Jump to content
Sign in to follow this  
PYF

Termo-izolare Pt Un Aer Mai Rece In Motor

Recommended Posts

A incercat cineva sa puna folie de aluminiu reflectorizanta pe ansamblul format din priza/rezonator si furtunul cutat pentru a se reduce influenta radiatiei calorice pe care o degaja motorul pt a obtine o scadere a temp. aerului, mai ales ca cele 4 piese sunt exact negre, si se incalzesc in draci in special suprafetele orientate spre motor?

 

Am aplicat folia de Al care este si autocolanta, si pot sa spun ca "buburuza" merge mai bine, se simte la acceleratie. astept parerile voastre :spumelagura:

Etape

1. am demontat priza si rezonarorul

2. curatat cu sampon auto diluat, sters cu o carpa si asteptat sa se usuce,

3. lipit folia pe cele 2 piese, la rezonator nu chiar toata suprafata, se vede in poza,

4. montat piesele la locul lor

5. lipit si pe furtunul cutat cu o observatie aici, evitati prinderea pe zona dreapta si super cutata, in aceasta zona folia nu este lipita de furtun, intrucat rigidizeaza si avem vibratii la restul ansamblului.

Folia de Al se poate cumpara de la brico, aproximativ 70.000 rol/7 ron/rola 10 ml.

necesar: o rola / timp 2 ore

 

ps asa ceva am facut anul trecut si am imbracat bateria, si dupa 2 ani de viata e ok.post-1615-1126283594_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Daca scoti rezonatorul ala de cacao (il inlocuiesti cu un tub flexibil de Al de fi 60) si restrictorul de aer din carcasa filtrului va merge si mai bine. Abia la Chevy Matiz (M3) s-au prins ca-s inutile si fac mai mult rau decat bine.

Share this post


Link to post
Daca scoti rezonatorul ala de cacao (il inlocuiesti cu un tub flexibil de Al de fi 60) si restrictorul de aer din carcasa filtrului va merge si mai bine. Abia la Chevy Matiz (M3) s-au prins ca-s inutile si fac mai mult rau decat bine.

 

astept un K&N si atunci am sa il arunc, pana atunci asta este.

multumesc de sfat, am vazut chestia asta cu tubul si pe site-ul ala unguresc,

Share this post


Link to post

Ai putea sa pui o poza cu procedeul pe care l-ai descris. Daca sunt in garantie si vad cei de la service inovatia nu pierd garantia?

Edited by priest

Share this post


Link to post

La garantie trebuie sa te intelegi cu ei. Asta-i garantia mare, te apara, dar nici nu te lasa sa modifici.

Share this post


Link to post

Eu unul n-am nici un fel de rezonator, restrictor, etc si nici nu cred ca as avea nevoie. Am doar carcasa filtrului de aer si furtunul care trage aer dintr-o zona ceva mai ferita. Si gata. Pana la urma toate chestiile astea mai mult impiedica circulatia aerului.

Share this post


Link to post

am si eu o intrebare, oarecum on-topic, admisia de aer rece si/sau priza de aer care baga aer fortat, maresc consumul? aici ma refer la motoarele pe carburatie, unde benzina e dozata prin depresiune, daca crestem presiunea pe admisie nu creste si consumul?

Share this post


Link to post

In necesitatea de a aduce aer mai rece in galeria de admisie am putea incerca sa suspendam pe timp de vara incalzirea corpului clapetei de acceleratie. Se stie ca este incalzit corpul caletei cu antigel, asta oferind avantaje pe timp de iarna, dar pe timp de vara nu face decat sa creasca temperatura aerului in admisie. Experimentam?

 

PS: Eu voi face experimentul pe matiz si va voi povesti rezultatele.

Share this post


Link to post
Ai putea sa pui o poza cu procedeul pe care l-ai descris. Daca sunt in garantie si vad cei de la service inovatia nu pierd garantia?

Cu scuzele de rigoare, chiar poze din timpul executiei nu am, intrucat nu stiam cum o sa arate la final, nu stiam nici macar cat trebuie sa le imbrac, mentionez ca totul este un experiment incercat pe masina mea :scarpin: , aflata la venerabila varsta de 2 ani si 2 saptamani.

ideea: :shock: Intrucat, se stie, caldura se manifesta si se propaga prin cel putin trei fenomene: conductia, convectia si radiatia.

*la primul este vb. de corpuri ce se ating, nu e cazul,

*convectia este legata de difer de temp si viteza relativa intre corpuri, motorul si ans filtru merg si/sau stau cu masina, fara dif de viteza intre ele, doar de temp,

*mai ramane radiatia, emisa de primul corp catre al doilea si invers,

corpul aflat sub incidenta caldurii din jurul sau, preia acest soc in trei componente: o parte o absoarbe, o parte o reflecta, si o parte trece prin el mai departe.

tot din carti, ca nu doar le-am inventat eu, se concluzioneaza: o foarte mica parte din energia de radiatie primita de un corp strabate acel corp, cea mai mare parte se reflecta sau este absorbita in corp, particularizand: elementul "negru" absoarbe in totalitate energia primita, iar corpurile lustruite de argint, cupru si aluminiu reflecta foarte bine radiatiile.

Toate cele de mai sus si articolele din acest site ref la prize de aer prin care sa obtinem aer cat mai rece au dus la ceea ce am incercat, repet pe raspunderea si masina mea. scuze pt poze sunt cu telefonul,

post-1615-1126336660_thumb.jpg

post-1615-1126336687_thumb.jpg

post-1615-1126336699_thumb.jpg

post-1615-1126336708_thumb.jpg

post-1615-1126336723_thumb.jpg

Edited by PYF

Share this post


Link to post

Ai auzit de efect placebo ??? E , cam acest lucru il simti tu referitor la ce ai facut ! Daca ai fi izolat conductele de A/C ar fi fost alta treaba si la chestia aia chiar s-ar fi cunoscut randamentul , dar la ce ai facut tu ... placebo se numeste !

Share this post


Link to post

Treaba nu-i rea, dar cu priza aia tu iei aer din compartiment motor, gata incalzit. Problema este sa pui o priza care iti aduce aer rece cand trebuie si cald pe vremea asta. Eu rezolvam treaba asta din tubul flexibil. Pe cald luam aer dintre grilele fatza si cand era frig, rabatam tubul spre galeria de evacuare. Acesta era avantajul tubului flexibil.

Share this post


Link to post

Intrucat respect acest site si pe cei ce pun suflet in tot ce contine el, in special pe cei cu "buburuze" ca si a mea, spun doar ca nu vreau sa "patentez" o simpla invelire in folie de Al, pe care am recunoscut de la inceput ca am vazut-o pe matiz.uragan.cz la cap. filtru K&N, inclusiv cu scoaterea rezonatorului, sfat pt care multumesc ante -vorbitorilor mei.

Adept al principiului "pe raspunderea si masina fiecaruia" nu vad de ce sa nu discutam constructiv! :drinkers:

Share this post


Link to post

Restrictorul l-ai scos ?

Share this post


Link to post

Tolin'e am cumparat un K&N panel, exact ca cel din site-ul citat mai sus, si l-am montat fara sa scot nici rezonatorul, nici "stuta" aia mica restrictor, dar am scos siguranta ECM 5 min, si ce sa vezi, merge bine, accelereaza bine, fara placebo :-W , dar cu mobil 1 5w30 fuel economy, am consumat 8,76 l/100km, :-? atunci l-am pus pe cel clasic, iar out siguranta ECM mers ceva timp cu el, si schimbat pe sest cu K&N si parca si-a mai revenit, il am pe BUBU de 2 ani si jumate, merg forja, dar in oras nu trece de 7,7 l/100km, astept rezultatele acum dupa smecherie, cam atat.

PS se simte filtrul sport fie el si tip "panel",apropo de placebo! :spumelagura:

Share this post


Link to post

Cu filtru normal, schimbat la 6 luni, dar fara elementele amintite mai sus, Matizul meu, calcat bine pe coada, consuma 4,9-5,1% in extra-urban si 6-6,5% (vara) / 7-7,3% (pe zapada si ger mare). Scoate macar restrictorul acela, sa vezi diferenta (cuplu marit la turatii mici si suplete intre 120-140 km/h).

 

PS1: Si pune bujii NGK BPR5EY-11 (japan).

 

PS2: Toate acestea nu-ti afecteaza garantia.

Share this post


Link to post

Sunt de acord cu celelalte modificari , inclusiv cu filtrul de aer sport , dar ce ai facut cu staniolul ala ... parerea mea ramane aceeasi ! Priza de aer face bine daca e amplasata bine , dar eu nu am gasit un loc mai bun decat cel din fabrica , pentru ca este frontal si la viteza se cunoaste , practic existand chiar si o presiune de intrare a aerului . Bafta !

 

Ne lasi cu bafta aia ?

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

de garantie, sincer, nu prea mai ma intereseaza, iar bujii am pus acum 3.000km bosh super4 WR78X, sa le schimb?deja!

 

Nu mai cita in intregime postari anterioare si foloseste majuscule unde trebuie.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Nu trebuie sa le schimbi, modelul acesta rezista 30.000 km, sunt bune, dar nu cele mai potrivite pentru motorul acesta. Doar daca mergi in extra-urban si forjat. Pentru rulajul preponderent in urban si/sau pentru rulajul linistit modelul amintit de la NGK este mai potrivit. Chestiunea tine de "temperatura bujiei", adica modelul Bosch este o bujie "rece" pentru motorul de Matiz.

 

Reveniti in topic, despre bujii se discuta in alta parte.

Share this post


Link to post

am facut si eu acest experiment. imi place :) . este activa tot timpu (nu este lenesa)

 

banda de aluminiu am luato din BRICO si costa 7RON. (mi a ajuns o rola)

 

niste poze..

post-2442-1138816917_thumb.jpg

post-2442-1138816930_thumb.jpg

post-2442-1138816984_thumb.jpg

post-2442-1138816994_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Cine imi spune si mie cum arata restrictorul ala sa-l scot si eu? Pe unde se afla, o poza ceva...

Share this post


Link to post

Offtopic din postul anterior:

In gatul capacului superior filtru de aer.

Share this post


Link to post

Stalionul are efect numai daca partile acoperite sunt direct expuse la soare , altfel nu inseamna absolut nimic . De asta nu conteaza ca multe furtune si piese de motor sunt negre , pentru ca la ele nu ajunge soare . Daca vroiai sa nu se mai incalzeasca acea zona , un efect mai mare l-ar fi avut vopsirea capotei in alb sau acoperirea ei cu staniol , pentru ca ea este direct expusa razelor de soare . Daca vrei sa izolezi niste furtune si cutii pe la motor , atunci foloseste materiale termo-izolante si nu staniol !

Si au am scos "pata calda" de la fosta berlina si a avut un efect destul de bun . Apa se incalzea mai greu , motorul se recea mai bine ( pentru ca apa este luata dintr-o regiune a motorului , iar acolo racirea este putin incetinita ) si dupa ce i-am pus si un tub ca sa traga aer rece direct de sub spoiler , se simtea ca trage mult mai bine . Puteti incerca sa eliminati si voi acel traseu , doar ca trebui pur si simplu prelungit furtunul dintr-o parte in alta si nu oprit circuitul , adica un fel de by-pas la corpul clapetei .( un traseu ocolitor ) .

Pentru gura de admisie aer puteti incerca izolarea mai buna intre partea de plastic si capota , precum si marirea gurii . E ca si cum mariti raza palniei de captare a aerului si astfel el va intra cu presiune mai mare .

Astept rezultate !

Share this post


Link to post
Stalionul are efect numai daca partile acoperite sunt direct expuse la soare , altfel nu inseamna absolut nimic .

Esti in erore si postezi cu nonsalanta:

1- Folia de aluminiu reflecta radiatia de mai multe feluri printre care si radiatia de caldura, scopul utilizarii ei este de a izgoni caldura, nu de a izola termic;

2- Pune o palnie cat de mare vrei tu la o sticla si vezi daca intra un lichid mai repede si mai mult. Principala limitare pe aer este galeria de admisie a carui diametru este fix 45 mm (Matiz). Inaite de asta poti pune cata palnie vrei tu, cantitatea de aer va fi intotdeauna aceeasi;

3- Presiunea in galeria de aer depinde de turatia motorului si nu de palnia pusa de tine;

4- Rulajul pe drumurile publice de la noi cu o priza de aer la nivelul de jos a spoilerului aduce tot praful si apa intalnita pe drum, motiv pentru care unii nu fac prostia asta. Tehnica asta se foloseste pe drumurile sigur ferite de praf si/sau apa.

 

Cunostiintele aduc omului tot mai multa indoiala, de asta, siguranta unora, pe mine ma sperie.

Share this post


Link to post

ceea ce spunea eugen e aproximativ corect.

in unele cazuri (in general la motociclete) se foloseste o admisie fortata, daca vrei ca un fel de turbo, prin folosirea unor prize de aer montate frontal

Share this post


Link to post

Doar ca prizele acelea au forma unor guri de trompeta si nu a unei palnii. Se bazeaza pe un efect al curgerii fluidelor la intrarea unui tub imprimand o viteza mare de circulatie. Doar ca acelea sunt montate direct pe difuzorul carb-ului, lungimea lor este mica in comparatie cu lungimile tubulaturii de la un Matiz. In plus, acestea genereaza si un zgomot pentru unii placut la auz. Cum majoritatea de pe acest forum asociaza zgomotul de admisie cu supraturarea motorului, astfel de sfaturi sunt inutile. Asa cum pentru altii, zgomotul de evacuare este asociat cu puterea motorului. Cu riscul de a ma repeta, redau din visul unui prieten, proiectant de motoare la meserie: "zgomotul de aspiratie trebuie sa fie intotdeauna mai mare ca zgomotul de evacuare".

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...