Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Succesiune Ac-aeroterma

Recommended Posts

Ok, deci a venit prima zi in care aerul conditionat era absolut necesar si a stat pornit mai tot timpul. Toate bune si frumoase.

M-am dus la facultate. Acolo chiar ca erau toate bune si frumoase (stiam eu ca nu m-am nascut cand trebuie, pe vremea cand eram student normal te speriai!). Am terminat treaba acolo si am plecat. Pe drumul inspre firma, cand mai avem 200 de m, ma gandesc eu ca ar fi bine sa renunt la A/C ca oricum conductele sunt reci si aeroterma ma va racori pentru restul drumului. Bine, mai exista si un al doilea motiv, cei cu sinuzita stiu despre ce vorbesc, dar oricum aici nu se mai aplica ca deja incepuse sa se umfle dovleacul.

Si, surpriza!, odata cu aerul rece, aproape imediat dupa ce am oprit A/C, vine un miros de balta verde/frunza multa - un channel de broaste raioase. Bineinteles, am tinut-o pana la firma in stranut si alte asemenea.

 

Dupa aceea, la firma, am lasat masina pornita cam 7-8 minute, cu A/C pornit, sa vad si eu daca varsa pe undeva condens. Nimic. Nici o picatura. Macar prelinsa pe roata sau ceva... nimic. Banuiesc ca s-a infundat conducta respectiva sau o fi gatuita sau ceva de genul asta. Stie cineva pe unde e?

 

Oricum, trebuie sa ma duc la revizie (vreau sa o fac mai devreme de 15k - am 10k) dar sunt tare curios pe unde ar fi trebuit sa elimine apa.

Share this post


Link to post

Nu e nici o conducta infundata, pur si simplu umiditatea de pe conducte face sa apara mirosul respectiv de ciorapi murdari..exista spray-uri speciale care se aplica in conductele de aer ca sa nu mai miroasa..."asa face toate"...

Share this post


Link to post
Nu e nici o conducta infundata, pur si simplu umiditatea de pe conducte face sa apara mirosul respectiv de ciorapi murdari..exista spray-uri speciale care se aplica in conductele de aer ca sa nu mai miroasa..."asa face toate"...

 

yup, si la mine face la fel.

cand pornesc a/c-ul las geamurile jos un minut si dupa aia le ridic. bineinteles, inainte de pornirea a/c-ului trebuie stat cel putin 1 minut sa intre aer proaspat (nu stiu cat de proaspat o fi in bucuresti dar oricum).

cand il opresc sar repede din masina :)

Share this post


Link to post

La vara, cand o sa-l folosim mai des (avantaj ei), o sa miroasa mai putin (avantaj tot ei, ca deh, asa e cu A/C).

O smecherie este sa opresti ventilatorul si nu A/C-ul. Dar asta e impotriva... firii, ca omul se gandeste ca mai face o smecherie si mai ventileaza niste racoreala, ca d-aia a tot calarit vreo 7CP (parca atat zicea cineva ca consuma).

Share this post


Link to post

Pai omul nu o sa mai gandeasca vreodata asa, ca si acum ma simt pe balta, dand la peste viu, cu peste mort pe mine.

Jmecheria nu tine numai de consum. Rockareala tineretii a dat pletele si cum Metallica nu avea tutorial de "cum sa iti speli/usuci pleata" m-am ales cu sinuzita.

Share this post


Link to post

Baieti, la benzinarii si cautati spray-uri speciale..exista risc de ciuperci pe conductele alea umede...nu va doresc sa inhalati spori... [-X

 

Sfat: lasati sa mearga intotdeauna aeroterma fara a/c cateva minute dupa folosirea a/c ca sa se usuce tevile...chiar daca pute...se evita situatia de mai sus...

 

:o fftopic:

@Satori: eu n-am avut astfel de probleme cu Iron Maiden...bine, nici par nu prea mai am...dar am poze care dovedesc ca am avut.. :drinkers:

Edited by satori

Share this post


Link to post

Ok, spray sa fie.

Dar tot ma scandalizeaza ca nu curge apa. Cand opreste Volvo langa Kalos face o baltoaca de zici ca e semanator de lacuri artificiale. La mine nici de o picatura nu vrea :(

Share this post


Link to post

Mirosul este absolut normal, aveam si eu la Passat. Este recomandat ca de 2 ori pe an sa folosesti un spray de curatare a raditoarelor de AC (se formeaza unele bacterii datorita umiditatii si produc exact mirosul de care vorbeai). Sprayul are un tub lung care se introduce pe gura de ventilatie ca sa ajunga cat mai aproape de radiatoare :) >- . Cat despre cursul apei e ceva suspect, ar trebui sa picure apa sub masina dupa cateva minute de mers cu AC pornit :-? . Totusi este posibil ca furtunul sa nu se duca direct jos ci sa curga pe un scut /toba si sa vaporizeze apa (speculez si eu). :-? .

Share this post


Link to post

In sfarsit am gasit spray din ala miraculos azi.

Gasiti la Carefour (atentie ca au reorganizat raioanele, cel putin la ala de pe A1, credeam ca sunt in alt magazin) in standul cu olfactive si alte solutii de intretinere, e gri, e de o firma care suna cunsocut, dar am uitat cum ii zice si e 25,99 lei noi sau cam asa ceva. Nu are cap deloc sub dop, probabil ca e cu furtunas si le sterpelesc aurolacii sa prizeze, deci va trebui sa cautati baietii/fetele in uniforma.

Eu unul am renuntat deocamdata, ca s-a potolit mirosul, deh, romanul...

Share this post


Link to post

Si cat am mai cautat ciorapi murdari prin masina... deja credeam ca se strica ai mei - instantaneu...

 

Am gasit pe internet (What's That Smell??) ca niste ciuperci, bacterii si alti microbi isi fac de lucru prin evaporator si, probabil isi dau aere ca locuiesc prin masini straine :banana:

 

Prima recomandare ar fi oprirea AC cu cateva minute (1-2km) inainte de a ajunge la destinatie, pentru ca sa se usuce evaporatorul. Ford si GM ar fi facut niste module care se pun la masinile mai vechi si care pornesc singure ventilatorul.

 

Calea chimica - sprayurile cu care se da prin instalatie (cam o data pe saptamana)

 

...trebuie folosite ambele metode!

Share this post


Link to post

am efectuat azi cu succes operatiunea de curatare a sosetelor din aerul conditionat.

 

am cumparat din carrefour spray-ul miraculos cu 26.6 lei (a trebuit sa-l iau din orhideea, in militari nu mai aveau nici unul cu furtun).

am gasit niste detalii pe un site care bineinteles ca am pierdut link-ul, dar urmeaza:

- aerisit putin in masina

- pornit motorul, dupa care a/c-ul la pozitia 3 (atentie, nu max) cu recircularea oprita.

- inchis toate geamurile si usile

- ridicat capota, bagat furtunul de la spray in grilajul ala de admisie a aerului pana cand s-a terminat si tinut degetul pe spray cam 1 minut, cat am aproximat eu ca as goli cam jumatate din spray deoarece am facut operatiunea simultan la 2 masini.

- asteptat 15 minute sa-si faca efectul, respectiv sa omoare bacteriile care deja ajunsesera in masina, probabil prin tapiterie

- deschis larg toate usile si portbagajul si lasat asa 30 de minute pentru a nu muri si eventualele persoane care ar fi intrat in masina :)

 

mirosul neplacut a disparut aproape in totalitate, dupa niste drumuri astazi, am oprit aerul ca sa usuc conductele si nu s-a simtit aproape deloc miros deranjant.

 

sa vedem cat o sa tina, daca tine 3-4 saptamani sunt foarte multumit.

Share this post


Link to post
...bagat furtunul de la spray in grilajul ala de admisie a aerului...

 

ah... unde? :-?

Share this post


Link to post

mda, asta a fost una din principalele intrebari ale mele ... :)

din cate scria pe spray eu am dedus ca ar trebui sa bagi furtunul in interiorul masinii, pe acolo pe unde iese aerul, dar bineinteles ca nu facea sens.

 

am regasit site-ul unde gasisem informatiile:

http://www.georgenitta.com/Evaporator.htm

 

cele doua imagini de jos sunt evidente. doar ca noi suntem mai evoluati si bagam cu furtunul in admisie, nu facem mizerie pe acolo...

 

 

citind pagina inca o data mi-am dat seama ca eu dupa cele 15 minute am lasat a/c-ul pornit cu toate usile deschise. am zis sa se curete pentru cele 30 de minute si tevile, sa nu ramana spray de-ala pe ele pentru ca nu cred ca e bine sa-l inhalezi.

Edited by hawkeye

Share this post


Link to post

hmm... mi-ar trebuie si mie. DAR, inainte de asta, curge condensul din masina? Pe unde?

Share this post


Link to post

He, he, curge pe undeva. Tocmai am dat consoarta jos din masina si am pus masina pe bordura de parcare (cu rotile din dreapta). Nu stiam eu de ce doamna a ramas ca Sherlock Holmes si studia ceva pe asfalt. Dupa tabietul de parcare (luat capac scula, pus parasolar, grabuit geanta) ma duc la ea si imi arata un sit de picaturi pe traiectoria pe care ma deplasasem eu de cand urcasem bodura.

N-as baga mana in foc, dar cred ca s-a "varsat" ceva condens de la a/c. Pe unde, habar n-am. Tot la fel de cunoscator sunt si la intrebarea: curge si in mers? Motivul: de obicei sunt in masina si oricum ea merge mai repede ca mine.

Share this post


Link to post

Da trebuie sa curga.Daca nu curge sant 2 posibile probleme:

1.Racire insuficienta datorata unei cantitati mici de freon sau alte defecte la intalatia AC.

2.Racire buna dar traseul de scurgere al tavii de sub evaporator infundat.De obicei aceasta problema se manifesta prin mirosul insuportabil al condensului care se evapora prin aeratoare in habitaclu.

Share this post


Link to post

E normal sa curga .. asa cum si AC de apartament are furtun de scurgere. Tot principiul ala e.

Share this post


Link to post

Oameni buni, pe unde curge este mare intrebare. Da, stiu ca e normal sa curga si blablabla, dar pe unde curge? Ca daca picura pe o piesa care este normal incinsa, degeaba ar trebui sa curga, ca nu o sa vezi vreodata balta sub ea si asta e marea mea problema.

Abram Burel, cred ca ai dat intr-o balta sau ai calcat vreo molecula de hashdoio ca, sincer, nu cred ca A/C de pe Kalos e capabil sa creeze o balta semnificativa astfel incat sa fie vizibila accidental. Ia vezi daca poti sa reproduci evenimentul.

Share this post


Link to post

Nu cred ca stii ce balta poate sa produca un Matiz. Imi inchipui ca un Kalos il depaseste repede.

Share this post


Link to post
[..] ca nu o sa vezi vreodata balta sub ea si asta e marea mea problema.

 

_care_ este problema inca o data? :-?

Share this post


Link to post

Normal ar trebui sa fie in spatele motorului(greu de vazut din ce am obsevat eu la kalos) un furtun de drenaj cu capul in jos iesit din habitaclu.Din cate stiu tu ai scut la motor si e posibil sa se scurga pe scut si sa se evapore.

Off -topic :La urmatoarea intalnire iau bormasina si o rezolvam satori :D facem sa curga peste tot.

Share this post


Link to post

Nu era o balta. Era un sir (nu sit) de picaturi rezonabil de mari (cam cat unghia). Mie mi s-au parut ceva mai vechi, dar fiind foarte cald, ma cam indoiesc ca ar fi rezistat mai mult de 10-15 minute.

O sa incerc si maine manevra.

Share this post


Link to post
_care_ este problema inca o data?  :-?

 

problema este ca avem notiuni diferite despre balta. in mod normal, pe un asfalt de zi torida cum a fost azi in bucuresti, o masina nu va reusi sa provoace balta.

 

unde naiba e furtunul, ca nu il vad. si daca cade pe scut... atunci chiar nu am cum sa imi dau seama daca curge sau nu.

Share this post


Link to post

Satori, hai sa-ti spun cum testezi... apa.

Dupa ce ai mers tu asa cu aerul conditionat, mergi asa usor, usor si pui o frana brusca. Dupa aia de tai 1 m inapoi. O sa vezi... balta, atata cata este ea.

Este cam la o palma de axul masinii, spre stanga, privit din fata. Daca te ajuta cineva sa-ti marcheze un reper unde te-ai oprit, o sa descoperi si pozitia in lungul masinii, cu aproximatie. Eu eram singur la manevra asta si am "scos" apa de doua ori, ramasa de ieri. Era plina de bacterii!

Share this post


Link to post

Hmmm... incerc. :)

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...