Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Relanti Variabil

Recommended Posts

@Acon > tu trebuie sa faci o procedura de Idle Lean, dupa ce cureti la IAC si nu trebuie sa te ajute cine, ai de desfacut doar doua suruburi.

Share this post


Link to post

La curatare IAC se recomanda si pornirea motorului cu orificiul deschis si degetul tinut pe orificiu...si ziceau sa fie neaparat 2 persoane. La asta m-am referit cand am zis sa ma ajute cineva.

Multumesc

Share this post


Link to post
La curatare IAC se recomanda si pornirea motorului cu orificiul deschis si degetul tinut pe orificiu...si ziceau sa fie neaparat 2 persoane.

"Cine zice, ala este si ramane de poveste".

 

Nici vorba de asa ceva, barfe, zvonuri, dezinformari:

- se scoate siguratanta de la ECM;

- se deconecteaza electro-valva;

- se desface electro-valva din cele doua suruburi;

- se curata conul din varf si suprafata din interiorul corpului clapetei;

- se monteaza electro-valva la loc;

- se conecteaza la cablu;

- se pune siguranta ECM la loc;

- se initializeaza procedura de Idle Learn.

 

Este bine ca operatiunea sa se faca inaintea oricarei alte porniri din ziua respectiva.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Am mai descoperit ceva la masina mea,referitor la tremuratul de la relanti.Azi am cumparat un spray pt. contacte.Am scos mufa de la iac,mufa de la tps si amandoua mufele de sub delcou. Dupa ce am bagat spray in toate,mergea masina de ziceam ca nu e adevarat.Daca am vazut asa,am zis ca nu strica sa mai bag niste spray--rezultatul:tremura la fel ca inainte. Acum ma gandesc ca de la astea 4 mufe pleaca (cel putin la mine)relanti-ul variabil.Intrebarea e :D E LA CARE???

Multumesc pt un eventual raspuns.

Share this post


Link to post

Te-ai pacalit, scotand mufa de la IAC ai semnalizat ECM-ului si ai provocat o recalibrare. Asta-i motivul.

Share this post


Link to post

Si ce as putea sa fac in situatia asta ca masina sa nu mai tremure si sa se comporte ca prima data dupa ce am dat cu spray???

Share this post


Link to post

A schimbat cineva la Espero 1.8 bobina de la delcou singur sa-mi zica si mie cum se demonteaza treaba aia de vine deasupra ei?

Share this post


Link to post

Daca delco-ul este identic ca la 1.5,cred ca e cel putin asemanator, trebuie dat jos cu un dorn pinul care prinde axul delco-ului de piesa antrenata de axa cu came a delco-ului si apoi iese magnetul de deasupra bobinei cu tot cu ax. Nu am manualul de service aici ca ti-as fi aratat exact in poza.

 

 

 

LE A venit si poza, piesa 17.

post-2698-1196245712_thumb.jpg

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Merci, o sa incerc, daca nu reusesc voi merge la service.

Share this post


Link to post

Eu am reusit pe marginea drumului pe bordura. Dorn subtire sa intre acolo, ciocan si fara mila pana iese. E intepenit bine.

Share this post


Link to post

Va salut!

O noua problema, de vreo cateva zile incoace.. azi am zis sa vad exact ce se intampla. Am mai citit ce s-a scris pe aici, dar nu am gasit nimic asemanator, nici nu stiu daca ar trebui sa intre in topicul asta.. dar treaba sta asa: dau drumul la motor prima data, 1500 rpm ca deobicei, care ajung cam in 10 min la 1000 rpm; asta e ok, dar in tot acest timp, turometru o cam ia razna (oscileaza rapid 100-150 rpm sa zic), iar ascultat la esapament nu paraie constant cum ar trebui, ci cu pocnituri, in momentul in care oscileaza turatia; la inceput parca suna ca si cum as avea o bujie scoasa (am avut problema asta, deci am cu ce asemana acu), dar dupa 10 min, se mai incalzeste motoru.. si pocneste mai rar, o data la 1-2 secunde; am oprit motorul, ii dau drumul din nou imediat, esapamentul paraie constant (ok) ca deobicei, dar turometrul tot mai are o oscilatie mai mica, de 50 rpm sa zic; dau sa plec, ma uit uimit cum la 50 km/h turometrul imi arata 3000 rpm in a 3a (dar motorul nu suna a 3000, ci cam a 2500, normal adica), cand deobicei 3000 rpm in a 3a am la 60 km/h.

 

Sper ca s-a inteles cat de cat ceva din ce am scris.. daca nu concluzionez: am oscilatie de turatie sesizabila (la turometru, motor sau esapament cu batai), insotita de o eroare a turometrului, dar numai la rece! Masina merge super ok, iar oscilatiile par sa inceteze cand motorul a ajuns la temp optima de lucru. Cred ca imi pregateste ceva mai nasol.. rog sfaturi pentru eventuale verificari ce le pot face eu. Multumesc!

Share this post


Link to post

Ai probleme la fisele de la bujii.

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca pot sa merg la (destul de) sigur pe raspunsul tau :) Inainte sa cumpar fise noi (nu le-am schimbat deloc de 2 ani, de cand am masina), cum se masoara fisele, cu ohmmetru..? Scrie in manualul de service care ar trebui sa fie valorile..? Sunt valori diferite pt fiecare fisa? Si intrebarea cea mai importanta.. ca nu inteleg.. de ce numai la rece se comporta nasol? Ca doar sunt niste fise electrice..

Mersi inca o data pt promptitudine.

Share this post


Link to post

Ca sa vezi daca e de la fise, uita-te pe intuneric la ele, de la delco pana la bujii, si cea centrala de la bobina la delco, cand merge motorul. Vezi daca fura curent din cand in cand sau permanent (fac scantei clare catre masa (bloc motor), insa vizibile doar pe intuneric, eventual insotite si de zgomot (pliciuituri)) Scanteile pot fi regulate, sau pot aparea cu intermitenta. Daca fac scantei, sunt obosite si trebuie schimbate. In general cea mai lunga fisa se duce prima (de la bujia din stanga). Am avut aceasta fisa dusa la 2 seturi schimbate consecutiv in interval de 1 an.

 

Eroarea de pe tahometru cel mai probabil este de la fise cu probleme, care induc semnal fals catre firele ECM, prin furtul de curent.

 

 

Daca dispare problema la cald si nu mai ai intreruperi sesizabile ale mersului motorului in sarcina, verifica si injectoarele.

Scoate mufa pe rand la fiecare injector, cu motorul la relanty, la rece, cand iti face figuri, si vezi daca se modifica mersul motorului. Retine daca e vre-un injector care suspendat are o mai mica influenta asupra mersului motorului decat celelalte, sau nici o influenta (E partial infundat, nu pulverizeaza bine benzina, si la rece se vaporizeaza mai greu jetul injectat, rezultand ardere proasta sau lipsa aprinderii. La cald, se vaporizeaza mai usor jetul injectat prost, si efectul proastei pulverizari se simte mai putin).

Edited by mgrigo2000

Share this post


Link to post

Atita timp cat turometrul se comporta anormal cu varfuri de turatie anormale problemele sunt de la fise si nu de la altceva.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Am dat sa plec spre casa acum o ora si am zis sa arunc un ochi sub capota, ca e intuneric. Observatii: bobina face joc de lumini (dar din cate stiu e normal); fisa centrala face scantei la 5 cm de capatul dinspre bobina (cu mufa aia patrata cu multe fire), si mai jos pe langa suportul bateriei, si la distribuitor in capat (cu alt capat de fisa); fisele 3 si 4 (din dreapta) fac scantei intre ele, ca se ating cablurile intr-o pozitie atarnanda; fisa 3 are niste scapari de curent intre capatul metalic dinspre bujie si inceputul de cablu; fisa 4 (cea din dreapta, care nu are invelisul acela metalic) scoate curent destul de vizibil in zona de contact cu bujia. Intrebare: chiar s-au stricat atatea fise deodata..? Sau s-au stricat incet-incet, dar acum a inceput sa fie si sesizabil? Nu cred ca e de-ajuns doar schimbarea fisei centrale.. ar trebui luat tot setul,nu? Si daca n-ar fi taiate, cum iese asa curentu prin izolatia lor? Dupa ce anume sa ma uit la fisele astea (cand le scot), sa stie si creierasul meu care si de ce s-a stricat?

 

PS: Pe fisele astea scrie asa: SHINSUNG PACKARD 7 MM SILICONE CHT, si sunt numerotate de la 1 la 4, de la stanga la dreapta (cum ma uit sub capota). Din ce vad in manual, fisele "sunt de tipul cu carbon si învelis de protectie de cauciuc siliconic cu diametrul de 8mm". O sa mai citesc pe forum, sa vad care sunt cele mai bune fise si de unde le pot lua.

 

Multumesc inca o data, ovi_jer si mgrigo2000. Maine schimb fisele!

Share this post


Link to post

hmmm...

la mine motorul merge normal... doar uneori are niste "intarzieri" de raspuns - dar turometrul din cand in cand face aceste oscilati de +/_ 500rpm (fara ca si motorul sa faca la fel) - o sa ma uit intr-o seara daca am si discoteca sub capota :rolleyes:

@dobrescucris - da un semn ce fise ai pus, daca merg ok si de unde le-ai luat :osanale: (ale mele tot shinsung packard sunt)

Edited by madkat

Share this post


Link to post

madkat: scanteile alea sunt la Alfa sau la Cielo? Eu am belele asemanatoare cu Lancia (ma rog, e pe benzina, da' tot Fiat scrie pe ea).

Share this post


Link to post

Indiferent de masina, daca e pe benzina si ai scantei la fise, sunt obosite si scad performantele sistemului de aprindere prin descarcarea de curent prin alte parti decat intre electrozii bujiei.

Descarcarile pot induce impulsuri suplimentare in circuitul de masurare a turatiei, de aici apar oscilatiile de turatie false pe tahometru (faceti asociere cu metoda de luare semnal turatie la instatia GPL prin inductie, infasurand firul de semnal pe fisa de la delco).

Ca sa scapati de oscilatii false la tahometru, trebuie ecranat firul de semnal turatie al ECM-ului.

Edited by mgrigo2000

Share this post


Link to post
madkat: scanteile alea sunt la Alfa sau la Cielo? Eu am belele asemanatoare cu Lancia (ma rog, e pe benzina, da' tot Fiat scrie pe ea).

 

Alfa este diesel :rolleyes:

la cielo am problemele aste - si dupa cum se spune mai sus - problema e valabila la orice benzinar

vezi ca la 2.0 de Fiat ai bobina de inductie pe fiecare bujie - e posibil sa fie obosite (una sau mai multe)

Share this post


Link to post
Ca sa scapati de oscilatii false la tahometru, trebuie ecranat firul de semnal turatie al ECM-ului.

 

Trebuie eliminata metoda prin care se anunta schimbarea fiselor? :D

Share this post


Link to post
Trebuie eliminata metoda prin care se anunta schimbarea fiselor? :D

Sigur ca nu. :->

Share this post


Link to post

S-a rezolvat, bineinteles cu schimbarea fiselor! :) Fisa centrala era ruginita intr-unul din capete, iar in celalat era oxidata bine.. abia am curatat cu un smirghel contactele acelea de la distribuitor si de la bobina. Alta fisa din celelalte 4 era neagra bine la bujie.. inclusiv capul bujiei; s-a rupt cand am tras de fisa (nu de cablu)..

 

Am luat set complet fise, GM Made in Korea scrie pe ele.. 51 lei de la mag Apaca (erau 62, respectiv 70 lei la alte 2 magazine.. fix aceleasi, Packard scrie pe ele, siliconice). Am masurat impedantele la astea noi, si sunt asa: centrala - 12 kohm, cea mica - 8kohm, a 2a ca marime - 16 kohm, a 3a - 14 kohm, si cea mai mare - 30 kohm. Cam maricele si putin haotice valorile astea as zice.. dar masinuta toarce ca noua (si turatia e stabila, normal)! Valorile la cele 3 fise vechi inca bune de folosit sunt intre 3-5 kohm.

Share this post


Link to post

madkat: deci trebuie cumparate si bobinele alea cand schimb fisele + bujiile? Daca da, m-am ars...

Share this post


Link to post

Intrebare: cum se manifesta un senzor de vacuum defect (senzor map parca se numeste), cum influenteaza el mersul motorului?

Eu am scos furtunelul de vacum de la acest senzor si nu apare nici o modificare. Pe scaner apare o depresiune sub limita normalului, nu exista pierderi de vacuum (am verificat cu scanerul pornit fiecare furtunel), de aceea ma gandeam la o posibila defectare a acestui senzor.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...