Jump to content
Sign in to follow this  
nfpetrovici

Cielo Executive 2004

Recommended Posts

E,daca zici ca esti foarte multumit de el,asta e bine.Sper sa ramai mult timp asa,foarte multumit de el.ok.gif

Share this post


Link to post

Da, si el de mine greenguy.gif Diseara o sa fac niste drumuri prin Buftea si prin imprejurimi. Momentan ma asteapta in parcare la Semanatoarea, sa plecam amandoi de la servici. Cand am timp, pun poze.

Share this post


Link to post

Vezi ca au plombat in Buftea, poti sa-i dai bice :) )

Share this post


Link to post

Serios? Am fost vineri noaptea pe la 1 si e teroare tot drumul (si in Mogosoaia, si pe pod, si la RomPetrol prin zona pe-acolo parca).

Share this post


Link to post

Vezi ca au plombat in Buftea, poti sa-i dai bice :) )

 

E lux acum, dar tot aveam impresia ca-s gropi (de la distanta).

Share this post


Link to post

Ieri era sa intre un logan albastru in mine. Eram pe popa petre si faceam stanga pe mosilor, pe verdele meu cand vad ca vine loganul in viteza (cred ca avea 50-60 km/h). am accelerat tare si am luat virajul si ma uit in retrovizoare mai-mai sa intre in jeepul care era langa mine pe banda 2...

Share this post


Link to post

Intre timp, am mai facut un drum la Buzau (primul meu drum pe DN la distanta mare, ocazie cu care am facut si o pana) si am trecut pe incaltarile de vara, tot Debica, vechi de 6 ani aproape. Ce am mai observat la masina: cateva urme de rugina pe marginea usilor si un anumit joc dupa ce am schimbat cauciucurile pe fata (sa fie nevoie de o echilibrare?).

 

Azi am comis-o din nou, ca in filmele cu prosti (m-am dus sa spal masina la o spalatorie pe la Delfinului - 20 ron interior + exterior) si am intrat la milimetru in poarta cu pricina, raschetand un pic de vopsea si bandou pe portiera dreapta spate (este si infundata intr-o zona). Va sunt recunoscator daca-mi spuneti cum se poate remedia si sa arate exact la fel (ma gandesc ca tabla se poate indrepta si eventual un pic de polish, iar cu bucata lipsa de bandou nu stiu).

 

Poze in curand.

Share this post


Link to post

... am trecut pe incaltarile de vara, tot Debica, vechi de 6 ani aproape. Ce am mai observat la masina: ... un anumit joc dupa ce am schimbat cauciucurile pe fata (sa fie nevoie de o echilibrare?).

Eu ti-as recomanda sa faci echilibrarea DUPA ce schimbi anvelopele cu unele noi. 6 ani deja e cam multicel, e posibil sa se fi deteriorat cauciucul si, din cauza asta, sa iti bata.

Share this post


Link to post

Da, asa am citit si eu tot pe un topic de aici. Ce ma enerveaza este ca iar am lovit-o, nu foarte grav dar asta e, am luat curba prea strans.

Share this post


Link to post

Desi Cielo nu este o masina tocma mare, iti recomand sa faci o mica bucla atunci cind ai de luat viraje din scurt. Adica, daca virajul este spre dreapta, inaine de a intra efectiv in viraj trage putin de volan spre stinga. Incearca sa tragi cu ochii la soferii RATB, "fura" meseria ;)

Share this post


Link to post

Multumesc pentru sfat :) O sa fac niste poze maine sa va dati cu parerea.

Share this post


Link to post

Dupa cum am promis, niste poze. Se vede cum s-a luat un pic vopseaua si o bucata din bandou, de asemenea si urmele de rugina de care va trebui sa scap (rugina era de dinainte).

 

Se poate indrepta tabla aceea (ca nu mai vreau sa fac pe casco) si sa se vopseasca sa fie ca nou?

Rugina stiu ca nu trebuie s-o las dar momentan nu mai am bani sa fac nimic. As mai vrea sa fac si zgarietura aceea de pe capota. Iese cu un polish?

Am mai remarcat si faptul ca atunci cand misc de volan pe la 20-30 km/h se aude un mic zgomot, un fel de clanc ca si cum ar fi gata sa se rupa ceva... Imi fac probleme sa nu fie ceva grav la directie in urma tamponarii.

 

In rest, sunt multumit de ea, cred ca ea este dezamagita de mine, dar trebuie sa ne descurcam amandoi.

Saptamana viitoare ma duc si fac distributia la un mecanic care a lucrat la service Daewoo. Are deja 59670 km.

 

 

Ca sa schimb registrul, pe DN in drum spre Buzau s-a comportat impecabil, nu i-am dat mai mult de 120 pentru ca mi-era frica, dar oricum ma flashuiau bmw-urile, pana si loganurile din spate. La 120 aveam in jur de 3000 de turatii si ceva zgomot de fundal, dar masina statea bine pe drum. Avand in vedere ca a trebuit sa indrept si janta, eu zic ca am avut noroc. Ghinionul s-a produs in jur de 21.30 pe drumul de intoarcere, spre Buftea (DN1A) unde este un drum super bombardat, dar din pacate pe acolo m-a dus GPS-ul. In Buzau am cunoscut intamplator un pictor care ne-a aratat atelierul, am mai fost si pe la Sarata Monteoru deci in total a iesit chiar ok.

 

Ce-as vrea eu sa fac este un control complet (directie, frane, ulei si alte lichide, consum de combustibil). Inteleg ca la revizie nu se verifica toate acestea, dar vreau sa ma simt eu impacat.

post-25334-126885383685_thumb.jpg

post-25334-126885384921_thumb.jpg

post-25334-126885386328_thumb.jpg

post-25334-126885387863_thumb.jpg

post-25334-12688538881_thumb.jpg

post-25334-126885389703_thumb.jpg

post-25334-126885390882_thumb.jpg

post-25334-126885392118_thumb.jpg

post-25334-126885392998_thumb.jpg

post-25334-126885393846_thumb.jpg

post-25334-126885394727_thumb.jpg

post-25334-12688539561_thumb.jpg

post-25334-126885396361_thumb.jpg

post-25334-126885397045_thumb.jpg

post-25334-126885398372_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Ai si tu grija ca e pacat de ea.Fi mai prudent.Ziceai ca nu e asa rau,lovotura,insa eu zic ca e destul de rau.Cam sifonata,pacat.

Se poate indrepta,usa, insa necesita chit si vopsea,daca poti fa-o tot pe Casco.

Da cu niste vaselina pe portiunile unde e vopseaua julita daca nu o faci ciurand.ok.gif

In rest multa bafta.

Share this post


Link to post

Eu as fi mai dur decat Salex care ti-a dat numai sfaturi prietenesti :

 

1. Eu zic sa o tragi pe dreapta vreo 2 ani, intr-o curte, ceva, si sa faci rost de o rapandula de Dacie sa-ti faci mana, pacat de masina. Nu se poate asa, in ritmul asta o scoti la mezat mult inainte de vreme.

2. Portiera aia cel mai bine o schimbi, greu de crezut ca se poate indrepta atat de bine incat sa nu fie nevoie de chit. Plus ca din cate imi dau seama, ranforsarea interioara ( bara transversala ) a portierei este sarita / indoita.

3. Pune mana si repara rugina aia. In timp o sa avanseze si greu o sa remediezi problema.

4. Gume vechi de 6 ani?? pe deasupra si debica? si mai mergi si cu 120?? Eu zic sa mergi mai rar cu ea, faci economii si cumperi caucioace solide, asta e primul lucru de care trebuie sa ai grija. ( fara nici un fel de misto)

5. Distributia ! ( nu am fost atent suficient de mult ca sa observ) Ca ai 60.000 de km parca.

Ai motor cu 16 valve, daca se rupe cureaua, ai pus-o.

6. Pune un tip la toba aia de esapament, arata ca naiba asa.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Din poze eu as zice citeva chestii

1. Capota, daca este ante-penultima poza, nu o scoti doar cu polish, sint prea adinci zgirieturile

2. Usa infundata, dreapta spate, nu-mi dau seama daca tabla este efectiv sfirtecata deasupra ornamentului. Daca nu este, un tinichigiu bun poate sa faca o chestie de durata.

3. Rugina din colturile inferioare ale usilor provine de la pietriele/nisip incasate in special pe timp de iarna. In acele zone eu ti-a recomanda sa aplici o folie de protectie. Te costa mai putin si va fi mai rezistenta decit vopseaua !

4. Ultima poza imi pune capac definitiv si total !!! Pare sa fie tot usa dreapta spate insa muuulta mai nasol deteriorata decit ce am vazut in pozele anterioare. Dupa aspect, eu sint 99% sigur ca usa respectiva a mai fost lovita si reparata. Din pacate nu a fost respectata procedura de vopsire, motiv pentru care vopseaua s-a cam exfoliat ...

Share this post


Link to post

O sa incerc sa raspund tuturor.

 

Nu am vrut o masina noua pentru ca stiam ca mai devreme sau mai tarziu o s-o lovesc, asa cum probabil fac majoritatea incepatorilor. Nu este o scuza pentru mine, sunt convins ca exista multi care n-au avut niciun fel de problema. Ce puteam sa-mi iau era doar SH, asa ca aveam de ales intre diverse masini de la targ sau nu (la care eu nu ma pricep sa zic in ce stare sunt) sau Cielo lui tata. Bineinteles, ca sa nu iau totul pe gratis, mi-a vandut-o pentru suma de 3000 de euro. Presupun ca este putin pentru anul de fabricatie si kilometraj, dar asa sunt tranzactiile in familie.

 

Uneori nu sunt atent. De unde si aceste rezultate. Dar ma chinui in fiecare zi sa fac drumul Pantelimon-Semanatoarea la servici (aproximativ 12 km) pentru ca asa cum se spune, practice makes perfect. Poate ca mi-ar fi fost mai utila o Dacie, nu zic nu (Nova/SuperNova etc) dar asta am gasit la acest pret si in conditiile expuse, mi-a convenit si mi-a placut. Imi amintesc cand si-au luat ai mei Cielo, prin rate si eram foarte mandru de ea... Acum am ajuns eu s-o conduc (tata are o Toyota Corolla). Ce pot sa spun este ca mi-a placut Cielo si stateam pe forumul acesta inca dinainte sa am permisul.

 

Referitor la varsta, poate daca luam permisul la 18 ani era altceva. Acum am 23, dar nu cred ca este o diferenta prea mare.

 

Revenind, imi cer scuze pentru ultima poza, este vina telefonului (sunt niste aberatii cromatice). Portiera este cea de pe randul doi.

 

Capota,cauciucurile si rugina asa le-am luat de la tata (o fi si vina lui ca nu s-a ocupat de ele). Trebuie sa ma ocup eu acum. Am crezut ca sunt bune cauciucurile (cel putin la inceput), dar m-am convins ca nu este asa.

 

Despre distributie am tot vorbit cu tata sa o schimb (ca o duce el) dar mecanicul nu a fost disponibil saptamana aceasta. Stiu ca nu este bine si multi si-au schimbat pe la vreo 50 si ceva de mii.

 

De portiera imi pare rau cel mai mult acum si cred ca o voi schimba (tabla nu este gaurita).

 

Nu sunt vitezoman si nici nu cred ca voi fi, franez la fiecare trecere de pietoni si in oras merg cu maxim 60. Imi cunosc limitele si vreau sa incep sa-mi cunosc si masina, de aceea am venit aici, ca sa invat si sa incerc sa aplic desi momentan sunt antitalent.

 

Oricum nici meseria nu ma ajuta prea mult (sunt programator) dar asta nu trebuie sa fie un impediment.

 

Am tot respectul pentru voi care ati facut majoritatea sute de mii de kilometri si vreau sa ajung si eu tot cam pe aceleasi directii.

 

Poate ne vedem la o intalnire.

Share this post


Link to post

O singura concluzie : este o masina de mare incredere si crede-ma pe cuvant ca merita mult. In timp iti va da satisfactii si nu te va lasa la greu, cu conditia sa tii la ea.

 

N-are a face meseria, aici ne uneste pasiunea. Marea majoritate de aici NU sunt soferi de tir sau de autobuze, stai linistit.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

De acord cu Englezu', sintem multi pe aici care avem slujbe chiar mai putin riscante decit aia de programator :mrgreen: . Nu prea conteaza slujba. Si nici nu cred ca o Dacie fara servodirectie sau fara frine ar fi fost mai buna pentru invatat decit Cielo. Poate doar te-ar fi ajutat sa ai o structura musculara mai buna sau te-ar fi costat mai putin reparatiile ;) Iti mai dau o idee, am pus-o in practica cu multi prieteni. In weekend incearca sa circuli cit mai mult, eventual pe traseul pe care il pacurgi zilnic. La inceput vor apare niste deprinderi mecanica, apoi iti vei intra treptat in mina. Evident, poti alterna traseele. Tot ca sa iti faci mina iti recomand sa faci niste trasee extra-urbane, niste sate cu drumuri serpuitoare ar fi excelente. Chiar si niste drumuri gaurite ti-ar prinde bine, vei invata sa apreciezi pe unde iti calca rotile. In fine, sint multe smecherii pe care le poti exersa doar practicind ...

Share this post


Link to post

In weekend de obicei fac Bucuresti-Buftea dar poate-mi fac timp si de o plimbare prin Bucuresti. Oricum am ajuns sa iau masina in fiecare zi. Mai greu cu parcarile. Azi dimineata nu am gasit loc si am parcat-o cam la 5 minute de mers pe jos. Chestia este ca in wekend nu este deloc aglomerat, dar probabil imi voi da seama unde fac de obicei manevrele gresite (curba prea stransa etc). Recunosc ca mi-ar mai prinde bine o iesire.

Share this post


Link to post

Fara suparare insa am senzatia ca faci parte din categoria celor care au avut niste instructori de toata jena. Se pare ca si in cazul tau asistam la "binefacerile" eliminarii poligonului din orele de scoala si din proba de examen. Ca parere strict personala: consider ca, dupa scoala de soferi si obtinerea permisului, este absolut inacceptabil ca un "nou conducator" auto sa aiba dificultati mari in a efectua niste manevre banale. O teama de viteze mari, o teama in a efectua depasiri, o orientare mai lenta ... asta sint absolut normale, insa nu parcari !!! Nu o lua personal, din punctul meu de vedere esti victima, ai platit niste servicii care nu au fost facute cum trebuie. Important este ca omul aflat intr-o situatie de asta sa nu se considere zmeu, n-are sens sa dezvolt, ii vedeti zilnic la buletinele de stiri. Iar chestia asta : " lasa dom'le ca abia si-a luat permisul de citeva zile, o sa invete el sa conduca" dupa mine ar trebui incadrata in "tentativa de omor prin imprudenta ! "

 

Pentru binele tau, al masinii si al celorlalti din trafic poate ar fi bine sa apelezi la un instructor pentru citeva ore suplimentare. Fiind eliberat de stresul obtinerii permisului poate te va invata efectiv niste chestii cu adevarat utile.

Share this post


Link to post

Voiam sa spun ca nu gasesc loc de parcare prin zona semanatoarea. De obicei fac bine o garare sau o parcare laterala, insa nu sunt expert si unde mi se pare mie ca nu am loc suficient, nu intru. Insa azi toate locurile erau ocupate. Tot ce puteam sa fac era sa parchez ori in curtea IDM unde mi s-a promis de mai multe ori ca mi se blocheaza roata sau in curtea administratiei IDM (acelasi lucru). In SemaPark la fel nu am unde sa parchez (decat cu plata). Asa ca am parcat vizavi de MAX pe o strada laturalnica unde nu este niciun semn de oprirea interzisa.

 

Relativ la instructori, eu cred ca am avut niste instructori buni. Pentru parcari am facut doar cateva sedinte, insa bineinteles ca nu se compara ce faci la scoala cu ce gasesti in trafic. Si nu am iesit in trafic de unul singur din prima zi, norocul meu a fost cu taicamiu care a stat o luna de zile pe scaunul din dreapta si a incercat sa-mi dea cat de cat o mica incredere in mine.

Edited by nfpetrovici

Share this post


Link to post

Un drum lung sa te obisnuiesti cu masina, cu un sofer bun in dreapta sa te sfatuiasca/atraga atentia e cel mai bine.

Dupa 2 saptamini de carnet am facut un drum la Bucuresti bineinteles cu un amic in dreapta care a fost instructor.

Mi-a prins foarte bine.

Antrenament pt parcari, dat cu spatele poate sa le faca si singurel intr-un weekend. Eventual cu un sofer linga el.

Eu am luat-o progresiv, cind timpul o permitea sa exersez parcarile cu laterala, spatele etc.

Iar in ca o chestie buna de exersat este controlul ambreiajului la ridicat borduri, plecat din panta mare, folosirea frinei de mina eventual pt asta...vb de sincronizarea acceleratie+frina picior+ambreiaj+frina mina.

In anumite cazuri prinde bine. De exemplu am fost obligat sa opresc in spatele unui autobuz in Cheile Bicazului fix in curba cea mai "naspa", ploaie torentiala, circulatie pe contrasens la greu iar in spate alta masina. Luasem curba strins, am ramas cu botul masinii in sus, si deja incepusem o rugaciune :)

Noroc ca kktul asta de Iasi e plin de pante si eram obisnuit oarecum cu ce spuneam mai inainte...

In scoala de soferi de invata baza, te initiaza... practica vine pe traseu...dar in primul rind trebuie sa-ti cunosti masina.

Exerseaza cu ea sa o cunosti mai bine, iesi la plimbare pe o strada mai putin circulata si incearca frine la viteze diferite, cu rotile virate stinga/dreapta eventual cu frina de mina asta ca sa-ti dai seama cum va reactiona intr-o situatie limita sa fii deja obisnuit cu ideea...

Si nu in ultimul rind ai grija de masina, si ea va avea de tine :)

 

 

Share this post


Link to post

Update

 

Dupa ce am schimbat motorasul de la stergatoare si contactul electric de la cheie care pareau ca au murit subit si dupa ce am pus ulei Castrol Magnatec 5W40, astazi am mai suferit un accident (de neacordare de prioritate de dreapta pe niste stradute). Am pierdut o jumatate de zi cu mers la RCA EuroINS apoi la service pentru reconstatare.

 

Vinovatul, o doamna cu un Opel Vectra care s-a grabit sa iasa de pe o straduta, fara sa ma vada ca vin din dreapta. Consider ca o parte din vina e si a mea pentru ca am avut timp de decizie macar pt un claxon, dar am estimat ca ma vede si ca sta la locul ei. Din pacate, nu a fost asa.

 

Rezultatul in poze (2 portiere infundate bine, bara spate desprinsa si o zgarietura imediat dupa portiera stanga spate).

post-25334-127488066598_thumb.jpg

post-25334-127488067201_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Hai ca esti tare, pe tine chiar te urmareste ghinionul ! Macar de aveai bafta sa te ia careva pe partea dreapta (asta daca nu ai apucat sa iti repari usa spate).

Share this post


Link to post

Da, macar de era pe partea dreapta... Am vrut sa spun o poezie la RCA dar n-a tinut. Sper sa-mi inlocuiasca ambele portiere (firma zicea doar aceea de la sofer, serviceul zice de amandoua) si o s-o fac si pe aceea din banii mei pana la urma. M-ar costa 550 ron.

 

Daca stau sa ma gandesc, ar mai fi o portiera de "rezolvat" ca sa fie in ton totul.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...