Jump to content
Sign in to follow this  
[i_unit]

Bataie Motor Matiz

Recommended Posts

Salut!

Am intampinat azi o problema cu al meu Matiz de 60k km la bord. Am auzit un tacanit la motor (asta dupa vreo 10km de mers normal), apoi masina a inceput sa piarda din viteza (de la aprox 90km/h la circa 50) oricat am apasat acceleratia. Am calcat ambreiajul, tacaneala si vibratie simtita la picior. Am mai mers vreo 2 km, zgomotul la motor din ce in ce mai tare, pana am tras pe dreapta. Se simte ca si cum ar bate ceva. Uleiul este in limitele normale, verificat cu joja, dar martorul luminos pentru ulei aprins, asta de vreo doua zile (sa fie presiunea scazuta?). Am fost la Daewoo Service si m-au programat peste cateva zile. Ma chinuie gandul sa nu fie ceva grav la motor. Daca aveti vreo idee, va rog sa ma ajutati...

Share this post


Link to post

Sa intelegem ca ai mers doua zile cu martorul de la bord aprins??

Share this post


Link to post

In primul rand, nu o mai porni!

Daca ai avut aprins martorul de ulei, inseamna ca nu mai aveai presiune la ungere. S-a gripat ceva cu siguranta. Axul cu came sau arborele cotit, probabil.

Ca sa ajungi cu ea la service, fa in asa fel incat sa o remorchezi.

Tine-ne la curent

Succes!

Share this post


Link to post

Baieti, multumesc pentru promptitudine! Sunt nou si pe forum si intr-ale soferiei, iar masina este achizitionata recent (sh, fabricata 2000). Nu ma prea pricep la mecanica, dar vreau sa-mi fac o parere aproximativa a costului reparatiei. Ce ziceti, aveti vreo idee?

Share this post


Link to post

Daca nu te pricepi la mecanica ia un prieten cu tine care se pricepe cat de cat ca o sa te jupoaie aia in service.

Share this post


Link to post

Am un prieten care se pricepe la mecanica (de fapt, chiar este mecanic, are un atelier de reparat masini in curte, dar nu stiu daca s-ar baga la Matizul meu). Am facut rost de manualul de reparatii al masinii. Ce ziceti, as putea iesi cu motorul in regula, sau trebuie neaparat un service specializat (adik si scump)?

Edited by ionutz

Share this post


Link to post

Ionut, un motor e un motor, fie el de camion DAF, fie de Matiz; in principiu, un mecanic priceput si cu drag de meserie poate sa le repare pe amindoua foarte bine, DACA URMEAZA CU SFINTENIE INSTRUCTIUNILE DIN MANUALUL DE SERVICE, fiecare are totusi chichitzele lui, cum se monteaza aia, cum vine siguranta ailalta, cupluri de stringere, bla-bla ...

 

PS: io cred ca ai belit pistoanele, cilindrii si axul cu came, bielele si arborele motor or fi scapat, ca se mai ung prin barbotare ... uhhhh, ce porcarie ai facut ...

Share this post


Link to post

in orice caz reparatia va costa serios.

dar, in primul rand, trebuie sa faci o constatare intr-un service mai cat de cat... de preferinta vorbeste cu peppino sa te sfatuiasca el pe unde sa mergi.

Share this post


Link to post

E chiar atat de grav, sau incercati sa ma speriati? Adik sa nu mai am intregi decat bielele si arborele motor? Motorul, cum sa zic, porneste (nu l-am pornit eu, ci un nene de la service, ca sa auda si el cum tacane :-? ) Nu mi s-a parut a fi foarte priceput, iar dupa una si alta a spus sa las masina acolo si sa revin luni, cand o avea timp.

PS: Service-ul este in Targoviste, reprezentanta Daewoo; locuiesc in apropierea orasului.

PPS: Este oare posibil ca fostul proprietar sa fi aranjat putin motorul de mantuiala, nefiind dispus sa bage ceva bani in el si sa-l faca bine? Am auzit ca sunt niste aditivi pentru ulei, apoi este posibil sa fi schimbat doar segmentii, nu si celelalte piese uzate, etc.

Edited by ionutz

Share this post


Link to post

1. la 60k km nu prea e posibil sa-i fi belit motorul, oricat si-ar fi batut joc de ea. poate are muuult mai multi...

2. cati km ai mers cu ea fara tacanit?

3. defectul a aparut din cauza lipsei de ungere. Numai dupa o desfacere a motorului se poate spune ce mai e bun si ce nu. Deci, daca bate serios, reparatia nu cred (e doar o parerea de-a mea - o estimare) ca va fi sub 8-10 milioane. asemenea defect nu vad cum ar fi putut fi "aranjat" de fostul proprietar...

Segmentarea nu are legatura cu "bataia", aia rezolva o eventuala uzura avansata a segmentilor, o lipsa de compresie.

 

PS: Nu incearca nimeni sa te sperie dar daca intr-adevar "bate" sunt mai multe piese afectate...

Edited by alx

Share this post


Link to post

In privinta kilometrilor indicati la bord, numai Dumnezeu, masina si vechiul proprietar cred ca ar putea sti adevarul. Am mers cu ea de cand am cumparat-o vreo 700 km; a trebuit in intervalul acesta sa-i schimb amortizoarele, bratele inferioare+bucsile, o bieleta si cateva burdufe; acum cred ca mai am un troncanit de la vreo bucsa de la caseta de directie. Asa ca, la cate piese uzate a avut, e foarte posibil sa nu aiba doar 60k km.

Martorul de bord pentru ulei s-a aprins scurt de ceva mai multe zile. Numai ieri si alaltaieri a ramas aprins tot timpul. Apoi ar mai fi Chek Engine, care si el se mai aprinde cand si cand, nu doar la turatii mari si trepte de viteza inferioare. Motorul mie nu mi s-a parut ca merge rau; unui prieten care a condus dacia berlina i se parea in schimb ca nu ar avea destul demaraj (oare asa e la Matiz, sau eu nu mi-am dat seama pentru ca nu am mai condus pana acum nici o alta masina?)

'Bate' , dar mai mult tacane, asta exact de azi cand veneam spre oras. Oare daca o bujie nu mai functioneaza, nu ar pierde din viteza arborele motor, apoi cand ar veni randul alteia sa nu cumva sa 'deie' peste nas, etc. ? (imi dau si eu cu parerea, desi sincer nu cred ca ar trebui s-o fac, pentru ca nu ma pricep..)

Share this post


Link to post

mai ce naiba sa-ti spun... cateodata problemele complicate au rezolvari simple. dar parerea mea este ca nu e cazul aici. asta pornind de la mersul cu becul de ulei aprins. El sesizeaza lipsa presiunii uleiului nu a prezentei lui. De ce nu citesti manualul de utilizare al masinii daca zici ca esti incepator? Acolo scrie ca daca se aprinde in mers becul rosu trebuie sa opresti motorul imediat!!!

Share this post


Link to post

Ionut, te duci la MICLAS si iei legatura NUMAI cu mesterul Teodorescu! Dai mina cu el si apoi îi spui ce te doare. Bafta!

 

***cenzurat***

Edited by NFS

Share this post


Link to post

Am citit cate ceva din manualul de reparatii, nu si din manualul de utilizare, pentru ca nu-l am.

Apoi de ce ar putea sa fie presiune scazuta la motor? Sa fie oare numai vina mea ca am mers doua zile cu becul aprins, sau asa a fost masina, cu buba la motor? Asta pentru ca m-am uitat la capacul motorului si pare umblat (un surub lipsa, urme de silicon).

PS: Multumesc pentru sfat Florin! Ai idee si cat ar duce manopera?

Edited by ionutz

Share this post


Link to post

Manopera este pe masura problemelor tale! Nu manopera este problema ta ci...motorul.

****************** cenzurat

Edited by NFS

Share this post


Link to post

Si presupunand ca ar fi de schimbat tot setul motor, reparatia ar costa...

Ma intereseaza pentru ca am mai luat teapa intr-un service, unde manopera pentru o bieleta a fost foarte mare.

Share this post


Link to post

In absolut nici-o situatie nu se merge cu becul rosu de presiune ulei aprins. Nici macar cat sa o scoti de pe strada. Acum nu pot garanta ca masina nu a avut pb dinainte (desi daca ai mers 700 de km nu cred sa fi avut ceva grav desi lipsa de presiune nu putea sa vin din senin...).

Oricum iti doresc numai bafta ca ai nevoie de ea...!

Share this post


Link to post

Când ai cumparat masina fostul proprietar nu ti-a dat si "Ghid de service" la ea? Adica "istoricul" reviziilor/reparatiilor.

Share this post


Link to post
Sa fie oare numai vina mea ca am mers doua zile cu becul aprins, sau asa a fost masina, cu buba la motor?

 

Buba NU A FOST LA MOTOR, ci la sistemul de ungere (pompa de ulei, canalizatii de ulei infundate, etc.) abia mergind cu el cu SEMNAL LIPSA PRESIUNE ULEI aprins in bord s-ar putea sa-l fi "aranjat" bine de tot; degeaba ai verificat NIVELUL uleiului care era OK, daca in sistem nu exista PRESIUNE care sa duca uleiul ala unde trebuie; nu mai porni motorul nicicum, mergi tractat acolo unde ti-a spus florinbad si vezi ce zice nenea respectiv.

Nu cred ca trebuie sa te ingrijorezi de semnele ca s-a umblat la capacul culbutorilor ci mai degraba sa te bucuri, poate chiar masina a trecut prin revizia "mare", cea de 60kkm, la care se schimba kit-ul de distributie (curea si rola intinzatoare) si poate s-a mai umblat si la jocul tachetilor; ca lipsesc suruburi nu mira pe nimeni, e in firea lucrurilor in Romania sa se piarda suruburi si sa nu se puna la loc; scenariul pesimist e ca vinzatorul a avut si el "bataie" si cind a desfacut a constatat ca reparatia ar fi costat prea mult si a preferat s-o vinda, eventual unui incepator ...

Share this post


Link to post

Oare nivelul ridicat al noxelor depistat la ITP sa nu fi insemnat ca motorul avea oaresce uzura?

Ce credeti ca ar fi bine sa fac: sa o repar in atelierul prietenului meu, sau sa apelez la service-ul Daewoo?

Pentru ca am fost la nenea recomandat mai sus si nu mi s-a parut ca ar fi foarte..., a verificat nivelul uleiului si a spus ca luni o sa incerce prima data sa schimbe uleiul de la motor, apoi sa-l desfaca.

N-ar trebui oare sa verifice codurile din memoria ECU, care mai se aprindea din cand in cand? Tot ce-am postat aici in legatura cu simptomele le-am comunicat si mesterului de la Daewoo (martor ulei, Check Engine).

Apoi, canalizatiile de ulei infundate nu cumva au fost din vina aditivilor (pentru "smecherirea" motorului) si a frigului?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Deci repet ce s-a spus mai sus. NU MAI PORNI MOTORUL DELOC. Du-te la un mecanic de incredere sa-ti desfaca motorul pentru ca bataie+bec presiune ulei aprins => problema MARE. In manualul de reparatii o sa gasesti cotele la toate piesele si instructiuni de montare/demontare.

 

Becul de ulei aprins indica o defectiune la sistemul de ungere ce la tine se pare ca a dus la griparea unor piese. Atat timp cat becul sta aprins este clar ca nu mai ajunge ulei in motor cu presiunea necesara iar toate componentele sale merg neunse (metal pe metal) ceea ce duce la uzura lor f f rapida.

 

Avand in vedere ca masina ta e SH si nu ai carte service ai 99.9% ca kilometrajul sa fi fost manarit iar masina sa aiba multi mai multi km.

 

PS: Defectiunea sistemului de ungere poate fi cauzata de un ulei necorespunzator sau neschimbat la timp sau de aditivi de 2 lei pusi in ulei etc...

 

PPS: Nu vrem sa te speriem dar dupa simtomele date defectiunile sunt serioase si cresc cu fiecare rotatie a motorului in plus.

Share this post


Link to post

Masina nu a mai fost pornita de dimineata de cand am auzit bataia la motor; am remorcat-o si acum este in curtea service-ului mentionat. La cererea mesterului recomandat i-am mai dat o cheie scurta ca sa se convinga si dansul. Nu stiu daca sa o las acolo pentru a fi reparata luni, sau sa o tractez pana la atelierul de care v-am spus (unde manopera m-ar costa muuult mai putin).

Apoi cat de grava sa fie treaba? M-ar costa mai mult de 10 mil. lei piesele?; si apoi, se va comporta motorul ca unul (aproape) nou? Ca daca ar fi asa, nu mi-ar parea rau daca as "reseta" km. macar pentru motor.

Edited by ionutz

Share this post


Link to post

Offtopic on topic:

Am nimerit pe topicul de catirinca aici ?

Share this post


Link to post

Imi poti explica ce vezi tu de "catirinca"?

Edited by ionutz

Share this post


Link to post
Daca nu te pricepi la mecanica ia un prieten cu tine care se pricepe cat de cat ca o sa te jupoaie aia in service.

 

Auzi ... poti sa fii tu mecanicul lui peste !!! daca vrea sa te fure te fura...

 

pt. Ionutz

Reparatia ta eu zic sa o faci intr-un service autorizat ... de exemplu la autocenter de pe Grigore Al.o reparatie cam genul alei tale a costat 27 de mil...si motorul este nou...

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...