Jump to content
Sign in to follow this  
adamstac

Verificare Alternator Demontat

Recommended Posts

cum pot verifica un alternator pt tico demontat

de invartit il invert cu o bormasina

problema este:

are un surub gros pe care banuiesc ca iese curentul

dar mai are 2 papuci pe aia ce pun???

 

 

am citit forumul dar nu am gasit exact raspunsul la problema

astept un raspuns cu nerabdare

multumesc

 

 

care ar fi problemele daca pun:

1. un alternato mai mare

2. o baterie mai mare

ar trebui facute modificari???

post-25531-086048600 1297548962_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Reconstitui si tu schema de alimentare,pt test. Dar ai neaparat nevoie de o sursa de tensiune,pentru a porni incarcarea

Schema si corespondenta pinilor o gasesti pe forum

Daca nu ai consumatori suplimentari fata de cei din fabrica,poti sa le inlocuiesti direct. Daca ai si alto consumatori,trebuie sa consolidezi legaturile intre alternator,baterie si noii consumatori (+ si masa)

Share this post


Link to post

Salut , am aceeasi problema : nu stiu ce fire se leaga la cei 2 papuci incercuiti cu rosu in poza de mai sus !

 

Am cautat pe forum pret de cateva ore , m-am uitat in manualul Tico-ului si-n cel de Espero si tot n-a devenit mai clara problema pt ca langa borne nu scrie nimic.

in schema un fir este notat L si unul IG. Am inteles ca cel notat cu L este Light adica becul din bord care indica incarcarea. Evident celalalt va fi IG , adica contact cu linia de + prin contact .

 

Intrebarea la care m-am blocat este care-i unul si care-i celalalt ? Ca acum un timp am aflat ca poti arde un alternator cu releu incorporat daca-i pui invers cele 2 fire !!!

Si nu ma risc nici in gluma pt ca alternatorul este nou. Si am o nevoie disperata de el pe alta masina... de aia n-am mufa cu firele in pozitia corecta , eu voi pune papuci pe cele 2 lamele.

 

post-26533-0-18273200-1307812359_thumb.jpg

 

In urma privitului pe alternator si scheme imi reiese ca papucul cel mai de la margine este L (Light ) iar papucul de la interior , de langa clema mufei ar fi IG ( Ignition ).

Poate cineva sa-mi confirme sau sa-mi infirme banuiala ?

Edited by 4scorpion

Share this post


Link to post

Leaga capatul unui fir de borna plus a unei baterii si celalalt capat la borna de incarcare a alternatorului, apoi capatul altui fir de borna minus a aceleiasi baterii si celalalt capat undeva de alternator unde sa faca masa(sau daca are papuc pentru minus, leaga-l acolo).

 

Acum, verifica cu un multimetru, pe rand, ce tensiune ai intre masa si fiecare dinte cei doi papuci necunoscuti.

 

Papucul care va avea 12-14 volti va fi cel pentru becul din bord, iar celalalt va fi excitatia.

 

Nu ma fac raspunzator pentru eventuala deteriorare a alternatorului.

Edited by mr_alexandru

Share this post


Link to post

Pe schema din manualul de Tico , imi apare foarte clar ca ambele fire , atat IG cat si L se leaga la + prin contact , cu diferenta ca IG se leaga direct iar L se leaga prin becul martor din bord.

Nu prea vad de unde apare pe unul + , pt ca se vor lega la + ?!

Oricum mi-am luat curaj si-l leg dupa cum cred eu ca-i corect adica pinul de langa carcasa care in schema este WL 0.5 adica Alb cu dunga albastra va fi L , iar din interior , de langa degajarea aceea a mufei , care este pe schema BW 1.25 adica negru cu dunga alba , va fi IG.

Share this post


Link to post

Daca e cum zici tu, verifica cu multimetrul ce tensiune ai intre pinul unde ar trebui legat becul, si borna plus a bateriei.

Share this post


Link to post

Am montat alternatorul azi la pranz. Este OK , dar va ramane pe masina scurt timp , pt ca 50A nu-mi sunt suficienti din pacate.

 

Mufele de pe el sunt cele marcate in poza cu IG adica ignition ( + luat de dupa contact ) si L adica Light ( cu + luat prin becul "Incarcare Baterie" din bord )

 

post-26533-0-84762500-1307911203_thumb.jpg

 

 

Alternatorul incarca aproximativ 14,2Vcc la relanti pe masina mea actuala ( o Dacia Nova GTi 1.6L ) iar cu toti consumatorii porniti ( faruri faza mica , ELV de 29A , incalzirea lunetei, aeroterma la maxim ) scade treptat pana la 13,8Vcc .

Deci am legat firele bine si totul este OK.

Edited by 4scorpion

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...