Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Flash-uri, Semnale Intre Soferi

Recommended Posts

ce zici tu acolo? "night mode"? ia dezvolta putin te rog, eu habar n-am despre ce vorbesti...pliz :oops:

Share this post


Link to post
Auci! asta de unde ai scos-o? ca doar rolul lor este de a focaliza mai strins fasciculele de lumina, nu sa reduca intensitatea lor ...

...nu e asa. La Matiz, focalizatoarele, desi arata foarte bine si lucioase pe dinafara, in interior sunt vopsite negru mat. :shock:

Cu ele montate, lumina care "iese" din far este numai cea reflectata de oglinda. Fara ele, mai "bate" si becul, care deranjeaza foarte tare mai ales pe cei care se apropie de tine din sens opus; privite fix din fata, farurile de Mtz nu deranjeaza... in schimb, daca te apropii, indiferent pe care parte, incep sa te orbeasca pentru ca incepe sa "se vada" si becul... Daca ai "ciupercile" montate, acestea acopera (astupa) putin din halogen, astfel incat filamentul nu mai bate si "afara" din far, ci numai in oglinda.

Se poate si proba: aprinde faza scurta, stai langa masina si ai sa vezi ca nu lumina reflectata de oglinda te orbeste, ci chiar "becul"!

 

PS: recunosc ca exprimarea e cam "de balta", da' n-am baut cafeaua si nu pot sa judec.

PS 2: va aduc la intalnire un focalizator demontat, sa-l vedeti.

Share this post


Link to post
ce zici tu acolo? "night mode"?

 

Este o imensă invenţie a tehnicii moderne, pe care şi eu am descoperit-o din întâmplare. Exista şi la Dacia 1310 ! :)

 

Mai exact: sub oglinda retrovizoare, e un mic ţumburuş care se roteşte, şi înclină oglinda în jos. Cu oglinda corect reglată, într-una din poziţii, vezi maşinile din spate. Acţionând ţumburuşul, oglinda se lasă în aşa fel încât, printr-un joc optic, vezi doar farurile celor din spate, cu intensitatea diminuată -- atenţie, maşina nu o mai vezi, doar licăririle luminoase ce vin de la faruri.

Share this post


Link to post
...Exista şi la Dacia 1310 ! :)

Exista si la 1300! Parol!

Share this post


Link to post

maaaai am mai vb despre chestia asta.

moderatoriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii taiati :lol:

Share this post


Link to post

Ati mai uitat o situatie.

 

Cand vrei sa depasesti pe cineva dar nu vezi in fata, dai 2 flsh-uri. Daca soferul din fata stie cum sa raspunda, va reactiona in halul urmator:

- Liber, da-i in goarna: Semnalizare dreapta

- Sezi bland ca vine din fata: Semnalizare stanga

 

Mare atentie pentru ca cineva a patit cu un tir o faza mai urata pentru ca ala i-a semnalizat dreapta si defapt venea din fata o masina. Probabil soferul tirului a vrut sa-i dea de inteles ca acusi o ia la dreapta sau iese de pe drum sau cine stie ce. Dar majoritatea nu fac chestii de genul asta. Si evident ii multumim omului dupa ce il depasim cu 2-3 avarii :)

Share this post


Link to post

Eu nu mai cred de mult in "semnalizarile" soferilor de TIR. Am avut o surpriza nasoala rau de tot in urma cu multi ani, aveam Tico pe atunci, cand un TIR mi-a semnalizat ca pot sa-l depasesc iar din fata venea o carutza fara nici un fel de semnalizare. Insa tembelu' putea sa o vada ca era pe faza lunga. Insa el mi-a dat dreapta ... ca pot sa-l depasesc. Din fericire am vazut-o la timp si am reintrat in spatele TIR-ului.

De atunci intotdeauna verific daca pot depasi in siguranta inainte de trece la fapte ... chiar daca cel din fata imi face semn ca pot depasi.

 

Referitor la mersul noaptea ... in momentul in care se apropie din fata o masina cu farurile setate pe pozitia "Control trafic aerian" incerc sa "disting" in lumina farurilor lui daca e ceva (o carutza, o masina parcata aiurea etc., acestea chiar se vad in lumina celui din fatza). In momentul in care se apropie f. tare ma uit cat mai in dreapta posibil, iar la sosea doar cu coada ochiului (pentru ca deja stiu ca nu e nimic in fata in urmatorii 100-150 m). Niciodata in farurile lui !!!

Asta se intampla bineinteles dupa flash-u' pentru "stinge ba farurile !!!". Daca in momentul in care-mi "raspunde" constat ca a trecut la "Controlul traiectoriilor satelitilor", il las in pace si aplic metoda de mai sus. Daca nu-mi face nici un fel de semn, inseamna ca este deja pe faza lunga ... deci nesimtire la greu ... asa ca faza lunga tovarasi ... sa ajunga la toata lumea !!

 

Pe autostrada, in momentul in care sunt pe prima banda si am pe cate unu' care "uita" sa stinga faza lunga cand este in spatele meu ii aprind ceatza ... inpreuna cu o frana f. usoara, astfel incat sa "vada rosu" in fata ochilor!! Daca pricepe ... ok ... depaseste si pleaca. Daca nu ... "ochi pt ochi". L-am disperat pe unu' cu un taxi de constranta in urma cu vreo luna. Dupa ce am aprins tot ce se putea aprinde pe spate si nu a priceput ca are prea multe becuri aprinse ... am mers in coada lui vreo 30 km ... la 10-15 m distanta ... chiar si la 160 km/ora (taxiul era tot o Nubira ... da' 1). Pana la urma a tras pe dreapta si m-a lasat sa ma duc.

Share this post


Link to post

Daca ati fost vreodata curiosi cum semnalizeaza soferii de microbuze care fac curse radarele si nu stiati, e cam asa:

- isi dau un flash scurt de atentionare, apoi semnalizeaza cu mainile:

- daca nu e nimic iti face cu mana semn sa ii dai drumul

- daca e radar iti indica in a cata localitate e prin ridicarea degetelor, daca ridica 2 degete, in a doua localitate e radar

- daca face cu degetul in jos insemna ca radarul e foarte aproape

- daca face din deget un cerc dupa cele 2 de mai sus inseamna ca e in miscare.

 

Acesti soferi rareori iau radar desi nu au detectoare. Cand ii anunti cu un flash de radar e posibil sa-ti raspunda in maniera asta, si asa intelegeti ce vor sa transmita.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Nu am fost niciodata interesat de cum semnalizeaza acesti soferi dar ne-ai oferit o informatie foarte pretioasa. Eu am sa incerc sa o adaptez la modul meu de condus cat mai repede pentru ca mi se pare extrem de utila.

Share this post


Link to post

Asa este...dar doar pe rutele spre Constanta, Braila sau Tulcea (asta din experineta personala)...Am fost de curand spre Sibiu si saracii soferi nu intelegeau ce le arat ...majoritatea lor credea ca ii injur si cred ca am avut frigiderul full...

Share this post


Link to post

Motociclistii multumesc daca le faci loc intinzand piciorul drept.

 

Si intre ei se saluta cu un V culcat din degete. Salutul international al alora care incalca limitele de viteza :D

Share this post


Link to post

orice semnal si orice ajtor din partea participantilor la trafic este binevenit si eate bine sa ajutati s voi... la depasiri, asigurari, atentionari..

DAR.. NICIODATA sa nu luati in calcul ca sigura alternativa, nimic nu suplineste si asigurarea proprie in cad de depasire sau similara..

deci chiar daca v-a fost semnalat ca este ok.. mai asigurati-va si voi la depasiri.. el poate vroia sa traga pe dreapta sau sa faca la dreapta

Share this post


Link to post

@mr_: n-am vazut nici un motociclist pana acum care sa ridice piciorul sau sa salute cu un V culcat. V-ul nici nu cred ca ar fi vizibil.

Share this post


Link to post
Seara e cel mai dificil moment pentru şoferi, datorită "trecerii" de la lumina zilei la cea artificială.

 

As completa ca si din cauza carutasilor care pana la orele 10-11 pm nu se potolesc in a circula si din cauza carora se pot intampla catastrofe...

Personal, in afara de cele spuse mai sus, mai folosesc noaptea un flash scurt, sau doua claxoane scurte atunci cand depasesc masini de tonaj mare cum ar fi camioane, tiruri, etc...

Share this post


Link to post
Acesti soferi rareori iau radar desi nu au detectoare.

 

heheheee! sa fi tu sanatos! au chiar de-alea modulare, am stat in spatele soferului odata si il auzeam piuind dar nu il vedeam nicaieri...

Share this post


Link to post

Nu sunt modulare, sunt improvizate in parasolar. Foarte putini au, de obicei sunt cei care sunt proprietarii autovehicolelor.

Oricum nu inteleg de ce a trebuit sa ma contrazici aiurea. Cred ca stiu aproape toti soferii care fac Iasi- Bucuresti, Bucuresti- Bacau, Bacau- Iasi si foarte putini au.

 

Ideea ca oamenii respectivi ar avea asa ceva se naste pentru ca timpii scosi de acesti soferi sunt foarte buni, si cateodata gasesti cate un detector pe aceste mijloace de transport. Problemele sunt: soferii se schimba pe aceeasi masina, si un detector bine montat nu se monteaza usor(taiat/cusut parasolar, sau dat aripa fata jos la masina pentru montaj), pasageri care pot fi gabori si care se pot ataca(se gasesc), devin ineficiente datorita metodelor folosite de gabori de a opera radarul(putere mica/instant on). Eu poate imi permit sa rup frana cand sare detectorul la instant-on, dar gandeste-te ca un microbuz ni poate face asa ceva. Metodele susnumite de semnalizare au fost inventate de baietii de la Massaro zic eu, si se folosesc cel putin pe aceste rute de catre ei si colaboratorii lor.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post
Nu sunt modulare, sunt improvizate in parasolar. Foarte putini au, de obicei sunt cei care sunt proprietarii autovehicolelor.

Oricum nu inteleg de ce a trebuit sa ma contrazici aiurea. Cred ca stiu aproape toti soferii care fac Iasi- Bucuresti, Bucuresti- Bacau, Bacau- Iasi si foarte putini au.

subscriu. Intr-adevar au metode f eficiente. in 99% din cazuri functioneaza. Am venit de multe ori de la iasi cu microbuzul, si merg fomistii cu masina urdusita de oameni si ii dau in goarna, ca au incredere in semnele alea. Secretul e ca au frecventa mare, si riscul e mic. Mai tragic e cand fac accidend inconstientii.. Cel putin pe ruta Bc-Is au fost destule vieti omenesti pierdute :(

Share this post


Link to post

Pe ruta Bucuresti-Braila Galati am mers si eu mult si confirm semnele respective. Cand mergpe aceste zone si prind un microbuz care merge tare ma tin dupa el ca e mai sigur, cel putin in localitati. Din pacate unii dintre soferi sunt cel putin inconstienti, de multe ori am renuntat sa tin tira cate unuia care mergea 110 in localitate...

Share this post


Link to post
Cand vrei sa depasesti pe cineva dar nu vezi in fata, dai 2 flsh-uri.

Asta n-o stiam (cu 2 flashuri)... dar imi permit sa-ti dau un sfat (parca ziceai ca esti incepator :rolleyes: ).

 

Cind vrei sa depasesti pe cineva dar nu vezi in fata, STAI NAIBII IN BANCA TA!

 

Tine minte: important e sa ajungi la destinatie, nu sa ajungi repede!

Share this post


Link to post

Apocalips, sigur nu voiai sa spui "cand esti in spatele cuiva si vrei sa-l enervezi da-i doua flash-uri"?

 

EDIT: intentia de depasire se vede suficient de bine daca ai semnal stanga pornit.

Edited by tatabobu

Share this post


Link to post

mda... da-mi mie in spate 2 flashuri cand e un trafic d-ala infernal si sa vezi cum faci cunostiinta cu stopurile mele de ceata ;)

Share this post


Link to post

Am gasit un topic pe un forum "concurent" (ce s-o mai lungim, era DaciaClub) legat de semnalizarea pentru "da-te bai la o parte" (cu semnal stanga, nu cu flashuri).

 

Tinand cont si de dorinta noastra de a "promova" semnalul de identificare DaewooClub, ma gandeam sa facem aici un "inventar" comentat al semnalizarilor folosite in diverse circumstante.

 

Asta ar fi util (pe de-o parte) fiecaruia, pentru ca ar mai afla cum stau lucrurile in domeniul asta :) .

 

Si poate (pe de alta parte) inventam pana la urma o "computer de semnalizare" ;)

 

LE. Uuuf, deschisesem un topic nou, fara sa ma... asigur.

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Semnalizarea cu semnal stanga, nu cu flash este de bun simt si total neagresiva. Vorbind de drumurile cu mai multe benzi pe un sens, bineinteles.

La fel de bun simt este si semnalizarea dreapta a celui ce urmeaza a fi depasit (te-am vazut, da-i bataie), pe drumurile cu o singura banda pe sens.

Share this post


Link to post

Cel mai des folosesc 2 flash-uri scurte, pentru a avertiza pe ceilalti de prezenta "supravegherii" cu radar ce ii asteapta. Din pacate, prea putini fac la fel. Merg foarte des pe traseul Brasov-Bacau-Iasi, si tot respectul pentru Ieseni (din 10 masini 9 dau flash-uri la prezenta unui radar). Cum vii spre Brasov, dupa Bacau, 1 din 10 daca semnalizeaza, dar si ala cred ca e Iesean. :D .

Semnalizarea stanga in cazul unei depasiri nu e tot timpul eficienta, in principal pentru ca prea putini soferi urmaresc spatele; in acest caz, un sunet de claxon si un flash in plus tot timpul dau rezultate (daca altfel nu vor... :scarpin: ) - nu e semn de agresivitate, ci mai degraba simbol al neatentiei celui din fata.

In cazul in care esti depasit, semnal dreapta e de bun simt si foarte util.

La capitolul "asa, nu!!" as include avariile pornite de cei ce opresc in locuri interzise. Tot aici as include si folosirea fazei lungi noaptea, foarte aproape fata de cel din fata.

Share this post


Link to post

Da, de acord cu tine in problema radarului. Eu fac foarte des Galati-Buzau, si toata lumea semnalizeaza la greu.

In ceea ce priveste avariile, cred ca e de bun simt sa le pui atunci cand stii ca nu stai mult dar situatia te-a obligat sa opresti acolo. Eu le folosesc atunci cand doresc sa transmit mesajul: sunt pe-aproape, plec in cateva minute.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...