Jump to content
Sign in to follow this  
cataboss

Rulment de presiune Tico

Recommended Posts

Ieri am observat un sunet ciudat in parcare cu motorul la relanti:

In primele secunde de la accelerare se aud niste sunete (ca niste tacanituri) in dreptul capacului de la tacheti chiar in capat la cureaua de distributie.

O ciudatenie ar fi ca in momentul cand apas pedala de ambreiaj sunetul se estompeaza.

Daca unii dintre voi a patit asa ceva va rog dati detalii.

Tacanitura nu e stridenta dar nu o aveam inainte.

Share this post


Link to post

Poate e rulmentu' da presiune da la ambreiaj. Parerea mea. (in jur de 60 RON rulmentu' + 100_si_ceva RON manopera)

Cel putin la mine ala pare a fi sursa.

 

Nu e un capat de tara, poti merge cu el asa.

Edited by remix

Share this post


Link to post

Parerea mea este alta si anume sa nu fie uleiul din cutie putin sau la temperaturi mici sa se gelatineze si pana cand se incalzeste nu face ungere.

Poti sa verifici prin ambreiere, astfel nu se mai aude cutia.

Incearca sa testezi prin pornire la rece si introducere de mai multe ori in a 5-a si dupa sa debraiezi sa vezi ca nu se mai aude pt ca se unge cutia.

Share this post


Link to post

Si eu cred, ca si remix ca este rulmentul de la placa de presiune. Incearca sa-l schimbi pentru ca daca cedeaza de tot...bine nu este. De asemente iti recomand sa schimbi si discul+placa pentru ca tot umblii acolo si sa platesti de 2 ori aceeasi manopera...

Share this post


Link to post

Acum depinde de finantele omului. Kit ambreiaj Valeo (original, nu de Conex) costa undeva peste 200 RON. Doar rulmentul este numai 60 RON.

Oricum, la mine bucsi schimbator, ulei cutie... totul este schimbat. Mai putin partea de ambreiaj... si se aude acel rulment.

Share this post


Link to post

nu se poate confunda zgomotul de la ambreiaj cu cel din cutie!

 

daca se aude pe liber, si dispare cand apesi ambreiajul => din cutie

daca se aude doar cand apesi ambreiajul => rulmentul de presiune

Share this post


Link to post

super diagnosticari ce iti iei online aici.

 

 

eu mi-am schimbat rulmentul acum 4 saptamani. zgomotul se aude numai la calcarea ambreiajului.

 

initiatorul topicului a scris clar ca la el, la ambreiere DISPARE.

 

plus ca desi poti merge cu el asa, e bine sa fie schimbat cat mai repede ca sa nu manance placa de presiune.

 

tot kitul de ambreiaj e cam 3 milioane. valeo. pe autodaewoo.

Share this post


Link to post

Deci recapitulam:

Se aude ceva de genul Oltcit (tachetii inconfundabili)

Provenienta sunetului este exact in dreptul capacului de distributie sus si parca se aude cumva de sub capac

La apasarea ambreiajului sunetul NU dispare, ci se estompeaza putin (oricum nu se aude strident)

Sunetul apare numai la primele secunde de accelerare, daca o accelerez f putin si apoi iar si o tin asa se aude mai bine ce si cum.

Ma refer aici la turatii ff mici 1000-1500 rot/min

Share this post


Link to post

Cati km are masina?

Ai verificat reglajul culbutorilor? Poate face zgomot unul de langa distributie?

NU inteleg de ce se estompeaza zgomotul cand calci ambreiajul.

Rola distributiei ai verificat-o?

Cand am luat masina, rola avea un joc in ax de 2 mm si facea zgomot in functionare.

Acum, am un usor vuiet la 1000-1500 rpm, dar acesta vine de la cureaua de distributie putin prea intinsa.

Share this post


Link to post

Am 74000 km, culbutorii sunt reglati la autonet la 72000 km, rola intinzatoare la curea nu am verifcat daca are joc ca trebuie sa desfac capacul si nu stiu.

Faza cu ambreiajul mi se pare si mie f ciudata.

Daca ma duc cu chichita asta in service sigur nu voi rezolva nimic, dar pana la urma cred ca asta voi face ca mi e teama sa nu se transforme intr o problema mai grava.

Share this post


Link to post

@cataboss>

Daca axul cu came si culbutorii sunt putin uzati, exista posibilitatea sa se mai slabeasca jocul la culbutori. Pt a da jos capacul la distributie ai nevoie de o rampă. Te bagi dedesubt masină, si desfaci fulia de la arborele motor. Aici e o smecherie, după ce bagi cheia inelara cu cot de 17 sau 19 nu mai retin, pe surubul fuliei, trebuie sa gasesti o gura de vizitare in dreptul volantei in care bagi varful de la surubelnita pt a putea debloca volantul. In carte scrie sa fulia se da jos cu o cheie specială, prostii. După ce dai jos fulia mai dai jos:

curelele de la alternator, si cea de la compresor, joja de ulei, capacul distributiei, si furtunul de aer cald si mai vezi tu ce mai e pe acolo. Daca schimbi intinzatorul sa nu uiti sa schimbi si arcul intinzatorului (2 ron), asa e bine.

Share this post


Link to post

Mersi pentru indicatii, dar oricum e destul de complicat , asa ca voi apela pana la urma tot la service si pentru operatia asta.

Din ceea ce mi a spus vechiul proprietar oricum cureaua de distributie si rola intinzatoare trebuiesc schimbate la 80.000 km asa ca eu mai am cam 6000;el le a schimbat la 40.000 km.

Sper sa fie ok pana atunci masinuta.

mersi

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...