Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Va salut , am intalnit si eu aseara o problema la masina (nubira 2) , de cateva ori in ziua respectiva a pornit alarma singura la masina (nefiind nimeni langa ea) nu am bagat-o in seama , seara , am intrat in masina si surpriza , nu se mai aprindeau luminiile din interior (plafonierele) si nici becul rosu de usi deschise din bord , ma uit in portbagaj , nici lumina din portbagaj nu se mai aprinde... restul merg toate , faruri , proiectoare , lumini de bord ... precizez ca se face foarte mult condens in masina seara de la frig. Care ar putea fi problema , este vre-o siguranta pentru luminiile interioare , are modul "confort" ? Multumesc!

Edited by Raen

Share this post


Link to post

Am rezolvat , se pare ca era siguranta arsa din cauza unui scurt la plafoniera!

 

Edited by Salex

Share this post


Link to post

salut. de cam 2 zile am patit si eu o boacana. mi-a murit bateria. lucru ciudat, pentru ca e de prin aprilie. practic e noua. coincidenta face , ca acum cam o luna, am fost la un tip , si mi-a masurat daca inarca bine bateria si daca am consumatori `pasivi`... (care trag din baterie cand e oprita). se pare ca totul era 100% in regula. spre surpriza mea, cum v-am spus , am constatat ca mi-a murit bateria, cam acum 4-5 zile. am rugat pe cineva sa-mi dea curent (nu prea m-am plimbat cu ea, si am dat vina pe muzica, detector radat, camera , geamuri, alarma ..etc) si a mers totul ok. m-am plimbat cam o ora prim oras, doar cu motorul pornit. am fost si seara `sa-i dau o cheie` si a fost totul ok; si a ramas asa. ieri, am vrut sa plec cu masina undeva, si surpriza...bateria moarta. eu stiu , ca, de cam o saptamana, imi face figuri blocul de lumini. cand dau faza mica, se atinge putin o clema pe acolo, si se comuta pe faza mare, chiar daca selectorul e pe pozitia de faza mica. daca tin putin cu degetul putin apasat, sta faza mica. nu prea am bagat problema in seama , am zis ca am sa schimb blocul de lumini cand am bani , si am amanat reparatia. se poate ca acea problema sa-mi goleasca bateria ?

 

si inca o problema, nu cred ca-mi merge abs-ul . am un cielo executive 16v dohc din 2003. stiu ca in bord am acea atentionare de abs(care nu s-a aprins niciodata) dar parca nu-l simt. imi puteti recomanda unde sa ma duc sa testez asa ceva ? multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Ia un multimetru (imprumut, sau cumpara de undeva unul ieftin - in piata e 20 lei) si masoara voltajul (vcc) la bornele bateriei. ar trebui sa ai 12,3-12,7v.

Nu ai abs... deci nu are ce sa-ti mearga, sau sa nu-ti mearga :) )

 

Share this post


Link to post

buna faza cu abs-ul :) ) masina o am de cam 6 luni, nu stiam , nici nu m-am uitat prin cartea ei.

 

a fost masurata bateria cu toti consumarii porniti , 12.4. fara consumatori o idee mai mult. cred ca era 12.7 exact cum ai zis si tu, la fel... e destul de ciudata faza zic eu.

 

ca sa fiu sigur, i`am comandat un bloc de lumini. maine ma duc si-l pun. e grea demontarea?

Edited by Andrei_F

Share this post


Link to post

@geo_zga, valorile alea sunt cu motorul pornit?

Share this post


Link to post

eu aveam 12.7 pornita , si 12.4 oprita. (pornita aveam absolut toti consumatorii deschisi)

Edited by Andrei_F

Share this post


Link to post

Nu se aprinde becul "baterie" la functionarea motorului? La punerea contactului se aprinde?

Share this post


Link to post

Pentru a nu se crea deruta pt. alti cititori, sa recapitulam valorile normale:

Bateria in stationare (dupa cateva ore) are tensiunea in jurul valorii de 12,4V;

In functionare, la bornele ei trebuie sa existe o tensiune de 14,4 - 13,8V (functie de temperatura, rece - cald).

Ca atare, instalatia de incarcare a colegului comporta probleme. Daca becul martor baterie nu se aprinde, acesta trebuie verificat.

Edited by smv

Share this post


Link to post

becul se aprinde cand pun contactul , si atat. nu ma avertizeaza in alte ocazii.

Share this post


Link to post

Ce spune smv e corect.

Incarcarea nu e buna, urmatorul pas pe care l-as face eu ar fi sa masor la bornele alternatorului direct. Daca e la fel, alternatorul are o problema, daca e cat trebuie (13,8) problema e din cablaj (cel mai probabil jonctiuni oxidate la "papuci").

Share this post


Link to post

cred ca ma duc maine de dimineata pe la un service. cred ca am sa caut pe net unde e `rux`. si-i fac o vizita.

Share this post


Link to post

salut, am si eu o problema cu un erpero 1,8 am alimentat o instalatie de GPL din tripla de pe spate de la pozitii si acum nu mai merg pozitiile, si nici luminile la bord, ma gandeam sa nu fie vreo problema de la vreun releu dar nu reusesc sa descopar care este acel releu, ma poate ajuta cineva cu vreo idee de unde sa incep cu repararea?

Share this post


Link to post

buna faza cu abs-ul :) ) masina o am de cam 6 luni, nu stiam , nici nu m-am uitat prin cartea ei.

 

a fost masurata bateria cu toti consumarii porniti , 12.4. fara consumatori o idee mai mult. cred ca era 12.7 exact cum ai zis si tu, la fel... e destul de ciudata faza zic eu.

 

ca sa fiu sigur, i`am comandat un bloc de lumini. maine ma duc si-l pun. e grea demontarea?

 

erm... am schimbat blocul de lumini cu unul facut tot in coreea (scria si in coreana pe el). si se pare ca s-a rezolvat problema. cred ca acel contact imperfect imi atingea ceva , pe undeva din cand in cand.

 

revenind la faza cu abs; am fost indus in eroare ca il am , pentru ca am pozitia de avertizare in bord (becul) (nu l-am vazut aprins pana acum) si , cand am demontat protectia volanului (atat cea inferioara, cat si cea superioara) pe ambele parti scria `ABS` si sigla celor de la Daewoo. atasez o poza in care se poate observa. (am uitat sa fac poza si la partea inferioara, dar si acolo aparea scris)

 

mmaf.th.jpg

 

 

 

si ca sa faceti o diferenta intre calitatea `de demult` si cea a pieselor de schimb. blocul de lumini vechi avea 3 picioruse acoperite / sau din cupru, si blocul nou, are toate piciorusele din `tabla` aceea :)

izga.th.jpg

 

 

 

Edited by Andrei_F

Share this post


Link to post

Acel ABS este denumirea materialului (Acrilonitril Butadien Stiren). Da, blocurile originale au piesele polare din Cu; piesele de schimb, din Am63. NICODATA o piesa de schimb nu va egala calitatea celor montate din fabrica (unde sunt conditii de calitate superioare impuse furnizorului).

Share this post


Link to post

Am invatat ceva. Faza cu piesele de schimb era doar de curiozitate. Eu sunt bucuros ca nu mai am probleme cu bateria si ca nu am fost nevoit sa umblu pe la alternator sau sa iau alta punte de diode.

Share this post


Link to post

Am mai scris de n ori prin "zona": montati relee de protectie a blocului de lumini si nu vor mai fi probleme (electrice) cu acesta. Si mai sunt si alte avantaje. Sunt mai ieftine 3 - 4 relee si cateva sigurante decat un bloc facut pe vapor...

Share this post


Link to post

In 10 ani fara 2 luni, e prima data cand s.a ars blocul de lumini. Nu cred ca e cazul sa presupui ca mi s.a mai ars blocul de lumini de n ori si sa adopti un ton moralizator. Puteai sa dai un link de produs daca vroiai sa ajuti. Eu, personal as monta asa ceva. Piesele de 10 ani trebuie protejate.

Share this post


Link to post

salut, am si eu o problema la Cielo si nu-i dau de cap.

Nu mi se mai aprind stopurile de frina.

Am verificat intrerupatorul de la pedala si e ok, (face contact cind e eliberat si intrerupe cind e apasat), am facut scurt intre firele din conectorul de la intrerupator si nu se aprind stopurile, am verificat becurile si nu sunt arse, am verificat toate sigurantele si sunt bune (desi nu am gasit nici una pe care sa scrie ca apartine de frine).

 

Intrebarea ar fi exista o siguranta dedicata pt stopurile de frina? Exista un releu dedicat pt frina? Ce draq sa mai verific ca nu pot merge asa cu masina si cam depind de ea (prefer sa-i dau eu de cap ca bani de service nu prea sunt pt moment.

 

Celelalte lumini merg pe stopuri deci circuitul de masa deduc ca e bun.

 

multumesc

Share this post


Link to post

Siguranta de unde se alimenteaza contactorul de la pedala este F8. Verifica daca la acesta ajunge curent, contact pus (papucul cu fir rosu/alb). Daca rezultatul este afirmativ, te duci la conectorul din spate, X8 si verifici la fel, dupa ce ai facut un strap intre papucii contactorului. Daca pe acesta nu ai curent cauti la X5 (stalpul soferului). Functie de rezultat poti identifica zona cu defect.

Share this post


Link to post

multumesc, caut si va spun ce am rezolvat

decit sa fac strap intre papucii contactorului de la pedala nu ar fi mai simplu sa-l scot de acolo si atita timp cit sta in aer este contactul inchis deci ar trebui sa lumineze frina?

 

Edited by xorx

Share this post


Link to post

Ba da.

Share this post


Link to post

In 10 ani fara 2 luni, e prima data cand s.a ars blocul de lumini. Nu cred ca e cazul sa presupui ca mi s.a mai ars blocul de lumini de n ori si sa adopti un ton moralizator. Puteai sa dai un link de produs daca vroiai sa ajuti. Eu, personal as monta asa ceva. Piesele de 10 ani trebuie protejate.

 

iar e bateria moarta... uimitor. a mers 3 zile la prima cheie, si acum iar e moarta. ma duc astazi sa vad daca baga 13.5-.13.8 alternatorul. daca baga cum trebuie, o duc la garantie.

Share this post


Link to post

gata, s-a rezolvat cu stopurile pe frina, a fost din conectorul din portbagaj cred ca e oxidat. Spun cred pt ca nu am reusit sa-l desfac doar l-am miscat putin si acum merge, numai ca e doar ceva provizoriu pt ca daca-l misc se schimba intensitatea luminilor deci ma gindesc ca e ceva oxidat in interiorul conectorului.

Cineva care a desfacut conectorul ala, cum se poate face pt ca la mine e ascuns in spatele zonei dublate cu tabla si nu ai acces la el cu doua miini, ajung doar cu o singura mina bagata pe linga antena (evident dupa ce scot capacul de plastic, etc.

Share this post


Link to post

Salut. Am espero 1,5 16V. Problema e ca in spatele capacului de la reele din stalpul stanga fata nu mai am eticheta. Imi liseste un releu, cel din dreapta jos. Din cate imi aduc aminte (dar nu sunt sigur) asta ar fi de la dezaburirea lunetei. Dubios insa este ca dezaburirea functioneaza bine si la luneta si la oglinzi. Va rog daca puteti careva sa uploadati o poza cu capacul respectiv sa ma luminez :) . Mentionez ca respectivul releu a fost acolo cand am luat masina, nu stiu cum am uitat sa-l pun inapoi cand am lucrat ultima oara acolo, nu mai stiu pe unde l-am ratacit si ce fel de releu ar trebui sa fie. Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...