Jump to content
Sign in to follow this  
Nicotine

Cielo Amfibiu

Recommended Posts

De dimineata in drum spre job am trecut printr-un lac care sa nu exagerez avea 0.5 m.

De trecut l-am trecut cu bine dar dupa ce l-am traversat am observat deschizand capota ca era apa peste tot ajunsese pana la busonul de umplere cu ulei si din radiator iesea abur.

Cand am plecat am observat ca motorul avea un fasait ciudat, si mi se pare ca venea din zona curelei de distributie. Am mers pana acasa, de-abia tragea, si am deschis din nou capota si continua sa iasa abur din radiator, si dupa un sprit motorul dadea semne ca sta sa se opreasca si la esapament iesea un abur in sprituri ( gros - subtire, parca bolborosea)

Apa tot timpul a stat ca de obicei la jumatate, iar ventilatorul nu a pornit deloc in acest timp.

Credeti ca e posibil, ca in urma contactului cu apa din lac cateva celule din radiator sa se fi spart ? Sau e doar apa care a aderat si incalzidandu-se radiatorul se evapora?

E posibil sa fi tras ceva apa prin filtrul de aer ? Si daca da, asta ar fi explicatia de ce nu se infige? Daca intra apa la motor care sunt consecintele?

Share this post


Link to post

pt inceput verifica daca e ud filtrul de aer, dar nu cred ca altfel nu ami tragea de loc

mai multe nu stiu...

Share this post


Link to post

Am mai avut colegi care au mai trecut prin balta, dar zilele trecute si au patit faza cu aburul din radiator dar nu s-au plans de altceva.

Ma uitam azi si am vazut mai multe masini trase pe dreapta dupa ce au trecut prin respectivul lac.

Share this post


Link to post

verifica filtru de are sa nu fie imbibat cu apa

Share this post


Link to post
Am mai avut colegi care au mai trecut prin balta, dar zilele trecute si au patit faza cu aburul din radiator dar nu s-au plans de altceva.

 

Tu stai in Bucuresti?

Share this post


Link to post

un prieten de-al meu cu un opel omega 99 diesel a trecut prin apa care ii ajungea pana la faruri, mergand mai repede sa nu se impotmoleasca, apai i-a trecut peste capota. In mijlocul baltii, motorul s-a oprit.

Nu a patit mai nimic: o bieleta i-a iesit prin bloc, i s-au spart niste pistoane, in rest ...nimic.

 

Daca apa ajunge prin filtrul de aer si mai depare in motor...schimbi motorul.

 

 

Cand treceti prin balti/lacuri trebuie mers incet sa nu ajunga apa la filtru (este singurul loc prin care patrunde in motor)...asta daca nivelul apei nu e prea mare, ca atunci ajunge oricum.

 

 

nu este singurul caz care il cunosc si a patint asa ceva.

Share this post


Link to post

la trecerea prin vad adanc, e o lege care se invata numai de la soferii batrani:

viteza de deplasare prin apa se regleaza (functie de adancimea apei) astfel incat in fata masinii sa se creeze un "val de prova" la o mica distanta de botul masinii. Acest val apare ca urmare a faptului ca apa din imediata apropiere o impinge pe cea din tata ei. Acest val are utilitatea sa: creeaza in spatele lui (adica strict langa masina) o mica depresiune, astfel incat poate ca apa nu mai ajunge in aspiratie. Inainte de intrarea in apa se asteapta putin pana se opreste ventilatorul electric de la radiator: astfel suntem siguri ca apa are cea mai mica temperatura in functiune, si nici ventilatorul nu va stropi tot, inclusiv fisele.

Daca apa e destul de mare, si nu-i alta varianta, e bine sa traversati imediat dupa un camion sau un jeep sau un autobuz care vor lasa in urma lor un siaj cu doua avantaje: este "absorbant", tragand masina dvs. dupa masina mare din fata, si este cu apa mai mica, apa fiind dislocata de masina mai mare.

Se tine motorul usor turat (cam 2000 ture), chiar daca nu este nevoie pentru o viteza asa de mica, mergandu-se semipatinat din ambreiaj. Asta pentru a nu permite apei sa patrunda in esapament, care la ralanti ia apa in mod de necrezut.

Share this post


Link to post

Lacul respectiv se formeaza la fiecare ploicica in Sos Straulesti, imediat dupa Lukoil.

De dimineata masina si-a revenit, parca trage normal, si nu mai iese abur din radiator, temperatura ok .

Singura victima a incidentului, este o goarna care sper sa-si revina.

Share this post


Link to post

patit si eu vara trecuta in Constanta... Dupa ce am trecut prin o baltoaca de cca 1/2m... de ce nu mai bine... Pagube: ambele claxoane, apa in proiectoare de ceata, LUAT APA LA BORD... abur gros care iesea din esapament... si-a revenit dupa ce am mers vreo 30 min... Alt sfat pt a trece prin balti.. inafara de cea cu "impinsul valului" ar fi sa tineti motorul turat sa nu intre apa pe esapament si sa moara motorul... eu cand am trecut prin respectiva balta... defapt ditamai lacul :D ... am folosit viteza 1-a si din plin ambreiajul + turatia motorului peste 2000 rot/min. Ce as mai recomanda: Legati de amtena niste mesina cu un carlig si o rama in capat... niciodata nu se stie ... =))

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...