Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

pompa intreaga e vreo 50 si un pic de lei. Nu merita reparata cea veche.

Share this post


Link to post

sal la toata lumea.sunt posesorul unui espero de aproape 1 an,iar acum am o mica problema:cu motorul pornit,dar numai cald, cand calc ambreiajul si bag in marchalier caraie,daca calc ambreiajul si dupa cateva secunde bag in marchalier nu se mai aude acea caraiala.(dupa cunostintele mele de mecanica, as zice ca e de la uleiul din cutie care se face la cald prea subtire).asta e una din probleme.a doua, la debraiere,dar numai cu motorul pornit, cam la jumatea cursei cand vreau sa eliberez pedala de ambreiaj se aude un clanc destul de puternic din zona kitului de ambreiaj,daca ii dau drumul mai usor nu se aude si nici cu motorul oprit nu se aude.oricum, nu stiu de ce, la mine ambreiajul se calca mai greu decat la alte espero,tot de 1.8.oricum debraiaza bine(zic eu).acum, cine stiu poate sa imi spuna si mie care ar fi problema cu marchalierul si cu zgomotul la debraiere.

Share this post


Link to post

Buna seara,am si eu o problema cu masina mea ,un cielo din99.Nu mai intra in viteza 2 decat foarte greu sau deloc indiferent daca este oprita sau este in mers,stie cineva ce ar pute fi.Va rog sa imi dati si mie o solutie ceva ca ma calca pe nervi.Va multumesc

Share this post


Link to post

Si, totusi, legat de problema "scartaitului" la tija cilindrului de ambreiaj care intra in capacul cutiei de viteze s-a gasit vreo rezolvare? Am tot citit sa dai cu WD40 dar, nu implica intrarea vaselinei in cutie?

Din cate imi aduc aminte acea tija are o "bucata" de plastic gen garnitura in capatul de sus cum te uiti la cilindru.

Posibil acel plastic sa fie problema? Cum se schimba?

Share this post


Link to post

din cate stiu eu ca sa scoti levierul de debreiere, deci sa ai acces la piesa aia, trebuie ca discul de ambreiaj sa fie dat jos, ceea ce implica in cazul in care nu ai fereastra de vizitare, demontarea cutiei de viteze - ca sa poti sa dai discul de ambreiaj jos.

nu sunt 100% sigur dar datorita problemelor pe care le-am tot avut eu la ambreiaj (pana m-a ajutat SALEX = the best) am tot ajuns prin atelier service cu montare demontare ansamblu ambreiaj si parca asa imi aduc aminte,,,

sa asteptam si alte pareri mai avizate

Share this post


Link to post

Ok, banuiam si eu ca sa schimbi acel levier tb dat ambreiajul jos. DAR, avand in vedere ca inainte de a ma lasa ambreiajul avea aceleasi simptome (scartait), iar dupa schimbare a fost totul ok, acuma revine la aceeasi problema dupa 20k km. Nu zic ca din cauza levierului a picat ambreiajul la acea vreme dar banuiesc ca implicat este si el. Astfel ce se poate face? Mai asteptam pareri in legatura cu acel levier de debraiere...

Share this post


Link to post

Discul de ambreaj nu trebue dat jos, n-are nimic de-a face cu levierul. Intrebarea este daca exista sau nu fereastra de vizitare.

 

 

LE.Discul se afla intre volant si placa de presiune, deci, la demontarea cutiei cele trei piese ramin cuplate de motor iar levierul furca si rulmentul ramin pe cutie.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Eu cred ca are fereastra de vizitare, vad ca e cielo din 97, deci cam la fel ca al meu care e din 96.

Nu trebuie scos arborele primar sau cum ii zice ca sa poti sa ai acces la levier ?Cred ca de asta am facut eu confuzia cu scosul discului..

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Din pacate nu are fereastra chiar daca este cielo korean. Intrebarea era ce efect are acel "scartait" asupra intregului ansamblu de ambreiaj. Probleme nu am (nu patineaza, intra perfect in viteze) insa mi-e teama sa nu fie efectul de " inceput de sfarsit" :-? . WD 40 intr-adevar amelioreza situatia dar dupa un timp de X zile dispare datorita temperaturii banuiesc care elimina toata "vaselina".

Share this post


Link to post

Nici al meu din 97 nu are fereastra de vizitare.

Scartaitul nu are musai legatura cu probleme la ambreiaj - poate insa indica o furca de debreiere uzata sau stramba.

Share this post


Link to post

Nu trebuie scos arborele primar sau cum ii zice ca sa poti sa ai acces la levier ?

 

Nu. Daca are fereastra, se da capacul jos, slabesti surubul furcii si-l scoti daca placa de presiune permite, daca nu, trebuesc desfacute suruburile care tin cutia de motor si lasat doar unul (maxim doua) care la rindul lui il scoti doar pe jumatate, atit cit sa permita deplasarea cutiei de motor in ideia de a putea scoate surubul dupa care, tragi levierul afara.

Share this post


Link to post

am patit-o si eu ...dupa ce am plecat de pe loc la a doua intersectie nu am mai putut sa bag in viteza ...cu motorul oprit intra ok si pornita din cheie ...asa am adus-o acasa...acum am doua mari intrebari ,prima ce poate sa aiba si a doua daca imi recomandati un service in brasov ca m-am saturat de supermeseriasi

Share this post


Link to post

pedala de ambreiaj se apasa si revine normal?ca inainte de incident?

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

pedala de ambreiaj se apasa si revine normal?ca inainte de incident?

 

pedala functioneaza exact ca inainte

Share this post


Link to post

Nu mai exista lichid in instalatie, probabil si pierde pe la cilindru. Pune lichid sa ajungi pana acasa (sau in service) dupa care localizeaza pierderea si remediaza.

 

Problema o poti remedia si singur daca citesti prin topicul asta.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Nu mai exista lichid in instalatie, probabil si pierde pe la cilindru. Pune lichid sa ajungi pana acasa (sau in service) dupa care localizeaza pierderea si remediaza.

 

Problema o poti remedia si singur daca citesti prin topicul asta.

 

pai lichid in vas e cam pana la jumate (nivelul minim) am complectat ,am pus pe cineva sa apese ambreiajul ,pistonul acela face cursa ok,dar tot asa se comporta,cu motorul pornit nu intra in viteza

Share this post


Link to post

Aeriseste instalatia.

Share this post


Link to post

Aeriseste instalatia.

maine o sa ma ocup de ea ,dar tot nu inteleg daca pistonul ala face cursa ...misca acea tije ,de ce sa fie probleme cu lichidul. Dupa ce o gadil maine revin

Share this post


Link to post

Daca se misca pistonul ala la pedale ( tre sa culiseze un cm, doi) atunci a alunecat prinderea rulmentului pe furca. Trebuie desfacut, daca ai canal de vizitare e mai usor, daca nu, data cutia jos.

 

@viktor. Daca are pierderi pe la piston se aeriseste singura instalatia :) . El zice ca a completat de la jumatate la full din ce am inteles eu deci nu a ramas pe gol.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Daca se misca pistonul ala la pedale ( tre sa culiseze un cm, doi) atunci a alunecat prinderea rulmentului pe furca. Trebuie desfacut, daca ai canal de vizitare e mai usor, daca nu, data cutia jos.

 

@viktor. Daca are pierderi pe la piston se aeriseste singura instalatia :) . El zice ca a completat de la jumatate la full din ce am inteles eu deci nu a ramas pe gol.

 

asta cred ca s-a intamplat ...dupa mine nu are cum sa cedeze asa brusc din cauza aerului din instaltie...si inca ceva ,eu in borcanul ala de lichid de la instalatia de ambreiaj am lichid din ala rosu de transmisie ,am vazut pe aici ca se recomanda lichid de frana ...e compatibil ???

Share this post


Link to post

Nu e, trebuie lichid de frana.

Pactic merge si cu apa acolo, posibil sa-ti fi pus vre-un "meserias" ulei de servo care e mai gros pentru ca aveai pierderi mari la instalatie sa-ti mai prelungeasca agonia pana acum.

 

PS. Nu confunda vasele intre ele, sigur te-ai uitat unde trebuie? Ala de ambreiaj e transparant si mai mic decat cel de frana.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Nu e, trebuie lichid de frana.

Pactic merge si cu apa acolo, posibil sa-ti fi pus vre-un "meserias" ulei de servo care e mai gros pentru ca aveai pierderi mari la instalatie sa-ti mai prelungeasca agonia pana acum.

 

PS. Nu confunda vasele intre ele, sigur te-ai uitat unde trebuie? Ala de ambreiaj e transparant si mai mic decat cel de frana.

 

pai eu m-am uitat la un borcan mare negru si am impresia ca ala e de la servodirectie,scuzele mele ...dimineata revin cu vesti

Share this post


Link to post

Nu neaparat sa aibe pierderi, lichidul din vas scade datorita uzurii ambreajului (asta stii si tu). Din cite stiu, poti avea aer pe instalatie chiar si cu rezervorul plin. Eu prima data as aerisi, dupa care as schimba lichidul daca e cazul.

 

LE. Observ ca s-au discutat si alte chestii, pina ce am postat eu.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...