Jump to content
Sign in to follow this  
crystygye

Alternator Tico

Recommended Posts

M-ar interesa sa schimb alternatorul de pe Tico, cu unul mult mai puternic.

As vrea sa pun un alternator de 100 si ceva de A, preferabil 150A.

Ce alternator, de pe ce masina, m-ar "favoriza" la montaj. Adica sa imi faca montajul cat mai usor?

 

Multumesc frumos.Astept pareri etc.

Share this post


Link to post

:headbanger:

Si eu am aceeasi idee,dar odata cu alternatorul trebuie schimbata si instalatia electrica,cel putin de la alternator la baterie alte fire si ar trebui si o baterie mai mare

Intai ti-ar trebui niste poze/desene tehnice cu alternatorul de tico si cu suportul sau de prindere care sa aiba si cotele trecute. Eventual si date despre fulii si curea

Ce vrei sa-ti pui pe masina sa consume atata?

Share this post


Link to post

Am deja o baterie varta de 65A la motor + una tudor de 64A in portbagaj pentru sistem audio de aproximativ 1200W.Am in gand sa mai pun statie si difuzoare in plus.

Am stat asa o vreme, dar e timpul sa schimb alternatorul.

De la alternatorul nou, stiu ca va trebui sa pun niste cabluri ceva mai groase catre baterii.

 

Partea proasta este ca alternatorul la tico, e pozitionat foarte nasol acolo.O sa trebuiasca mers la un mecanic sa faca niste modificari pentru al monta.Modificari de care eu nu am habar.Nu ma pricep.

Ideea este ca doresc sa stiu ce alternator de 120-150A s-ar potrivi cat se poate de bine ca sa faca munca mai usoara mecanicului + buzunarul meu sa nu se goleasca complet pentru manopera.

 

Mersi frumos de raspuns.

Edited by crystygye

Share this post


Link to post

sunt offtopic da poti prezenta sistemu tau audio la muzica in ticolino ? :) cu poze :D

Share this post


Link to post

Cu alternator de peste 100A s-ar putea sa omori motorasul ticozaurului... :) ) . Poate te gandesti sa-i pui altul mai viril! Apropos, cum stau tablele pe ea la sunetul facut de "scule"? :P

Share this post


Link to post

De ce sa omoare motorul?

Daca cu alternatorul original inca merge...

Alternatorul nu consuma de unul singur,daca ai consumatorii porniti,atunci motorul va trage mai greu

Dar cum pe tico poate exista si aer conditionat,asa poate suporta si o sarcina electrica mai mare,cu un alternator pe masura

Share this post


Link to post

Nu merg puse doua in serie :D ? unu in locul compresorului de AC si ala original ?

Share this post


Link to post

Prea complicat,daca le folosesti pe aceelasi circuit

Si daca ar fi sa se puna 2,se pun in paralel,nu in serie,ca in serie obtii 24-28v

Ar mai merge pus si un alternator de camion/autocar etc cu niste modificari ale conexiunilor bobinelor,din stea in triunghi(cel putin teoretic)

Daca e vorba de circuite separate(instalatia originala a masinii+instalatia de sunet,cu baterie propie),nelegante intre ele,e buna ideea

Din ce am vazut eu,are loc un alternator mai baban in locul celui original,cel putin la masinile fara ac

Share this post


Link to post

O solutie sigura de rezolvare a problemei: luati o remorcuta si dotati-o cu un grup electrogen pe benzina si gata! :) ) Chiar nu va inteleg de ce omorati masinuta cu MWati instalati cand puteti s-o imbunatatiti in alt mod (sistemul electric care e defectuos, cauciucuri bune, frane etc). Dar, fiecare cu ... cantarile lui... :mda:

Alternator de Suzuki? ;)

Share this post


Link to post

Un alternator de 100A poti gasi si la 100ron,nu-i chiar asa de mare investitia,cele care le-ai zis tu cel mai probabil costa mai mult

Share this post


Link to post
sunt offtopic da poti prezenta sistemu tau audio la muzica in ticolino ? 10000000.gif cu poze 40000000.gif

 

In clip aicea era prima zi dupa montare. Un sfert la volum:

http://www.youtube.com/watch?v=097gh2dAGIk

 

Tabla se observa cum face..si se aude spre finalul clipului.Sa nu va zic cum face la jumatate de volum.

Voi antifona si insonoriza oricum.

 

img0144a.jpg

img0145tru.jpg

img0150w.jpg

---------------

Un alternator de 120A gasesc la 2 milioane cred.Nu caut alternator nou, iar cele SH sunt ieftine.

Nu am AC, deci am un avantaj la montare.

Dr.L am un fir de 50mm2 din bateria de la motor la bateria a 2 in portbagaj.Iar la bateria din spate sunt legate ambele statii (de subwoofer si difuzoare, cu sigurante etc.).

Deci cand voi monta noul alternator, voi pune din alternator catre fiecare baterie cate 1 cablu de 35-50mm2.Din alternator - unu la bateria de la motor si unu la bateria din spate (la bateria din spate am deja cablu ala de 50mm2 care leaga bateriile intre ele.il voi folosi pe acela odata si inca un cablu ptr bateria din fata de la motor).Adica in serie daca nu gresesc.

Toata instalatia audio inclusiv mp3playerul sunt facute separat fata de instalatia masinii.Nu m-am legat la ea.Am pus fire pentru tot direct la baterie.

--------------

Ca concluzie la ce sa ma astept la montaj? extrem de greu sau cu ajutorul unor mecanici de cartier as putea rezolva schimbul de alternator? Multumesc frumos

Edited by crystygye

Share this post


Link to post
... Chiar nu va inteleg de ce omorati masinuta cu MWati instalati cand puteti s-o imbunatatiti in alt mod (sistemul electric care e defectuos, cauciucuri bune, frane etc) ...

Cine se uita la alea, nu sclipesc ? In plus, daca nu poti adauga kw la motor, mai bine ii adaugi in carca lui.

Share this post


Link to post

Montajul descris e paralel:bateria 1,bateria 2 si alternatorul sunt toate puse in paralel

Mai bine faci legarea direct la alternator,adica de la alternator sa plece firul de 50 pt spate si firul de 35 (sau tot 50) pt bateria de langa motor,ca sa nu te mai chinui cu alte fire

Daca vrei,poti sa pui fara probleme in paralel cu ala de 50 inca unul de 35(sau tot de 50),dar depinde ce putere instalata(RMS,nu alte bazaconii) ai/vei avea

Dificultatea instalarii alternatorului depinde de cat de apropiat e de cel original,aici ai de studiat:alternatorul,suportul lui si fuliile

Share this post


Link to post

Sunt tare curios...pt. ce rost atata putere cand oricum nu o sa o folosim niciodata la maxim mai mult de 1 minut.+ distorsiuni groaznice si neliniaritate.Eu cred ca raspunsul se afla in calitatea difuzoarelor.Este mult prea mic spatiul la tico pt. asa ceva.Antifon cam de 2 cm grosime sa zici ca faci ceva :o boxa marca tico!Sunt tare curios cat de mult o sa reziste microinstalatia de tico la 150 A..sau cum o sa faca blocul de lumini.Si ma indoiesc puternic ca doar cu schimbarea alternatorului rezolvi totul.Mai degraba prin schimbarea cu 2 difuzoare(sau un difuzor mai mic/dar de calitate) prinse direct de masina /nu pus intro cutie care sta pe bancheta din spate.Ai pierdere pe putin de 50% asa.Baga o boxa (dif+cutie) in alta cutie si o sa observi un sunet spart,fara joase.Nu are rezonanta in afara.Si probabil aia te intereseaza..sa bubuie suficient si in afara.

Share this post


Link to post

Dupa cum a spus,instalatia electrica pt sistemul audio e separata si chiar nu are legatura cu cea originala

Share this post


Link to post

Montajul descris care il am acuma este paralel da.

La montarea alternatorului nou, voi face in serie.

Sa speram ca luni voi avea in mana noul alternator si voi revenii cu detalii, poze etc.

------

Denied cu montarea unui alternator si achizionarea unei baterii deep cycle chiar rezolv tot, pe partea de curent.Cum a zis si Dr.L instalatia electrica e separata.Doar nu puneam 1000W pe un fir de + din bord (lol).

O incinta pentru un subwoofer se face dupa niste valori ale difuzorului.Nu iei subwoofer si il pui intr-un tico sau smart si zici gata...ca oricum masina e cutie.Si portbagajul la o masina tot cutie este.Asta nu inseamna ca il arunci acolo.Pentru ce zici tu, exista difuzoare open air.

gen: http://www.be-loud.ro/produse/Subwoofere_a...LS/Classic_OA8/

Sincer ce se aude afara nu ma intereseaza asa mult.Am luat muzica pentru mine, nu pentru "vecinu". Iar la partea cu auzitul afara...hmm nu cred ca alarmele de la 50-100m distanta pornesc degeaba.

In fine discutia principala este despre alternatorul.Pentru alte discutii, am prezentat sistemul la categoria "Masina mea".Putem discuta acolo fara nici o problema.

-----

Multumesc de ajutor tuturor.Astept in continuare informatii legate de alternator, pareri orice.

Luni revin cu un raspuns, daca am facut rost de alternator sau nu.Multumesc inca o data.

Share this post


Link to post

deci din ce am inteles de mai sus si pare si logic daca pui in serie nu o sai 24 V ? Cea ce nu-i prea bine :P

Share this post


Link to post

Tot paralel o sa le pui,in serie se pun 2 acumulatori de 12v sa faca 24v(pt camionae,deci nu e cazul aici)

Share this post


Link to post

salutare,

tot aud vorbindu-se despre fisele siliconice tesla.sunt asa bune? si daca da unde si la ce pret le-as putea gasi?

eventual in iasi :) .va multumesc

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Ideea montarii unui alternator este foarte buna avand in vedere consumatorii, iar bateria te-ar ajuta si ea cu siguranta!

 

trebuie sa fii in schimb foarte atent la raportul dintre fulii, cea de la alternator, si cea de la axa, raport care dicteaza in mare parte funcionalitatea alternatorului. In Romania, cunosc 3 oameni care au facut modificarea asta, si au si reusit-o in adevaratul sens, ba mai mult de atat pot face si pentru altii. Ai grija ce e destul de complexa operatiunea, poate mai mult decat pare la prima vedere asa ca informeaza-te din timp...

 

Bafta!  si tine-ne la curent cu evolutia 

Share this post


Link to post

De turatie generatorului depinde curentul sau tensiunea ?

Share this post


Link to post

Depinde tensiunea,dar cum curentul depinde de tensiune -de turatie depinde si curentul

Share this post


Link to post

Pai, tu ai mai mult de 14,6V pe baterie ? In ceea ce priveste curentul, creste in excitatie, ca sa-ti pastreze tensiunea constanta, sa nu frigi bateria sau grupul de diode redresoare (tensiune inversa prea mare).

Edited by tolin

Share this post


Link to post

In sensul ca daca ai consumatori mari la relati,tensiuna scade si sub 14v. Daca creste turatia,atunci si alternatorul poate livra tensiunea necesara(si curentul cerut)

Share this post


Link to post

La ce-ti foloseste o tensiune mai mare decat suporta bateria ? Nu cumva din acest motiv exista regulatorul de tensiune pentru a o limita ?

 

Astea-s vrajeli, putere mai mare inseamna sectiune mai mare la fluxul magnetic, deci, un alternator mai mare sau o tola care sa suporte un flux magnetic mai mare, una care se satureaza mai sus si un conductor cu sectiune mai mare, care sa-ti duca curentul necesar pana la temperatura suportata de ansamblu, mai ales in cazul alternatoarelor de pe motoarele Daewoo care sunt pozitionate in cel mai rau loc posibil.

 

PS Gata, am inteles, unii au nevoie de curent mai mult in parcare si nu-i intereseaza ce se petrece mai sus, ca acolo n-au ce arata.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...