Jump to content
Sign in to follow this  
isusciuc

Consum exagerat de ulei la Matiz

Recommended Posts

Am un matiz si i-am facut revizia de 40.000Km.Am facut 2.500Km si deja nivelul uleiului este la jumatatea distantei dintre reperele de pe joja de ulei.Pina la urmatoarea revizie va trebui sa mai completez cu ulei.Folosesc ulei Daewoo 5W40.Pina la 30.000Km nu am completat cu ulei.Dupa 30.000Km am mai completat o data cu ulei;aprox 250ml.Care este consumul normal de ulei la Matiz.Ce- i de facut?Sa merg la service sa rezolve problema?

Share this post


Link to post

Eu zic sa-l lasi asa ca nivelul ala e numai bun si sa-l urmaresti daca mai scade.

Offtopic:

De faptul ca bagi un ulei cu vascozitate nerecomandata de producatorul motorului (5w40) nu mai spun nimic, e o intreaga disputa pe orice forum, doar parerea fabricantului (10w30 sau 5w30, in zona noastra climaterica) nu este ascultata. Se pare ca in tara asta el este ultimul care se pricepe. Observatia trebuie luata ca un sfat.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Am folosit ulei 5W30 Daewoo.Nici nu stiu daca Daewoo are 5W40.Eu am pus uleiul recomandat de service Comautosport Bistrita.Scuze;am sris gresit in primul mesaj.

Share this post


Link to post

Incearca sa schimbi valva PCV ( http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...26&hl=valva+pcv ). Si mie mi-a consumat barbar ulei (1litru/1000 de km) si dupa ce am schimbat-o consumul a revenit la normal, cam 500 ml/10000 de km, adica, goleam restul bidonului de ulei pe parcurs iar pana la revizie nivelul pe joja era mai sus bine de jumatate. Tot la 40000 de km am patit si eu faza asta.

Share this post


Link to post
Scuze;am sris gresit in primul mesaj.

Scuze, atunci si eu.

Share this post


Link to post

Un aditiv Dura Lube m-ar ajuta sa mai scad consumul la ulei? Am incercat tot felul de uleiuri, Papadia tot nemancata e si fumega usor, la cei 140.000 km . O segmentare e cam scumpa si nu ma tine buzunarelul acum.

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu, pe termen scurt ar trebui sa scada, dar pe termen lung, parerile sunt impartite, e posibil sa ai alte efecte secundare la motor.

Share this post


Link to post

Pe termen scurt...engine honey, face uleiul mai vascos si scade consumul de ulei. Pe termen lung nu are un efect tocmai benefic asupra motorului.

 

Din pdv-ul meu, decat sa dai banii pe dura;ube mai bine ii tii si mai pui cativa si faci motorul calumea. Pana atunci un ulei natural, care sa nu doara la punga cand trebuie completat. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post

De curios, cam cat costa o segmentare la Matiz ?

Share this post


Link to post

Off Topic De ce? vrei sa vezi daca e mai scump decat la Dacie? Este!

Share this post


Link to post

Nu-i mai ieftin la Dacie, ca faci doua pana faci una la Matiz.

Share this post


Link to post

... La matiz e in jur de 1500 roni.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

O segmentare e ceea ce-ti trebuie. Va fi ca noua.

 

A mea a fost segmentata dupa ce a mers fara ulei. Fostul proprietar a facut asta si, cand am luat-o eu era inca in perioada de garantie.

 

Cand am aflat de segmentare am ezitat putin, insa mi-a trecut repede - mergea prea bine comparativ cu altele mai scumpe de pe piata SH.

Share this post


Link to post
Incearca sa schimbi valva PCV ( http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...26&hl=valva+pcv ). Si mie mi-a consumat barbar ulei (1litru/1000 de km) si dupa ce am schimbat-o consumul a revenit la normal, cam 500 ml/10000 de km, adica, goleam restul bidonului de ulei pe parcurs iar pana la revizie nivelul pe joja era mai sus bine de jumatate. Tot la 40000 de km am patit si eu faza asta.

 

 

Sal,

 

Am 34 800 cu bubulina si de prin ianuarie a inceput sa manance ulei.

 

Urmeaza (cf nivelului de pe joja) sa ii bag al 3-lea litru de ulei din 5 ianuarie incoace, in conditiile in care circul cu ea 35-40 km pe zi in Bucuresti.

 

Nu stiu daca tb segmentare(tehnic nu stiu prea bine ce inseamna insa mi-a zis un prieten cu dacie), si ma ingrijoreaza ca nu stiu care ar fi cauza acestei pofte de ulei. Mi se pare interesanta chestia cu PCV-ul...e posibil ca si la mine sa fie asta? Vad din discutii ca in jur de 35-40 de mii face urat PCV-ul asta.

 

Aaaa, curios ca de vreo 3 saptamani cand accelerez mai tare la demaraj de pe loc la semafor, vad in spate un mic norisor de fum care pare de culoare alba (in mers nu il vad, dar nici nu stiu daca mai iese sau nu).

 

Stiti unde as putea face o verificare, sa se vada de unde provine consumul si implicit fumul...? Aveti idee cat costa o astfel de verificare.

 

Pls help...

 

PS. Trebuie sa plec in provincie de Paste, fac vreo 400 km (poate aparea vreo problema (din chestia asta cu uleiul) daca plec cu masina asa?)...cred ca voi mai completa cu ceva ulei (daca joja arata ca tb :( )....

 

Catalin

Share this post


Link to post

...vad ca sunt destui cei cu probleme la ulei. Acum, am si eu o intrebare: sigur nu pierdeti pe undeva? Sigur busonul de golire, sau filtrul sunt stranse bine? Exceptandu-i, evident, pe cei care... fumega.

Intreb pentru ca am facut aseara 38.000 km si niciodata nu a scazut mai mult de 1-2mm nivelul pe joja, la un schimb...

(daewoo 5W30, schimb = 5.000km)

Share this post


Link to post

Eu am facut 1000 de km si de la limita medie, dintre min si max pe joja, am ramas cu doar 200-300 gr de ulei... Fara a scoate fum exagerat, fara a avea scurgeri absolut deloc. :wallbanger:

Deci: cat costa o segmentare si unde se poate face (in ploiesti??) si, mai ales, cat dureaza?

Share this post


Link to post

Inainte sa faceti segmentarea motorului mergeti la un mecanic adevarat si intrebati-l daca in cazul fiecaruia din cei care aveti astfel de probleme enumerate in acest topic nu ar putea fi simeringurile foarte uzate. E o problema des intalnita la matizurile cu multi km si se remediaza relativ simplu(costa mai mult operatia decat piesele).

Eu am schimbat la matizul meu asa ceva, desi multi imi spuneau ca trebuie segmentat. Scotea foarte mult fum, dar dupa schimbare acum s-a remediat complet. Oricum, decat segmentare mai bine un set nou, daca tot platesti manopera barem sa faci si un lucru trainic. Numai bine.

Share this post


Link to post

E greu de facut un test de compresie inainte pentru a elimina suspiciunile ?

Share this post


Link to post

Matizul meu cred ca e dintre cele "alese".Are 65 000 de mii km dintre care 10k facuti de mine si nu papa absolut deloc ulei; ceea ce este o binecuvantare venind de pe Dacia care papa un litru la mia de km.Sper s-o tina tot asa si de acum incolo.

Share this post


Link to post

Tolin, salut!

Intr-un oras in care sunt de abia 2 ani si avand pana acum o luna o dacie dar necunoscand pe nime`, inchipuie-ti ce greu mi-a venit sa fac o aerisire la roti: am dat 5 lei unui rom care scormonea prin gunoiul din parcare sa-mi faca si mie pedala gandind io, sub masina, ca daca fuge cu ceva n-are decat sa-mi ia volanul... Noh, si testele de compresie la dacie le faceam empiric. Impinsa in viteza, invartit motorul cu mana, d-astea.

Pentru Matiz (unde recunosc ca, daca nu chiar afon, macar novice tot sunt) cum sa fac un test de compresie? Tot empiric sau caut un service Daewoo in Ploiesti? Sau sa ma duc la un service oarecare si sa iau de bun ce zice nea` Mitica?

Si daca se dovedeste ca e ok compresia, ce ar trebui sa fac mai departe? Schimb valva PCV si semeringurile?, care semeringuri? Am urcat masina pe o rampa si-am inspectat-o cu toate dioptriile la indemana: nici un pic de scurgere.

Azi dimineata m-am uitat mai atent in dosul masinii: scoate fum alb la relanti. Turata un pic, scoate de-a dreptul nori.

Noh, cat despre intalnirile posesorilor de Matiz, m-ar interesa si pe mine sa vin. Zau ca mi-ar placea sa-mi fac prieteni printre voi. (olcitani, nu v-am uitat!)

Mi-ar prinde bine ajutorul vostru in acest aspect. In conditiile in care fac lunar doua drumuri Ploiesti-Cernavoda, o sa ajung sa dau mai multi bani pe ulei decat pe benzina. #-o

Multumesc.

Edited by ldarius

Share this post


Link to post

Semeringurile la supape.

Testul de compresie se face cu compresometrul, cu motorul cald si bujiile scoase. Compresometrul se monteaza in locul bujiei, pe rand la fiecare piston, se scoate siguranta la pompa de benzina si se invarte motorul dand la demaror. Se noteaza valorile si apoi se compara cu standardele, iar intre pistoane nu trebuie sa fie o diferenta mai mare de 15% (intre compresia cea mai buna si compresia cea mai slaba).

Dupa operatie se da reset, pentru a sterge eroarea pompei de benzina decuplate.

Daca valorile compresiei sunt OK iti indrepti atentia catre semeringurile de supapa, care se schimba dupa demontarea chiulasei, pe banc. Operatiunea necesita inlocuirea garniturii de chiulasa, a semeringurilor respective si reglajul culbutorilor.

Daca ai compresie slaba, sau diferente mari intre pistoane, segmentare sau chiar set motor, in functie de cat de afectat este motorul. La km tai, daca sunt reali, nu este normal sa ceara segmentare decat daca motorul a fost prost intretinut (ulei prost, neschimbat la timp etc.)

Share this post


Link to post

Oare daca scoate asa mult fum nu poate fi de vina catalizatorul?Ti-a crescut si consumul de cand ai probleme? :oops:

Share this post


Link to post

La 170.000 de km imi papa un litru de ulei la 5.000 de km!

Share this post


Link to post

Dupa cum spuneam prin alte topicuri -si rog moderatorii sa-mi ierte repetabilitatea!- am un Matiz de fo`luna. Fabricat in 1999, cu 90.000 km la bord. Cand l-am luat, i-am verificat nivelul la ulei: era in regula. Dupa 4-5 sute km, mi s-a aprins becul la ulei. M-am dus in service, m-am uitat pe sub ea, nu avea scurgeri pe nicaieri. I-am facut schimbul de ulei (au curs doar 200 de grame din baie!), i-am schimbat flitru, am pus ulei GM 5W30. Toate bune. M-am fatait fo`niste km prin oras, fo`30-50, dupa care am plecat la mare. Azi. In Vama Veche (btw, salutari din Vama, da?). Noh, pe drum am facut o pauza de masa, am lasat sa se aseze binisor uleiul si i-am verificat nivelul. Evident, a trebuit sa mai completez cu 1 litru. Am ajuns la mare si-am verificat iar: joja curata! Sa plang, nu altceva. NU stiu daca uleiul asta il arde pentru ca sunt segmentii dusi deoarece masina chiar merge bine: are demaraj bunicel si azi, incarcata cu 4 adulti, un copil de 3 ani, un rucsac de munte in fata si inca 3 in spate (dada, 3!) a alergat binisor, i-am dat chiar si 137 km/h. Ma rog, nu s-o omor, doar asa, cativa kilometri intre Fetesti si Cernavoda. PLus ca nici fum nu scoate sa zici ca e nu vezi nimic in urma ei. Scoate, totusi, dar nici chiar asa. (BTW, in conditiile descrise mai sus am scos un consum de 6,6%)

In alta ordine de idei am consumat aproape 4 litri in nici 500 km. Categoric nu exista scurgeri si categoric masina merge bine.

Ce ar putea avea? :wallbanger:

Mi s-a dus naibii tot cheful de distractie...

Am schimbat si valva PCV, in urma unor sfaturi. Nimic. Si cea veche era in regula. NU mai stiu ce sa fac. Va rog, niste diagnosticuri, fie ele si empirice...

Share this post


Link to post

Segmenteaza motorul! E posibil sa nu aiba 90000 km reali; daca totusi are, inseamna ca a fost forjat, nu gluma, sau s-a folosit ulei ieftin. Asta e parerea mea. Oricum, eu stiam ca pe la 80000 km trebuie pus 10w30.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...