Jump to content
Sign in to follow this  
robertinoo

Masina Mea

Recommended Posts

La experienta mea - 11 ani fara accidente - risc sa circul si cu anvelope diferite pe aceeasi osie; bineinteles ca nu recomand acest lucru.

Sambata am schimbat amortizoarele pe fata si se simte o schimbare in bine mai ales cand abordez curbele cu o viteza mai mare. Manopera a constat in bere si asta datorita faptului ca mai mult am lucrat personal, chinuindu-ma mai multe ore (vreo 6) din cauza unui arc incapatanat si a lipsei de experienta - (dar imi place mecanica).

Cand am scos ansamblul arc de pe partea planetarei lungi, am tras prea tare de fuzeta - indirect de planetara, si a curs vreo jumatate de litru de ulei din cutie; asta e pe de o parte un lucru bun, datorita faptului ca sunt nevoit sa-l schimb (era si timpul), astfel ca si cutia va functiona mult timp de acum incolo, la parametri optimi.

Cand primesc amortizoarele spate, trebuie sa le verific la fel ca pe acelea fata, sa se inchida greu si sa se destinda la fel, constant pe toata lungimea amortizorului?

Multumesc!

Share this post


Link to post

Am schimbat amortizoarele spate, uleiul in cutie si filtrul de aer si totul s-a schimbat in bine. Am mai schimbat si o garnitura care am rupt-o atunci cand am uitat cheile in masina.

Am 64000 km si cureaua de distributie inca nu s-a rupt. Din ce am inteles de la mecanicul meu, cureaua de distributie merge mult si bine, insa se rupe din cauza eventualelor greseli de genul: dai pe liber la vale, ai 80 km pe ora si apoi in loc sa bagi in viteza a patra, bagi in a doua sau esti intr-a cincea la viteza nu suficient de mare si vrei sa bagi a patra pentru ati reusi o depasire si atunci iar gresesti si bagi a doua. Asta se poate intampla din lipsa de experienta sau neatentie.

Share this post


Link to post

Cureaua de distributie este facuta din cauciuc cu insertie textila/metalica. Cauciucul in timp imbatraneste, la fel si insertia se lasa in timp. De aceea producatorul recomanda un interval de timp maxim pentru a evita orice neplaceri. Cu siguranta cureaua este gandita sa nu se rupa la fix 60000km, ci un numar de km mult mai mare. Dar asta depinde doar de stilul de condus al posesorului masinii. Daca dai forja sau faci imprudente de genul celor descrise mai sus (schimbari bruste cu variatii mari de turatie), atunci cureaua probabil va tine 60000km. Daca mergi linistit si/sau la drum lung poate sa tina si dublul km. Avand in vedere de ca un kit de distributie pt Matiz este relativ ieftin si operatia de schimbare poti sa o faci si in garaj cu un minim necesar de scule, nu prea merita riscul.

 

Oricum felicitari pt investitia in amortizoare. La flanse si rulmentii lor te-ai uitat? Alea se duc mai repede ca amortizoarele de obicei si iti dau un sentiment de nesiguranta la viteze mari pt ca masina "danseaza" din cauza jocului.

 

Bafta!

 

PS: Si eu am 10 ani de condus fara accidente, dar nu imi place sa imi asum riscuri inutile. Imi amintesc ca si pe vremea Daciei am pus niste bani deoparte si am schimbat cauciucurile si jantele pe fata cu unele tubeless pt ca imi era frica sa nu bubuie vreunul cand mergeam mai tare in afara localitatii. Pe spate aveam 2 Sava Exact, vechi de vreo 10 ani probabil :) . Totusi viteza in afara localitatii cu Dacia era de maxim 120km/h.

Share this post


Link to post

Cred ca a cam venit timpul sa fac revizia la 87000 (4 ani si 3 luni).

Am cumparat: Lichid de frana FERODO DOT4 / 1 Litru FERODO 23 Ulei motor CASTROL MAGNATEC A3/B4 10W40 / 4 Litri CASTROL 101,18 Curea transmisie trapezoidala GATES 14,47 Curea de distributie DAYCO 38,85 Rola intinzatoare curea distributie INA 75,18 Filtru aer MANN 33,82 Filtru ulei MANN 20,26 Set complet saboti frana ATE 126,51 Set reparatie cilindru receptor frana- SPATE AUTOFREN SEINSA 41,85

La ulei am zis sa trec la 10W. Stiu ca nu am frana pe spate si m-am gandit sa cumpar ce ar cam trebui chiar daca nu toate va fi nevoie sa le schimb chiar acum.

Pe rola intinzatoare scrie doar atat: gmb E6004RTN, firma nu ar trebui trecuta si pe piesa? O fi originala INA?

Share this post


Link to post

Acum cred ca ai inteles intretinerea la o masina este mai mult decat schimb de ulei, placute si filtre.

1. La fiecare revizie tu trebuie sa dai jos tamburii, sa ii cureti (o pensula pt praful gros si spray degresant dupa) de depuneri, la fel si sabotii si sa gresezi locul unde calca sabotii cu vaselina (putina sa nu curga pe saboti). Daca faceai asta acum nu mai schimbai cilindrul pe spate. Si eu am aflat asta tot pe pielea mea.

2. Curata si greseaza glisierele de la etrierii de pe fata. Ca sa nu fii nevoit sa-i schimbi si pe aia. Normal ca si pe asta am aflat-o pe pielea mea. :)

3. Sa NU treci la 10Wxx pentru ca este semisintetic. Risti sa distrugi motorul! Mergi tot pe 5Wxx daca de-asta ai pus pana acum.

http://www.schleeter.com/oil-sludge.htm

Castrol Magnatec combines Intelligent Molecules with part synthetic technology to instantly protect, from the moment you turn the key

http://magnatec.castrol.com/en/product-range/product-detail/10W-40-A3-B4/

4. Te-a tinut ceva cureaua de distributie :D

5. De rola nu stiu nimic, nu a venit si ea intr-o cutie?

 

Spor!

Share this post


Link to post

1. Corect! Mecanicul a verificat pistonasul si trebuie schimbat pe dreapta, ca intr-o directie e blocat. Voi cumpara doua si asta e - le voi unge din cand in cand.

2. Multumesc! Voi unge si glisierele zilele astea.

3. Si la 5w30 ce varianta ca sa nu mai completezi cu ulei ar fi? Merg destul de turat si il cam papa. Si n-as vrea sa-l segmentez de pe acum, sau sa-l schimb prea des. Voi merge un pic cu asta. Altii au zis ca au ajuns pana la 115000 si au folosit de la inceput Castrol 10w40 si motorul nu are nimic.

4. A tinut cureaua, dar imediat ce am schimbat-o, check-ul s-a stins la prima cheie dupa ce statuse aprins non-stop vreo 17000 km. Cureaua de distributie era slabita insa se prezenta inca bine. Mecanicul a zis ca mai mergea cel putin 20000 km daca o mai intindeam putin; dar era riscant.

5 Pe cutie era denumirea Ina, dar ma gandeam ca trebuia sa fie si pe rola. Pe cea veche scria Korea.

Cureaua de alternator trebuie sa o cumpar din nou ca la mine este cu caneluri si cumparasem trapezoidala.

Mai cumpar 2 pistonase spate si am masina noua.

Share this post


Link to post

Eu stiu ca nu ai voie sa amesteci unlei semi-sintetic cu sintetic sau mineral cu sintetic. Asta duce la sludge. Daca mergi de la inceput cu 10W40, tot nu e bine, dar e mai putin rau decat daca il schimbi pe parcurs.

 

Numai bine!

 

Poti incerca sa faci un motor flush inainte sa schimbi uleiul daca tii neaparat sa mergi cu 10W40. Asta va reduce riscul.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Dupa mai bine de un an revin cu detalii. Dupa 5 ani si ceva si 107.000 km cu matizul, am achizitionat un Opel Corsa.

Dar nu vand matizul pentru ca imi place mult cum merge pe drumuri neasfaltate; in plus la iarna cand e zapada pe jos sau pe drumuri scurte, iau matizul la care am cauciucuri de iarna, in rest Opelul.

Asta iarna i-am pus baterie Varta de 40, si asta ca sa fiu sigur pe pornire, desi mai mergea si cea veche.

Matizul a avut un al treilea accident, de data asta din cauza mea ca nu am adaptat viteza la asfaltul ud si a altei masini care intrase in pod cu putin timp inainte si nu avea triunghi reflectorizant; am franat brusc, am intrat in copac cu partea dreapta spate la 80 km/ora, eram singur in masina, capul s-a dus spre dreapta (de aia nici nu am patit nimic decat o febra musculata la gat). Dupa ce m-am lovit de copac, masina s-a intors la 180 grade ramanand oprita cu fata la un metru de copac, motorul pornit, farurile aprinse in iarba inalta, pe o platforma langa rapa, special facuta pe masura matizului; am iesit am oprit motorul si le-am dat triunghi reflectorizant celor opriti in pod.

Am sunat un coleg, a venit cu un Touran, m-a scos repede pe strada, am dat cheie, am dat drumul din surub la frana de mana ca ramanea roata franata si am plecat mai departe cu puntea spate in vant (bratul sarit din lonjeron - se tinea probabil doar in arc) si mi-am rezolvat treaba (60 km). Avarii: cupola, portiera dreapta spate, pragul dreapta, lonjeron dreapta spate, roata dreapta spate descentrata si am mai cumparat si un brat ca nu s-a putut desface cel vechi. Cost total reparatii cu piese SH - 1400 lei.

 

De vreo doua zile se aude un suierat la pornire cateodata, semn ca nu se retrage la timp bendixul de pe coroana.

Cand voi avea timp, voi da jos electromotorul il voi curata, gresa si sper sa mai tina.

 

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post

M-am gandit totusi sa pun astazi si un anunt la Bursa; acum de nu l-oi vinde, menajez Opelul.

De la 20000/an cu matizul preconizez ca voi face doar 7000 cu el de acum incolo; in acest ritm va mai tine vreo 5 ani cu costuri minime, fara sa intervin la motor sau distributie.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post

Ciudat este ca electromotorul nu mai scartaie; si-a revenit. Posibil sa se fi depus ceva pe bendix, din cauza ca nu mai pornisem masina de aproape 2 saptamani.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...