Jump to content
Sign in to follow this  
Lolek

Cit De "legala" Este O Masina Noua?

Recommended Posts

eu doar 2 ca dupa aia am luat permisul, dar tu?

 

si domnule multa scoala.. unde scrie ceva legat de RAR in zicerea precedenta?

 

ps, pentru cv detaliat trimit pm

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

RAR-ul este singura autoritate din Romania care da avizul de punere in circulatie a unui tip de autovehicul, remorca, motocicleta, motoreta, camion, etc. Fara avizul si inspectia RAR nici un vehicul nou sau vechi nu circula pe drumurile patriei.

Orice producator sau importator de automobile trebuie sa aiba - pentru produsele pe care le fabrica sau vinde - inspectia RAR pentru tipul de masina vindut. Cind un tip de masina este prezentat la RAR in vederea omologarii trebuie sa corespunda normelor. Adica trebuie sa aiba si dotarea conform acelor norme. Altfel nu are dreptul sa circule.

Aa... ca se prezinta la RAR cu o masina complet echipata ca sa-si ia avizul si apoi pune in vinzare masini cu lipsuri, asta este altceva.

Share this post


Link to post

mai omule ca sa termin cu tine ca m-am plictisit, am inmatriculat 2 masini anul asta, hai pa

Share this post


Link to post

se poate sa te fi plictisit, sau poti inmatricula si 10 masini. Daca oamenii de acolo nu-ti spun chiar tot ce fac ei si la ce se uita este altceva... Vorbeste cu "kaloman" ca vad ca pe mine tii sa ma contrazici tot timpul. Sa-ti spuna el cum e cu RAR-ul, ca-i patit...

Share this post


Link to post
11. Capitolul VII va avea următorul cuprins:

"1. În vederea îmbunătăţirii siguranţei rutiere la punerea în circulaţie a autovehiculelor omologate conform prezentelor reglementări se recomandă echiparea acestora cu următoarele elemente de siguranţă rutieră:

- trusă medicală;

- triunghi de presemnalizare;

- stingător de incendiu;

 

Domnule Lolek, mai intai v-as ruga respectuos sa nu ne mai vorbiti de sus si sa nu mai aruncati invective. Apoi, "prostia" cu adusul de acasa ma priveste personal. Mie mi se pare idiotenie sa iau ce imi dau ei la preturi triple fata de piata normala. Ca altii accepta, e problema lor. Pana una alta, din discursurile Dvs. nu reiese absolut deloc OBLIGATIVITATEA dotarii autoturismului nou cu acele 3 echipamente de siguranta. Daca tot sunteti asa de invatat, luminati-ne si pe noi, dar cu date CONCRETE, nu cu vorbe, ca din astea avem si la OTV...

Share this post


Link to post

Am spus "este o prostie" in sensul ca situatia in sine este o prostie. Nici pe departe n-am vrut sa te jignesc, Doamne fereste. In cer scuze daca s-a inteles postul meu in acest sens.

Iar trusa medicala si triunghiul nu le cumperi la preturi triple pentru ca intra in pretul masinii. Odata cu achizitionarea vehicolului sunt obligati sa ti le dea. Este prima oara cind citesc ca cineva a luat masina noua fara aceste "accesorii".

Daca politistul iti poate da amenda daca nu ai triunghi, stingator si trusa inseamna ca sunt obligatorii, pentru ca altfel amenda nu are baza legala. Repet: colegul meu a luat amenda pentru ca nu avea stingator. Pacat ca nu-i linga mine sa-mi dea procesul verbal sa-l scanez sa-l vedeti.

Si inainte de a ma atentiona pe mine citeste cum se "exprima" Tommy...

Edited by Lolek

Share this post


Link to post

am urmarit toata dicutia si, cu tot respectul fata de parerile celorlalti afirm ca:

- un autoturism ce iese pe poarta dealer-ului trebuie sa corespunda tuturor normelor in domeniu ( RAR, Codul rutier etc);

-pe cale de consecinta, dealer-ul trebuie sa aiba obligatia ca in pretul de livrare sa includa si sa se execute pregatirea si echiparea/dotarea autovehicolul a.i. sa corespunda acestor norme;

- daca nu-mi plac triunghiurile & stuff de la el, dupa ce plec n-am decat sa renunt la ele si sa-mi dotez/echipez (pe raspunderea mea) achizitia cu ce vreau eu.

P.S. la cate mii de euro se platesc pe o masina, ce mai conteaza o diferenta de cel mult o suta de euro platita in plus pentru dotarile "lor" ?

Share this post


Link to post

OK, cine il obliga pe dealer sa dea aceste obiecte? Daca luam masina in Germania, OK, le aveam, ca erau aprobate de RAR-ul lor. Dar la noi nu merg decat cele aprobate de RAR-ul nostru, corect? Ca, deh, tre' sa pape si nepotu' nustiucui o paine calda... Si atunci, cine obliga pe dealer sa dea masina cu triunghi, trusa medicala si stingator? Eu asta vreau sa vad... Pe mine m-au intrebat daca vreau sa le iau de la ei, ca avea la vanzare (nicidecum in pretul masinii, si asta poti vedea la multe marci), dar am refuzat pentru ca le aveam deja de la Espero.

Eu nu am nimic cu nimeni dar cred ca problema din statul discutiei e undeva falsa...

 

@OCEBE: ei bine, conteaza! Eu mi-am configurat masina la euro, orice suta in plus insemna ceva in minus in alta parte! Daca eram plin de bani o luam cash, nu? Daca am luat-o in leasing inseamna, printre altele, ca nu am acesti bani. Apoi, din nou vorbe. Vreau textul exact in care se stipuleaza ca asa este cum spui.

Edited by VIPER

Share this post


Link to post

Intradevar asta am vrut si eu sa zic cind am initiat acest topic. Undeva "problema" este falsa. Pe de-o parte masina noua este avizata RAR, noi circulam linistiti... Politia te opreste, te controleaza si pina te dezmeticesti,te amendeaza.

Avem la firma VW, Audi, Dacia Solenta, Cielo - toate au fost dotate cu triunghi si trusa DE LA DEALER. Truse si triunghiuri avizate RAR. In cazul OPEL este ceva putred.

Si inca o data: orice amenda se da in baza unei legi.

Edited by Lolek

Share this post


Link to post

@viper,

intr-adevar, analizati separat , cei 100E, pentru cei mai multi dintre noi, e o suma consistenta; eu am comparat cei maxim 100E cu cele cateva mii de E cu care se plateste masina (sa zicem pana in 10000E); raportul este de 0,01 ( doar 1%); ca si compensatie, ai garantia ca esti OK d.p.d.v. legal ;

cine sa impuna dealerilor dotarea/echiparea cu toate astea? aceleasi entitati care au emis reglementarile, recte Guvernul.

P.S. n-am priceput ultimele doua fraze (dela "Apoi..." incolo); poti fi mai explicit?

Edited by OCEBE

Share this post


Link to post
Apoi, din nou orbe. Vreau textul exact in care se stipuleaza ca asa este cum spui.

Cuvintul intreg era vorbe :D . Iar Viperu are dreptate: "Verba volant, scripta manent"...unde scrie, stimabile? :D

Share this post


Link to post

ce sa scrie frate?

 

daca dealer-ul e obligat legal sa doteze corespunzator?

habar n-am; de aia am scris in postul 32 ca "dealer-ul trebuie sa aiba obligatia" si nu ca "are obligatia"; sensul era ca daca este obligat, sa respecte obligatia; daca nu este obligat, pe viitor sa fie obligat.

Edited by OCEBE

Share this post


Link to post

Da, era "vorbe", chiar si in scris. Am corectat. Ce sa scrie? Pai sa scrie unde e obligat dealerul sa faca ce zici, adica sa doteze masina cu respectivele 3 obiecte. Eu asta vreau sa vad. Ca e putred sau nu la Opel, mie imi convine. Aveti idee cat costa aceste 3 obiecte la un Touareg? Mai bine sa nu stiti! Ei bine, luate din Selgros costa (impreuna) cam 1 milion. De ce sa mi le bage pe gat cu 2-3-4 milioane? Mi se pare mai corect ca am fost intrebat (atentie! am fost intrebat, si am mai zis mai sus asta!) daca le vreau de la ei sau nu.

Share this post


Link to post

mie mi se pare mai firesc ca un vanzator (orice produs ar vinde acesta, ca-i masina sau ciorapi) sa aiba obligatia ca produsul vandut sa respecte toate reglementarile aplicabile; nu-i normal sa ti se vanda ceva incomplet, iar tu ca utilizator/cumparator sa fii pasibil de amenda tocmai din cauza acestor lipsuri.

Edited by OCEBE

Share this post


Link to post

Citi ce zice RAR-ul:

"Omologarea de tip pentru circulatia pe drumurile publice a tuturor categoriilor de vehicule rutiere

 

este necesara in cazul importului/comercializarii/fabricarii a mai mult de 10 vehicule rutiere noi de acelasi tip, indiferent de perioada, de catre aceeasi entitate juridica. Omologarea de tip se poate acorda numai persoanelor juridice romane, fabricanti sau importatori/distribuitori agreati de fabricantul vehiculelor in cauza.

 

consta în verificarea din punct de vedere al sigurantei rutiere si protectiei mediului a vehiculelor rutiere in vederea admiterii în circulatie pe drumurile publice din România.

 

Documentele de referinta care stau la baza omologarii de tip sunt:

Directivele Uniunii Europene (notate CE sau CEE, in functie de anul emiterii) si Regulamentele internationale ale Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (notate ECE-ONU);

"Conditii tehnice pe care trebuie sa le îndeplineasca vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulatie pe drumurile publice din România" (RNTR - 2, cunoscute si sub denumirea de CTAC; editia in vigoare la data prezentarii vehiculului de omologare) - specifice României.

Standardele ISO 9001/ISO 9002;

"Indrumarul pentru întocmirea dosarului produsului" - editia RAR în vigoare la data prezentarii vehiculului la omologare;

procedura specifica la omologare

Ordinul nr. 36/2003 al M.T.C.T.pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea vehiculelor rutiere, echipamentelor si componentelor pentru vehicule rutiere, eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, certificarea autenticitatii si identificarea vehiculelor rutiere - RNTR 7;

Legea nr. 230/2003 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea vehiculelor rutiere si eliberarea cartii de identitate a acestora, în vederea admiterii în circulatie pe drumurile publice din România.

 

In baza certificatului de omologare de tip, care are o valabilitate nelimitata (atata timp cat conditiile legislative care au stat la baza omologarii nu se modifica), obtinut in urma procedurii de omologare de tip, comerciantii (importatori si producatori autohtoni) primesc un numar nelimitat de carti de identitate (CIV) pentru tipul de vehicul ce a obtinut omologarea.

 

N.B.: masinile autopropulsate pentru lucrari si masinile pentru lucrari care nu provin din vehicule rutiere (clasificate in conformitate cu Rezolutia de Ansamblu a ECE-ONU R.E.3, cum ar fi: autosasiuri, autoutilitare, tractoare, remorci de uz general, etc) nu primesc carti de identitate si nu se elibereaza certificat de omologare (exemple: incarcatoarele frontale de tip Stalowa Wola, excavatoare similare cu Castor, rulouri compresoare, autogredere, etc). A se vedea RNTR 7."

 

Pentru mai multe detalii vedeti www.rarom.ro

Share this post


Link to post

Ce treaba au conditiile tehnice cu stingatorul??? Masina e mai sigura in circulatie ca are stingator??? Doamne, ma dor ochii de ce citesc... In plus, in textul de mai sus am inteles doar ca in baza legii x care zice ca ordonanta y face ca circulara z sa nu mai aiba valoare in fata ordinului q pentru ca a aparut decretul w, totul e de fapt asa cum e. Am fost foarte coerent, este? Asa e si textul de mai sus. Eu sunt "un membru simplu, din popor", si din textul de mai sus sau altele asemanatoare nu inteleg mai nimic. Io-s mai prost... Si poate sunt si altii ca mine... In fine... Avem idei diferite. Eu raman la ideea mea: nu sunt de acord sa mi se bage pe gat chestii pe care nu le vreau. ATENTIE (ca vad din nou ca m-ati inteles gresit): m-au intrebat daca le vreau de la ei si am refuzat! Simplu, le aveam acasa. Dar nu mi le-au bagat pe gat! Ia incercati sa aflati cat costa ele la dealerii care vi le dau odata cu masina... Indiferent de marca...

Share this post


Link to post

Aici nu-i vorba de idei. Aici este vorba de lege.

Cind un producator sau un importator aduce o masina (sau fabrica) noua in Romania, aceasta trebuie omologata. Adica i se face o verificare (sau ar trebui) la singe din toate punctele de vedere conform unor norme pe care le-ai citit. Aceste norme includ SI DOTARILE obligatorii pe care trebuie sa le aiba o masina. Centuri de siguranta, oglinzi retrovizoare, faruri care corespund anumitor norme. Ei, intre aceste dotari se includ si triunghiul reflectorizant, trusa medicala si acest obiect aflat in disputa aici - stingatorul. Daca stam si ne gindim bine, ele fac parte din siguranta circulatiei.

Daca ai o pana pe timp de noapte si nu poti scoate vehiculul in afara partii carosabile, triunghiul montat corect avertizeaza din timp participantii la trafic ca masina ta e acolo si au timp sa te ocoleasca. De ceva ani a fost inclusa intre aceste elemente si trusa medicala. In viziunea celor care au facut legea, trusa te ajuta sa-ti acorzi primul ajutor tie insuti sau altora. Nu discut acum daca aceasta trusa tine de siguranta rutiera sau nu.

Important este faptul ca o masina nou fabricata sau importata se prezinta la RAR complet echipata, caci altfel nu primeste avizul.

Problema este ce se intimpla cind incepe vinzarea propriuzisa a acestei masini. Unii dealeri odata ce au obtinut avizul RAR le "descompleteaza" cu buna stiinta? Sa le mai iasa ceva bani?

Aici este problema. Nu mai spun de chestii mai grave ca in cazul lui "kalomen" (cititi postul sau).

Share this post


Link to post

tot mai multi oameni au tendinta de a nu recunoaste cand gresesc, de a se crede atot-cunoscatori si a jigni

 

s-o luam metodic: lolek nu ai dat nici un citat din nici o lege prin care esti obligat la RAR sa te prezinti cu dotarile sus mentionate, sau prin care sa fie obligat dealer-ul sau producatorul sa doteze standard masina cu asa ceva, in schimb esti un mare pedagog (stiinta de a invata pe altii ce nici tu nu stii)

 

te-ai apucat sa jignesti in stanga si-n drepta ca oamenii nu stiu, etc

crezi ca este cineva care are masina neinmatriculata?

crezi ca fara ideile tale dezlanate nu poate cineva trai?

 

te-ai apucat sa dai exemple cu amenda militianului, care evident nu are treaba cu RAR-ul, apoi nu stiu ce recomandare care iarasi nu stiu de unde si pina unde e lege

 

ai comis-o sistematic cu gramatica dar te-ai repezit sa ma intrebi cate examene am dat. calculeaza singur: in 97 am terminat mate, in 2000 am terminat info, asta asa pentru cultura ta generala

 

incearca in viata intai sa gandesti si apoi sa dai drumul la ce te gadila in cerul gurii, si nu mai invata pe altii daca nu ti-au cerut parerea

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

tommy boy, fii atent aici: n-am sa-ti raspund jignirilor tale. Pentru un om cu doua facultati (eu n-am avut timp decit de una - din cauza asta probabil nu prea scriu corect ca tine) m-as fi asteptat, daca tot ai net, sa te fi uitat din curiozitate ce spune Reglementarea din 05/08/2003 Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 575 din 11/08/2003. Dar pentru un om cultivat ca tine postez eu:

 

CAPITOLUL I

Obiectul şi domeniul de aplicare. Abrevieri şi definiţii

 

1.1. Prezentele reglementări se referă la:

a) metodologia de acordare a omologării naţionale de tip a vehiculelor rutiere construite în una sau mai multe etape, precum şi a echipamentelor şi componentelor acestora;

b) metodologia de acordare a omologării de tip CEE-O.N.U. pentru vehicule rutiere, echipamente şi componente pentru vehicule rutiere, în conformitate cu:

- Acordul privind adoptarea de condiţii uniforme de omologare şi recunoaşterea reciprocă a omologării echipamentelor şi pieselor vehiculelor cu motor, încheiat la Geneva la 20 martie 1958, la care România a aderat prin Decretul nr. 371/1976, cu modificările ulterioare; şi

- Acordul privind adoptarea de reglementări tehnice mondiale aplicabile autovehiculelor, precum şi echipamentelor şi componentelor ce pot fi montate şi/sau utilizate pe autovehicule, încheiat la Geneva la 25 iunie 1998, la care România a aderat prin Legea nr. 97/2002, denumite în continuare acordurile de la Geneva;

c) metodologia de acordare a omologării individuale pentru vehiculele rutiere;

d) metodologia de eliberare a cărţii de identitate a vehiculului;

e) metodologiile de efectuare a operaţiunilor de certificare a autenticităţii şi de identificare a vehiculelor rutiere în vederea înmatriculării.

1.2. Omologarea se acordă pentru următoarele vehicule:

1.2.1. autovehiculele complete sau incomplete, destinate traficului rutier, având cel puţin 4 roţi şi o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h, precum şi remorcile acestora;

1.2.2. tractoarele agricole şi forestiere pe roţi, având cel puţin două axe şi o viteză maximă constructivă cuprinsă între 6 şi 40 km/h;

1.2.3. autovehiculele cu 2 sau 3 roţi, având roţi jumelate sau nejumelate, destinate circulaţiei pe drumurile publice, precum şi cvadriciclurile. Sunt exceptate:

a) autovehiculele având o viteză maximă constructivă care nu depăşeşte 6 km/h;

b) autovehiculele destinate să fie conduse de către un pieton;

c) autovehiculele destinate să fie utilizate de către persoane cu handicap fizic - scaune rulante;

d) autovehiculele destinate competiţiilor sportive organizate pe drumurile publice sau în afara acestora;

e) autovehiculele concepute în special pentru utilizarea în afara drumurilor publice şi pentru activităţi recreative;

f) bicicletele echipate cu un motor electric auxiliar de o putere nominală continuă maximă de 0,25 kW, a cărui alimentare este redusă progresiv şi în final întreruptă atunci când vehiculul atinge o viteză maximă de 25 km/h sau mai devreme în cazul în care ciclistul se opreşte din pedalat;

1.2.4. maşini autopropulsate pentru lucrări care păstrează caracteristicile de bază ale unui tractor agricol sau forestier, pe roţi şi având o viteză maximă constructivă care depăşeşte 6 km/h.

1.3. În cuprinsul prezentelor reglementări se utilizează următoarele abrevieri:

- CIV - Cartea de identitate a vehiculului;

- Certificatul de conformitate - certificatul de conformitate al vehiculului cu tipul/varianta/versiunea omologat(ă);

- Certificatul de omologare naţională de tip - certificatul de omologare naţională de tip pentru circulaţia pe drumurile publice;

- CEE-O.N.U. - Comisia Economică pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite;

- CEE - Comunitatea Economică Europeană;

- CE - Comunităţile Europene;

- Convenţie de supraveghere - Convenţia de supraveghere încheiată între Regia Autonomă "Registrul Auto Român" şi solicitantul omologării de tip în vederea verificării de către RAR a conformităţii produsului comercializat cu cel omologat;

- RAR - Regia Autonomă "Registrul Auto Român";

- RNTR-1 - Reglementări privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi folosinţa conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică;

- RNTR-2 - Reglementări privind condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România;

 

Tot pentru tine am sa atasez si fisele de inspectie corespunzatoare RNTR 1 (nu-ti mai spun ce inseamna - documenteaza-te).

Nu credeam ca mai sunt oameni care tin sa se contrazica cu orice pret, numai pentru simplu fapt ca au matematica la baza.

Efectuarea_Inspectiei_Tehnice_Periodice_11_ITP007.pdf

Share this post


Link to post

@Lolek: ai putea sa-mi subliniezi din documentele postate EXACT unde scrie ce vorbim noi aici? Nu ma intereseaza ITP, nu ma intereseaza norme si titulaturi, ci unde scrie EXACT obiectul discutiei noastre. Eu unul nu l-am vazut. Citate stiu sa dau si eu din Legi sau alte documente oficiale...

Share this post


Link to post

Buna,

Vad ca esti cu adevarat interesat.

Asadar, citeste postul #40. Acolo am spus ca RAR-ul face omologarea dupa anumite legi si ordine. Le atasez la acest post. Numai citindu-le iti vei da seama cum se face o omologare la importul sau fabricarea unui anumit tip de vehicul.

Dupa aceste legi, omologarea se face dupa un anumit RTNR. Regulamentul de baza (ai sa vezi in lege) este RTNR 2. Dar acest RTNR 2 este de fapt regulamentul RTNR 1 imbunatatit intre timp cu noi norme, ca de exemplu: "cit protejeaza o masina pietonii la impactul cu acesta" si alte norme europene in domeniu.

Dupa RTNR 1 sau 2, omologarea se face printre alte proceduri si cu fisele de inspectie tehnica pe care le-am postat la ultimul meu raspuns. Daca te-ai uitat pe ele, este undeva o fisa care face referire la verificarea autovehiculului daca are trusa medicala, stingator si triunghi. Adica, la omologare masinii i se face un ITP la singe.

Concluzia este ca exemplarul unui tip de masina pentru care se face omologarea trebuie sa fie complet echipat (si cu chestiile in discutie) iar starea tehnica si functionala a ansmblelor si subansmblelor trebuie sa fie conform normelor(frine, stergatoare, oglinzi, etc).

Si ar mai fi ceva: conform art. 115, capitolul X, din Codul Rutier detinatorii de autovehicule sunt obligati sa doteze masinile cu triunghi, trusa si stingator conform legii. Acest articol ne intoarce de fapt la omologarea RAR, pentru ca spune "conform legii" adica, in cazul autovehiculelor noi acestea, daca sunt omologate, trebuie sa aiba aceste dotari din fabrica (sau cind sunt aduse la dealer spre vinzare).

Lege_nr_230_din_23.05.2003.doc

Ordinul_nr._36_din_05.08.2003.doc

Reglementare_la_ordinul_36_din_05.08.2003.doc

Edited by Lolek

Share this post


Link to post

OK, acum e clar. Dar iar e anormal. Nu poti dota cu asa ceva din fabrica, pentru ca acele obiecte nu sunt autorizate/aprobate de RAR. Chiar daca sunt net superioare din toate punctele de vedere (va pot arata triunghiul de la Opel-ul din 1979 alaturi de cel romanesc din 2004...), nu sunt cele care "trebuie sa fie"... Dar, ma rog, asta e una din multele aberatii legale din RO...

 

Inca o data zic: eu sincer apreciez ca nu mi s-au bagat acele produse pe gat. Poate veti zice ca si le-au dat ei deoparte... Nu ma intereseaza acest lucru avand in vedere diferentele de pret... Iar un bonus de 30EURO chiar ca ma lasa rece (am primit eu destule alte bonusuri mult mai utile).

Share this post


Link to post

nu scrie nicaieri de triunghi..

Share this post


Link to post

@Viper iti multumesc ca ti-ai pierdut timpul (poate), alocindu-l "dialogului" din acest topic, studiind legile de mai sus cu RNTR-uri si cu tot ce tine de acestea. Am deschis acest topic tocmai pentru faptul ca aceste legi sunt incalcate, cred, cu buna stiinta de dealeri sau de fabricanti. Fabricantul trebuie sa cumpere toate aceste chestii (triunghi, trusa, etc.) de la un producator autorizat (asa cum face Daewoo), pentru ca este normal ca un producator de automobile nu fabrica truse. Dar nici becuri sau stergatoare de parbriz. Le cumpara de la un producator autorizat, nu?

Daca un dealer "se lauda" ca masinile vindute de el sunt omologate sa circule in Romania, inseamna ca automat sunt echipate conform legilor romanesti in materie. Cum am mai spus, in cazul tau nu ma pot pronunta, cu toate ca legea ar trebui sa fie la fel si pentru Opel, la fel cum este si pentru Daewoo sau Dacia, pentru ca toate cele trei marci sunt omologate sa circule in Romania.

Nici Daewoo si nici Dacia (cred) nu respecta legea pina la capat. Pentru ca lipseste stingatorul. La un calcul simplu daca vinzi 20.000 de masini pe an, la 500.000 (in medie) cit costa un stingator, faci economie de vreo 10 miliarde, pe care-i bagi in buzunar. Dacia vinde si mai mult.

 

@Tommy, RNTR 1 si RNTR 2 sunt un soi de regulamente care specifica cum se face omologarea, ce se urmareste si multe altele. Dar aceasta omologare (la masina noua) se face cu revizie tehnica (ITP nu-i chiar cel mai bun termen pentru ca insamna Inspectie Tehnica PERIODICA), aici fiind vorba de o inspectie tehnica dar mai minutioasa, cu incercari, etc.

Ei bine, la RNTR 1 si 2 se anexeaza acele fise pe care le-am atasat la un post anterior (sunt anexe la RNTR) in baza carora se face revizia tehnica. Undeva, pe o fisa vei descoperi ca se face obligatoriu si verificarea existentei triunghiului, trusei si stingatorului.

Share this post


Link to post

ai idee cate legi sunt incalcate? TOATE!

 

chiar daca ar fi cum zici tu.. (desi, repet pentru ultima data, nu verifica rar-ul, de ani de zile, triunghiul si alte alea) chiar crezi ca asta e cel mai grav lucru ce se intampla in romania?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...