Jump to content
Sign in to follow this  
Saint666

Kalos

Recommended Posts

Salutari

 

Ma aflu in fata achizitionarii unui kalos ce are 100.000 km.

Ce parere aveti? Dpdv al motorului, mai duce mult? Aud pareri ca s-ar strica benzinarele nu mult peste cifra asta.

Share this post


Link to post

Asta cu "duce mult" e o ramasita din vremuri de mult apuse. Orice motor "duce" daca e bine intretinut, si un motor poate crapa la juma' din kilometrii astia daca nu e intretinut. Fa-i un test de motor si afli.

Share this post


Link to post

Multumesc frumos VAXXi , stiam si eu exact asa, insa trebuia si alta opinie ( e putin mai incuracata treaba dar nu conteaza).

Ce conteaza e ca de maine (cand fac actele) o sa fiu proprietarului un kalos; deschid un jurnal de bord in cateva zile !

Share this post


Link to post

Daca masina e intretinuta corect poti sa numeri fara frica mai multe sute de mii de KM cu un Kalos.

Eu am unul, motorizarea 1.4 16v 94cp, are 71.000KM si 5 ani vechime si nu are nici o problema. I-am facut reviziile si masina merge fara problem. Fa-i un test calumea Kalos-ului pe care vrei sa-l cumperi si o sa stii daca masina este buna sau nu. Mai simplu de atat, nici ca se poate.

 

Parerea mea este ca Chevy Kalos au fost si inca sunt masini OK. Spatiul interior este bun, motorizarea 1.4 16v 94cp trage suficient de bine cat sa nu te dezamageasca. Stabilitatea in curbe lasa de dorit, recomand sa nu iei niciodata curbe putin mai stranse cu mai mult de 45km/h. Deasemenea, intretinerea nu este o durere de buzunar, piesele originale sunt ieftine si durabile.

 

PS: Intereseaza-te daca Kalos-ul acela are distributia schimbata. Daca o are, nu mai ai aceasta grija pana la 120.000KM, cand vei scoate in jur de 2000 RON din buzunar pentru o revizie mare care implica multe :) (distributie, transmisie, pompa apa, filtre, uleiuri, lichid frana, etc). Repet, daca a fost intretinuta cum trebuie, sunt sanse mici sa ai probleme cu ea. De curiozitate, care-i pretul de vanzare?

Edited by fry

Share this post


Link to post

Nu mai conteaza acum, am luat-o :) .

Are distributia schimbata la 60.000 si mai am vreo 18k pana o sa trebuiasca sa o schimb din nou. Pretul a fost putin sub 4000E.

Share this post


Link to post

S-o stapanesti sanatos! Nu cred ca vei avea probleme cu ea. Pune si tu un topic la ,,Masina mea" cu niste poze, s-o vedem si noi.

Share this post


Link to post
Ce parere aveti? Dpdv al motorului, mai duce mult? Aud pareri ca s-ar strica benzinarele nu mult peste cifra asta.

 

Am eu 155 000 km cu el si nu papa un gram de ulei, iar la intrebarea:"cat duce?" pot sa-ti spun ca taximetristii constanteni au 350 000 cu pompa de apa originala si motorul sigilat. :D

Cum spune si Vaxxi, intretinerea este secretul.

 

Stabilitatea in curbe lasa de dorit, recomand sa nu iei niciodata curbe putin mai stranse cu mai mult de 45km/h.

 

Hai mai Fry acum spui? :o Ne deteram dreaqu cu masina asta, care abia sta pe roti, mai mai sa cada.

Auzi Fry, nu crezi ca barca este modelul Aveo cum ai matale? Daca nu ai condus Kalos te rog nu emite opinii eronate.

Ce-am sa rad pe indelete cand voi auzi ce spune varul AB despre cei numai 45 km/h, gandind presiunea cu care el apasa pedala de acceleratie. =))

 

PS: Intereseaza-te daca Kalos-ul acela are distributia schimbata. Daca o are, nu mai ai aceasta grija pana la 120.000KM, cand vei scoate in jur de 2000 RON din buzunar pentru o revizie mare care implica multe :) (distributie, transmisie, pompa apa, filtre, uleiuri, lichid frana, etc).

 

2000 RON? Cum asa Fry? Nu ai auzit de 700 - 800 RON? Iar vorbesti sa te auzi acumuland posturi.

Manopera la dealerul GM, nu la nea Nelu din colt este 350 RON, kit-ul de distributie fara pompa este 180 RON cu simering cu tot (kit INA Germany cu Gates Belgia sau UK) la care mai pui 110 RON 4 litri de GM 5W30 si filtrele de ulei si motor la 50 RON. Poti pune singur filtrul de cabina cu 55 RON. Cat face vericule 2000 RON?

Ai dreaq nababi sunt unii. :grumpy:

Share this post


Link to post

Safari Hunter, esti degeaba pe aici. Te rog sa recitesti postul meu anterior. Daca tot nu intelegi nimic, permite-mi sa lamuresc cateva aspecte:

 

1. Nu am barca de Aveo, am Aveo -> hatchback <- 2008, motorizare 1.4 16v 100CP;

 

2. Am si un Chevrolet Kalos 1.4 16v 94CP din 2004, de care sunt mandru ptr ca merge ireprosabil si n-a necesitat mai nici o interventie. Deci.. cred ca am condus Kalos... a daaaa... si inca conduc;

 

3. Tocmai am efectuat revizia Kalos-ului, revizie care a implicat urmatoarele piese: kit distributie, pompa apa, transmisie, ulei, ulei cutie de viteze, filtre (ulei, benzina, polen), bujii, fise bujii = cost 2350 RON la un service autorizat ales de mine. Stampila in carte + garantie la lucrare si piese. Daca faceam aceasta revizie in reprezentanta, cu tot cu bujii si fise, costul era 2700 RON (Di-Bas... suna-i si intreaba-i). Lasa-ma sa te lamuresc in continuare... daca iti iei piesele de la nea titi macelaru din colt si le montezi tu la un mic service (sau in spatele blocului), dar fara stampila in carte si fara garantie la piese, ci doar la manopera cel mult, vei obtine un pret de 1000-1200 ron pentru distrib, pompa, filtre si ulei, dar fara transmisie, fise bujii sau ulei cutie. Lamurit?

 

4. Reviziile care implica doar filtre+ulei pentru Chevrolet Kalos se fac la pretul de aproximativ 570 RON in reprezentanta, sau aprox 350 RON in regie proprie, la un service autorizat ales de tine.

 

5. Bai nene.. du-te si ia o curba stransa cu aproximativ 50 - 60km/h cu Kalosu, sa vezi senzatii. De rasturnat, nu se rastoarna... desi am avut neplacutul sentiment de a ramane pe 2 roti intr-o curba oarecum stransa pe care am luat-o cu nici 60km/h. Incearca sa mai conduci si alte masini, comparativ, sa vezi diferentele de ,,atitudine" in curbe mai stranse ale unor caroserii... sa zicem, altfel desenate. Atunci o sa zici scarpinandu-te in crestet... "Cred ca avea dreptate Fry ala..." Se stie ca Chevrolet Kalos nu este o masina ideala de facut jaloane. Tocmai aspectul asta te-ai gasit sa-l comentezi.

 

Inca ceva... kalos-ul din 2004 l-am luat de nou. Pe el am si invatat sa conduc. Acum, i-am dat omului niste sfaturi bune, niste repere reale. Kalos a fost si inca este o masina ieftina, buna, rezistenta, usor de intretinut si la volanul careia nu iei curbe stranse cu viteza, pentru ca daca o faci, nu e bine. Ce nu-ti convine in descrierea asta? Sunt unul dintre sustinatorii declarati ai Kalos-ului pe acest forum, mai ales ca cel pe care il am eu a mers cu aceeasi distributie si aceleasi bujii timp de 71.000 KM fara a-mi face probleme.

 

PS: Unii sunt nababi, altii sunt cu capu' in nori. Daca nu ti-ai dat seama, rad de tine. Bafta.

PS 2: Corecteaza-ti semnatura. Nu prea iti ies acordurile in engleza. Bafta 2

PS 3: M-ai facut sa fiu offtopic la PS-urile de mai sus. Urat din partea ta.

Edited by fry

Share this post


Link to post

Te cam contrazici, dar nu este datoria mea sa te fac sa intelegi ce scrii si ce sa faci. Despre prezenta mea pe forum nu-i de nasul tau sa apreciezi. Poti cel mult comenta si fireste sa te exprimi pe orice ton, doar contradictia adevarata aduce informatia la suprafata. Despre Kalosul tau si stilul de conducere mi-am spus parerea "sucks".

Faptul ca ai stat cu distributia si bujiile 71000 km te recomanda ca un specialist sfatuitor. =))

Dar pana una alta, in sectiunea Kalos vei gasi posturile mele extrem de ilustrate si exemplificate despre Kalos, intretinere si exploatare, poate de acolo te vei inspira ce sa faci sau ce sa nu faci cu masina.

100 % piesele cumparate de la firme serioase depasesc calitatea celor oferite de GM si niciodata Kalosul meu nu a fost intretinut in alte service-uri decat cele GM, asta ca sa nu-ti dai cu parearea in necunostinta de cauza.

Si coincidenta Kalosul meu 2004 a fost cumparat de la 2 km, asta ca sa nu-ti arogi unicitatea pe forum, mai sunt si altii. :D

Despre revizie stiu ca este 2300 RON la dealeri, dar sunt variante sa o faci si gratis, sigur tocmai motto-ul in engleza este diferenta tu dai 2100 RON, eu "0". Felicitari !!!

 

1. Nu am barca de Aveo, am Aveo -> hatchback <- 2008, motorizare 1.4 16v 100CP;

 

Aveo tot barca ramane, vezi ca au muscat din glisierele de protectie unii recent la viteze decente. Am scris si eu dupa drivetest, nu se compara cu stabilitatea Kalosului.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post
desi am avut neplacutul sentiment de a ramane pe 2 roti intr-o curba oarecum stransa pe care am luat-o cu nici 60km/h. I

 

De curiozitate, cum ti-ai dat tu seama ca ai ramas pe 2 roti ma rog ?

Share this post


Link to post
... Bai nene.. du-te si ia o curba stransa cu aproximativ 50 - 60km/h cu Kalosu, sa vezi senzatii. De rasturnat, nu se rastoarna... desi am avut neplacutul sentiment de a ramane pe 2 roti intr-o curba oarecum stransa pe care am luat-o cu nici 60km/h ...

Masina se dezechilibreaza din manevra brusca la volan (tarzie), deci, eroare de bad user. Cu cat ai viteza mai mare, un viraj se ataca mai devreme (anticipat) la o masina subviratoare. Si inca un amanunt, franezi prea tarziu sau virezi pe durata franarii, un motiv obiectiv sa dezechilibrezi masina. Comparatiile cu alte masini nu-s valabile, soferul se adapteaza la masina si nu invers. Daca la un hatchback zici ca sunt probleme, atunci conducerea unui sedan devine sport extrem.

Share this post


Link to post

Nu stiu ce va grabeste. Respirati atent si cititi atent. Nu sunt probleme la hatchback, sunt probleme la kalos sedan. Daca voi imi spuneti mie ca un Kalos sedan din 2004 nu are o problema in virajele stranse, atunci sunteti niste ipocriti. Sunteti amuzanti. Si eu iubesc marca asta... am doua chevrolet-uri, un Kalos si un Aveo. Sunt niste masini foarte foarte bune si foarte rezistente, ieftine de intretinut si dotate foarte bne. Problema kalos-ului este virajul in curbe stranse, unde ori intri cu viteza mica ori ai probleme. Stiti toti ca asa e si totusi... tot comentam?

 

@vaxxi: tu nu ti-ai da prietene seama daca masinuta ta ar sta pe 2 roti?

Share this post


Link to post

Prietene, senzatia "am ramas pe 2 roti" este extrem de falsa; poti sa simti tu cat vrei ca "esti pe 2 roti", dar daca ai vedea masina din afara habitaclului ai vedea ca esti departe de a ridica roata de pe sol :)

Share this post


Link to post

Deh, întrucât viteza cu care a luat virajul a fost aşa mică, aş fi pariat că s-a dat jos şi s-a uitat, de aici şi convingerea :mrgreen:

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Cand vezi masina inclinata mai mult decat ai vazut-o vreodata, volanu se duce usor catre stanga desi inclinarea o ai mult pe dreapta, control nu prea mai ai si la un moment dat simti cum cade masina la loc pe asfalt... banuiesc ca vaxxi are o alta explicatie. S-a intamplat. Va place sau nu, Kalos nu are numai plusuri. Pentru ca am intrat prost in curba aia si am luat-o mai strans decat trebuia, kalos-ul a facut ce a facut. Asta e! Ce mama dracului e greu de inteles? Kalos este o masina tare, dar nu are numai plusuri. Tocmai aspectul asta v-ati gasit sa-l comentati? Este probabil unul din putinele minusuri ale acestui model de masina. De parca nu stim toti asta... da comentam ca sa comentam...

 

@tolin: Vorbeam de Kalos sedan 2004 mai sus, nu de Aveo hatchback. Am doua chevroleturi.

 

Sunt printre sustinatorii ai Kalos-ului. Intotdeauna am spus ca a fost si este o masina iefina, rezistenta, buna si foarte dotata pentru pretul ei. Sa nu recunoasteti ca nu beneficiaza de cea mai mare stabilitate in curbe stranse, este dovada clara de necunostiinta de cauza sau ipocrizie. Asta este, are si kalosul aspecte pozitive si negative. Si mercedes are... etc

 

Ca sa-l lamuresc pe safari hunter: toate rev la kalos s-au facut la di-bas. La cea de 60.000KM, masina mea avea 52.000. Au zis ca e inutil sa schimbe distributia la kilometrajul asta, si ca sa o schimb la revizia de 5 ani. Acum, cand am facut revizia de 5 ani (71000KM) am schimbat tot. Masina se prezenta OK, stiam ca trebuie schimbate, am fost curios mai mult daca duce. Am facut 11.000KM peste intervalul de revizie si Kalos-ul nu a crapat, pentru ca este mai rezistent decat alte marci si mai scumpe, si cu pretentii. Cum sa-ti explic... masina iesita din garantie... ma duc cand vreau sa-i fac revizia. NU m-am dus la 60.000, m-am dus la 71.000, pentru ca mi-am luat intre timp si un Aveo Hatchback 2008 nou si n-am mai avut bani. Multumit? Tu chiar crezi ca aveo hatch 2008 e.. barca?? :) Am intarziat la revizia Kalos-ului, dar m-am dus intr-un service autorizat, unde stiu ca am dat ceva bani in plus si pe garantie si stampila in carte. Nu montez in spatele blocului filtre sa ies bine la pret. Nu vreau. Ar trebui sa am prea mult timp pentru chestii de genu asta. Si nici nu-s pasionat de maini murdare.

Edited by Satori

Share this post


Link to post
Pentru ca am intrat prost in curba aia si am luat-o mai strans decat trebuia, kalos-ul a facut ce a facut.

Este probabil unul din putinele minusuri ale acestui model de masina.

Am priceput. Deci minusul modelului e dat de erorile şoferului.

Mai "respiră atent" când (re)citeşti fragmentul ăsta:

Masina se dezechilibreaza din manevra brusca la volan (tarzie), deci, eroare de bad user. Cu cat ai viteza mai mare, un viraj se ataca mai devreme (anticipat) la o masina subviratoare. Si inca un amanunt, franezi prea tarziu sau virezi pe durata franarii, un motiv obiectiv sa dezechilibrezi masina.

Share this post


Link to post

Daca iei la fel de prost curba cu un Golf (caroserie mai lata, etc), masina are tendinta sa alunece la viteza de 50-60. Kalos-ul, la viteza asta, poate face mai urat.

 

Comentam ca sa comentam? Ce e cu ipocrizia asta? Kalos-ul nu este atat de stabil ca alte masini. Asta este unul dintre putinele minusuri pe care acest model le are. Au fost masini gandite coreean, sa mearga inainte si sa ai loc la cap. De rasturnat nu am auzit sa se rastoarne, dar senzatiile sunt altele in curbe mai stranse. Permiteti-mi sa zic... Ce-aveti de nu recunoasteti nici unu? Este o masina foarte buna si foarte rezistenta, care are si minusuri. Ce nu e logic sau corect in ce zic eu? Ce nu-ti convine emile?

 

In kalos am invatat sa conduc, in kalos m-am dus la munte si la mare, cu kalosu am iesit si din tara, in el mi-am luat si gagicile... etc. Cu el mi-am facut treaba pana acum. Stiu dracului masina, stiu ce poate si ce nu poate. Nu tolerez cand apare cate un fraier care zice ca loganu e mai bun. Dar nu tolerez nici cand apar indivizi care zic ca nu are nici un minus aceasta masina. Are. Se cheama caroserie cam inalta si ingusta, se cheama ca nu e deloc indicat sa iei curbele sportiv, ca n-o sa-ti placa. In rest, nushtiu ce alt defect i-as putea gasi... ca nu m-a lasat niciodata si merge in continuare fara probleme.

Edited by fry

Share this post


Link to post

@fry: tu ai fost intr-un magazin de piese auto sa vezi preturile?

Daca altii pot sa faca reviziile cu materialele lor si totusi sa primeasca garantie si stampila pe carnetul de service, nu trebuie sa ne ofticam :)

Si magazinele de piese auto(vorbim de cele mari) au aceeasi sursa pentru piese ca si service-urile, numai ce propietarii de magazine au un adaos comercial mai mic, mult mai mic!

 

Eu mi-am facut singur revizia la Nubira si am dat pe 4L ulei Total vreo 120lei, filtru de ulei si aer ~50 ron, bujii NGK 4x15 ron, fise bujii(made in koreea) 85ron.

 

PS: nu trebuie sa repeti cat de solid, fiabil si ieftin de intretinut e Kalos/Aveo, cred ca stim cu totii ;)

 

PS2: Emil incerca sa sublinieze faptul ca ar trebui sa regandesti situatia. Abia atunci cand abordezi curba corect dpdv al soferului sa te plangi. Asta ti-o spune un posesor de barca veritabila :D

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post

Repet pentru ca nu inteleg unii. Masina are si plusuri si minusuri. Mi se pare extrem de ipocrit sa nu o recunoasca. Ce dracului e asa greu de priceput. Fata de alte masini, kalosu nu e atat de stabil. De rasturnat n-ai sa te rastorni, dar o sa simti balanganeala specifica kalosului. Punct. Mare lucru.

 

Am umblat si prin magazine de piese. Ieseam pe la 1000-1200 ron cu piesele. Problema e ca in 3 service-uri m-am dus si, daca nu luam piese prin ei, nu imi dadeau garantie decat la lucrare. Stampila in carte n-a vrut nici unu sa puna, garantie la piese ioc. Dadeau garanite doar la manopera. Manopera cu piese aduse de mine era aprox 500 ron. Cam asta a fost ideea. Oricum, in 2350 ron am schimbat mai multe decat se schimba de obicei, daca as fi facut aceeasi treaba la Di-bas ma ducea in 2700 ron, daca nu mai mult.

 

Nu cunosc indivizi in service-uri ca sa-mi puna stampila pe piese aduse de mine. Sau poate, nu cunosc eu service-ul potrivit. Mi-am cautat un service bun, sa nu ies la fel de scump ca la reprezentanta, si cu asta basta.

 

Pretul de 2000 ron pe care l-am spus mai sus ca idee pentru revizia cu distributie e mai mic decat cel real daca faci acea revizie intr-o reprezentanta sau un alt service autorizat, cu piesele lor.

Edited by Satori

Share this post


Link to post

Nu a vorbit nimeni de niciun aranjament. La unii pur si simplu se poate :)

Share this post


Link to post

Se putea si la mine. Cu garantie pentru lucrare, atat. N-am vrut asa.

 

Ce service ti-a dat garantie pe niste piese aduse de tine? E o diferenta intre garantie pe manopera si garantie pe piese.

Share this post


Link to post
Pentru ca am intrat prost in curba aia si am luat-o mai strans decat trebuia, kalos-ul a facut ce a facut.

 

Pai stai un pic, tocmai ai recunoscut :) asa, orice masina de "consum" se poate rasturna daca vrei, s-avem pardon. Nu vorbesc nici eu in completa necunostinta, stai linistit; am condus cateva mii de km un Kalos (nu Aveo), si n-am reusit sa-l ridic de roata nici pe mama serpentinelor, dar deh - depinde si stilul de condus probabil. Iar daca de Kalos te plangi ca-i barca, inseamna ca nu vrei sa conduci un SUV cu suspensie de confort :)

Share this post


Link to post

@Vaxxi: Nu am zis ca Aveo sau Kalos sunt barci. Doar Safari a zis de Aveo hatch ca este barca. Normal ca n-ai reusit acrobatii in serpentine, doar ai fost atent si ai luat curbele corect. Nu cred ca pe "mama serpentinelor" ai luat repede si strans vreo curba, cred ca ai fost foarte atent, mai ales ca stii bine cum iti reactioneaza masina. Eroarea de a lua o curba mai prost, din neatentie, este posibila. In situatiile astea Kalos-ul sedan va arata limitele unei caroserii cu o usoara disproportie intre latime si inaltime. Nu este grava, dar instabilitatea la Kalos exista si trebuie prevenita prin atentie. Se vede clar aici cat de neinteleasa a fost afirmatia mea. Nu am sustinut ca te vei rasturna cu Kalosul daca iei curbele corect. Am sustinut ca in cazuri putin mai extreme, nu o sa se comporte prea bine, si ca trebuie... deci... condus atent.

Edited by Satori

Share this post


Link to post
Baieti, usor!

 

Ai dreptate, promit din parte-mi ca nu se va mai repeta. :>

Acum pe un ton plin de respect, de ce ai vinde aceasta masina? Doar pentru ca are 5 ani si 4 luni sau 153 000 km?

post-2099-1252220135_thumb.jpg

post-2099-1252220154_thumb.jpg

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

@fry: si cam cu ce e mai bun un Aveo fata de un Kalos? :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...