adamstac Posted February 12, 2011 cum pot verifica un alternator pt tico demontat de invartit il invert cu o bormasina problema este: are un surub gros pe care banuiesc ca iese curentul dar mai are 2 papuci pe aia ce pun??? am citit forumul dar nu am gasit exact raspunsul la problema astept un raspuns cu nerabdare multumesc care ar fi problemele daca pun: 1. un alternato mai mare 2. o baterie mai mare ar trebui facute modificari??? Share this post Link to post
Dr.L Posted February 12, 2011 Reconstitui si tu schema de alimentare,pt test. Dar ai neaparat nevoie de o sursa de tensiune,pentru a porni incarcarea Schema si corespondenta pinilor o gasesti pe forum Daca nu ai consumatori suplimentari fata de cei din fabrica,poti sa le inlocuiesti direct. Daca ai si alto consumatori,trebuie sa consolidezi legaturile intre alternator,baterie si noii consumatori (+ si masa) Share this post Link to post
4scorpion Posted June 11, 2011 (edited) Salut , am aceeasi problema : nu stiu ce fire se leaga la cei 2 papuci incercuiti cu rosu in poza de mai sus ! Am cautat pe forum pret de cateva ore , m-am uitat in manualul Tico-ului si-n cel de Espero si tot n-a devenit mai clara problema pt ca langa borne nu scrie nimic. in schema un fir este notat L si unul IG. Am inteles ca cel notat cu L este Light adica becul din bord care indica incarcarea. Evident celalalt va fi IG , adica contact cu linia de + prin contact . Intrebarea la care m-am blocat este care-i unul si care-i celalalt ? Ca acum un timp am aflat ca poti arde un alternator cu releu incorporat daca-i pui invers cele 2 fire !!! Si nu ma risc nici in gluma pt ca alternatorul este nou. Si am o nevoie disperata de el pe alta masina... de aia n-am mufa cu firele in pozitia corecta , eu voi pune papuci pe cele 2 lamele. In urma privitului pe alternator si scheme imi reiese ca papucul cel mai de la margine este L (Light ) iar papucul de la interior , de langa clema mufei ar fi IG ( Ignition ). Poate cineva sa-mi confirme sau sa-mi infirme banuiala ? Edited June 11, 2011 by 4scorpion Share this post Link to post
mr_alexandru Posted June 11, 2011 (edited) Leaga capatul unui fir de borna plus a unei baterii si celalalt capat la borna de incarcare a alternatorului, apoi capatul altui fir de borna minus a aceleiasi baterii si celalalt capat undeva de alternator unde sa faca masa(sau daca are papuc pentru minus, leaga-l acolo). Acum, verifica cu un multimetru, pe rand, ce tensiune ai intre masa si fiecare dinte cei doi papuci necunoscuti. Papucul care va avea 12-14 volti va fi cel pentru becul din bord, iar celalalt va fi excitatia. Nu ma fac raspunzator pentru eventuala deteriorare a alternatorului. Edited June 11, 2011 by mr_alexandru Share this post Link to post
4scorpion Posted June 12, 2011 Pe schema din manualul de Tico , imi apare foarte clar ca ambele fire , atat IG cat si L se leaga la + prin contact , cu diferenta ca IG se leaga direct iar L se leaga prin becul martor din bord. Nu prea vad de unde apare pe unul + , pt ca se vor lega la + ?! Oricum mi-am luat curaj si-l leg dupa cum cred eu ca-i corect adica pinul de langa carcasa care in schema este WL 0.5 adica Alb cu dunga albastra va fi L , iar din interior , de langa degajarea aceea a mufei , care este pe schema BW 1.25 adica negru cu dunga alba , va fi IG. Share this post Link to post
mr_alexandru Posted June 12, 2011 Daca e cum zici tu, verifica cu multimetrul ce tensiune ai intre pinul unde ar trebui legat becul, si borna plus a bateriei. Share this post Link to post
4scorpion Posted June 12, 2011 (edited) Am montat alternatorul azi la pranz. Este OK , dar va ramane pe masina scurt timp , pt ca 50A nu-mi sunt suficienti din pacate. Mufele de pe el sunt cele marcate in poza cu IG adica ignition ( + luat de dupa contact ) si L adica Light ( cu + luat prin becul "Incarcare Baterie" din bord ) Alternatorul incarca aproximativ 14,2Vcc la relanti pe masina mea actuala ( o Dacia Nova GTi 1.6L ) iar cu toti consumatorii porniti ( faruri faza mica , ELV de 29A , incalzirea lunetei, aeroterma la maxim ) scade treptat pana la 13,8Vcc . Deci am legat firele bine si totul este OK. Edited June 12, 2011 by 4scorpion Share this post Link to post