ca ai schimbat alternatorul, mie nu mi s-a parut ca ai dat mult pe el .

Share this post


Link to post

Daca este ok caloriferul sa zicem (nu exista pierderi de antigel) de la ce ar putea atuci sa fie aburul in interior? Si inca ceva pe grilele laterale indiferent de pozitia de dirijare a aerului sufla numai aer rece in timp ce pe mijloc aer caldut.

Edited by nera09

Share this post


Link to post

@salex: fiecare apreciaza diferit preturile in functie de starea materiala :mrgreen: , eu am comparat o segmentare completa la cielo pe care am facuto cu 20 de mil iar la leganza cu aproape 40 de mil.

De pe un www.autodaewoo.ro spicuiesc:cielo termostat 13 lei-leganza termostat 106lei

 

Tb. sa recunoastem ca sunt piese cu preturi normale si unele piese care sar calul la leganza, precizez ca nu generalizez.

 

Cat despre pretul alternatorului (503 lei) in Iasi e cel mai bun pret, poate in Bucuresti sunt alte preturi, eu nu am gasit mai ieftin. :osanale:

Share this post


Link to post

@ nera09 : In Decembrie 2004, am avut urmatorul simptom, asemenator cu ce spui tu: baga caldura (dar nu exagerat , aerul era caldut) DOAR la picioarele soferului ... in rest, aerul era rece (nu -10C cum era afara ci aprox 20-25C). La Leganza nu ai dispozitiv de separare (gen clima bi-zonala ... sau bizonica =)) ) deci, diferentele de temperatura apar pentru ca aerul (si asa nu prea cald) se raceste pe traseu (motiv pentru care eu am si izolat toate traseele din bord :thumbl: ). La picioare stinga fata imi baga putin caldura pentru ca este iesirea cea mai apropiata de calorifer. Daca ai obtura gurile de ventilatie centrale cu o cirpa sau ceva asemenator, o sa vezi ca in citeva minute se incalzesc si gurile laterale

 

Deci, sigur ai caloriferul infundat !

 

Legat de pierderile de antigel ... am avut si eu un calorifer usor "intepat" (exact acelasi simptom = abur inauntru, mai ales pe parbriz). Pierderile de antigel practic nu le-am observat (sa zicem 50ml la citeva sute de km)

 

Daca stergi parbrizul cu o cirpa curata sau cu mina, aburul da senzatia ca ar fi lipicios/uleios ?

Share this post


Link to post

Va multumesc pentru raspunsuri. Azi o testez la maxim si voi reveni cu amanunte.

Share this post


Link to post

@cristi17lcv: Cind am avut eu probleme la alternator, am gasit o firma (in Buc) care imi cerea 450 RON + vechiul alternator contra unui SH cu grantie 6 luni. Realmente in cazul tau ... halatul a fost ieftin ;)

 

Daca vrei sa te amuzi putin, cauta caseta de directie Leganza vs. caseta directie Cielo ... cindva am facut eu lucrul asta si cea mai ieftina caseta de Leganza era 1400 RON pe cind cea de Cielo 2200 ... uite de unde poti compensa diferenta de pret de la termostat :D

 

Mai e un aspect pe care trebuie sa il ai in vedere ... Motorul de Leganza e produs in Australia (cred ca si cutia) de catre GM, Daewoo doar le-a bagat sub capota. Pe piesele pe care le-am cumparat la reparatia motorului scria ca sint produse in Australia.

 

Deci, cind discutam de Leganza, discutam de alta clasa de masina, de limuzina, moment in care pe mine nu ma tenteaza sa fac comparatii cu o masina dintr-o clasa inferioara (nu va suparati pe mine posesori de Cielo !) ci cu o masina din aceeasi clasa.

 

PS: cam al dracului de scumpa segmentarea aia ... poti sa ne spui cam ce s-a facut si ce piese noi s-au bagat ? Te intreb pentru ca in urma cu o luna si putin am gasit UN MOTOR COMLPET, la 35.000 km (zic ei, nu am cum sa verific) la 1200 EURO

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...