Jump to content
Sign in to follow this  
masterbobs

Copacii pe marginea soselei

Recommended Posts

Copacii nu indeamna la prudenta deloc, eu unul nici nu ii bag in seama pana nu ii vad ca ma apropii de ei din cauza adevaratilor sau a lipsei de marcaj etc ;)

Share this post


Link to post
... Macar copacii indeamna la prudenta...

Scuza-ma dar imi suna a "directiva europeana"

Dragi conducatori auto. Va atragem atentia ca in urma impactului cu un copac de pe marginea soselei va puteti pierde viata. Conform Directivei en'spemii cincisute a CE

Poti sa zici ca nu indeamna la prudenta? Tot asa te indeamna la prudenta si vanzatorii de arme sau companiile de tigari...

Share this post


Link to post

:) ) :) )

 

Da, ai dreptate, exprimarea mea sufera la capitolul interpretabilitate. Am vrut sa spun ca pe un drum strajuit de falnicii stejari ai patriei ar trebui (teoretic) sa o calci mai incet decat pe o "moderna" sosea incadrata pe ambele parti de santuri, campii si ogoare. Si pentru exemplificare, a se vedea cazul drumului dintre Brasov si Bran, unde s-au taiat copacii si au ramas...cioturile. Nu mai exista copaci, asa ca nu mai ai in ce sa te infigi, deci poti sa ii bagi gaz. Dar daca isi baga aghiuta coada si iesi de pe carosabil... :wallbanger:

Share this post


Link to post
Pentru ca au bani...

Si noi nu avem sau ce? sa nu va mai aud cu "n-avem bani" cand e vorba de soselele Romaniei, la cate taxe avem pe benzina, ca dam mai bine de 2 lei la fiecare litru de benzina pe taxe care nu se duc intotdeauna in gopile in care ne patratim jantele, ar fi trebuit sa vad si WC pe marginea drumului din 10 in 10 metri, in afara de tot ce-i trebuie unei sosele, sa nu mai stau sa ma uit dupa boscheti cand am nevoie.

 

Din ce stiu eu sistemul cu copaci pe marginea drumului a fost gandit in vremuri de razboi cand era tot interesul sa nu se vada prea bine din avion ce vehicule (recte tancuri, etc) circula pe el. Si pe atunci vitezele de circulatie erau oricum prea mici ca sa puna probleme copacii, erau oamenii multumiti ca au asfalt si ca nu mai merg prin mocirle.

Acum insa s-au schimbat datele problemei, viteza medie a crescut, numarul de masini a crescut si el iar copacii au devenit o problema.

Nu zic nu, si mie imi place sa merg pe un drum strajuit de copaci, sunt de acord ca ei purifica aerul, dar cred ca argumentul cu "tin umbra" cam cade cand e vorba de un drum cu 2 sau mai multe benzi pe sens. Nu stiu ce umbra ar fi daca s-ar planta copaci pe A1 sau A2 de exemplu. Respectivii copaci cred ca ar sta bine intr-o zona imediat apropiata de drum. Iar cu intarirea drumului cred ca se poate face foarte bine si artificial.

Tot s-a spus pe aici despre cei care intra in copaci cu masina, dar nu s-a spus nimic de VICTIMELE INDIRECTE ale copacilor, cand, de exemplu esti noaptea intr-o depasire si nu vezi caruta care vine de pe contrasens si intri in ea. Daca ai fi stiut ca ai camp liber ai fi iesit de pe carosabil in deplina siguranta. Sau cand te trezesti ca vreunul de pe contrasens se baga in depasire de te arunca in sant? Si santurile sunt o problema, nici ele nu ar trebui sa existe in forma de acum, de unde iti scoti masina cu tractorul. Sunt de acord, soselele au fost construite in rambleu pentru a nu se aduna zapada pe ele, dar cred ca s-ar putea compensa prin pante, mai line de la sosea pana la camp.

 

Tot ce am zis eu si multi dintre voi intr-adevar costa bani, dar cred ca banii nu ar fi o problema la noi daca fondurile din diferite taxe si accize ar ramane in cadrul sistemului transporturilor, in loc sa se duca sa acopere diverse gauri negre ale bugetului. Intr-adevar, s-au schimbat multe dupa 89 in sistemul nostru rutier, nu putem sa ne facem ca nu vedem si sa zicem "era mai bine pe timpul lui nea nicu", pe atunci nu era largit E85 de la Bucuresti pana hat in nordul Moldovei (si mai sunt si altele), nu era aceeasi calitate a asfaltului, pe care acum poti sa mergi cu peste 100 lejer, au disparut multe drumuri din piatra cubica si multe, multe altele. Dar se putea face mai mult.

Share this post


Link to post

Bai deci eu nu pot sa cred chestia asta cu taiatu' copacilor!!!....Zau, CATI ATI SADIT, MAI, CATI COPACI!?!...Ia mai bine aveti grija la piciorul drept, cascati okii si lasati copacii ...Aia trebuie taiati cand se usuca sau cand sunt prea batrani si subrezi!..Ia uite-i tetelu' repede sa taie ei copacii!!!.....Bravo mai baieti copacii va incurcau pe sosele... :wallbanger:

Edited by zalmoxis

Share this post


Link to post

Copacii si cei ca tine care nu au habar :) )

Copacii nu trebuie taiati, se pot muta sau sadii altii in alte zone care sa nu imi puna mie viata in pericol :) )

Nici unul dintre noi nu este impotriva beneficiilor copacilor din pct de vedere ecologic, doar ca sunt prea multe accidente din cauza lor nimic mai mult.

Cat despre infrastructura la cat sunt de mari taxele ar trebui sa mergem pe sosele ca in Japonia sau USA, autobenzi suspendate si tot felul de minuni :->

Share this post


Link to post

Zeule tin sa te corectez... copacii ne incurca pe langa sosele.

Cat despre partea cu purificatul, umbra si alte bazaconii...este pura demagogie.

Ai pus bani deoparte pentru bradul de craciun? Sa stii ca provoci prin cumpararea lui pagube egale, daca nu mai mari decat taind copacii de pe marginea drumului...daca nu ma crezi aduna in ultimii cinci ani cati brazi de craciun au fost taiati in romania...si ei reprezentau viitorul oxigenat al tarii.

 

PS

Si ca sa raspund la prima intrebare Da zeule am plantat destui copaci... si ca pionier, si ca UTC-cist si mai apoi ca "promotor" al turismului montan... As mai adauga sute de kilograme de gunoi adunate de prin Fagaras, Bucegi si Piatra Craiului...ca deh ... la noi in rezevatie este frecvent intalnita specia de porcus turisticus...

Share this post


Link to post

Ptr. Maxx : nu retin sa fi avut onoarea sa ne intalnim pe sosele !....Mai bine pentru mine zic eu !Si ai grija cum vorbesti !Asta asa friendly caci nu cred ca te-am incurcat vreodata...

 

Ptr. Masterbobo: pai ar trebui sa mergeti PE SOSELE nu PE LANGA !!Asa am invatat la scoala de soferi ca PE SOSELE se circula!..

Si daca ai plantat sute de copaci crezi ca ai dreptul sa tai altii!..Da' nu-i nimic fratilor asa fac si aia pe care-i tot dati exemplu taie la copaci mama, mama...

 

Mai bine conduceti cu minte si n-o sa aveti treaba cu copacii!!!

 

 

ps/ cum ar fi sa sterg eu mesajele astea care nu-mi plac !!!?!Ptiu na ca m-am enervat !...

De fapt cred ca o sa sterg topicul asta prea e aiurea !!!...

Share this post


Link to post

Hai mai zeule nu te enerva ca nu ai de ce...

Discutia de ansamblu este totusi asupra posibilitatii de a salva niste vieti...

ca sa rezum: pasagerii masinii ce intra intr-un copac nu au nici o vina sa moara in copacul respectiv...

Partea cu stersul mesajelor ...parerea mea...ar fi jenant...nu s-au terminat cuvintele...

Share this post


Link to post

eu zic sa facem asa: toata lumea merge in limite legale, depaseste frumos, nu se grabeste, isi intretine masinile ca la carte, etc.

Dupa asta, taiem si copacii, ok?

Share this post


Link to post

corect.. victimele nu sunt din cauza copacilor, ci a soferilor care nu conduc in limitele legii, adica viteza si nu respecta regulile de circulatie, depasire, asigurare, semnalizare, distanta intre vehicole etc ..

cred ca s-ar reduce semnificativ numarul accidentelor daca s-ar circula corect..

Share this post


Link to post

In aceeasi ordine de idei nici ABS nu ar trebui sa existe, nici airbagurile, nici politistii in intersectii, nici semafoarele etc. Toate sunt o risipa inutila de resurse. Daca am circula cu totii corect nu am mai avea nevoie de ele.

Toti vrem sa ajungem mai repede si mai in siguranta acolo unde dorim sa ajungem, ca asa stateam foarte bine si fara cele de mai sus.

Edited by Zmeul cel rau

Share this post


Link to post

pai da mai, dar mor oameni nevinovati. daca ar muri doar cei ce merg "neregulamentar" treaca-mearga, dar asa...

Share this post


Link to post

1. Si tarile cu apa calda au copaci pe marginea drumului (ce e drept nu pe langa autostrazi), si pe acolo se mai infige cate un, sa zicem, grabit (vezi postul despre Accidente vazute sau ... ) si nimeni nu taie copacii.

Dimpotriva, se planteaza. Sunt taiati (ca si la noi) copacii care prezinta pericol de rupere.

2. In Germania, autostrazile, in apropierea zonelor locuite, sunt marginite de un gard viu inalt, mai ales pentru zgomot

3. 1 ha de padure "consuma" intre 1 si 4 tone de bioxid de carbon pe care-l transforma in oxigen

4. Cine polueaza Iasul? http://www.algepem-is-energy.ro/poluarea.htm - raspund aici - transporturile, 1.270.070 tone CO2 (si asta la nivelul anului 2000).

@masterbobs bradutii aia de Craciun sunt crescuti in crescatorii, la o densitate mare, se taie si se planteaza.

 

Nu pomii ne omoara ci inconstienta noastra sau a partenerilor de trafic. Spun asta pentru ca un prieten al meu zace la Floreasca dupa ce s-a urcat un TIR pe el.

Share this post


Link to post

1. Poate nu ai citi chiar de la inceput. Era vorba de:

Drumuri nationale

Drumuri judetene

Drumuri comunale

 

2. Aici iti dau dreptate.

 

3. Ai idee cat bioxid de carbon produce acelas hectar de padure? Documenteazate si mai vorbim.

 

4. Este un mare balon de sapun...

Astfel de studii imi provoaca sila...asemenea celor din alte domenii cand se duc 4-5 indivizi si fac "masuratori"... pe hartie...ca partea tehnica e prea scumpa plus ca e tehnica.

 

@masterbobs bradutii aia de Craciun sunt crescuti in crescatorii, la o densitate mare, se taie si se planteaza.

Poate in tarile "cu apa calda" de care pomenei mai sus?...O nuuuu nici macar acolo...avand bani cumpara pe nimic de la noi...

 

Prietenului tau ii insanatosire grabnica si cu cat mai putine urmari.

Share this post


Link to post

Mai dar ganditi-va ca nimeni nu e perfect! Oricine poate gresi. Poti merge cu 80, iei un cui se desumfla roata si te duci pe copca, sau face galma o montana si se intampla acelasi lucru. Eu as prefera in situatia asta sa nu vad copac pe marginea drumului, sa nu vad sant si sa vad camp. Ma duc pe campii 10-15 metri si ma opresc. Ma dau jos, ma usuc, dar sunt INTREG!

Shit happens! As vrea sa-l vad si eu pe-ala de pe forumul asta sau din alta parte care niciodata de cand a luat permisul nu s-a trezit intr-o situatie in trafic in care a intrat fara vina lui si din care l-a scapat ( sau nu) norocul...

Ce bine ar fi daca prin simpla respectare a regulilor totul ar decurge ca la carte, dar in viata reala nu se intampla asa. Un gard viu de 1 m prin care poti trece cu masina ar fi suficient.

Share this post


Link to post
Discutia de ansamblu este totusi asupra posibilitatii de a salva niste vieti...

pAI daca o luam asa...hai sa inchidem toate combinatele..ca eliminam poluarea...si salvam vieti...si extrapoland..hai sa nu mai circulam cu masinile, ca la fel, eliminam noxele...si salvam niste vieti...

Sunt problematici copacii, dar ...asa cum am mai zis..sa fim atenti la drum...si eliminam din start acest mic "inconvenient"..copacii...au rolul lor...de fapt orice lucru are rolul lui...si oricui putem sa gasim parti pozitive si parti negative...

:drinkers:

 

Poti merge cu 80, iei un cui se desumfla roata si te duci pe copca, sau face galma o montana si se intampla acelasi lucru. Eu as prefera in situatia asta sa nu vad copac pe marginea drumului, sa nu vad sant si sa vad camp. Ma duc pe campii 10-15 metri si ma opresc. Ma dau jos, ma usuc, dar sunt INTREG!

 

Mircea...ideea e ca teoretic ai dreptate, practic este ca aici...ai strazi bune, fara copaci, nu mai mergi cu 80..mergi cu 120 sau mai mult ..si la o defectiune tehnica gen "galma montana "...rezultatul e cam acelasi.

Si fara copaci...

:drinkers:

Share this post


Link to post

Da, dar eu vreau sa traiesc atunci cand merg corect si se intampla o belea de genul asta. Daca aleg sa merg cu 160, ies in decor si ma dau peste cap si mor, OK, am fost prost asta am avut. Dar daca eu merg corect... de ce mama naibii sa mor intr-un pom pe marginea soselei, cand ma puteam opri pe undeva aiurea... Pentru ca statul roman stie numai saia nu si sa dea? Pentru ca nu-s in stare sa gestioneze banii si pentru ca in loc sa puna fondul de drumuri la constructia de drumuri il folosesc sa faca trotuare in Cornu si Tartasesti? Sau pe borduri schimbate la fiecare 2 ani? Sau pe prostiile alea de parapete ale mortii din beton si scuaruri in mijlocul DN-urilor?

Haida de... cum dracu in alta parte se poate si la noi nu?!?!?!

Share this post


Link to post
Pentru ca statul roman stie numai sa ia nu si sa dea? Pentru ca nu-s in stare sa gestioneze banii

Din pacate ai dreptate...asta e Romania...

Dar acu sa ne varsam nervii cauzati de un guvern incompetent pe copacii de pe marginea drumului?

Aceeasi idee o sustin...copacii sunt o problema, dar a carei insemnatate devine minuscula in comparatie cu incostienta soferilor si cu lipsa lor de cultura rutiera, sau cand luam in calcul carmuirea Romainei...

Trist dar adevarat...

:drinkers:

Share this post


Link to post

@mircea: din pacate nu copacii te omoara, pentru ca aia, saracii, stau infipti in pamantul lor, ci inconstienta, dementa, alcoolul, bravura, teribilismul, graba excesiva, starea drumurilor, starea tehnica a masinii, ceilalti participanti la trafic...Astea sunt cauzele accidentelor grave si foarte grave, nu copacul care ti-a rupt masina in doua ca te-ai infipt cu 160 km/h in el.

 

Exemplu in sprijinul afirmatiei de mai sus. Pe DN1, intre Aeroportul Otopeni si Complexul Prisma este o padure, pe marginea ambelor sensuri de mers. Cu aproximativ un kilometru inainte de Prisma, padurea face loc campului pe care poti sa zburzi in voie cu masina (parerea unora...). Intr-o dupa-amiaza de vara, in jurul orei 19.00 am ajuns in zona respectiva la aproximativ 2 minute dupa ce s-a intamplat un accident foarte nasol. Estimez timpul la 2 minute, intrucat praful inca plutea in aer. O Fabia neagra-verzuie era pe camp, pe partea dreapta a drumului, cum mergi inspre Ploiesti. Dar...in ce hal era, nu pot spune. Am aflat dupa 2 zile ca fusese o Fabia si ca cei 2 tineri murisera pe loc (asta am banuit de cand am trecut pe acolo). Concret, ce s-a intamplat: soferul, un rugbyst, din cate am inteles, impreuna cu un prieten, a vrut sa testeze capacitatile masinii (avea vreo saptamana de cand o cumparase) si a calcat acceleratia la podea. La 170 km/h, din nu se stie ce cauza, a virat brusc spre stanga (spre contrasens), apoi spre dreapta, a prins praful de pe marginea drumului, s-a rasucit si a izibt o borna kilometrica. Acea borna este iesita cam un metru din pamant, insa este cel putin tot atata infipta inauntru. Eh, masina a scos borna din pamant, a aruncat-o (sau tarat-o) pe camp la vreo 50 de metri de locul accidentului si s-a rupt in doua (masina). Partea din spate a caroseriei, impreuna cu podeaua masinii si cu rotile din fata s-au rasurnat, in vreme ce partea din fata a caroseriei, cu plafonul si cu motorul au zburat undeva pe camp, departe. Rezultatul vi l-am spus. Cauzele oficiale: masina era in rodaj, soferul a suprasolicitat-o si a rezultat tragedia. Dar eu cred ca singura cauza este teribilismul celor 2, combinat cu o doza respectabila de inconstienta venita din partea celui care apasa acceleratia in nestire.

 

Dar...nici un copac, nici un pomisor...nimic. Doar campul si borna. Veti spune "pai daca nu era borna...poate scapa". Da, poate scapa, insa concluzia logica, rationala si de bun simt care se poate trage de aici este ca cei care se simt deranjati de copacii de pe marginea drumului s-ar simti deranjati de orice borna, stalp, gard, parapet, sau orice asa-zis obstacol aflat intre ei si nemarginirea campului salvator. Oameni buni, lasati tractoarelor campia si incercati sa circulati cu masinile pe sosea. Pe sosea nu sunt copaci. [-X

Edited by Brainiac

Share this post


Link to post

da.. si stalpii in orase fac multe victime

dar trebuie sa traim cu ei

Share this post


Link to post

in legatura cu stalpii de pe margine soselelor am vazut un reportaj la "5th gear" exact despre buclucasii stalpi si aratau diferenta la impact dintre un stalp vechi si cei noi din aluminiu care atenueaza forta g si se deformeaza gradual pt. a atenua socul--in schimb costa de peste 5 ori mai mult decat cei vechi

Share this post


Link to post
cei noi din aluminiu care atenueaza forta g

mamaaa... maniaku-le da-mi si tu o poza ca ma intereseaza partea antigravitationala a unui stalp de asta... =))

Share this post


Link to post

@Brainiac, nici acele pietre nu au ce cauta pe marginea soselei! Restul, aveti idee cat costa statul roman un mort intr-un accident rutier? A fost recent la un subiect al stirilor de seara... circa 200000 euro!!!! Asta include costuri cu spitalizarea, costuri cu inmormantarea etc, dar si costuri ascunse adica impozitul pierdut de stat prin moartea acelei persoane, costurile sociale colaterale etc...

De unde rezulta ca un accident cum a fost cel de la Braila si care a deschis discutia asta costa aproximativ 3 milioane de euro... Cam cati stalpi s-ar schimba de banii astia? sau cam cati metri de sosea s-ar amenaja corespunzator? Dar nuuu, noi nu trebuie sa gandim asa... sunt prosti, inconstienti etc... lasa-i sa moara... si daca unul de-asta da peste noi pe strada atunci cand mergem corect si noi ca sa-l evitam intram in pom... daune colaterale... Nu gandim ca poate ala care este inconstient la volan in viata civila este medic sau inginer si poate prin moartea lui pierdem noi ceilalti...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...