Jump to content
Sign in to follow this  
strumfuadi

ajutor ambreiaj hydraulic..

Recommended Posts

salut pipal!

 

fratilor, shtie careva care este principiul de functionare la ambreiajul hydraulic?

tata are asha ceva pe volvo v40 din '97, iar alaltaieri i'a facut o figura: apasa pedala, intra mestecaul in orice viteza doreai, dar cand dadeai drumul la pedala nu se intampla nimic, ramanea debreiata... :(

initial i'am zis ca o fi cablul gripat sau asha, dar dup'aia am sesizat ca e hydraulic ambreiajul - cum o fi aia nu shtiu... :roll:

 

apoi, dupa cateva pedale de ambreiaj facute energic shi'a dat drumul shi in urmatorii 15 km nu a mai facut deloc..

are careva idee ce se poate f*tixa la un asemenea tip de ambreiaj??

(ora de service la forum auto e 20Euro, la naiba - nu'mi vine sa ma duc acolo shi sa dau 30-40ioroi doar sa'mi spuna ce are... :( )

 

daca acest topic strica imaginea pe aici, rog sa fie shters dupa ce voi primi cateva raspunsuri!

 

multumesc mult de ajutor!

Share this post


Link to post

Hai ca poate iti e de folos experienta mea cu Lada 1500, care are ambreiaj hidraulic (ca sa nu mai vorbim de Dacia Supernova, care si ea e cu ambreiaj hidraulic!!!). E posibil sa fi prins aer in instalatie (dar atunci nu ar fi ambreiat, pe cind tu ai probleme la debreiere) sau sa se fi gripat/ovalizat fie pompa, fie cilindrul receptor (caz in care nu te vad bine, financiar vorbind ...); eu banuiesc totusi o blocare mecanica (arcuri gripate, alte mizerii).

Eu la Lada n-am avut nici o problema cu ambreiajul, dar i-am facut odata schimbarea lichidului si aerisirea ... poate ca trebuie facuta asta ... si arunca intrebarea si la DSN-isti ...

Share this post


Link to post

Nu stiu cum este la Volvo dar la BMW 316 (cu care ma mers cateva mii bune), comanda ambreajului (care este mecanic) se alimenteaza cu lichid din rezervorul instalatiei de franare. Din constructie, chiar daca ia aer, se autoventileaza singur, in timp.

Din cate am inteles, ambreajul a ramas decuplat (altfel, cu motorul pornit, nu puteai sa "mai amesteci in benzina"). In acest caz, este de banuit, asa cum spunea si Flex, ca ceva mizerie a blocat supapa de retinere, similara cu cea din instalatiile de frana si care serveste la reducerea vitezei de intoarcere a lichidului in rezervor, pentru a putea sa "faci pedala multipla" in caz de nevoie. Aceasta ar putea fi localizata in pompa actionata de pedala, la iesire sau in cilindrul de actionare la intrare. Ce bun ar fi un manual!

Apropo: Cand a schimbat ultima data lichidul? De aici se trag multe, mai ales la frane.

Share this post


Link to post

STATI ca am inteles eu gresit!

Aseara am vbit mai pe indelete cu tata despre patzanie. Cica i'a facut de vreo 4 ori in 10km prin bucuresti..

PROBLEMA este altfel, am inteles eu greshit prima oara: a apasat, dar nu putea sa bage in nici o viteza (ca shi cum nu s'ar fi debreiat). Apoi shi'a dat seama ca a ramas pedala la fund (sau aproape la fund, ma rog..), a facut cateva pedale mai energic shi shi'a dat drumul..

 

Voi mai vedea despre ce este vorba acolo shi va zic.

Multumiri!

:beerchug:

Share this post


Link to post

O chestie banala: a verificat lichidul din vasul ambreiajului?

Share this post


Link to post

Oricum ar fi, eu zic ca e folositoare o schimbare completa a lichidului; daca si dupa aia face istericale, inseamna ca e vreo piesulica stricata/gripata. Denumirea corecta a acestui tip de ambreiaj e ambreiaj mecanic cu actionare hidraulica, asa cum a zis si Doru ...

Share this post


Link to post
O chestie banala: a verificat lichidul din vasul ambreiajului?

 

verificat pe naiba...de 3 ani juma i'a pus doar zeama de parbriz shi schimbat uleiul shi odata a schimbat shi lichidul de frana..

 

ma elucidez io zilele astea..

 

multumesc ptr raspunsuri!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...