Jump to content
Sign in to follow this  
bogdan_o

Dacia Solenza 1.4 Mpi

Recommended Posts

Salutare tutuor

 

Sa imi prezint si eu masinuta: Dacia Solenza 1.4 MPI. Echipare: Rapsodie, culoare gri grafit. Motor 1400, 75 cp. Viteza maxima in talon 165, atinsa de mine 160 (nu sunt un fan al vitezei iar 160 i-am dat ca sa nu se urce un autocar pe mine, altfel as fi ramas cuminte la 130). Altii se lauda cu viteze de genul 180-190, nu stiu ce sa zic, nu am incercat dar nici nu m-ar tenta intr-o dacie sa ating vreodata viteza asta.

 

Masina a venit standard cu servodirectie, servofrana (da-o-n Doamne iarta-ma, daca s-a ajuns sa se treaca la echiparea standard servofrana in sec XXI. ce ar fi vrut sa-i puna? Frane de bicicleta sau probabil doua gauri sa facem ca Fred si Barney sa scoatem picioarele prin podea si sa franam cu talpile?). Tot din echiparea standard citez "luneta spate cu dezaburire" (de altfel o descoperire colosala ce merita trecuta in lista). Mai citez scumiera, bricheta, parasolare (aici chiar nu trebuie sa va mirati ca au existat Solenze care aveau doar un parasolar, cel de la sofer :dizzy: ).

 

Ce imbunatatiri i-am adus. Cel mai mult am lucrat la partea de izolare fonica. I-am pus in usi antifon cauciucat (sprint extrabody hs, una dintre cele mai bune investitii) urmand sa fac aceeasi operatiune si cu podeaua si plafonul. Tot in usi am 9 mm de folie pee (cea de care se pune sub parchet) si inca vreo 7-9 mm de pasla insonorizanta cauciucata (pasla in sine are 9 mm dar presata ajunge cam la 7). Sub mocheta am tot 9 mm de folie pee (urma sa-i pun si mocheta cauciucata dar a dat frigul si nu m-am mai incumetat, o las pana la primavara), la fel si in plafon am pus 9 mm de folie de parchet. In bord am bagat 2 metri patrati de vatelina de 50 de mm grosime (nu se mai aude picior de greieras, zgomot de plastic sau de fire care se loveau de ce apucau). I-am pus led-uri in ton cu bordul (portocaliu inchis) in clantele interioare de la portiere si inca doua led-uri pe marginea plafonierei. Lumina e foarte discreta si placuta. I-am pus cotiera (din Vitan, am dat 400.000 pe ea dar s-a dovedit a fi foarte utila). I-am adaptat un filtru de hota la turbina care baga aer inauntru ca sa nu mai imi bage tot praful si toate frunzele in masina (am avut nenorocul ca inainte de a avea filtrul asta sa-mi zboare din gurile de ventilatie un cotor de frunza fix in coltul ochiului stang de am fost chior de-un ochi vreo jumatate de zi). Am schimbat husele cu unele in doua nuante de gri deschis (sunt de la Pufi, am dat cam 1.700.000 pe ele si sunt foarte frumoase, se asorteaza cu interiorul dar din pacate se murdaresc foarte repede si trebuie spalate destul de des). I-am schimbat casetofonul original cu un cd-player tot de origine (am facut schimb cu un coleg de pe alt forum). As fi putut sa-i pun mp3 dar am preferat sa merg pe varianta asta pentru ca se asorteaza iluminatul casetofonului cu cel al bordului, in plus pe parte de radio este nemaipomenit (bate lejer marci cu renume) iar pe parte de cd nu a sarit niciodata, nici macar la cele mai vajnice gropi (pt mine asta insemna liniile de tramvai, ca ma port cu masinuta asta de parca ar fi un ou, prefer sa ocolesc kilometri buni decat sa merg pe piatra cubica sau pe asfalt stricat). Ramanand la partea de audio i-am schimbat boxele originale cu Pioneer pe fata si Alpine pe spate. Nu am discoteca in masina dar se aude decent, exact atat cat am eu nevoie. A, si sa nu uit, i-am pus proiectoare (ma ajuta la navigatul prin gropi si oarecum pe ceata ca in rest sunt mai mult de design, daca le aprinzi fara sa fie nevoie mai rau faci ca iti lumineaza doar partea din imediata vecinatate a botului masinii lucru care nu te prea ajuta cu mult la viteza mai mare, ba chiar te incurca, din cauza luminii putrenice din imediata vecinatate a botului masinii pupila se contracta si astfel percepi mult mai putine detalii aflate la o distanta mai mare, unde bate faza scurta). In plus i-am pus lumina in portbagaj si deschidere electrica hayon.

 

Ca si revizii nu i-am facut nici o revizie in service autorizat. Nu prea m-a interesat stampila pe cartea de garantie ca oricum nu am de gand s-o dau prea curand si daca o dau va ramane "in familie". Am investit prea multa munca in ea si nu voi putea recupera acest lucru la vanzare, asa ca ce rost ar avea.

 

In schimb a fost si este tratata numai cu consumabile de calitate. Ulei Mobil full sintetic 5W-40, filtru ulei purflux, antigel Glaceol, ulei cutie Elf (se comporta impecabil chiar si in sezonul rece), placute Textar. Masina nu a vazut vreo forja la viata ei, cred ca am trecut doar de vreo 2 ori de 4000 rpm. In rest pot numara pe degete de cate ori a vazut masina asta peste 3000 rpm. Nu m-a tentat sa fac linute, burn-out-uri si alte minuni, nu am plecat vreodata cu scartait de roti, etc.

 

ca si bube specifice masinii mele:

- am schimbat de vreo 2 ori bucsele de la bara stabilizatore. material de toata jena. Un set de 4 bucse costa 80.000 dar cat dai atat fac. Se duc destul de repede si la trecerea peste denivelari repetate se aude un usor zgomot metalic.

- in rest nu am schimbat nimic pe garantie. nu pun aici consumabilele ca astea oricum trebuie schimbate, la fel cum nu pun spoiler-ele care mi-au fost zgariate/sparte de niste soferi/soferite mai neatenti/neatente.

 

minusuri:

- ambreiaj nu foarte fiabil

- plastice zgomotoase (dar se reduc la tacere cu ceva indemanare si foarte multa rabdare)

- pozitie cam inalta la volan

- insonorizare slaba din fabrica

- sistem greoi de rabatare a banchetei spate

- lipsa unor dotari de bun simt (gen lumina in portbagaj, deschidere hayon si capac buson benzina, chiar si mecanice, mocheta spate vine fix pana in dreptul banchetei, restul de 30-40 cm lipsesc cu desavarsire, capitonaj portbagaj lipsa, din fabrica vine cu contact doar pentru usa soferului - de altfel sunt si foarte scumpe, 10000/buc - lipsa temporizare stergatoare - lucru foarte enervant mai ales toamna si primavara - , reglaj mecanic pe inaltime al farurilor - mare prostie, daca te joci un pic la el l-ai stricat). Toate cele descrise la punctul asta ar fi adaugat poate un maxim de 100 eur la valoarea finala a masinii dar ar fi adus un plus de confort celui care o foloseste. insa ce sa-i faci daca pe cei de la Dacia atat ii duce mintea...

 

plusuri

- ansamblu motor-cutie foarte reusit (mai putin partea de ambreiaj care chiar daca e Valeo e de toate jena). E o placere sa schimbi vitezele. Intra foarte usor si cutia e destul de precisa.

- motorul e foarte rezistent la uzura. daca ai grija de el si ii schimbi la timp uleiul, filtrele, antigelul, etc te tine mult si bine, cred ca mai degraba iti mananca rugina jumatate de masina decat sa fii nevoit sa segmentezi motorul. Asta e valabil daca nu iti bati joc de masina, ca asa mai stiu si eu cazuri care la 120.000 au facut segmentarea dar schimbau uleiul dupa cum isi aduceau aminte, pentru ei pedala de acceleratie nu avea decat doua pozitii (on-off, de fapt off era implicit ca taia calculatorul injectia), etc.

- destul de sprintena atat in oras cat si in afara. cei 75 de cai sunt foarte vioi

- consum decent (chiar si in conditii de talpa grea)

 

Oricum mi-ar lua foarte mult sa fac o descriere completa a masinii. Cine vrea sa stie mai multe poate sa arunce un ochi pe forumul posesorilor de dacia (nu zic care, sa nu se considere reclama) si se convinge singur.

 

All in all. Sunt multumit de masina, dar pentru asta a trebuit sa investesc ceva efort, lucru pe care la o viitoare masina nu mai sunt dispus sa-l fac. Deci o alta dacie iese din discutie indiferent de ce modele or mai scoate cei de la Pitesti.

 

PS Poze nu am cum sa pun ca nu am aparat foto digital.

Share this post


Link to post

sa iti traiasca masina...dar, fara suparare, suntem totusi pe daewoo-chevrolet..nu crezi ca aveai mai multi cititori pe daciaclub?

Share this post


Link to post

Pacat ca nu ai poze ... mi-ar fi placut sa vad cum arata clantele interioare luminate de leduri. Ledurile le-ai incastrat in plastic sau cum ?

Share this post


Link to post

Bine ca n-ai descris-o de parca ai fi vrut sa i-o tragi , precum nenea cu matizul :) )

Share this post


Link to post

@ileana Parca nu avea importanta ce masina are/prezinta fiecare la aceasta rubrica. Lucru spus chiar de VIPER inca de cand s-a propus crearea sectiunii.

Bogdan e membru vechi al forumului (fix un an inainte de tine :D ) si e absolut normal faptul ca vrea sa isi prezinte masina, chiar daca e Dacie.

Share this post


Link to post

Ce inseamna consum decent???Baga niste cifre :D .

Share this post


Link to post

Va multumesc pt urari.

 

@Ileana. Cei de pe daciaclub imi cunosc foarte bine masinuta, sunt membru cu state vechi acolo (am vreo 5500 de post-uri). Insa am vazut ca aici se prezinta nu doar modele Daewoo & Chevrolet, de-aia am si postat.

 

@And. :D

 

@Lucian79. Led-urile le-am trecut prin spatiul facut de "cochilia" clantei si maneta de care tragi, nu am vrut sa gauresc nimic. In asa fel lumina este difuzata in toata cochilia si da un efect de uniformitate, nu se concentreaza doar intr-un anumit punct. Nu mai putin adevarat este si faptul ca led-urile nu sunt din cele cu lupa care concentreaza lumina intr-un singur punct. Led-urile le-am luat de la un magazinas micut de pe Maica Domnului, au fost foarte ieftine, in jur de 6000 lei vechi pe bucata. Pe langa pretul led-ului am dat inca vreo cateva sute de lei pe niste rezistente de 560 ohm si 0.25W ca sa pot alimenta led-urile la 12V. Deci investitia e minima. E insa foate migaloasa treaba.

 

@Akaionut :osanale:

 

@Alezz. Decent insemna cam 7-7.5 la suta vara (nu am aer conditionat) si cam 8.5 iarna. Categoric nu consuma cat un Tico sau Matiz (desi daca e sa dam crezare altor posesori de solenze ai crede ca mai ai putin si iti da tie masina benzina, nu tu ei :D ). Consumul e cel din oras ca in afara nu am stat sa calculez niciodata pentru ca 95% din kilometri i-am facut in oras. Trebuie sa mai precizez ca nu am talpa grea deloc, ba dimpotriva.

 

Ca o completare a postului meu anterior. Din pacate nu se mai poate spune de solenza ca e o masina ieftin de intretinut. categoric nu te duce intretinerea ei la costurile intretinerii unui BMW dar daca arunci un ochi pe la pretul pieselor de schimb stai si te gandesti daca nu cumva ce tii in mana sunt cheile unui S-Klasse. Odata cu aparitia Logan-ului dacia a crescut exagerat preturile la piesele de schimb. Poate nejustificat de mult. Eu mi-am pus proiectoare in octombrie 2003 cu 1.500.000 lei vechi setul plus suporti, cablaj, releu, mufe, tot tacamul. Si pretul s-a mentinut in limitele astea (cu mici variatii) pana a aparut logan-ul. Acum acelasi proiector (cvasi-identic) costa 3.500.000 bucata ca, deh, e de Logan. Si asta e doar un exemplu. Deci s-a dus de rapa mitul de masina ieftin de intretinut. Pacat insa ca evolutia calitatii de fabricatie nu e direct proportionala cu evolutia preturilor, ba chiar din contra.

Share this post


Link to post

sa-ti traiasca masinuta! E ideala pt oras si te poti aventura cu ea si in afara orasului fara pb. Eu unul imi musc mainile ca n-am mai prins una.

Share this post


Link to post
@Ileana. Cei de pe daciaclub imi cunosc foarte bine masinuta, sunt membru cu state vechi acolo (am vreo 5500 de post-uri). Insa am vazut ca aici se prezinta nu doar modele Daewoo & Chevrolet, de-aia am si postat.

imi cer scuze...am fost rautacioasa..probabil si de antipatia mea inexplicabila uneori ptr marca Daci..

sa ai parte de masinuta ta

Share this post


Link to post

Mersi mult, nu e nevoie de scuze. Chestia e ca nici eu nu sunt fan Dacia. Dar mi-am luat Dacia ca bani de ceva mai bun nu am avut iar acum cand m-as putea baga la rate pentru ceva mai bun am alte prioritati. Asa ca asta e. Defilam cu ce avem :D .

 

Sa aveti toti parte de masinutele voastre.

Share this post


Link to post

Felicitari pentru munca depusa la imbunatatirea masinii. Spor la treaba in continuare. Si eu ma voi apuca de treaba cum va da caldura.

Share this post


Link to post

ma frate nu mai judecati omul dupa ce masina are

daca unu are bemveu si unu trabant (desi nu am vazut asemenea diferente) nu inseamna ca automat unu-i prost si altul destept, nu inseamna ca unul stie sa conduca si celalalt ba

nu mai sariti la om, criticati ce spune daca nu va convine, si lasati deoparte reactiile puerile

faptul ca "unii scrie" de ceva vreme aici si au sau nu masini ce poarta numele forumului nu-i face cu nimic

"mai superior" unuia care a venit nou si mai are si masina non nume forum

 

solenta mi s-a parut cu adevarat o masina ce are un raport pret/calitate bun!

si.. chiar sunt invidios pe consumul solentei/supernovei :)

Share this post


Link to post

Si pozele...

 

Scuzati murdaria de pe/din masina dar nu am avut timp sa mai fac curat in ea.

 

Ca update la imbunatatiri: i-am pus un subwoofer activ, nu-i cine-stie-ce, un Orion (luat din carrefour, 400 RON) dar e mai mult decat suficient. Ce-mi place la el e ca ocupa foarte putin spatiu. Alta imbunatatire e ca i-am pus la centurile din fata niste cleme speciale care tin centurile usor departate de corp asa incat acum nu ma mai freaca centura la gat cand merg, asta ca sa nu stau cu carligele de rufe pe centuri. Clemele sunt de la Lampa si tot din carrfeour le-am luat. Au costat o nimica-toata, cam 6 RON.

post-98-1136144805_thumb.jpg

post-98-1136144813_thumb.jpg

post-98-1136144820_thumb.jpg

post-98-1136144826_thumb.jpg

post-98-1136144833_thumb.jpg

post-98-1136144842_thumb.jpg

post-98-1136144848_thumb.jpg

post-98-1136144854_thumb.jpg

post-98-1136144859_thumb.jpg

post-98-1136144900_thumb.jpg

post-98-1136144908_thumb.jpg

post-98-1136144916_thumb.jpg

Share this post


Link to post

sa-ti traisaca fara incidente ;)

Share this post


Link to post

Bogdane, pentru wooferul resepctiv ai si o statie?

Share this post


Link to post

Pai daca e activ inseamna ca are amplif. incoporat :) Si scrie pe el 150w

 

Iar facut ridicator de tensiune la 220V sau el avea initial alimentare la 12 si doar i-ai scos transformatorul?

Ca nu prea cred ca era la 12V din fabrica :)

Share this post


Link to post

Subwoofer-ul are statie incorporata si are doua difuzoare separate. Pe el scrie 150W si tind sa cred ca sunt reali dupa cum se aude. De alimentat se alimenteaza direct de la 12V. Eu nu i-am facut nici o modificare, asa a venit el de la mama lui. In interior probabil ca are o sursa in comutatie, ca altfel nu ar avea cum sa scoata 150W doar din 12V chiori, dar inca nu l-am desfacut sa vad, are doar 3 zile de cand l-am cumparat.

Share this post


Link to post

Cat te-a costat subwooferul? Si daca poti sa-mi spui exact cum l-ai montat.

Share this post


Link to post

M-a costat 400 RON numai subwoofer-ul. L-am luat din Carrefour orhideea. Apoi am mai dat cateva sute de mii pe cabluri si papuci pe care le-am luat de la magazinele de pe Maica Domnului.

 

Montajul e destul de simplu la prima vedere, mai complicat putin de pus in practica. Subwoofer-ul are 3 intrari pentru alimentare (una de +12V alimentare, una de masa si una remote de +12V). Mai are apoi 2 intrari pe mufe RCA pentru semnal de linie si inca o intrare cu o mufa speciala (identica cu mufa aia de 4 pini de alimentare a placii de baza de la sursele de calculatoare) pentru intrare semnal amplificat. Eu am folosit-o pe asta pentru ca RCD-ul de pe masina nu are iesire de linie, asa ca a trebuit sa iau semnal direct de la firele care mergeau la boxe.

 

Montajul propriu zis. Am tras fir de la baterie pana in spate in portbagaj. Pe documentatia subwoofer-ului scrie ca ii trebuie 12V la 30Ah asa ca am tras un fir foarte gros, garantat sa reziste la 80Ah. Asta a fost partea cea mai complicata ca firul respectiv este foarte rigid si a fost un pi mai complicat sa-l fac sa se urmareasca perfect traseul prin masina. L-am conectat cu un papuc la borna + a bateriei, l-am trecut prin compartmentul stergatoarelor de parbriz si l-am bagat in cockpit printr-o gaura tehnologica deja existenta. Am coborat cu el pe langa modulul UCE si l-am tras pe langa pragul stang al masinii, pe sub mocheta ca sa nu se vada nimic. La SLZ pe acolo mai trec si alte fire puse din fabrica pentru luminile din spate si pentru pompa de benzina asa ca l-am prins cu niste soricei de firele alea. Am tras apoi un fir identic cu asta de la un surub pe de fundul portbagajului (eu am o trapa de vizitare a pompei de benzina prinsa cu 3 suruburi direct in tabla) pentru masa. ultimul fir de alimentare l-am tras de la bricheta pentru intrarea remote. Intrarea remote insemna ca subwoofer-ul va merge atat timp cat pe aceasta intrare va exista +12V. Eu l-am tras de la bricheta ca sa porneasca sub-ul numai cand am cheia in contact sa nu existe riscul sa-l uit pornit si sa-mi omoare bateria. Ideea e ca intrarea remote trebuia leagata direct la casetofon astfel incat subwoofer-ul sa porneasca odata cu el si sa se opreasca cand casetofonul se opreste dar din nou, cum RCD-ul nu are o asemnea iesire a trebuit sa gasesc alta solutie. RCD-urile bune care se gasesc acum prin comert au o astfel de iesire, deci nu mai trebuie facute adapatari de genul celei facute de mine. Firul pentu remote nu trebuie sa fie foarte gros, e de ajuns un fir obisnuit de difuzoare. Si pe el l-am tras tot pe langa pragul stang. Pentru a trage firele a trebuit sa dau jos partea superioara a bordului, sa scot prinderea in partea de jos a centurii de siguranta si au mai trebuit scosi bradutii care fixau mocheta pe prag.

 

Dupa toate astea a trebuit sa trag fire de la boxele din spate pentru subwoofer. Pe schema lui scria ca trebuie trase fire atat de la canalul stang cat si de la cel drept. Prin urmare m-am conformat. Dupa ce am tras toate firele le-am cnectat la intrarie subwoofer-ului si cam asta a fost tot. A, sa nu uit. A trebuit sa pun la loc bordul, centura de siguranta si mocheta. In final trebuie reglat sub-ul, adica gain, phase si crossover. Toata operatiunea de montare a durat cam 2 ore si jumatate. Se poate si mai repede dar am preferat sa pierd mai mult timp si sa asez fiecare fir corect si frumos decat sa fusaresc acum si sa stau dupa aia a doua oara sa le prind cum trebuie.

 

Mai trebuie totusi sa ancorez cumva subwoofer-ul in portbagaj, inca ma gandesc la solutii.

Share this post


Link to post

Mersi mult. Te-ai chinuit un pic, dar banuiesc ca merita! Ma tenteaza si pe mine un sub activ, ca asa cu statie ma ajunge mai scump.

Share this post


Link to post

Pe mine ma intereseaza care sunt masuriele lui exacte. Cat volum ocupa si poate are cineva idei de prindere? Vlad?

Share this post


Link to post

Are vreo 50W maxim e cu integrate ampliful din interior ;)

Share this post


Link to post

Sa-ti traiasca masina si nu numai :D .

Bravo pentru imbunatatirile pe care le-ai adus tu,mai ales ca unele din ele ar fi trebuit facute din fabrica,dar asta e,e bine ca suntem noi priceputi :) >- .

Singurul lucru care ma deranjat la solenza,a fost garda la sol prea joasa(mai joasa ca la dsn).In rest a fost masina destul de buna,la care s-au eliminat defectele de fabricatie sau proiectare aparute la dsn(dar si astea nu eliminate in totalitate.am avut varianta Avantage diesel si i-mi pare rau si acum de ea ca am vandut-o).

Share this post


Link to post

Dimensiunile pt subwoofer: 365*355*320 mm. Greutate: 6.8 kg.

 

De instalat se putea mai usor daca luam cabluri mai flexibile (dar si mult mai scumpe). Gasisem un kit de cabluri pe la 70 ron dar nu avea decat 5m cablul de plus (eu am folosit vreo 6.5) asa ca am renuntat.

 

In ce privesc imbunatatirile aduse. Sunt lucruri considerate de bun simt, gen lumina in portbagaj, mocheta care sa ajunga pana in spate (nu sa se opreasca la bancheta din spate), un pic de antifon in usi, deschidere electrica a hayonului, capitonaj portbagaj, etc. Toate astea pe mine nu cred ca m-au costat mai mult de 100 EUR, deci pretul de fabrica ar fi trebuit sa fie si mai mic. Ce mai insemna oare 100 EUR la cei peste 5000 eur care i-am dat pe masina. O nimica-toata. Dar ce sa-i faci daca asa considera cei de la dacia ca se face economie.

 

Asta ca sa nu mai vorbesc de culmea economiei. Distribuitorul are doar 3 suruburi desi exista gaura cu filet pentru cel de-al patrulea (supernova il avea). M-am tot uitat, m-am gandit ca poate nu-l am eu, dar nici o SLZ nu are 4 suruburi. Apoi am zis ca poate gaura aia o fi special lasata. Aiurea. Asta insemna economie la Dacia.

Edited by bogdan_o

Share this post


Link to post
Distribuitorul are doar 3 suruburi desi exista gaura cu filet pentru cel de-al patrulea (supernova il avea). M-am tot uitat, m-am gandit ca poate nu-l am eu, dar nici o SLZ nu are 4 suruburi. Apoi am zis ca poate gaura aia o fi special lasata. Aiurea. Asta insemna economie la Dacia.

La ce te referi cand zici de "distribuitor"?Cumva la bobina de inductie?Daca da,atunci sa stii ca asa trebuie...chiar daca sunt 4 gauri,deci nu e nici o economie.

Edited by osirus

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...