Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

@andreib: Paradoxal, am folosit destul de mult ARAL sintetic si nu am avut depuneri nici macar notabile la 160.000 km. Pentru ca ma simt direct vizat ;) ma vad nevoit sa precizez inca o data: nu recomand folosirea de aditivi pentru uleiurile serioase, eu am fost fortat de imprejurari sa bag acel Motor Honey intrucit uleiul nu avea nici macar 500km iar proprietatile sale clar sint mai mult decit indoielnice. Cert este ca dupa jumatate de flacon de aditiv, nu s-a mai aprins deloc becul, dupa 1200 km consumul de ulei este ZERO, nu bate nici un tachet, totul e super OK. Evident, am facut totul pe buzunarul meu, daca se intimpla ceva rau, nu dau vina pe nimeni ! Liber arbitru, daca vrei sa ii spui asa.

 

PS cind ajungi la consum de 1L/1000km, poti sa ii bagi si aditiv si apa sfiintita ... tot la RK se ajunge O :)

Tot tu ai facut segmentare la 160.000 km, deci eu as lasa-o mai usor cu uleiul Aral.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post
Observatie legata de Castrol TXT 5W40, Made in EU, cod de bare cu 800. Am schimbat uleiul acum vreo 500km, si mi se pare ca acum, la rece, bate cam mult timp un tachet (nu se amorseaza?). Motorul are numai 25000, inainte am avut acelasi ulei si iarna trecuta parca nu am auzit tachetii :scarpin: .

Eu aveam problema asta cu OMV 5W-40 cand o porneam dimineata tragea cu mitraliera 2-3min(atat de prost era uleiul) Acum cand am Castrol Magnatec 10W-40 au disparut toate problemele si a aparut cea cu consum de ulei :( unde estimez cam juma de litru consumat la 10.000km.

Dar prefer sa manance ulei si sa complectez si sa mearga motorul impecabil decat sa bag caricatura aia de OMV 5W-40 care imi consuma 300ml la 10.000km si sa faca masina ca toti dracii.

Repet nu consuma ulei din cauza motorului ci din cauza uieluiui in regim de utilizare a masinii gen dai talpa cat tine,ceea ce numai asta a vazut vara asta :lavolan: :mrgreen: .

Share this post


Link to post

Sunt motoare diferite, tu ai 8 valve. In alta ordine de idei eu am bagat si in matiz euro 2 ulei OMV 5W-40 si mergea brici :D

La cielo 16v cel mai mult i-a placut cu mobil 1 si omv.

Share this post


Link to post

In manualul de service la Cielo zice asa:

Categoria de uleiuri C cu capacitate de ungere imbunatatita:

10W-40 cu conditia ca temperatura mediului ambiant sa nu scada o peroadamai lunga de timp sub -20*C

Clasificarea uleiurilor:

API-S pt motoare pe benzina

API-C pt motoare pe motorina

Castrol Magnatec 10W-40(ce folosesc eu,motor SOHC 8V TF19Y) este potrivit pt motoarele pe benzina incluzand motoare cu turbo suflanta si intercooler unde producatorul recomanda uleiuri cu specificatia API- SL 10W-40 :D

5W-40 la Cielo e pentru Siberia sau pentru aia care stau la Intorsura Buzaului...

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

@Esperatul : Retine fiecare vrea si ce ii convine. Daca citeai tot ce am scris, ai fi vazut de ce am facut segmentarea. Nu papa nici inainte mai mult de 300-500 gr/10.000 km insa, in momentul in care am desfacut motorul la 160.000 km si l-am curatat luna, mie mi s-a parut de bun simt sa ii bag si un set de segmenti noi, investitia nu a fost impovaratoare. Mai mult, am scris ca am bagat segmenti standard, ceea ce inseamna ca uzura cilindrilor este infima. In plus, faptul ca am mers cam 1000 km cu apa in ulei si-a pus amprenta mult mai nasol decit eventualele depuneri lasate de diverse uleiuri, cuzinetii de biela erau praf ...

 

Daca tu crezi ca am facut reclama la Aral, e doar punctul tau de vedere, e problema de interpretare. Chiar din contra, m-am plins ca in momentul asta cu greu gasesti un ulei de care sa fii (macar aproape) 100% sigur pe el. Cu alte cuvinte, am vrut sa punctez faptul ca uleiurile pe care le pot cumpara din Ro, le suspectez ca ar fi chiar mai nasoale in momentul asta decit un ulei de care s-au plins multi (Aral)

Share this post


Link to post

Azi am schimbat si eu uleiul. Intrucat nu am gasit MOL 5W40 (caut de cateva zile si sunt numai bidoane de 1l) am luat din real mobil synt S 5W40 la 1,5 mil bidonul de 4l. Din ce am citit pe aici se pare ca e cel mai corect (si pe eticheta scrie ca e aprobat GM). La aceeasi bani puteam sa iau OMV dar nu imi place ca e semisintetic. Sper sa fie ok, vreau sa merg pe mobil de acum inainte.

Edited by EXE

Share this post


Link to post

Cam scump! Pana si in Carrefour este 118 RON.

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Poate ca asta nu e contrafacut :)

Share this post


Link to post

@EXE

Cum naiba, cand au crescut preturile, ca acu 10 zile in Real din Sibiu era 118 ron bidonul de 4litri, iar in Buzau la un magazin partener cu Autodaewoo.ro este tot 118 ron, da asta de vreo 3 luni cel putin... Cred ca a fost la promotie in Sibiu cand l-am vazut, altfel nu-mi explic...

Share this post


Link to post
Cam scump! Pana si in Carrefour este 118 RON.

La fel si in Selgros (Craiova).

Share this post


Link to post
Poate ca asta nu e contrafacut :)

 

Exemplul #2: Augsburg - 118 RON :rolleyes:

Share this post


Link to post

Eu in mod curent merg in real. Am zis ca au preturi corecte astia dar se pare ca sunt cam scumpi. Daca as fi stiut ca in carrefour e mai ieftin cu 30 ron ...

Share this post


Link to post

As avea si eu o rugaminte, vad ca voi va pricepeti mai bine! Mi-am luat o Nubira din `97 cu 160.000KM si trebuie sa-i fac schimbul de ulei. Ce ulei imi recomandati sa pun si unde ar fi mai ieftin uleiul, in tara sau in Germania.Vreau sa-i fac schimbul de ulei sa nu am probleme pe drum spre tara.

Share this post


Link to post

Salut,

 

In tara ar fi mai ieftin (nu mai zic la manopera), insa sigur calitativ nu se compara cu ce poti lua din Germania. Pentru linistea ta si binele masinii iti recomand sa iei uleiul de acolo.

 

Cel mult, ia uleiul de acolo si ii faci schimbul aici ;) , asta daca nu depasesti prea mult termenul de schimb ...

Share this post


Link to post
As avea si eu o rugaminte, vad ca voi va pricepeti mai bine! Mi-am luat o Nubira din `97 cu 160.000KM si trebuie sa-i fac schimbul de ulei. Ce ulei imi recomandati sa pun si unde ar fi mai ieftin uleiul, in tara sau in Germania.Vreau sa-i fac schimbul de ulei sa nu am probleme pe drum spre tara.

Orice ulei bun(Motul,Esso,Castrol,Mobil,Valvoline,Liqui Moly,Pennzoil etc) 5w-40 la km tau ar tb sa fie ok,plus un filtru Mann.Daca il vei schimba pe la 10.000 km (pt. Romania) e f. bine.

Share this post


Link to post
Orice ulei bun(Motul,Esso,Castrol,Mobil,Valvoline,Liqui Moly,Pennzoil etc) 5w-40 la km tau ar tb sa fie ok,plus un filtru Mann.Daca il vei schimba pe la 10.000 km (pt. Romania) e f. bine.

 

 

Multumesc pentru ajutor. Ai zis sa pun ulei 5w-40, am citit in cartea masinii ca-mi trebuie 5w-30. Nu este nici o problema? Am inteles ca mai pot sa pun si ceva aditiv ca sa scot consum mai mic si sa protejez motorul(mai ales la cati km are). Imi poti da ceva sfaturi si in legatura cu asta, care ar fi mai indicat?

 

Salut,

 

In tara ar fi mai ieftin (nu mai zic la manopera), insa sigur calitativ nu se compara cu ce poti lua din Germania. Pentru linistea ta si binele masinii iti recomand sa iei uleiul de acolo.

 

Cel mult, ia uleiul de acolo si ii faci schimbul aici ;) , asta daca nu depasesti prea mult termenul de schimb ...

 

 

Pai, as cam vrea sa-l schimb inainte sa plec cu masina spre tara(asta e abia peste vreo luna-oricum in D am alta masina cu care circul, Nubira este doar pentru cursa lunga). Ma mai interesez pe aici sa vad de preturi. Multumesc pentru ajutor!

Share this post


Link to post

Nu are sens sa iei ulei 5W-30 si apoi sa bagi aditiv pentru a-i creste viscozitatea. Eu am facut chestia asta fiind fortat de imprejurari, nu as face-o daca ar fi sa pun un ulei nou.

 

5W-40 "acopera" un interval mai mare de temperaturi, poti circula linistit cu el tot timpul anului. Deci, baga 5W-40, fara aditiv, filtru nou si masinuta ta iti va fi recunoscatoare :) . Leganza mea e tot din '97, are 161.500 km, deci e foarte aproape de ce ai tu asa ca te sfatuiesc sa faci ceea ce as face eu in momentul asta

Share this post


Link to post

Multumesc pentru ajutor! M-am interesat aici in Germania si nu ma costa chiar asa mult, in jur de 70 euro cu totul. Macar astia lucreaza mai bine si nu baga altceva decat ceea ce le spun eu! Abia astept sa vad cum papa KM pe autobahn pana in RO.

Share this post


Link to post

Cu manopera si ulei luat dintr-un service respectabil, tot la banutii astia ajungi si in RO. Deci ... FA TREABA ACOLO !!!

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Cine vrea sa dea bani pe fereastra sa mearga la Augsburg. 1 bucata filtru Mann, 4L ulei Mobil 10W-40, 3L antigel ARAL + manmopera = 270 RON. Manopera pt schimb ulei a fost de 120. M-am zgariat pe ochi. Nu mai calc pe acolo...

Edited by adeamus

Share this post


Link to post

Nu cred ca ai nimerit bine ...

Filtru MANN = 8.5 RON

4L Synt S 5w-40 = 118RON

manopera = ~ 30ron (parca)

Share this post


Link to post
Cu manopera si ulei luat dintr-un service respectabil, tot la banutii astia ajungi si in RO. Deci ... FA TREABA ACOLO !!!

 

 

Haha, am gasit un service chiar langa mine, lucreaza bine, am recomandari de la cineva, ies la 55 euro cu tot cu filtru. Deci...se poate!

Share this post


Link to post

Probabil era manopera pentru ulei+filtru+antigel ... Oricum, nu asta era esential in cazul de fata.

 

Voi va dati seama ca omul rezolva in Germania ce rezolvam noi aici la preturi cel mult similare ??? Eu unul nici nu m-as gindi sa compar treaba facuta in afara cu aceea facuta aici, de calitatea pieselor/consumabilelor nu mai vorbesc ...

 

:o fftopic: Chestia asta am testat-o cu MARE mirare si pe propria piele asta-vara in Slovenia cind mi-am rupt toba finala. Cu tot cu manopera + kit instalare (suruburi si piulite noi, garnitura noua, silicon esapament, suporti de cauciuc noi) + o mica spaga am dat 100 EURO ... iar toba este Walker.

 

Mai in gluma, mai in serios .. oamenii de acolo mi-au propus sa merg sa imi fac service si intretinerea masinii acolo !

 

Mai in gluma, mai in serios ... chiar ma gindesc la asta :D

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Probabil era manopera pentru ulei+filtru+antigel ... Oricum, nu asta era esential in cazul de fata.

 

Voi va dati seama ca omul rezolva in Germania ce rezolvam noi aici la preturi cel mult similare ??? Eu unul nici nu m-as gindi sa compar treaba facuta in afara cu aceea facuta aici, de calitatea pieselor/consumabilelor nu mai vorbesc ...

 

:o fftopic: Chestia asta am testat-o cu MARE mirare si pe propria piele asta-vara in Slovenia cind mi-am rupt toba finala. Cu tot cu manopera + kit instalare (suruburi si piulite noi, garnitura noua, silicon esapament, suporti de cauciuc noi) + o mica spaga am dat 100 EURO ... iar toba este Walker.

 

Mai in gluma, mai in serios .. oamenii de acolo mi-au propus sa merg sa imi fac service si intretinerea masinii acolo !

 

Mai in gluma, mai in serios ... chiar ma gindesc la asta :D

 

Bine, uneori poti sa iei si teapa, chiar si in Germania, in sensul ca ei sunt prea corecti. Asta e tot Off-topic: am patit-o la un microbus de al meu de aici, un coleg s-a agatat cu piciorul de pedala de ambreiaj si a smuls pistonul din cilindru. In principiu, reparatia trebuia sa coste numai inlocuirea cilindrului si a cablului. aia de la Iveco erau asa de zelosi ca, daca nu eram atent, schimbau tot ambreiajul de la pedala pana la disc, ma costa de ma omora!!! m-am certat cu ei vreo ora pana sa inteleaga ca de fapt numai ce este stricat vreau sa-mi schimbe! asta este caz real. Ei lucreaza prea corect! Poate e mai bine asa!!! Parerea mea! :)

Share this post


Link to post

Dupa cum stiti MOL Dynamic Star a fost inlocuit cu o alta gama de produse.

A folosit cineva uleiul din noua gama? Acesta este cumva MOL Dynamic Prima 5W-40?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...