zalmoxis Posted July 28, 2004 Da mai kkt-uil ala de valva dupa ce e curetat merge mult mai bine si motorul nici nu mai tremura...in puii mei treb sa invatzam s-o curatzam singuri ... Share this post Link to post
FLEX Posted July 28, 2004 Hmmm ... nu pare a fi mare filozofie ... ala e celebrul IAC (Idle Air Control), cel ce tine ralenti-ul ... dar am asa o viziune ca e sigilat cu vopsea pe surubele ... Share this post Link to post
FLEX Posted July 28, 2004 Da, dar dezvirginarea s-a facut in conditii septice, de catre profesionisti ... la service Share this post Link to post
ovidiuc Posted July 28, 2004 Pai Felix nu incape in trusa ta de scule o pereche de manusi chirugicale? Share this post Link to post
FLEX Posted July 28, 2004 O sa rizi, dar dupa o zi de hamalit la Fiat aveam miinile atit de jegoase de ulei, vaselina, praf, noroi, incit mi-am zis ca urmatoarea tura o fac cu manusi chirurgicale Share this post Link to post
danuzz Posted July 28, 2004 nush daca era sigilat... l-or fi desigilat in service ) akum ca stiu unde sa umblu...o sa fac eu operatiunea asta, din cand in cand Share this post Link to post
Doru Posted July 28, 2004 Nu uita ca dupa curatire sa faci IDLE LEARN PROCEDURE. Vezi ceva despre asta aici: http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=476 Pentru o curatire buna cred ca IAC va trebui oricum dereglata. Este simplu. Share this post Link to post
cchrism Posted July 29, 2004 M-am uitat aseara. IAC-ul nu este sigilat cu vopsea pe suruburi. Totusi sunt suruburi Torx, cred ca de 4 si o intrare cu surubelnita se cam vede. Cred ca o sa caut un cap torx, ca nu-i chiar asa de scump. Share this post Link to post
bubu Posted September 12, 2004 mai fratilor.. desi am maty-ul de aproape 3 ani..30k km va rog sa-mi spuneti si mie .. fiindca eu n-am gasit in carte ... cum se porneste matizul? (cum se da la cheie?).. fiindca eu intru .. dau la cheie n'astept nimic si porneste imediat.. ba chiar am pornire de motor din telecomanda... si iarna proneste fara probleme.. din telecomanda am timpul de dat la demaror foarte scurt ceva de genul 0,5 secunde... iarna .. daca e mult prea frig afara s-o ia din prima din a 2-a sigur o ia. Share this post Link to post
john Posted September 13, 2004 trebuie sa astepti sa se stinga CHECK-ul din bord inainte. Share this post Link to post
dArabZaraq Posted December 11, 2004 Mie mi se pare ca tin mult contactul pana o ia din loc iar cateodata nu merge din prima ??? Oare de ce ? Share this post Link to post
Satori Posted December 11, 2004 chestie psihologica. tu chiar detesti masina asta. parerea mea Share this post Link to post
ovidiuc Posted December 11, 2004 Arab stai linistit asa porneste Maty adica trebe sa actionezi mai lung cheia in contact.Si exista si cazuri cand nu o ia din prima,in special cand e umezeala. Share this post Link to post
laurentziu83 Posted December 12, 2004 Eu macar nu am avut problema asta. trebuie sa-i dau mai lung la cheie numa dimineata, in rest no problem. Astea mai noi stiu ca au problema asta. Share this post Link to post
tolin Posted December 12, 2004 A mea pleaca la sfert de cheie. Vezi care-i avansul initial (10') sau sa n-ai probleme la distribuitor. In rest, daca ai curent, scanteie si benzina trebuie s-o ia din prima, oricand. Pe mine chiar ma deranjeaza ca pleaca inainte de a taia curentul de la demaror. Share this post Link to post
laurentziu83 Posted December 12, 2004 La multi cu Matize noi (sf 2003-2004) am auzit ca au problema asta, ca nu pleaca la prima cheie niciodata (chiar si la cald). Mie (dec 2002 masina) mi s-a intamplat de maxim 6-7 ori de cand am masina, si numai la rece dimineata. Share this post Link to post
andreib Posted December 12, 2004 La mine este o raritate sa porneasca din prima cheie...Dimineta dau uneuri cand e rece dau la cheie de nu-i adevarat...Invarte vreo 10 sec pana se gandeste sa tuseasca odata si apoi se opreste iar. Ma dispera cum porneste, am fost la service si mi-au spus ca IAC-ul merge in 20-21 pasi fata de 4 normal dar nu il schimba ca mai merge (a mers o zi numai pe la 1500rpm iar apoi a revenit la relantiul ei neregulat). Acum parca e mai rau decat de obicei, porneste numai la a doua cheie, mai ales la rece. Prima cheie ,,tuseste'' de 2 ori si se opreste... Share this post Link to post
laurentziu83 Posted December 12, 2004 Adica ti-au spus ca ai o problema dar nu vor sa ti-o rezolve? Foote-i la cap ! Sau baga 100 k spaga la mecanic in buzunar. Eu asa mi-am schimbat bateria Share this post Link to post
andreib Posted December 12, 2004 Bani n-o sa vada de la mine dar caterinca dau en-gros...Luni am programare la sermecom.Sper sa se rezolve, cu toate ca m-am luat la 3 pazeste cu un mecanic cu ,,toate porneste greu''. Share this post Link to post
tolin Posted December 12, 2004 Pornirea motorului nu prea depinde de valve, doar mentinerea unei turatii normale de ralanti. Pornirea depinde f.mult de avansul initial (chestiune testata). Am redus avansul mecanic din distribuitor, am slabit o piulitza si am rotit ansamblul spre dreapta. Pe un avans mai mic la scanteie, motorul pleca numai cand ii aratam cheia (figura de stil), la -22'C. Atunci aveam bateria slaba. Initierea aprinderii amestecului depinde turatia dezvoltata de demaror, calitatea scanteii (tensiunea pe bujie) si de cifra octanica (avansul static). Benzina cu CO mai mic se aprinde mai usor. De ex. la Matizul II, euro 3, producatorul a redus avansul initial de la 10' la 5'. Sfatul meu este sa mergeti la un service, care sa masoare si sa regleze acest unghi. Cererea trebuie facuta explicit, pentru ca, in general, baietii de la service merg pe deviza: "Noi muncim, nu gandim". Altfel, sunt baieti buni, muncesc mult si sunt platiti prost. Asa ca o "spaga mica" le schimba deviza. Share this post Link to post
dArabZaraq Posted December 13, 2004 Este normal sau indicat ca atunci cant ii dau cheie sa o ajutzi cu acceleratzia ? Share this post Link to post
laurentziu83 Posted December 13, 2004 Este normal sau indicat ca atunci cant ii dau cheie sa o ajutzi cu acceleratzia ? E CONTRAINDICAT !!!!!! Matizul nu mai e Dacie cu carbelitor la care trebuie sa o ajuti sa porneasca. Are computator care stie exact ce sa faca ca sa mentina motorul pornit imediat dupa pornire. El regleaza debitul de benzina la injectoare, verifica si mentine o turatie ceva mai ridicata la rece iar turatia mentinuta e una de limita, adica si sa functioneze normal dar nici sa nu fie prea ridicata pentru un motor rece. Daca tu o "sprituiesti" la pornire cam incurci socotelile calculatorului asa ca... @andreib: Am ore luni ca mergeam si eu cu tine ca sa le arat cum trebuie sa porneasca un Matiz Share this post Link to post
alfa Posted December 13, 2004 Problema cu pornitul (adica nepornitul) la prima cheie o am si eu. La a 2-a o ia de fiecare data. Masina e din Sept 2004. Daca citeam mai repede cu 3 zile posturile, aveam o intrebare in plus ptr revizia de 1k km. Share this post Link to post
tolin Posted December 13, 2004 Am si eu o intrebare? Voi asteptati cele 3 sec. de la primul contact, secunde necesare pompei de benzina sa realizeze presiunea necesara in rampa de benzina? Share this post Link to post