Jump to content
Sign in to follow this  
ovidiuc

Mers cu frana de mana trasa

Recommended Posts

Sa nu radeti de mine,dar se intampla si la case mai mari.Acum dupa ce aburii de paste a trecut imi amintesc si de lucrurile mai putin placute.Pe scurt in ziua de paste am avut 'bunavointa' sa rulez circa 100-150 m cu frana de mana trasa,la primul sau al doilea sau al terilea dinte, nu era la maxim.Am mers cu max 30 km/h.Ce credeti,pot aparea ceva probleme?Rulmenti,ceva?

P.s. eram 'foarte treaz' cand am comis-o si eram bucuros ca bariera cazuta pe plafon a lovit in chestia de la antena si nu mi-a indoit plafonul.

Share this post


Link to post

Fa asa la stop si faci ca negrii din filme :)

Share this post


Link to post

Cu Opel-ul am reusit sa merg cu frana de mana trasa cam 20km... Erau incinse rotile la maxim, iesea fum si nu stiam de unde...

Share this post


Link to post

Si ce consecinte au fost(daca e cazul)?Ce ai schimbat?Detalii please.

Share this post


Link to post

Voi la matiz/alte masini n-avetzi ca la Tico martor de frina de mina? E imposibil sa

nu-l sesizezi in primii 2-3 m. AM verificat si la Tico se aprinde de la 1 dinte.

Share this post


Link to post
Voi la matiz/alte masini n-avetzi ca la Tico martor de frina de mina? E imposibil sa  

nu-l sesizezi in primii 2-3 m. AM verificat si la Tico se aprinde de la 1 dinte.

Mai Shenck ai citit p.s.?Of course ca avem dar cine era sa-l vada?Eventual sa fie unul care sa-ti dea un sut in fund cand e cazul.

Share this post


Link to post

Daca intrebarea cu schimbatul era la mine, raspuns: nimic! Bunicutza se tine bine la cei 25 de ani ai ei! Doar ca am mai reglat frana de mana sa tina mai bine. La Espero se ridica de fund in sus, dar nu pleaca nici de frica (am incercat fara sa vreau de vreo 2 ori...)

Share this post


Link to post

Din ps.s n-am inteles decit ca erai happy ;)

 

Schimba martorul sau lega in paralel un device care sa-ti piuie :)

Pentru shut e mai complicat... ai nevoie de motor+biela manivela si citeva pirighi :D

Share this post


Link to post

In 200m n-are ce sa se intimple mare lucru, in afara de o incalzire a sabotilor echivalenta cu un traseu urban de 5km sa zic ... pe distante mai mari (citiva km) din cauza caldurii se poate scurge vaselina de la rulmenti si sa apara bube pe acolo.

Share this post


Link to post

Ok m-am linistit.Dorm usor acum.

Share this post


Link to post
Ok m-am linistit.Dorm usor acum.

 

Fa si tu ce-au facut astia in service, cand le-am zis ca nu prea imi prinde frana de mina: au tras frana de mana la maxim, si au dat cu spatele. Daca rotzile din spate se taraie pe jos (si nu se rotesc) atunci e in regula. Testeaza ca sa vezi ca e totul in regula.

Share this post


Link to post

Ovidiu, poti face ca mine. Desi frana de mana merge si progresiv eu o folosesc (destul de rar) doar ON/OFF. Daca e trasa, nu plec de pe loc decat cu rotile din spate blocate. N-am cum sa uit.

Share this post


Link to post

La mine regula gemerala este sa trag frana de mana COMPLET la MaXIM.

 

Am auzit pe la unii ca cica se buleshte daca o tragi intotdeauna la max. bullshit.

Share this post


Link to post

Am mers si eu cu frâna de mână trasă (era soare puternic, şi nu se vedeau de nici o culoare indicatoarele din bord. Nu s-a întâmplat nimic (în afară de-o înjurătură la primul stop, când am observat).

Share this post


Link to post

Daca frana de mana e trasa la maxim teoretic masina nu ar tebui sa plece de pe loc decat daca aveti foarte mult vointa sau frana de mana nu e reglata cum trebuie. In general dupa o experienta de genul asta nu se strica nimic, insa mai sunt cazuri in care se intampla sa trebuiasca stransa din nou frana de mana. Cam atat, nici vorba de rulmenti stricati sau de alte alea.

Share this post


Link to post

salut

bogdan 0 are dreptate, eu am mers cu masina vreo 20Km pana mia atras atentia cineva, cand m-am dat jos iesea fum de zici ca arde-au rotile.

Plus de asta am facut o prostie foarte mare, am turnat apa pe ele iar mai tarziu am inteles ca nu este bine ca ai "norocul" sa se crape, a trecut un an jumate si nu sa intamplat nimic rau.

Share this post


Link to post

Cer scuze dar abia acum am citit postul tau . Din ce stiu de la Dacia , si mai ales cum ai explicat , ar trebui sa existe probleme.

Cu frana de mana trasa un pic (un dinte) si reglata demult , poti pleca de pe loc , si fara experienta , nu-ti dai seama.

Se incinge la un drum mai lung si se poate scurge vazelina de la rulment. Urmarea...costuri mari.Sa se verifice ungerea altfel sunt probleme.

Share this post


Link to post

Am mers cu matizul cam 2 km cu frana trasa 2-3 dinti- ma miram de ce "nu fuge". Mi-am bagat picioarele de nervi, dar mi-a trecut repede. Viteza- 80-90h (a masinii, nu a injuraturii). Ulterior am decis ca e bine sa verific rulmentul- stare perfecta. Din bunavointa am inlocuit vaselina cu una de tractor (indesata la greu). Nicio problema.

Share this post


Link to post

Se mai pune vaselina si in capacul metalic din mijlocul tamburului .Asa faceau la service la fiecare revizie.

Share this post


Link to post

De la mersul cu frana de mana mi se trag mie acum niste probleme. Aveam vreo 2 luni de cand luasem carnetul si veneam spre casa cand hopa militzianu ma trage pe dreapta. Eu acolo cu mici emotii am tras putin frana de mana, m-am dat jos, i-am dat actele, mi le-a dat inapoi, am urcat, am plecat... fara sa las frana de mana :D . Dupa vreo 15 km, aproape de casa, observ ca nu mai tinea frana aproape deloc. Cand ma uit ... :shocking: frana trasa. Am ajuns acasa incet incet si am lasat-o pana dimineatza, cand am testat frana si tinea... Aveam niste probleme atunci si nu am avut timp sa analizez mai bine efectele, iar dupa cateva luni am observat ca jantele din fata se cam incingeau si se innegreau in timp. Am mers la service unde raspunsul a fost prompt: trebuie schimbati plachetii! Cumpar placheti noi, schimb... cand, una peste alta, apare un troncanit la roata fata dreapta. Momentan stau cu troncanitul ala si cu scartaitul de la plachetii cei noi si am in plan sa verific frana pe spate... care cred ca nu tine foarte bine.

Concluzie: Fiti atenti la frana de mana inainte sa plecati de pe loc!!

Share this post


Link to post

Plecat cu frana de mana trasa :) nimic spectaculos si aproape toate in regula , se mai intampla , problema e ca acum maneta tine foarte sus .

Cine stie ? sa verific garniturile sabotilor sau pot regla cablul franei de mana???

Share this post


Link to post

Ai desfacut tamburii sa vezi ce e acolo? Sa nu se fi dezlipit vreun sabot sau ambii, frana tine la fel sau sa inmuiat un pic?

Share this post


Link to post

Frana de mana tine mai sus din cauza uzurii sabotilor(mergand cu ea actionata).La reglaj isi va reveni.

Share this post


Link to post

De tinut tinea dar sus .

Am rezolvat-o , am dat jos roata si am reglat sabotii , 5-6 dinti (clicuri sau cum sa le zic).

Probabil de cand e ea (2007) s-au mai dus unpic sabotii dar sunt in regula si probabil sa mai verific cablul .Dar acum e in regula si nu mai tine maneta asa sus.

 

PS Am facut si proba cu frana trasa si mers in marsarier si e ok

Edited by VaLa

Share this post


Link to post

Si eu am mers cu frana de mana, vara trecuta. Era soare n-am fost atent la martorul din bord, in plus veneam si de la un necaz. Am mers vreo 5-7 km asa cand sa urc podul Grant observ ca nu ma tine frana de picior decat dupa 1-2 pedale, abia atunci vad de ce: era frana de mana trasa vreo 2 dinti. In fine a doua zi dupa ce s-au racorit sabotii( mentionez era canicula din august) am testat tine frana mai slab dar tine( trebuiesc schimbate placute si poate de aia).

In concluzie nu e mare necaz sa mergi si cu frana de mana insa nici nu e bine.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...