Jump to content
Sign in to follow this  
cipri

Probleme Tractiune Pe Timp De Ploaie

Recommended Posts

Nu stiu daca s-a mai discutat in alt topic despre problema asta. Eu nu am gasit asa ceva. Daca mai exista altul, rog sa fie sters.

 

Matiz E3 AC. Cauciucuri EcoContinental. 10k Km.

 

Pe timp de ploaie, fara vant din fata, masina nu vroia sa traga mai tare de 110 Km/h. Motorul foarte turat (dupa zgomot), si accelera foarte greu dupa 100. Chiar si cand coboram o panta, nu a vrut sa sara de 110.

In conditii normale, dupa 100, accelereaza destul de usor pana la 120, mai ales cand cobor pante.

Dupa ce am trecut de zona in care ploua, pe carosabil uscat, masina a inceput sa traga normal (accelera fara probleme la 120).

 

S-a mai confruntat cineva cu problema asta? E normal ca pe carosabil umed (tin sa precizez ca era o ploaie mocaneasca, nu torentiala; carosabil umed, nu cu balti sau pelicula de apa) capacitatea de tractiune a masinii sa fie afectata in asa masura?

 

Problema asta poate fi de la cauciucuri (tipul lor, marca..) sau din alte cauze?

Eu suspectez cauciucurile, deoarece motorul se tureaza, dar degeaba.

Share this post


Link to post

Hmm, eu am acelasi tip de anvelope (dar Matiz E2) si pe ploaie torentiala (stergatoarele pe viteza2) am prins 140km/h fara probleme, pe autostrada.

Edited by akaionut

Share this post


Link to post

Nu aveai cumva A/C pornit?

Share this post


Link to post

Dacă într-adevăr nu aveai alţi consumatori , greutate sau nu urcai un deal o oarecare pierdere de putere este absolut normală deoarece automobilul înaintează mai greu trebuind să "taie" apa şi mai apoi să o evacueze rezultând un aport suplimentar de energie . Desigur că poate avea o influenţă mare şi profilul anvelopei sau presiunea.

Oricum nu văd un alt motiv pentru comportamentul acesta.

Share this post


Link to post

Exista anumiti factori (meteorologici, altitudine, aer rarefiat) care influenteaza destul de mult comportamentul masinilor. Poate ploaia a fost o coincidenta, poate tocmai ploaia facea ca aerul sa nu fie "de calitate", iar motorul mic al matizului sa simta asta... nu stiu ce sa zic, dar in anumite zone montane este prezent acest fenoment.

Share this post


Link to post

eh ... sa mergeti pe transfagarasan cu matizu` in golul alpin sa vedeti atunci ... ce ``voinic`` e :)

Share this post


Link to post

Normal, calitatea aerului influenteaza combustia. Dar am precizat, motorul se tura (urla). Deci, combustia se realiza.

Share this post


Link to post

@cipri > schimba filtrul de aer, 2 min, 12 lei, in fatza la magazinu si apoi da-i reset la ECM, scoti sigurata, scrie pe capac care-i. Apoi calc-o pe coada, sa se invete asa.

Share this post


Link to post

Presiunea in cauciucuri era 2,1. Am fost la o vulcanizare cu 1 saptamana inainte, nu mai verificasem presiunea de 3 luni de cand am masina.

 

Intrebare pt tolin_afc.

Masina are 10k Km. Vineri sunt programat la revizie. Sa le solicit lor sa execute procedura de reset a ECM, sau sa o fac eu?

Share this post


Link to post

Fa-o tu, ca-i gratis, dar dupa ce schimbi filtrul de aer sau si dupa ... in general, dupa orice schimbare de ceva ce contribuie la bunul mers.

Share this post


Link to post

Eu tind sa cred ca la tine e vorba de microderapaje, avind in vedere starea drumului (mizga, nu pelicula de apa). Pe mizga aderenta este minima si la mine, nici nu se compara cu pinza de apa.

Share this post


Link to post

Pt tolin_afc, daca mai are timp de mine.

 

Am citit si eu prin manualul de service de procedura reglarii vitezei de mers in gol. (capitolul 1F-16)

Nu inteleg la ce se refera pasul 1. "Actionarea motorului cu ajutorul demarorului pt scurt timp si apoi intreruperea contactului de aprindere".

 

Procedura se face cu motorul rece, s-au la temperatura de functionare?

Cum fac practic dupa ce scot siguranta Ef19 pt 10 secunde? Cum pornesc motorul?

 

E necesara procedura de reinitializare IAC? (sincer nu stiu cum s-ar face si asta; nu am inteles exact, prea multe opinii in topicul respectiv).

 

Ce se poate intampla daca procedura de invatare a ECM nu iese, pot avea probleme cu garantia?

 

Multumesc pt viitoarele sfaturi.

Share this post


Link to post

Nu te baga in IDLE LEARN PROCEDURE, ca n-ai nevoie, nu te-ai plans de pornire grea sau instabilitate la ralanti. Doar scoti siguranta aceea pret de un schimb de filtru de aer, o pui la loc, pornesti motorul si-i dai bice. Daca ai nevoie mai la iarna si de I.L.P. iti explic in detaliu.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc mult pt sfaturi/informatii.

 

Sincer am avut de cateva ori probleme cu relantiul, motorul dadea sa se innece dupa cheie. (dimineata, cand era rece). Nu stiu daca problema e permanenta, de obicei dupa cheie, plec de pe loc fara ca motorul sa ajunga la temperatura de functionare (dimineata sunt cam grabit).

 

O sa mai urmaresc comportamentul.

Share this post


Link to post

La treaba cu muritul dupa cheie daca il pui in sarcina e valabila pentru mai toate masinile. Ai si tu putintica rabdare, macar 30 de secunde sa se lubrefieze macar daca nu chiar sa capete putina temperatura. Si la mine face la fel cand plec prea grabit de acasa.

Share this post


Link to post

Ma refeream la faptul ca motorul da sa se innece dupa cheie, fara sa apas pedala de acceleratie, cu schimbatorul la punctul mort.

Pt putin timp (maxim 1-2 secunde) motorul are turatie mica si tremura destul de tare; dupa care se tureaza singur (ceea ce e normal). Cu toate astea, daca nu accelerez eu, masina trepideaza putin pana creste temperatura motorului.

Share this post


Link to post

E normal sa traga putin mai greu cand asfaltul este ud , iar daca ploua rau si filtrul de aer este cam dus , se imbiba cu vapori si trage mult mai greu aerul prin el . Trasul mai greu am patit-o si la Dacie ( s-a mai rezolvat odata cu schimbarea anvelopelor pe fata de la Barum la Sava , ca erau cam duse si nu din placere ) . In principiu conteaza foarte mult profilul anvelopei !!!

Share this post


Link to post

De unde e si asta? La mine nu am simtit nici o diferenta pe ploaie sau pe uscat :-? .

Share this post


Link to post

Si mie mi se parea ca tragea mai greu pe umezeala Matizul. E foarte probabil sa fi fost de vina filtrul imbibat cu apa. La reno n-am mai sesizat asta, probabil se compensa fiind motorul mai mare.

Share this post


Link to post

"motorul foarte turat" asa cum bine a mai spus cineva te aflai la limita aderentei, cu alte cuvinte aparuse fenomenul foarte periculos numit acvaplanare. Cred ca ai avut mare noroc ca nu s-a intimplat un accident de circulatie care putea fi foarte grav. Conform legilor fizici, la masinile cu greutate mica se instaleaza mai usor si la viteza mai mica acest fenomen care poate fi amplificat si de niste pneuri cu un desen al benzii de rulare care nu permite evacuarea rapida a apei dintre pneu si suprafata de rulare

Share this post


Link to post

Inclin sa cred ca e de la filtrul de aer care e cam plin de praf. Probabil la umezeala trece mai greu aer prin el. Din pacate nu l-am ascultat pe Tolin sa schimb filtrul si sa resetez ECM-ul. Am fost foarte ocupat. Am vazut ca nici aia din service nu l-au suflat la revizia de 10K (trebuia sa scot filtrul si sa le dau peste nas - mecanicii au zis ca l-au suflat).

Despre acvaplanare, nu cred ca era cazul. Am mentionat ca era doar umed carosabilul. Daca ploua mai zdravan, nu incercam eu sa vad daca/de ce nu trece de 100Km/h.

Share this post


Link to post

N-au nimic cauciucurile. Schimbă filtrul de aer neapărat. Pentru Bucureşti cel puţin, la câtă mizerie e, intervalul de 10.000km e destul de mare...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...