Jump to content
Sign in to follow this  
abarth_mcm

Cielo Executive 2003

Recommended Posts

Multumesc baieti.

 

Nu am avut timp sa ma duc la tester cu ea, dar ma voi duce in curand.

 

Si eu cred ca e pe undeva vreun contact oxidat, etc. Masina merge in rest foarte frumos, are un consum ok, deci sunt foarte multumit de ea.

 

Am fost la magazin de am intrebat de curiozatate daca se gaseste IAC si cat costa. Se gaseste si costa: 90 RON. Nu mi se pare mult. Am mai intrebat de diverse piese, pe care poate o sa mi le iau sa le am de rezerva just in case: bobina pt dohc: 185 RON, pompa benzina: 150 RON (no name) sau 180 RON (bosch) in functie de producator

 

Intrebare: daca schimb IAC-ul cu altul nou, trebuie initializat din nou?adica scos borna, etc..tot ce scrie prin tutoriale? Merci. Daca tot o sa umblu la IAC, o sa ii pun altul nou.Nu are rost sa ma chinui sa il curat.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Inlocuirea IAC necesita IDLE LEARN.

Share this post


Link to post

Pastreaza si IAC-ul vechi pe undeva, ala la 90 RON nu-mi inspira incredere.

Share this post


Link to post

Normal ca o sa il curat si pastrez. La alt magazin era 120 RON. Cautand pe net, am gasit scoruri mult mai mari decat ce am gasit eu la magazine.

 

 

Ideea e ca intai sa o pun pe tester (sapt viit) si dupa aceea cumpar tot ce trebuie

Din ce am citit pe forum, pot fi mai multe cauze ale relantiului variabil. La mine elimin din prima fisele de bujii (car epersonal le-am schimbat) Bujiile au fost puse noi de fostul propietar (Dar nu isi mai aduce aminte ce marca) Chestia e ca la mine nu e accentuata treaba cu relantiul variabil, se intampla rar, numai daca motorul e cald. Cu motorul rece nu se intampla niciodata.

 

Am mai intrebat vreo 2 posesori de Cielo de aceasta problema si cica si la ei se intampla faza asta cu relantiul, dar ca nu si-au pus vreodata problema sa remedieze defectiunea atata timp cat masina merge si nu se opreste...

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Am cumparat pt masina:

IAC - 89 RON - made in Koreea, chiar daca nu va fi nevoie de el, macar sa il am de rezerva.

sort noroi dreapta fata - 10 RON - eu il aveam crapat, deci il voi schimba.

 

Sambata sper sa o pun pe tester si va tin la curent..

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Am fost la daewoo sa o pun pe tester si ei au zis ca dau banii degeaba pe tester...cum imi intrerupe mie..2 sec maxim..si cum intrerupe rar, testerul nu va inregistra acesti parametrii si va citi ca masina e ok.

Puteam sa o pun pe tester, dar 99% mecanicii de la daewoo mi-au garantat ca testerul nu va inregistra nimic aiurea.

Tot ce mi s-a recomandat a fost sa merg cu ea sa vad ce se intampla pe parcurs, sa incerc un idle learn al iac-ului (dar asta cica e fas-fas..ca nu prea o sa aiba vreun efect).

Numai atunci cand scadea in turatie se va agrava, atunci sa revin la ei.

 

Pana una alta, am schimbat uleiul, am alimentat un plin cu omv 100 si asta e.Nu a mai intrerupt deloc..ciudat..oricum e pe toane, asa ca s anu ma bucur pripit.

Eu i-as fi schimbat si iac-ul cu cel nou, dar e cam belea de schimbat la DOHC..nu e deloc simplu ca la SOHC. Si im plus, nu pot stii ca e de la IAC pt ca nimeni nu a putut sa imi zica exact ce are.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Revin cu date: dupa vreo 300 km parcursi, masina nu a mai intrerupt deloc.Raltiul sta corect si la drum e ok. Am dat drumul si la A.C. o buna perioada din drum si nu a interupt nici cu A.C.

Coincidenta sau nu, se pare ca schimbarea uleiului i-a facut bine.Nu a mai intrerupt exact din momentul in care am schimbat vechiul ulei 5W30 Daewoo GM cu Castrol Magnatec 10W40.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

S-o stapanesti sanatos,cat mai multi km fara probleme!

Cat despre intreruperi,n-are nici o treaba uleiul.Posibil ca vechiul propietar sa-i fi spalat motorul si apa sa fi intrat pe langa fise,pe sub capacul ala pe care scrie DOHC si umezeala sa nu-i fi placut.Bine ca ai schimbat fisele iar despre bujii pot sa spun ca sunt foarte multumit de NGK(daca se poate made in Japan).Desi cred ca e tardiv,codul casetofonului de la masina mea este 4356.Bafta!

Share this post


Link to post

S-o stapanesti sanatos,cat mai multi km fara probleme!

Cat despre intreruperi,n-are nici o treaba uleiul.Posibil ca vechiul propietar sa-i fi spalat motorul si apa sa fi intrat pe langa fise,pe sub capacul ala pe care scrie DOHC si umezeala sa nu-i fi placut.Bine ca ai schimbat fisele iar despre bujii pot sa spun ca sunt foarte multumit de NGK(daca se poate made in Japan).Desi cred ca e tardiv,codul casetofonului de la masina mea este 4356.Bafta!

 

Ms de raspunsuri :)

Despre spalat, da ..a fost spalat motorul inainte. Bine ca masina si-a revenit singura ca sa zic asa. Bujiile nu le-am schimbat pt ca au fost schimbate de fostul propietar cu putin timp in urma La fel si in cazul filtrului de benzina, dar si a distributiei.

Ms de codul de cass. O s am nevoie pe parcurs.

 

In rest: sunt foarte multumit de masina pana acum si nu regret alegerea facuta.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

oare cum ar veni cu proiectoare galbene?sunt ff interesante.

am vazut de cumparat...dar banuiesc ca nu se vede nimic cu ele. Pe ceata nu prea au niciun efect chiar daca sunt galbene. Am la citroen si nu sunt cine stie ce.

 

In ret..nicio problema cu masina...variatiile la relanti au disparut aproape in totalitate...probabil si iac-ul si-a mai revenit de cand merg cu omv 100 sau petrom 99/ ori e doar o intamplare. Consumul tot ala e si cu benzina mai buna., dar ,masina merge mai bine.Daca dau drumul la AC, nu e ff mare diferenta la consum (sub un 1l/100km). Sunt f multumit. AC-ul merge f bine. Fusese rar folosit de fostul propietar.

 

In rest motorasul se comporta bine cu magnatec.

 

Cu contactul iar am probleme...care iar face figuri..sunt fff proaste contactele astea mecanice..e singura piesa la masina asta care s-a stricat...plus ca si fostului propietar i s-a stricat de vreo doua ori.. Cred ca ma enervez si modific sa ii pun contact zdravan, nu porcaria aia asa fragila.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

oare cum ar veni cu proiectoare galbene?sunt ff interesante.

am vazut de cumparat...dar banuiesc ca nu se vede nimic cu ele. Pe ceata nu prea au niciun efect chiar daca sunt galbene. Am la citroen si nu sunt cine stie ce.

 

 

 

Vezi aici.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

meerci

 

Deja le-am si montat pe masina :)

 

Chiar imi plac cum vin.

 

In plus, sunt fff ieftine: 26 RON bucata. Sunt din sticla, scrie made in korea pe ele si au venit cu tot cu becuri, dar si cu rama de plastic din jurul lor.

In schimb, un poiector alb e 52 RON buc, deci dublu.

 

O fi fost vreun cielo din fabrica cu poriectoare galbene?

 

In rest, ammai cumparat un set de yale + contact (toate 100 ron)..sa am just in case..ica nu se stie cand pica contactul ala...insa nu am gasit originale GM... cel care e pe masina acum este GM -espero, dar cred ca doar eticheta e asa, ca de fapt...

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Tocmai ce am luat si 4 anvelope de iarna pentru masina. Am luat noi pt ca in s-h totusi nu am incredere plus ca se cer niste preturi fff mari pe cauciucuri s-h, lucru pe care eu nu il inteleg ...adica sa ceri de exemplu 150 ron pe un cauciuc s-h pe 14 care chiar daca aratau f bine, mi se pare enorm...Evident, gasisem si mai ieftine, aparent in stare f buna, dar se vedeu daca le studiai ca erau imbatranite..si tot scumpe erau (aproape de 100 RON/buc). Asa ca m-am enervat si am luat noi. Stii ca poate dai dublu, dar nu te doare capul cu ele, ai baza pe ele, ai si garantie, ai si montaj gratuit.

 

Am preferat sa iau dimensiunile din fabrica: 185 60 R 14.

 

Am optat pentru Kleber, o marca low cost mai de calitate sa zic asa.. Am mai utilizat kleber de iarna si la citroen si am fost foarte multumit de ele. Eu le recomand ca marca raportat calitate/pret si de aceea am luat tot Kleber.(in jur de 200 Ron bucata +/-). Evident, cine vrea ceva mai de top, investeste mai mult in cauciucuri.

 

Kleber de vara nu prea recomand totusi, masina avand o oarecare tenta de instabilitate cu ele pe timp de ploaie.

 

Cele de iarna Kleber insa sunt insa SUPER !!

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Super comparativ cu ce? Ce termen de comparatie ai? Intreb pentru ca nu am vazut sa apara vreodata in vreun top de anvelope, sunt niste anvelope mediocre in clasa scazuta de preturi, marca a treia a lui Miclelin si cam atat.

Share this post


Link to post

Comparativ cu alte marci gen: kormoran de exemplu, care e tot cam pe acolo la pret (20-30 lei mai ieftine/buc). Plus alte no name-uri care au aparut pe piata in ultima vreme (dar de la care clar nu ai niciun feedback pe nicaieri). Asta am zis si eu, este o marca low cost ok comparativ calitate / pret. Nu poti compara cu Michellin sau alte marci, mult mai scumpe.

Eu le-am testat si inainte pe citroen si pot spune ca nu am avut niciun fel de probleme cu ele iarna, facand fata cu brio la ultimele doua ierni din bucuresti si nu numai.

Am zis din experienta: la fel cum am spus si faptul ca cele de vara Kleber nu sunt chiar grozave, suferind pe timp ploios (desi cica se recomanda pe ploaie..)

 

Intrebare legate de baterie. Am pus cheia in contact in o zi si masina nu facea nimic. Nici becurile din bord nu se aprindeau si nici macar portbagajul din buton nu se deschidea. Deci clar nu avea curent. Si toate astea brusc (asta ce in urma cu 24 h pornisem masina) . Am pus redresosorul pe baterie circa 8-10 min si imediat masina si-a revenit. Acum totul este ok. Totusi, tinand cont ca nu am cine stie ce redresor (e home made) cum naiba in doar 8 minute s-a incarcat bateria asa repede??(cand de ex la rombat imi trebuiau 2-3 ore sa le incarc ca lumea). Am masurat apoi bateria si are 12 V, cu motorul pornit scoate vreo 14 si nu exista fulctuatii cand aprind farurile. Totusi, nu am cum s amasor amperajul bateriei ...sau se poate cumva?

 

Intreb pt ca nu prea as mai avea baza pe aceasta baterie...

 

Bateria este cea originala Delkor si are 8 ani, de cand e si masina evident. Iarna masina nu prea a circulat in general.

 

In rest: am spalat masina pe dedesubt, astfel incat e impecabila pe jos. Tot ce e pe desubt a fost spalat si apoi dat cu motorina si ulei. E remarcabil cum s-a pastrat pe dedsubt masina, tabla ei ma refer care pare de calitate.Am inspectat-o cm cu cm pe dedesubt.

In un singur loc am gasit un pic de rugina superficiala, dar am remediat rapid (curatat, dat cu grund si apoi cu vopsea)

 

 

In rest am mai mesterit pe la toba, sudand ceva pe la ea ca riscam sa o pierd. Oricum, viata lunga nu mai are toba asta. Am carpacit-o, dar peste un an asa ar trebui sa o schimb. Poate o sa gasesc ceva de calitate pana atunci, ca la masina asta s-a schimbat de vreo 2 ori toba in 8 ani.. iar asta ar fi a 3-a daca as fi schimbat-o...deci f proaste tobele.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Pai vezi sa nu ai oxid pe borne...e posibil

Share this post


Link to post

Pai vezi sa nu ai oxid pe borne...e posibil

 

Ms. O sa verific .Bornele nu au fost demontate vreodata ce-i drept. Si cand am incarcat-o, nu am demontat-o de pe masina. SI mie mi se pare ciudat ca s-a incarcat in doar 8 minute, iar acum nu da niciun semn ca ar fi terminata bateria (porneste frumos masina). Foarte ciudat..

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Se pare ca tot bateria e de vina. A dat primul semn de slabiciune dupa mine. A tinut saraca 8 ani si un an tot ar mai tine dupa mine. O sa cumpar alta totusi zilele acestea.

-am gasit si as opta intre :

Varta 56 Ah - curent pornire: 480 - pret: 170 RON

Varta 60 Ah - curent pornire 600 - pret aprox 270 RON

Din ce am vazut pe site-ul Varta ambele sunt recomandate pentru Nexia 16v. Totusi, credeti ca se merita sa o iau pe cea de 270 RON avand in vedere diferenta de pret?

 

Spre surpinderea mea: Rombat are cam aceleasi preturi ca Varta - doar un pic mai mici la anumite segmente.(insesizabila diferenta)

 

Bosch cica ar fi cele mai bune dar sunt mai scumpe ca varta la orice gama !

 

Delkor cica inca se mai gaseste, dar la preturi prohibitive.

 

Proneste foarte frumos masina, insa de dimineata becul la bateria nu e verde deschis. La un minut dupa pornirea masinii, becul se face aproape instant verde la baterie...semn ca oarecum peste noapte bataeria s-ar descarca si ca alternatorul o incarca imediat ce pornesc masina.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Delkor inca se gaseste - parca Hexa le zice acum. Nu stiu daca este aceeasi calitate, cu ce am avut pe masini de noi. Si pretul este intr-adevar exagerat.

 

Pentru 1.5-urile noastre, e buna o baterie cu minim 500A curent de pornire. Ca sa nu se forteze prea mult iarna.

 

Inainte de a o schimba (cu toate ca dupa atatia ani ma indoiesc ca mai duce si iarna asta) as lasa-o o noapte pe redresor, si apoi poate un drum in afara orasului - s-ar putea sa isi revina.

Share this post


Link to post

Masina s-a ales cu o Varta Black de 56 Ah, 480 curent pornire. = pret 170 RON. Cat o tine, o tine.Cf site-ului Varta e indicata aceasta baterie pt Daewoo Cielo.

 

Delkorul inca se tine bine, insa daca nu merg zilnic sau la cateva zile riscam sa raman fara curent in ea.

Foarte bun Delkorul, daca la 8 ani vechime inca mai se poate folosi.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Masina a fost echipata azi cu:

-cauciucuri noi iarna, montate pe jante otel GM - identice cu cele Daewoo

-capace roti originale Daewoo luate de pe Nexia- aveam niste capace universale inainte

 

Motorul nu mi-a mai intrerupt deloc la relanti de cand si-a revenit singur ca prin minune. In rest, motorul merge ceas si se pare ca ii convine Magnatecul.

 

Totusi, se pare ca am o problema la o roata:

-la dreapta fata se aude un usor huruit, la viteze cuprinse intre 40km/h si 90km/h. Altfel nu prea se aude.

 

Ce poate sa fie? Suspectez rulmentul care desi l-am pus nou si are doar vreo 7,000km, se pare ca deja se aude.Altceva eu nu vad de unde sa provina acel huruit. Zgomotul nu e mare, dar exista. Din nefericire, nu am timp sa il schimb acum...sper sa nu faca vreo problema si sa nu reziste..Stiu ca exista risc, dar din experienta voastra cu rulmentii de la cielo..cand incep un pic sa auda, cam cat se mai poate merge? E relativa treaba, stiu.

Joc la rulmenti nu exista absolut deloc. Probabil acel rulment nu a avut suficienta vaselina si s-a luat probabil de pe vreo bila cimentajul.

 

O sa caut rulment SKF sa ii pun ca nu mai am incredere in diversi rulmenti nemtesti, koreeni sau alte cele. Culmea e ca schimbasem rulmentul pt ca avea joc, dar nu se auzea nimic cu cei originali ai masinii. Acum nu are joc, dar se aude un pic.

Share this post


Link to post

Cauciucurile de iarna sunt de vina, e ceva normal. Pune de proba pe cele de vara.

 

Rulmentii pe fata nu vor avea joc niciodata cand sunt uzati, doar huruie. Si se confunda la zgomot cu caucioacele de iarna.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Cauciucurile de iarna sunt de vina, e ceva normal. Pune de proba pe cele de vara.

 

Rulmentii pe fata nu vor avea joc niciodata cand sunt uzati, doar huruie. Si se confunda la zgomot cu caucioacele de iarna.

 

Eu zic ca e ca e de la rulment, deoarece acelasi zgomot se aude si cu cauciucurile de vara, ma rog all season ca asa sunt ale mele de vara - niste porcarii de Pirelli. Parca cu cele de vara (all season ) se auzea mai putin, dar se auzea clar.

 

Se aude ca un huruit pe partea dreapta..Am mai intrebat in stanga si in dreapta si se pare ca e rulmentul. Nu e grav, dar trebuie altul pt ca nu prea e de joaca cu asa ceva. Sper sa il schimb saptamana viitoare sau in max 2 sapt..Caut un SKF pana atunci.

 

Eu schimbasem rulmentii pe fata cand am luat masina (ma rog, pe cheltuiala fostului propr), pt ca aveau joc, iar de huruit nu huruiau deloc atunci...

 

Ciudat totusi..numai 7,000km sa tina un rulment...probabil nu a avut suficienta vaselina si s-a luat cimentajul de pe vreo bila..altfel nu imi explic.

Share this post


Link to post

Un huruit pe fata, daca e de la rulmentul din dreapta, n-ar trebui ca in viraje sa dispara (in curbe la stg) sau sa se accentueze (in curbe la dreapta)? La masina ta apare acest fenomen?

Share this post


Link to post

Nu neaparat, la mine se auzea ca un harsait la viteze mici si nu se accentua in viraj. Mai mult, cu masina pe elevator nu se auzea deloc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...