Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Off-topicuri - De La Noul Matiz

Recommended Posts

Alx are dreptate. Airbagurile pentru cap sunt de neinlocuit. Cele laterale au un efect in acest tip de accident, dar nu ca cele pentru cap (cortine).

Share this post


Link to post

E posibil ca ceea ce spuneti voi sa fie adevarat, dar ma uit la grosimea usilor de la matiz si tico. Pratic sunt asa de firave ca le poti indoi cu mana cand ai geamul deschis si strangi usa pe acolo pe unde se ridica geamul :shock: Mi s-a parut incredibil. La Cielo, Espero, grosimea usii de cel putin 3 ori mai mare. Plus ca Matizul are si probleme de stabilitate si probabil s-a balansat stanga-dreapta ceea ce a contribuit la ruperea gatului.

Oricum ce m-a socat pe mine cel mai tare a fost viteza f mica la care s-a produs impactul. Cum am zis ~30km/h. Daca la 30km/h mori chiar si din ciocnire laterala. atunci la 60-70 -100, trebuia sa te caute cu lupa pe acolo.

Nu stiu ce sa zic, nu zic ca in alta masina n-ai fi murit pt ca n-am dovezi clare in privinta asta, dar dupa ce am vazut asta, mi se pare normal sa ma feresc de matiz, pentru ca in masina asta am certitudinea ca mori intr-o astfel de situatie, in altele mai pot spera.

 

@AND -nu stiu daca purta centura de siguranta, eu am ajuns la locul accidentului dupa ce a fost scos din masina.

Edited by woulfy

Share this post


Link to post

Depinde de:

- oasele respectivei persoane (am o colega care a cazut in cur din picioare, nu din avion, si si-a rupt coloana)

- pozitita capului in momentul impactului

 

Nu grosimea mica a portierei iti rupe capul. Ci acceleratia subit aparuta (presupunand ca nu dai cu capul de geam). Ceea ce inseamna practic ca o portiera care nu atenueaza impactul (mai groasa, mai dura) e mai daunatoare. Ce zici de asta? :)

Share this post


Link to post

1. nu conteaza cat de groasa pare usa

2. nu tabla are rezistenta la impact

3. eventualele bare de ranforsare din usi rezista la impact lateral

4. stalpul are rolul principal... totu e sa-l nimeresti!

Share this post


Link to post

1. aciident de peste 60kmh(la care se fac crash-testurile) ai 90 la sute sanse sa dai ortu' popii.

2. Usile de la Matiz sunt ramforsate cu 2 bare metalice. Oricum la un impact lateral sansele sunt mari sa ai leziuni ale coloanei datorita miscarii nenaturale a capului. Nu cred ca cel cu megan-ul ar fi iesit fara zgarieturi daca ar fi fost lovit in lateral, ci probabil cu gatul rupt sau oricum cu leziuni grave.

Share this post


Link to post
Ceea ce inseamna practic ca o portiera care nu atenueaza impactul (mai groasa, mai dura) e mai daunatoare. Ce zici de asta? :)

 

Sa inteleg din asta ca Hummer e cea mai periculoasa masina ca are portierele atat de solide? :-?

 

@andreib -la 60km/h e normal sa nu mai ai sanse, dar la 30km/h mie mi se pare normal sa ai!

Edited by woulfy

Share this post


Link to post

Daca nu ar avea greutatea pe care o are, da. Cu alte cuvinte: ce acceleratie ii provoci tu cand dai cu piciorul in peretele casei tale? :)

Share this post


Link to post
imi permit sa te corectez... daca nu avea airbag cortina... doar ala e pentru cap, alea laterale sunt pentru corp...

Ai dreptate, de fapt la cortina ma gandisem si eu cind am scris... :osanale:

Share this post


Link to post
La Cielo, Espero, grosimea usii de cel putin 3 ori mai mare.

 

Nu te incalzeste cu nimic chestia asta. Ai desfacut vreo usa de Espero ? e goala pe dinauntru, cu exceptia unei bare de otel cat cea pe care se puneau covoarele la batut de praf.

 

Oricum ce m-a socat pe mine cel mai tare a fost viteza f mica la care s-a produs impactul. Cum am zis ~30km/h.

 

N-are nici o treaba faptul ca era Matiz, pun pariu ca puteau fi multe alte masini in locul Matizului si s-ar fi intamplat la fel. "De ce ?" aud intrebarea... pai, pentru ca nu masina l-a ranit (mortal) pe sofer, ci socul brusc al impactului aplicat. Accidentul a fost oricum foarte ghinionist pentru cel lovit, deoarece Megane-ul a avut parte de impact frontal (lucreaza airbagurile si centura), iar Matizul nu a avut parte de nimic ajutator (siguranta pasiva). Repet: soferul nu a murit din cauza ca tablele portierei l-ar fi ranit mortal, ci din cauza socului lateral puternic (impreuna cu ceva hibe ale sistemului osos, probabil). Singura scapare a soferului din Matiz ar fi fost sa stea intr-un scaun cu sustinere laterala la nivelul capului (tetiere "wrap-around", ca sa zic asa) precum cele din poza. Practic, a suferit un whiplash, dar pe laterala.

 

0941.jpg

Share this post


Link to post

A aparut ARTIC, noul model ce consuma mai putin:

- Masa: intre 1050 si 1245 kg, in functie de dotari (turometru, roata de rezerva, al doilea stergator parbriz, scaun pentru sofer, volan rotund, etc.), masina noua. Dupa o perioada de 3 ani de folosire masa va fi de aproximativ 825 kg datorita coroziunii.

- Greutatea: variaza o data cu variatia masei, si in felul in care acceleratia gravitationala actioneaza asupra dotarilor optionale (turometru, roata de rezerva, al doilea stergator parbriz, scaun pentru sofer, volan rotund, etc.) De asemenea, constanta g este variabila in functie de gradul de corodare al vehicolului.

- Putere: 65 cp noua, 60 cp in garantie, 55 cp dupa 2 ani, se comporta ca la 75 cp dupa 3 ani (scaderea greutatii datorita efectelor coroziunii).

- Demaraj 0-100 km: pana la serviciu - 18 s, pana la socrii - 28 s, pana la alimentara - 16 s, pana la alimentara pentru achizitionat o oarecare cantitate de bere - 9 s, cu nevasta la volan - 96 h, pana la tara - 17 s de la tara inapoi cu 1 buc. porc adult taiat in portbagaj - 26 s, cu nevasta + soacra + copii in masina - 32 s optional daca nevasta urla si soacra aproba - 46 s, la drum intins spre soacra in mijlocul strazii cu spatele spre masina - 7 s.

 

- Franare de la 90 km/h la 0: pe sosea uscata - 240m, sosea uda - 340m, piatra cubica umeda - 500 m, sosea asfaltata uscata cu soacra pe sosea cu spatele la directia de mers - in soacra, sosea fleasca cu praf si denivelari - in chioscul de la coltul strazii.

- Debit apa in habitaclu: 14l/h pe timp de ploaie, 20l/h la spalare.

- Debit antigel in habitaclu: 1 l / saptamana.

- Probabilitate inchidere portiere: fata 40 la suta , spate 15 la suta la o forta de inchidere de 800N/m.

- Jante: beton, dotate cu cauciucuri Montana New Asimetric Great Varza cu limitator de viteza prin saritura la 60 km/h.

- Aer conditionat: in habitaclu, portbagaj si torpedou, cu sistemul Damigean Anti Freeze.

- Hayon, bocanit(scartait)/min - 235.

 

Dati fuga la siab pt al testa <:-P

Edited by BigMe

Share this post


Link to post

complet ontopic BigMe, chiar nu stiu cum de nu ne-am gandit noi sa postam aici ce am primit prin mail...

dar...vorbin de matiz.

eu sper sa il faca la craiova, sa fie oferta mai variata, pentru mai multe nevoi...

si pt numele lui Dzeu, va certati ca niste copii mici...a mea e mai buna, a ta de kko etc...v-ati gandit vreodata ca:

a) celalalt are alte nevoi/prioritati?

b) poate celalalt are dreptate?

 

(asta e valabil pt ambele tabere)

Share this post


Link to post
Repet: soferul nu a murit din cauza ca tablele portierei l-ar fi ranit mortal, ci din cauza socului lateral puternic (impreuna cu ceva hibe ale sistemului osos, probabil).

 

post-23-1128512358_thumb.jpg

 

Imi pare rau ca am creat o adevarata polemica din asta, dar daca tot am inceput ma vad nevoit sa dau detallile pana la capat.

Din ce se vedea, usa era infundata astfel incat tabla ajungea cam la jumatate din latimea scaunului din fata. Practic mai erau ~20cm pana la schimbatorul de viteze. E greu de crezut ca nu a fost deloc strivit acolo.

Din pacate atunci cand s-a intamplat accidentul nu stiam de forumul asta ca v-as fi chemat sa-l vedeti. Matizul lovit a ramas cateva zile acolo pana a venit sa-l ia cineva. Dar intr-un fel poate mai bine, ca nu era deloc placut de privit masina...

Share this post


Link to post

Sa nu-ti para rau, am mai invatzat cite ceva!

Share this post


Link to post

De aia a reusit sa sparga baia de ulei, pe un drum normal? Doar prin lovirea bordurii? Ce inseamna atunci ca face pe drumuri mai putin practicabile? Se dezmembreaza direct si o duci in punga acasa?

Share this post


Link to post
Un prieten a reusit sa sparga baia de ulei fara a mai avea alt damage,

In primul rand ca e o aberatie,cum pana mea sa spargi baia de ulei fara sa atingi scutul,care e facut din tabla de 2mm?

In al doilea rand nu am reusit sa o sparg eu la solenza care era de 2 ori mai joasa si am schimbat un scut la service ca ala original nu s-a mai putut indrepta,asa de tare s-a lovit de bordura si tot nu s-a spart baia de ulei!

In al treilea rand se poate sparge la orice masina daca soferul are "o oarece inclinatie spre asa ceva" si nu masina e cea vinovata,indiferent care ar fi acea masina.

Share this post


Link to post

BIgME le ai cu caterinca !!

:o fftopic: daca in locul matizului,ar fi fost un kalos full options(cu airbag lateral) ar mai fi murit omu ? ce zone protejeaza airbagul lateral ? am "auzit" ca ar fi de doua tipuri...ar fi unele duble care protejeaza si capu...la kalos cum o fi??

Share this post


Link to post
De aia a reusit sa sparga baia de ulei, pe un drum normal? Doar prin lovirea bordurii? Ce inseamna atunci ca face pe drumuri mai putin practicabile? Se dezmembreaza direct si o duci in punga acasa?

 

OFFTOPIC! Pt critici, exista n alte topicuri.

Share this post


Link to post
In primul rand ca e o aberatie,cum pana mea sa spargi baia de ulei fara sa atingi scutul,care e facut din tabla de 2mm?

In al doilea rand nu am reusit sa o sparg eu la solenza care era de 2 ori mai joasa si am schimbat un scut la service ca ala original nu s-a mai putut indrepta,asa de tare s-a lovit de bordura si tot nu s-a spart baia de ulei!

In al treilea rand se poate sparge la orice masina daca soferul are "o oarece inclinatie spre asa ceva" si nu masina e cea vinovata,indiferent care ar fi acea masina.

Vrei sa vezi? Avem baia de ulei veche in balcon la firma, te aduc si o vezi. O sa incerc sa-i fac o poza maine ca si noi am zis ca e incredibil. In urma incidentului, masina a avut baia de ulei sparta, de fapt crapata ca in vreo 10 minute s-a scurs tot, scutul indoit, rezolvat cu 2 ciocane, si janta dreapta (aliaj) putin ciobita. ATAT! Credeti, nu credeti problema voastra. Va voi pune poze, sa va dati cu parerea si voi. Totul s-a intamplat pe ploaia la o viteza nu prea mare, problema este ca in momentul respectiv era in franare (a abordat gresit intrarea pe straduta cu firma). Sa nu uitam ca francezii au reusit sa descalte jantele de aluminiu tot pe dreapta.

Share this post


Link to post

@cchrism -nu zic ca ceea ce spui tu nu e adevarat, DAR orice masina poate fii distrusa daca-ti pui capul sau daca conduci ca un iresponsabil sau ca un nepriceput -iar sa nu fii in stare sa iei o curba la dreapta calumea e clar ca tipul repectiv ori se gandea departe, ori el nu ar avea ce sa caute la volan

Daca-mi dai tu un hummer si-ti garantez ca-ti distrug si eu ceva la el!

 

PS1: Si mie mi s-a intamplat sa mi se desprinda la espero scutul de la motor mergand cu maxim 20km/h pe drum accidentat, dar mi-am dat seama ca eu am fost tampitul c-am luat-o pe acolo n-am sarit in sus ca ce naspa e Espero

PS2: Ti se pare ca matizul tau e asa rezistent ? :) )

Edited by woulfy

Share this post


Link to post

in grecia e plin de matizuri d-astea oribile. le-am studiat atent si nu gasesc nimic frumos la schimbarile pe care le-au adus. in fata imi plac mai mult semnalizatoarele clasice, iar in spate au trantit niste blocuri de lumini mici dar inalte, care parca fac masina sa para si mai firava decat este. imi place matizul clasic.

Share this post


Link to post
In urma incidentului, masina a avut baia de ulei sparta, scutul indoit, rezolvat cu 2 ciocane, si janta dreapta (aliaj) putin ciobita. ATAT!

E parca acum mai vii de acasa!Initial tu ai zis ca doar baia de ulei a fost sparta si de aceea nu am crezut asa ceva.Si crezi mataluta ca daca era respectivul cu alta masina nu patea necazul?Stau si ma intreb daca era cu matiz,oare ce mai patea in plus? :D

Share this post


Link to post

Pai sa vedem. Omul a dat in bordura. Da? Am precizat asta deja. Ce n-am precizat sunt urmatoarele detalii, destul de relevante: are carnetul de vreo 5-6 ani, timp in care a condus si berlina, si alte masini, nu a busit vreo masina pana acum, destui km, si CEL MAI IMPORTANT: dupa lovirea bordurii nu s-a dat jos din masina, pentru ca impactul nu i s-a parut major. In aceste conditii sunt tentat sa elimin o mare parte din problema la sofer (ok, nu trebuia sa ia bordura, dar oricum).

In aceste conditii... cred ca masina are o mica problema, mai ales ca atunci cand a sunat la service, i-au zis aia ca... pai sa va uitati daca s-a desfacut nu stiu ce pe dedesupt si a curs uleiul, ca se mai intampla.

Oricum doua accidente nu seamana, dar, still cum pana mea sa spargi baia de ulei in conditii normale pe strada? Inteleg sa o spargi pe coclauri, sau sa iei o canalizare si atunci faci franjuri si cauciuc si alte chestii.

Edited by cchrism

Share this post


Link to post

deci da unu' in bordura de beleste si janta si nu i se pare un incident major. ok, what can I say, the logan is for the sensitive ones... La un talon de cauciuc de 120mm sa strici janta trebuie sa dai FOARTE SERIOS intr-o groapa. Unde mai pui si ca socul s-a amortizat si prin lovirea baii. Parerea mea.

Edited by alx

Share this post


Link to post

Ghinion domnule,curat ghinion!A naibii bordura domnule,a iesit taman in calea loganului ca sa-i sparga baia de ulei!Probabil ca nici bordurile nu suporta loganul :D ,mai ales ca omu' se deplasa cu viteza mica si de frica s-a strambat si jeanta :mrgreen: .

Edited by osirus

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...