Jump to content
Sign in to follow this  
zalmoxis

Capacitate de frinare Matiz - ce parere aveti?

Frine Matiz: ce parere aveti  

229 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Mea culpa, atunci. Am mers şi eu puţin cu un Matiz, nu mi s-a părut aşa prăpăstioasă frâna. În fine.

Share this post


Link to post

am fost azi la reglat de frane. au aerisit au reglat sabotii(acum pot sa intorc cu frana de mana :) ).rezultat:parca tine ceva mai bine frana, pedala s-a mutat mai sus, tangajul e putin mai mic(cred ca din cauza am spate sachs care le-am montat azi) dar tot foarte deranjant, rotile spate mi se pare ca la carabus nu franeaza mai de loc(am testat vreo 3 matizuri de prin curtea sermecom-la toate e cam la fel). am si eu nevoie de un sfat:cum sa coving omuletii de la service sa-mi schimbe amortizoarele fata-nu trancane dar am impresia ca-s cam moi.(cele sachs, de exemplu is mult mai tari la comprimare decat cele originale care is moi la comprimare si tari la revenire).

Share this post


Link to post
am si eu nevoie de un sfat:cum sa coving omuletii de la service sa-mi schimbe amortizoarele fata-nu trancane dar am impresia ca-s cam moi.

Pai nu prea ai motiv din punctul lor de vedere.

Problema cred ca s-ar putea rezolva cu ceva cunostinte / atentii la service.

Share this post


Link to post

Nu va suparati, dar cred ca modul in care se poarta discutia n-are vreo finalitate.

 

Cand vorbim de eficacitatea unei frane trebuie sa ne referim la distantza maxima in care masina se opreste in functie de viteza de rulaj, de greutatea ei si de starea drumului. Deci, in cazul acesta ar trebui sa apara cifre si nu impresii.

 

Apoi, unele masini au franele bine reglate si altele nu. Asta depinde de mecanicul care si-a bagat gheara la ele si de gradul de aer din instalatie. In general, procedura de aerisire a circuitelor de comanda a frinelor este anevoioasa, are un anumit tipic si este de durata. Nu toata lumea stie sa umble la frine sau nu are atita rabdare.

 

Diferentza de reactie a frinelor la cursa pedalei este o discutie deja filosofica. Din punctul meu de vedere, frina "beton" (caracteristica reno) nu este sanatoasa, este un pericol pentru sofer si pentru masinile din spate. Nu dezvolt ca nu este loc si timp. Reactia la cursa pedalei ar trebui sa fie cit mai variata, de la "soft" la "medium si apoi "hard", repartizate pe cele 3 treimi ale cursei. Asta depinde de reglaj, de calitatea lichidului si de compozitia materialului din placutze si din saboti. Am observat ca experientza conducerii a diferite autovehicule, in conditii variate si in scopuri diferite, a coagulat o astfel de optiune.

 

Pentru mine, frinele de la Matiz sunt bune, usor si ieftin de intretinut. Este adevarat ca n-am "forjat-o" niciodata peste 130 km/h cu mai mult de 240 kg la bord, iar cand este cazul franez din timp. Frinele acestea m-au scos din situatii critice la mersul in urban, unde nu prea ai alte solutii. In extra-urban, in situatii critice, frinele nu sunt intotdeauna solutia cea mai buna.

Share this post


Link to post
Din punctul meu de vedere, frina "beton" (caracteristica reno) nu este sanatoasa, este un pericol pentru sofer si pentru masinile din spate.

Intr-o situatie de urgentza ma intereseaza in primul rind sa ma opresc eu. Pentru sofer de ce e periculoasa, daca are centura? Iar pentru ala din spate, exista care spune sa pastrezi o anumita distantza fata de ala din fata adaptata la conditiile de trafic. In plus de ce masinile cu ABS au pe luneta un abtibild care spune ca masina e dotata cu asa ceva? Tocmai ca sa te prinzi ca masina aia se va opri in conditii mai bune decat una fara asa ca ar trebui sa "iei distantza".

Share this post


Link to post

Nu trage don NFS, sunt eu Tolin !!!

 

Intr-o situatie de urgentza (exceptia si nu regula) poti calca pedala pina la fund. Oricum, timpul de reactie este mult mai mare decit timpul scurs din prima treime la ultima treime, asa ca nu se pune. In plus, daca ai reusit sa eviti tamponarea, atunci cred ca te intereseaza si ce face "ala din spate". Altfel anuleaza tot ce ai castigat.

 

Despre centuri nu discut si nici despre ceilalti prezenti in masina ta. Daca nu sunt copiii tai, este problema lor. Cand am franat prima data un reno espace, la 20 km/h, in fatza unei pompe cu benzina, l-am trantit pe jos pe proprietarul masinii. Asta dupa 20 ani de sofat pe tot felul de autovehicule.

 

Revenind la tehnica, masinile de pe forum n-au frane concepute pentru stilul "hard". Toata energia decelerarii este preluata de ele, dar ele nu au capacitatea disiparii rapide a caldurii rezultate. Intr-o situatie obisnuita, dupa mai multe frane "hard" creste probabilitatea ca urmatoarea sa nu mai aiba loc, spre surpriza driverului. In asta consista pericolul.

Share this post


Link to post
Intr-o situatie obisnuita, dupa mai multe frane "hard" creste probabilitatea ca urmatoarea sa nu mai aiba loc, spre surpriza driverului. In asta consista pericolul.

Adika daca urmatoarea are loc intr-un interval scurt de timp, inteleg...

De tinut minte! :aloooecineva:

Share this post


Link to post

E zact. Cam cum este cazul circulatiei actuale prin centrul Bucurestiului la ora cind tot romanul iese de la scarbici. Si asta se petrece in 250 de zile pe an. Restul este poezie. Din acest motiv vei observa driveri care franeaza in trepte. Prima este "de control", nu cunosti ca ai presiune la pedala si in cazul asta te pui pe pompat ca iepurasul si ii dai un avertisment celui din spate. Pauza dintre franarile succesive este pentru a asigura un timp de racire. Cu un astfel de stil poti merge 80.000 km fara incidente cu aceleasi placute si cu aceleasi pneuri, iar cei de langa tine nici nu vor observa cind s-au parcurs. Asta am invatzat de la cei care utilizeaza cel mai frecvent si mai dur franele, cei care au facut racing.

Share this post


Link to post

HA! Pai sa va spun eu cum e cu franosenia la Matiz. E buna, ganditi-va cat de usoara e masina si cat de bine se lipeste de strada. Daca nu va place frana incercati un Cielo. Am avut inainte de Matiz o coreeana luata de ocazie la vreo 25K KM si l-am pocnit pe unul cu Dacia pe Valea Oltului de i-am facut varza panoul spate cu stopuri cu bara cu tot, noroc cu asigurarea si cu fagurele din bara ca nu amm avut decat placutza de numai shuie si nu aveam mai mult de 90/H. Cei de la service (Euroservice Otopeni) mi-au zis ca e normal la Cielo , ca are frana elastica, comparativ cu Matiz e zero.

Share this post


Link to post

Salut oameni buni..! Am o problema de cand am cumparat masina si am zis ca mi se pare...pana astazi cand am vazut ca nu franeza puternic oricat as apasa pedala!Am observat ca atunci cand merg cu A/Cu' pornit capacitatea de franare a Matizului meu scade considerabil! Cand nu am pornit A/Cu' cand apas pedala de frana puternic imi blocheaza franele dar odata pornit A/Cu' nu mai am nici o sansa sa blochez rotile...doar sa scartaie putin...(si apas pana la refuz...de mai are putin si se indoaie pedala)!Se opreste ea mititca dar intr-o distanta mai MARE(nu f mare dar oricum sesizabila)! Oare cand pornesti A/Cu nu se mai face bine vidul in servo...sau ce puii mei se intampla? :-W

Share this post


Link to post

in ciuda opiniilor majoritare de pe aici eu cred ca franele sunt superbe atunci cand masina are ocupate doar locurile din fata...e adevrat ca daca sunt 4 persoane in masina tre sa franezi un pic din timp...plus ca e o masina care zic eu ca nu e facuta pt un condus sportiv sau sa faci raliuri ca atunci probabil ca ti se pare ca nu ai nici o sansa

Share this post


Link to post

Am votat pt bune pt ca asa mi se par !

Share this post


Link to post

Eu, fiind in necunostinta de cauza (sunt total "afon" in ale tehnicii auto :P ) nu prea pot sa apreciez capacitatea de franare... Totusi.. eu zic (nu dati daca nu e bine... :) ) ca nu e vital sa sari cu capu' in geam la fiecare frana, ci e mai important sa franezi fara incidente, atunci cand distanta de franare e mai scurta.. Si sincer, eu sunt multumit de cum franeaza Matizicu' meu... Probabil ca m-am obisnuit.. :) Oricum.. nu l-am stresat nici prea tare... Adica rar a trebuit sa franez brusc... Da' cand a fost nevoie n-am avut probleme... Asa ca eu zic ca franele sunt bune.. Nu ma "ucideti" daca gresesc... :)

Share this post


Link to post

Votat bune, pentru asa sunt. Calca pedala mai la fund daca vrei franare de urgenta. Sau poate ca n-ai circuitul suficient de aerisit. Sau n-ai lichid bun. Sau ai condus reno inainte.

Share this post


Link to post

Slabute... Franeaza tare disproportionat, fata mai tare, spatele mai incet, pe udatura ai tot timpul tendinta sa patinezi, iar servofrana e cam lipsa, pedala tare... Daca mai esti si incarcat ADIO...

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Frane slabute. de cateva ori am zis ca nu ma mai opresc, si nu aveam viteza.

Dupa ultima revizie, ceva mai bine. mecanicul m-a luat in drive test si a calcat brusc, la 110 km/h. Masina s-a inclinat mult in fata (o fi de la mine sau toate fac la fel, daca nu au greutate in spate?). Si nici lichidul nu mi l-a schimbat, desi masina are 2 ani si 4 luni si 27k km. A pus degetul in el si a zis ca mai merge. La fel si placutele, care "te mai tin 10k".

Share this post


Link to post

Eu sunt de parere ca sunt acceptabile pentru la cat de mare e masina . Simti pedala destul de tare si poti doza franarea cat vrei tu . Mie nu-mi place sa las apasata pedala cu aceeasi putere , astfel incat masina cand a terminat franarea nu se lasa de bot . Cica e bine pentru amortizoare si mai ales iarna ... dar eu asa m-am obisnui si imi place ca e ok si pentru confortul celor din masina ... Ce nu-mi mai place mie - sa tin pedala pe frana cand stau la semafor : e oribil de deranjant pentru cei din spatele masinii mai ales noaptea . Si mai sunt de acord si cu tehnicile diferite de franare ( mai ales cu cele cu pauze in timpul franarii , timp in care placutele si discul au timp pentru putina racire ) . La majoritatea gandaceilor se lasa foarte mult de fata si se ridica de spate in timpul franarii , ceea ce creaza o senzatie de rasturnare groaznica , mai ales ca si scaunele sunt destul de ridicate . Acest efect se poate atenua cu niste amortizoare mai capabile pe ambele punti si caucioace de o calitate mai buna si poate f. putin mai late ( I hate Montana !!!! :wallbanger: ) . Eu prefer sa simt pedala si frana decat sa ma bage cu barna in colac ( nasu in volan ) , ca in parbriz nici vorba , ca e prea departe , slava WOO . Ca masura de siguranta , regret ca ABS-ul si Airbag-ul nu a existat ca optionale ( platite separat ) la toate versiunile de gandacei . BAFTA !

Share this post


Link to post

nu conteaza cat de mare e masina cand trebuie sa opreasca

am la ai mei 2 dacii berline vechi si-un matiz nou

e mai buna si mai sigura frana la dacie

Share this post


Link to post

eu consider franele la maty destul de potrivite pt el

cam nasoala senzatia pe care o ai atunci cand se lasa de bot dar pot spune ca m-a salvat de cateva ori din situatii nasoale

In comparatie cu dacia 1310 dau castig de cauza lui maty

Share this post


Link to post

bogdan, multi spun de dacie ca are frana slaba, din cauza ca nu baga bani in la ele.. dupa 7-8 ani mai schimbi si conductele si furtune, pistonasele spate.. si altele.. si apoi faci comparatie cu o masina noua

Share this post


Link to post

eu cand mi-am luat maty e2 acum 3 ani pe care l-am vandut si mi-am luat e3 in primavara al meu tata isi luase dacie 1310 pe injectie, noua,si le-am condus pe amandoua.

Totusi nu se compara la franare parca maty e mai eficient

Share this post


Link to post

nu am facut masuratori sa pot spune exact, daca l-ai intreba pe taica-miu ti-ar da dreptate, daca m-ai intreba pe mine.. ti-as spune ca niciodata in dacie nu am avut senzatia ca nu opreste, in matiz da, si am condus cred vreo 10 dacii si vreo 3 matiji

 

p.s. later edit, imi pare rau ca nu am cum sa-ti arat ce frana aveam la dacie, glont, ori ma crezi ori nu (reglat spatele mai strans, si schimbat ferodourile pe la 20k)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
p.s. later edit, imi pare rau ca nu am cum sa-ti arat ce frana aveam la dacie, glont, ori ma crezi ori nu (reglat spatele mai strans, si schimbat ferodourile pe la 20k)

Pai aici e vorba de franele originale nu de imbunatatiri si reglaje.

Edited by akaionut

Share this post


Link to post

da, erau in baza 8 aia 20k, si sa stii si tu ca la orice atelier mecanic se regleaza frana spate daca e pe tamburi, nu inseamna ca e facuta vreo modificare a sistemului original

 

ca sa conchid: berlina nu statea prost la mersul iarna, la stabilitate si frana pentru o masina de clasa si conceptia ei

Share this post


Link to post

Sa va mai spun ceva : anul trecut am condus vre-o 30 km prin Bucuresti o dubita Citroen si pot spune ca m-am chinuit vre-o 40 sec sa o cobor incet de pe bordura din cauza franelor extraordinar de exagerate . Imi era frica sa nu ma pupe vreunu in spate la fiecare oprire si niste frane mai exagerate ca acelea nu am intalnit nici la vestitul Reno de care spuneti voi . Comparativ cu cele de pe Dacie ... sunt discutii pentru ca sunt mai multe versiuni de frana pe Dacie . Eu am avut o Dacie fara servo din 1982 , care cred ca se poate vedea in profil . Pe masinuta asta am pus ce am crezut eu ca se poate pune . Pot spune ca eu nu am avut nici un accident cu Dacia in peste 50.000 km , desi nu avea servo , dar intotdeauna am schimbat placute + ferodouri + lichid frana la timp . Eu cred ca ffff mult conteaa sa cunosti masina si capacitatea de franare a ei decat sa fie masina dotata cu o super frana care sa te scoata cu frezura prin parbriz .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...