Jump to content
Sign in to follow this  
Razvante

Hyundai Accent Lc

Recommended Posts

Ce idee buna! Am sa incerc si cu din asta. la mine plasticul gri al bordului nu s-a lasat impresionat de proprietatile solventilor si a ramas intact dupa catva contacte.

Share this post


Link to post

Bujiile alea din poza par contrafacute, cele originale arata altfel, partea metalica cel putin.

Share this post


Link to post

Acele bujii au fost luate de la Al Padrino in ianuarie 2010. De curiozitate o sa trec pe la ei sa vedem ce scrie pe cutia celor ce se vand acum. Tare mi-e teama ca avea dreptate cineva mai sus sa nu fie made in China, sau "On the way to Europe".

Edited by Razvante

Share this post


Link to post

Nu am mai scris de ceva vreme pe aici, intre timp dupa un tur al bulgariei, si o eɔcursie fulger bucuresti-budapesta-bratislava-viena-praga plus alte drumuri am ajuns la 153.000km. Astazi intra pe mana lui Andrei pentru 2-3 zile pentru niste schimbari majore: kit ambreiaj, amortizoare cu flanse, pompa benzina, distributie+transmisie cu pompa de apa plus cateva verificari pe la sistemul de franare si gresat rulementi. Despre costuri precum si comportamentul post interventie voi reveni in curand.

Share this post


Link to post

O problema ciudata imi sta pe creier exact inainte de plecarea in concediu si anume un check engine aprins. Datele problemei: Am schimbat o gramada de repere la ultima interventie printre care cu legatura directa cu pb mea as mentiona pompa si filtrul de benzina. Pompa este un aftermarket iar filtrul unul oem. Problema se manifesta in felul urmator. masina inainte sa iasa din service a primit un reset ecu. Dupa parcurgerea distantei de 70km(fix) se aprinde check engine. masina trage impecabil, turatia este constanta, nu tremura merge perfect. Ii mai fac si eu un reset iar eroarea dispare. Dupa alti fix 70 de km apare din nou check engine. Merg astazi la service si apare o eroare generala pe tester de tipul amestec sarac.(p0170 daca am retinut bine) Tot caut pe net posibile pb, insa nimic concret, unii zic ca e trseul de admisie, altii valva pcv, debitmetre, sonde s.a.m.d. Faza e ca nimic din comportamntul masinii nu e schimbat. Nici macar consumul. Ceva sugestii?

Share this post


Link to post

Daca nu afecteaza consumul probabil sonda lambda aval (de dupa catalizator) e pe duca. La cati km are masina ar trebui schimbate ambele. Gasesti NTK compatibile la preturi f bune (mult mai mici decat acelasi NTK branduit OEM dar cu mufa...).

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Ngk adica? Din ce am inteles eroarea vine pe sonda din "amonte". Asa mai gandeam la racordul flexibil pe care nu l-am schimbat niciodata, daca era a doua.

Edited by Razvante

Share this post


Link to post

Bujiile sunt NGK, sondele lambda sunt NTK (acelasi producator). Racordul flexibil nu-l schimbi decat daca e spart. Oricum, sondele lambda au durata de viata limitata 100/160kkm (in functie de tipul sondei) deci ar trebui schimbate ambele.

Share this post


Link to post

Ah ok, la ingaraj.ro erau trecute tot Ngk. Sunt cam limitat cu banii de concediu dupa interventia trecuta, ca altfel mergeam la o diagnoza profi, insa la reprezentanta parca si vad ca ii gasesc aia o gramada de probleme. Din ce am vazut eu, problema cu sonda lambda are si anumite manifestari specifice, manifestari ce la mine nu au aparut. Apoi de unde sincopa aceea de km (fix 70)?De ce nu ramane aprins direct?

Edited by Razvante

Share this post


Link to post

Sonda lambda aval nu da sincope in functionare, inluenteaza amestecul intr-o mult mai mica masura decat cea amonte si da MIL in caz de noxe ce ies din parametri. 70km probabil pentru ca atunci se implinesc numarul de cicluri ratate dupa care ECM-ul iti spune ,,bah, du-te la service ca dai noxe aiurea".

 

Daca asta e lambda cu pb mai poti merge cu ea asa o perioada (probabil va consuma cu o lingura-doua mai mult). Preferabil ar fi totusi sa o schimbi.

Share this post


Link to post

Poate fi si de la "aer fals", un furtun crapat si aer care nu trece prin debitmetru si deci e "necontorizat", sau de la regulatorul de presiune la benzina. Ma gandesc mai degraba la asta, daca zici ca iti apare dupa ce ai umblat la partea de alimentare.

 

Codul tau de eroare, daca e P0170 nu inseamna amestec prea sarac, amestec prea sarac e P0171 :D Insa sunt inrudite, ambele inseamna ca ECU-ul nu ajunge sa faca amestecul comandat, si ambele inseamna fie lambda aiurita, fie aer fals, sau pb de injectie gen regulator de presiune, chestii d-astea.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru promptitudine si explicatii. Intre timp din lipsa de ocupatie(sunt in concediu :D ) am zis sa iau la puricat cam tot ce inseamna mufe la vedere. Am desfacut suflat curatat si pus la loc tot ce a fost posibil a fi desfacut. Nimic nelalocul lui, cu exceptia furtunasului valvei pcv care pare crapat usor intr-un loc. Am curatat si valva pcv care spre surprinderea mea arata foarte ok, in afara de putin "sludge" la imbinarea cu capacul culbutorilor. I-am facut o baie cu wd40 am lasat-o sa se "usuce" si intre timp am mai verificat furtunase si alte nenorociri de pe acolo. Dupa ce am pus totul la loc am luat masina la o tura prin oras.De mentionat ca astazi inainte de a pleca de la service mi s-a sters eroare respectiva printr-o mufa obd2. Si m-am plimbat incercand sa abordez toate stilurile posibile, bara la bara, liber si talpa mers calm dupa care am iesit pe autostrada si am alergat-o la diverse niveluri de turatie nedepasind 4000rot pentru ca distributia e noua si nu vreau sa am surprize. Am alimentat la km 36 cu top 99 aproape un plin si la intoarcere am mers constatnt 140km/h ~3800rot/min. Am ocolit orasul prin zona de nord am oprit de mai multe ori, am abordat diverse stiluri de conducere, am lasat-o pe prietena mea la N Gricorescu si apoi am traversat orasul pana in Militari. Evident nu stiu daca intereseaza pe cineva traseul meu, insa ce vreau sa evidentiez este faptul ca am facut cam 140 de km in diverse conditii de mers de la plecarea din service si nu s-a mai aprins, si asa sper sa ramana. Maine daca va fi nevoie cred ca voi face un drum langa Rosiori de Vede la bunica-mea si daca nu se aprinde nici maine, incepe sa fie clar ca de vina era benzina, desi alimentez doar rompetrol 95 petrom 99 si arareori mol 95, sau poate sunt ceva "uzante" de acomodare ale noii pompe cu intregul sistem :P

Edited by Razvante

Share this post


Link to post

Si cum minunile nu dureaza mult s-a aprins iar la fix 205 km de la stergerea erorii. Ciudate sunt conditiile in care s-a aprins. Intram in Alexandria dinspre Turnu Magurele si un cretin(ca altfel nu pot sa ii zic)era oprit fix in curba unde nu era vizibilitate. Dupa o frana puternica si o ocolire a acestuia la milimetru decum am inceput sa accelerez a inceput sa clipeasca check engine si apoi a ramas permanent aprins. Pfuu, parca mi-e si frica sa plec maine in Bulgaria. Uneori la denivelari sau la franari puternice se mai simte ceva miros de benzina in masina, lucru ce ma face sa cred ca problema mea este legata de noua pompa de combustibil proaspat montata. Ceva pareri?

Share this post


Link to post

Pai parerea mea ea ca problema cu mirosul de benzina trebuie rezolvata sau macar explicata independent de cea cu engine check-ul aprins, adica trebuie sa gasesti cauza chiar daca becul ala nu s-ar mai fi aprins.

Share this post


Link to post

Deocamdata am ajuns fara pb in Nessebar iar masina va sta mai mult pe dreapta pana joi cand plec spre Bucuresti. la venire am reperat service-ul hyundai din Varna si daca mai raman ceva bani ma opresc pe la ei pentru o scanare cu aparatura dedicata. Mi-e asa ciuda ca masina merge perfect, nici un semn de probleme pe drum,dar check-ul e tot acolo. Mirosul de benzina nu se mai simte asa puternic si sper sa dispara de tot. Curiozitatea m-a impins sa mai desfac odata locasul in care se afla filtrul si pompa insa nimic nu mi-a ridicat vreun semn de intrebare. De asemenea vin cu o intrebare. inainte de a pleca am vorbit cu un taximetrist care avusese o problema asemanatoare insa pe motorul 1,5l 12v 90cp. dupa ce i-au schimbat in service lambda,debitmetru si alte minuni un mecanic mai in varsta l-a sfatuit sa inlocuiasca un anume 'flexor' de pe langa prima lambda. nu a apucat sa imi arate despre ce e vb ca i-a venit un client. Are cineva idee ce e cu acel flexor?

Share this post


Link to post

Probabil cablajul sondei lambda (eventual cu protectie termica), ca altceva n-are ce sa fie.

Share this post


Link to post

Eu la Nubira am rezolvat problema check engine schimband bujiile si mai apoi fisele. La mine se manifesta la inceput doar cu motorul cald, la viteze mari, dupa care se aprindea si la accelerari mai puternice. Eroarea de pe scaner era tot de sonda lambda. Partea ciudata este ca n-ai avut probleme inainte de schimbarea pieselor de care pomeneai pe pagina anterioara, deci nu cred sa fie acelasi fenomen ca la mine. La fel, daca nu ai schimbat sonda lambda, nu cred ca e de la ea, ea doar detecteaza ca e ceva in neregula cu noxele (deci cu amestecul/ detonarea lui).

 

Bafta!

Share this post


Link to post

La nubira am patit-o si eu cu check engine dar numai intermitent si in general la conditii fixe de mers(50 km pe sosea in aceeasi treapta, pe autostrada la un regim constant etc). Am schimbat bujii, fise, filtre,curatat admisie, clapeta etc. Pana nu am schimbat sonda lambda(nu mai stiu din ce sfat) nu a disparut. Cand am schimbat-o a disparut check complet si consuma si mai putin.

Share this post


Link to post

Intre timp am revenit din concediu, si maine sper sa pot trece pe la Andrei. Aparent problema ar fi doar din firele pompei de benzina recent schimbatei. Cat despre concediu a mers ireprosabil cu consum mediu de 5,91l/100km fara semne de probleme, pornit la sfert de cheie demaraj normal.Benzina: shell vpower95. :D . Revin cu detalii maine.

Edited by Razvante

Share this post


Link to post

Am amanat vizita la "doctor" din cauza unor probleme personale. Voi merge azi sau maine. Intre timp m-am "ales" cu bratul stergatorului stanga rupt peste noapte. Alti bani alta distractie. De mentionat ca nu am ocupat locul nimanui...am mai parcat in acel loc.

Share this post


Link to post

Am gasit brat stergator la un pret uman de 25 ron, culmea original. Am fost pentru verificarea pompei, a fost demontata curatata, verificata reverificata si rasf...S-a montat la loc, nu mai miroase a benzina deloc, porneste fara ezitare la prima cheie. Ieri seara insa veneam de la semanatoarea spre virtutii iar la intersectia de langa baraj se astepta la rand pentru ca nu mergea semaforul. Benzina era spre jumatatea rezervorului. La un moment dat incepe sa tremure si moare subit. Pornesc si oha...mai dau odata la cheie porneste insa se comporta ca si cum murise de tot ambreiajul(schimbat acum 2000km si aerisit acum aprox 5000km.) Ridic piciorul si masina refuza sa plece. Din spate ma claxonau cretinii ca si cum era esential sa mai avansez 10 m cat se facuse loc intre mine si prima masina. Bag marsharier, bag a doua si apoi apoi treapta 1 accelerez puternic si debreiez usor. Pleaca cu scart ajung sus, plan orizontal aceeasi poveste,moare iar motorul iar check-engine ramane aprins. De asemenea pompa scoate un zgomot dupa pornire ca de uscator de par. Pentru mine e aproape sigur defecta pompa. Luni urmeaza sa merg la service hyundai pentru masurare cu aparatura specializata, iar dupa cu foaia in mana poate reusim sa schimbam pe garantie.

Share this post


Link to post

Intre timp secat de problema, si fara pofta de a parasi localitatea, am desfacut bujiile si am observat ca s-au distantat electrozii si la astea. Dar distantati de la 1,1 pana la 2. Si cum dracu sa nu fie cand pe ambalaj langa codul de bare scrie made in germany si pe ele scrie japan. O sa trec pe champion, alta solutie nu am. De asemenea inainte de a umbla al bujii stand cu ea pe loc am incercat sa o accelerez. Apasam pedala si parca o apasam in gol. iar motorul murea brusc. Alta faza care ma pune pe ganduri e data de faptul ca finala e inegrita de calamina, lucru care pana acum max 500km nu se intamplase,era doar o pleicula fina care abia ramanea pe deget, acum insa... De asemenea ascultand evacuarea cu motorul la relati observ ca are o discontinuitate, ca o ezitare in fuctionare. nu merge continuu. Nu stiu cum sa o exprim in termeni tehnici.

Maine urmeaza o vizita la reprezentanta, unde scuzati-mi rautatea sa vedeti diagnostice peste diagnostice... e ca la medicul de familie, te duci sanatos si te intorci ipohondru.

Edited by Razvante

Share this post


Link to post

Nu e normal sa se intample asta cu bujiile. NGK-urile in cutie GM pe care le folosesc nu se distanteaza mai mult de 0.05-0.1 mm in 20.000km. Din ce in ce mai multe gunoaie vandute ca piese de firma din pacate :( . Arunca-le pe astea si ia altele pana nu se rupe vreun electrod si iti distrugi motorul.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Sa trec pe champion? Asta a avut din fabrica si au mers ok. Sau sa iau din alea oem cu holograma? sunt cu 10 ron/buc mai scumpe dar cred ca se justifica diferenta.

Alta faza interesanta. Fac un ecu reset astazi dupa faza cu bujiile si cu demontarea/remontarea unei valve pcsv care nu prea am inteles ce face. In fine fac resetul si dupa 53km se aprinde iar. Vin acasa resemnat cu gandul la ziua de maine. Cand sa parchez, nu am gasit nici un loc. Imi zic hai ca ies pe lacul morii, vad apusul, poate mai alerg putin si gasesc loc mai tarziu. Ajuns pe lac insa nu imi sta mintea la alergat si altele de genul asta. Iau manualul si observ la sectiunea de sigurante ca la motor sunt 5 sigurante care ar putea fi cu probleme. una chiar pentru pompa si sistemul de alimentare. Ok atunci sa le iau la puricat. Toate erau ok, piciorusele erau doar putin maronii. le-am curatat. si le-am inserat la loc. Intre timp avand pda-ul dupa mine cu manualul de reparatii pe el il deschid si iau la mana toti senzorii inca odata. Bai dar multi mai are. Cu curaj de data asta ii desfac ii suflu, toti vizual pareau ok ii pun la loc. Intre altii am umblat la senzor detonatii, impulsuri volanta temperatura etc. Am gasit in spatele blocului motor un furtunas care pare ca nu e bine inserat. De asemenea deasupra conectorului pentru lambda 2 un alt conector care nu parea bine inserat.Ce reprezentau nu stiu, pentru ca nu am gasit in manual... Fiind locul stramt cu greu am reusit sa ii aduc in pozitia dorita. Bun las capota pornesc se zgaltaie 3 secunde la vreo 3-400 de turatii sare la 7-800 si acolo ramane. Check-ul se stinge. Ma sterg la ochi zic ca nu vad bine. O mai pornesc odata se stinge corect. Incerc sa merg in toate conditiile: subturat, accelerat, demarat in trmoba constant. Ramane stins. O pornesc dupa o ora cand scazuse temperatura apei, porneste la sfert. Am mers inca 30 de kilometri ca idiotul numai ca sa vad daca se aprinde strabatand orasul pana la N Grigorescu si inapoi. A ramas stins. Intrebarea ramane...ce dracu are? Pff, maine va fi o zi tare grea pana la ora 4 cand ajung la reprezentanta.

Edited by Razvante

Share this post


Link to post

Pai daca s-a stins dupa ce ai umblat la senzori (de fapt la mufele lor), probabil ca nu iti facea contact ca lumea unul dintre ei. Poate n-ar fi rau sa cureti toate mufele senzorilor cu un spray de curatat contacte...

 

Valva PCV se ocupa cu recircularea gazelor din carter. Daca iti aduci aminte la vechile Dacii taximetristii infundau T-ul care intra in carburator si scoteau un furtun lung pana sub scut prin care evacuau gazele din carter direct afara. La tine e o idee mai complicat (probabil ceva gen Nubira, cu control vaccumatic din galeria de admisie), dar nu cred ca poate genera cod de eroare. La dieselurile noi e alta poveste, fiind un sistem complex cu un solenoid care comanda valva si aia cand se infunda incepe sa traga mai greu masina, sa dea in nas etc.

 

Sa ne tii la curent cu ce ai aflat la service.

 

Bafta!

Edited by ches

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...