Jump to content
Sign in to follow this  
Leutzu

Cum S-ar Putea Preveni Blocarea Traficului In Bucuresti

Recommended Posts

Am trecut zilele trecute pe Stefan cel Mare si se circula normal, pe Colentina este cam nasol spre Car4 DAR oricum se poate si mai rau .

Share this post


Link to post

Ai avut noroc pe Stefan cel Mare, este drumul meu catre servici (Domenii - P-ta Muncii si retur). La 7-8 dimineata si 17 - 19 seara este rau in 3 din 5 drumuri. De la Muncii pana la P-ta Domenii cca. 60 - 70 minute.

Share this post


Link to post

Amatorii de "normalitate pe Ştefan cel Mare" sunt invitaţi să traverseze zilele astea intersecţia de la Perla la o oră de vârf din orice sens vor ei. În mod normal succesul ar trebui premiat.

Acum 1 oră, venind dinspre Victoriei, după Căderea Bastiliei a trebuit să ajung pe contrasens ca să depăşesc maşinile parcate pe linia de tramvai (oricum nu venea nimeni din faţă, că era blocat tot), am revenit pe banda a 3-a (cea de stânga) cam în dreptul staţiei, am ajuns cu greu în intersecţie unde era un mare interzis la stânga, în faţă n-am putut să ajung că era o îmbârligătură generală (genul de situaţii în care totă lumea blochează pe toată lumea) aşa că, deşi n-avem drum încolo, am reuşit să fac dreapta spre Romană. Coada pe contrasens era până la ASE...

Da' ne-a promis nea Adriean că pe 16 decembrie la ora 8.00 e gata...

Şi ne-a mai promis că ne saltă imediat Tunariul şi Viitorului, asta în caz că Floreasca, Colentina şi Pasajul Obor nu ne mai ajungeau... Başca pasajul de la (fostul) avion...

Share this post


Link to post

La perla,scapa cine poate...acum au pus garduri chiar in mijlocul intersectiei :wallbanger:

Share this post


Link to post

Chiar asa? Au inchis intersectia? Aveti idee cand o elibereaza?

Share this post


Link to post

E deschisa. Se circula pe lateral insa, cate o banda pe sens, deci va puteti imagina ce e acolo...

Share this post


Link to post

Poate ca e evident sau nu, dar impresia mea de sofer amator prin Bucuresti este ca acesta se va bloca in maxim 2 ani. Cu asta vreau sa spun doar ca, a ajunge cu masina de acasa la servici si invers va fi nu dificil, ci pur si simplu imposibil. Exista si alte "dimensiuni" ale problemei, pe care probabil le constata cei ce circula "in interes de servici" in timpul zilei prin capitala sau cei ce o viziteaza/tranziteaza.

 

Intrebarea este: cine si ce ar putea face pentru a impiedica acest lucru sa se produca?

 

Drept corolare:

- pot ajuta proiectele de infrastructura in timp util?

- oare masurile restrictive (circulatie alternanta, etc.) pot fi aplicate?

- are transportul in comun vreo sansa?

- ii pasa cuiva cu adevarat, inclusiv noua?

- ce am putea face noi?

 

P.S. "Cota" mea curenta de transport privat spre/dinspre servici este de peste 2 ore in medie, incluzand consoarta "one way".

Share this post


Link to post

Cel mai important dupa mine ar fi sa faca o alta centura a bucurestiului cu 3 benzi pe sens mai departe de calea ferata. Transportul in comun ar fi o solutie dar: metroul nu ajunge in multe locuri si transportul la suprafata e supraaglomerat.

Share this post


Link to post

In primul rand disciplinarea soferilor. Apoi, sincronizarea semafoarelor, constructia unei sosele de centura pe minim 4 benzi, cu regim de DN, care sa permita evitarea tranzitarii Bucurestiului, reamenajarea intersectiilor (bucle pentru viraje), pasaje rutiere.

Share this post


Link to post

Sosele ''suspendate'', treceriile de pietoni sa fie mutate (pasarele, subtraversari), soseaua de centura sa fie largita (in Moscova centura are sase benzi par examplu), managment de trafic. Cam asa.

 

In mod tipic romanesc, romanasul nostru a scos melodia cu 'bizonul din trafic' ca si cum s-ar putea educa berbecul fara cei sapte ani de acasa! Halal.

Edited by hitman

Share this post


Link to post

De multe ori cind sint in intirziere, merg cu masina pina la prima statie de metrou si o parchez in zona. Mergind cu metroul, drumul de cca 40-45 min. facut cu masina se scurteaza la 20-25 min. Transportul de suprafata nu cred ca rezolva multe probleme cita vreme sint multi cei care prefera sa stea in masina la cozi interminabile in loc sa caute (in mod real !) alternative viabile. Un usor avantaj il prezinta "metroul usor" sau tramvaiele din categoria lui 41. Traseul protejat cu garduri sau cu borduri inalte pare sa fie de folos, din pacate chiar si aceste mijloace de transport sint nevoite sa treaca, la un moment dat, prin intersectii. Iar aici ... har Domnului, e teritoriul de lupta al soferilor, fie de turisme, fie de RATB fie de auto-utilitare.

 

Cita vreme arhitectii Capitalei sint preocupati cu edificii de interes national (Catedrala Mintuirii Neamului - nu va spun ce groaza am avut cind au vrut sa o amplaseze pe Bd. Unirii-, complexe de statui, etc) nu sint prea optimist.

 

A, desigur, ramine intotdeana scuterul sau bicicleta :D .

Share this post


Link to post

In teorie se poate rezolva sinmplu problema.

Simplu nu este un cuvant bine folosit decat daca tinem cont ca si alte orase au facut-o

Pe de alta parte alte orase cu forta financiara ( gen Paris ) n-au facut-o.

 

Oricum exemplele sunt de luat de la Americani si de la Asiatici, nu de la Europeni ( doar Berlinul m-a impresionat cum e gandit, in rest toate capitalele sunt "blocabile", nu ca la noi dar "blocabile" ) .

Aia pt ca nu au avut cum sa lateasca pe orizontala ( cum nici la noi nu e posibil ) au latit pe verticala si in sus si in jos :

1. Tunele care tranziteaza TOT orasul ( aici Berlinul are cateva SUTE de km de tunele pe sub oras , cate 4-5 benzi ) evitand astfel pana si aglomerarea centurii unde de obicei sunt zone rezidentiale.

2. Tramvaie/metrou suspendate ( vezi Asia si America ) ,

3. Parcari suspendate sau subterane facute sub cladirile deja existente

si multe altele.

 

Numai in Bucuresti presupunand prin absurd ca s-ar gasii banii si ca NU s-ar fura din ei si ca s-ar lucra la maximul de eficienta ( nu ca la noi ) ar dura 10-20 ani.

Pe de alta parte, 20 de ani au trecut de cant cu poc-poc si mai nimic din punct de vedere infrastructural nu s-a facut.

Noi ca si participanti la trafic nu putem decat sa ne civilizam si sa intelegem sa nu blocam intersectiile macar sa treaca ceilalti. Si cam atat.

 

Pacat si ciudat e ca cea mai simpla metoda si cea mai ieftina este sincronizarea semafoarelor si implementarea unui sistem video care sa arda rau la buzunar, dar rau de tot, pe cel care blocheaza intersectia nu s-a implementat. Solutia exista, e cunoscuta banii nu sunt foarte multi comparativ cu punctele de mai sus si totusi NIMIC in acest sens nu e facut.

 

Sa speram ca ne apucam azi de reconstructie si terminam inaintea Londrei si a Parisului.. ar fi vise, dar la ei, cu exceptia centrului unde e fffff greu sa consolidezi cladirile istorice si la faci ceva , excluzand o raza de 1 km fata de centru circulatia e perfect pusa la punct.

Share this post


Link to post
1. Tunele care tranziteaza TOT orasul ( aici Berlinul are cateva SUTE de km de tunele pe sub oras , cate 4-5 benzi ) evitand astfel pana si aglomerarea centurii unde de obicei sunt zone rezidentiale.

Din pacate solul Bucurestiului este foarte prost, nisipos, nu s-ar preta la o astfel de solutie decit cu niste costuri exorbitante pentru consolidare.

Share this post


Link to post

Se poate, au facut-o aia in Montreal parca.

Acolo era solul asa de nisipos incat a trebuit sa il INGHETE ca sa poata sapa prin el fara sa se surpe.

Nu stiu sigur daca ala e orasul, stiu ca am vazut pe discovery.

In domeniul constructiilor nu sunt multe care nu se pot face, bani se gasesc de la UE dar sincer cineva in .RO chiar crede ca o sa sa se face ceva de magnitudinea asta de buna voie ?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Solutii:

 

1) Interzicerea traficului de camioane peste 6,5 T in oras si a masinilor de gunoi dupa ora 7.

2) Mai putini politai in intersectii.

3) Sincronizarea adecvata a semafoarelor, dupa gradul de incarcare trafic nu dupa soare si fum.

4) Amendarea smecherilor care patrund in intersectie desi nu au unde sa se duca ( Vezi intersectia SEBASTIAN RAHOVA FERENTARI ca situatie concreta).

Share this post


Link to post
2) Mai putini politai in intersectii.

Pe traseele pe care le parcurg de obicei am inceput sa apreciez prezenta politistilor in intersectii. Ma refer in special la echipajele mixte (Rutier+Comunitar) care isi fac auzit fluierul n special dupa ora 17:00. Chiar daca nu se coordoneaza perfect, in ultimul timp chiar am observat o reducere a blocajelor din intersectii. Ex: Apaca, Razoare, Eroii Sanitari, s.a.

Share this post


Link to post

Cred ca singura solutie o constituie dezvoltarea (reala) a oraselor de provincie care ar putea

prelua o mare parte a populatiei concentrata acum in capitala.

 

Caracteristic unor capitale asiatice, este supraaglomeratia. Capitala concentreaza

o mare procent din populatie - restul tarii fiind in general cu mult mai sarac, subdezvoltat.

Am vazut un asemenea oras (Bangkok) - desi dotat cu strazi late, benzi multe, poduri, multe pasarele pietonale,

pasaje suspendate, linie de tramvai "aeriana"... toate erau de prisos din pricina numarului enorm de locuitori.

Aglomeratia era (in 2005) infernala. Traficul paralizat.

Autostrazi cu multe benzi erau si acestea paralizate la intrarea/iesirea din capitala.

 

La polul opus, imi pare a fi (din "auzite" si din informatii de pe net) situatia in Germania unde multe

orasele sunt bine dezvoltate (universitati proprii etc...) astfel ca populatia pare a fi raspandita mai "uniform"

de-a lungul tarii. Cred ca Munchen-ul (daca nu ma insel) are o suprafata cel putin comparabila cu a Bucurestiului,

dar o populatie de sub un milion de locuitori.

 

La noi, cred ca daca orase precum Rosiori, Videle, Titu, Calarasi dar si cele precum Ploiesti sau Giurgiu ar cunoaste o dezvoltare reala

(investitii din partea unor firme, locuri de munca, extindere de cartiere noi, universitati, parcuri, policlinici etc...) abia atunci s-ar putea repartiza

populatia ceva mai uniform. Cred ca potentialul acestor orasele si orase de a deveni centre mult mai atractive decat Capitala, este foarte mare, insa

ramane de vazut daca se va intampla asa ceva in urmatorii ani.

Share this post


Link to post

Ploiestiul deja a devenit un cartier al Bucurestiului pentru investitori.

Multe din firmele de aici si-au mutat facilitatile acolo...si mai sunt si in curs de mutare.

 

In Bucuresti pana nu se termina cu toate santierele incepute si lasate balta, sincronizarea semafoarelor, aplicarea legii...vorbim degeaba de autostrazi suspendate, tuneluri, si mai stiu eu ce avioane.

Sa se termine intai ce s-a inceput...si dupa aia sa facem planuri cu ce mai stricam.

 

P.S. Apropo...am auzit zilele trecute cum ca Pasajul Unirii a fost gata in 40 si ceva de zile de la startul lucrarilor. Deci se putea si la noi.

Edited by VFX

Share this post


Link to post

Nu vreau sa o dau in politica, dar acum cativa ani Basescu a comandat un studiu cu niste japonezi pentru a gasi solutii de fluidizare a traficului in Bucuresti. Pasajul de la basarab de ex, era una dintre solutii. Din cate tin minte la vremea respectiva (acum vreo 6-7 ani parca, poate si mai mult) gasise pana si finantare pentru el dar s-a opus PSD-ul. La momentul respectiv a atras atentia ca Bucurestiul se va sufoca dar nimeni nu l-a ascultat. Planul respectiv inca nu a fost aplicat inca... oricum in acest moment este deja depasit ca sa zic asa...

 

In acest moment eu vad cateva solutii:

Un management al traficului cu semafoare inteligente.

Cat mai multi politisti in intersectii si amendarea la greu a smecherilor care blocheaza intersectia.

Constructia de urgenta a unei sosele de centura cu minim 2 benzi pentru a preintampina tranzitul prin capitala.

Amenajarea de parcari subterane/supraterane si amendarea/ridicarea masinilor parcate aiurea.

Mai multa autoritate politistilor (gen politistii din Germania) astfel incat soferii sa le stie de frica pentru ca e multa nesimtire in romania.

Edited by Elfu

Share this post


Link to post

A inceput largirea centurii de nord a Bucurestiului.

Intre intrarea in Stefanesti si Tunari se lucreaza...sunt gata, cred, aprox. 500m pe 4 benzi. si inca vre-o 100 "drum arabil" (asa era duminica)... in rest nu am vazut.

De fapt nu am mers in ultima perioada decat pe Stefanesti-Tunari si Otopeni-Bucurestii Noi.

Share this post


Link to post

Eu propun ceva gen Milano sau Frankfurt.

 

Interzicerea accesului SUV-urilor si a masinilor peste 3,5t in centrul orasului (un anumit perimetru). Prin asta cred ca s-ar degongestiona in jur de 10% traficul. Daca s-ar mai si lua permisele pe o durata de minim 3 luni celor care nu respecta regulile de circulatie, eu zic ca aprox. 50% din problema ar fi rezolvata.

Share this post


Link to post

Privesti gresit problema.

NU ii suspenda celui care conduce prost sau ilegal sau blocheaza sau .. ma rog dreptul de a conduce ci amendeaza-l usturator astfel incat :

1. data viitoare va fi mai responsabil

2. bagi bani la bugetul dedicat infrastructurii.

 

Sau te sti tu cel perfect care n-are cum sa faca niciodata parte dintre cei cu permisul suspendat ?

 

Iar tonajul n-are nici o treaba aici, la fel sta un TIR in intersectie si o blocheaza la fel de bine ca un tramvai care n-are unde sa se mai duca din cauza unui Tico

 

Una peste alta consider subiectul ( cu tot respectul fata de autor ) total offtopic realitatii si consider ca este imposibil ca la noi , mentalitate de romani ( mentalitate din care nici eu nu ies foarte usor ) este imposibila facerea trebuirilor asa de ca la carte si asa de bine incat realmente sa fie bine.

 

Definitoriu pt poporul asta e sentimentul si in general refuzul de a urma reguli si deci haosul, din pacate necontrolat. Si nu, noi NU o sa ne trezim nici in al 12 ceas.

 

Sunt 2 modele in care se poate face treaba buna intr-o anuimita situatie :

1. un mecanism care lucreaza ca un ceas suedez ( evident imposibil la noi )

2. un haos organizat, unde toata lumea lasa de la ea si munceste mai mult decat e platita doar pt satisfactia ca a facut un lucru bun ( din pacate in ultimul timp constat de la o zi la alta ca e mai imposibil decat punctul 1 )

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Nu inteleg de ce va bateti capul cu infrastructura and shit...atata timp cat eu plec dimineata la munca si vin seara cat mai stau la o trecere de pietioni sa traversez nu vad decat omul si masina,90% din masinile care imi trec prin fata ochilor au un singur ocupant.

Cati dintre voi mai luati pe altcineva in maisna cand plecati la servici?

Eu am renuntat de ceva timp sa mai merg cu maisna dimineata la servici,mi-e mult mai bine cu tramvai,autobuz sau metrou,nu mi-e rusine sa merg cu transportul in comun ;) Si nu sufar nici de comoditate.Mai bine cu transportul in comun fac cam 40 min dus si 40 intors pe cand cu masina fac cel putin o ora dus si o ora intors...

Share this post


Link to post
- are transportul in comun vreo sansa?
Transportul in comun ar fi o solutie dar: metroul nu ajunge in multe locuri si transportul la suprafata e supraaglomerat.

După părerea mea, asta trebuia să fie prioritatea (de) acum (foarte) mulţi ani. Acum doar se dă vina pe mentalitatea de rahat a românului care preferă să se blocheze în trafic, singur în maşina sa (mare sau mică) în loc să o lase acasă, şi să folosească transportul în comun. Păi normal că foloseşte maşina, când pentru a merge cu autobuzul/tramvaiul, trebuie să aştepte o grămadă de timp în staţie, iar atunci când mijlocul de transport apare are 2 variante: fie se urcă şi se înghesuie ca dracu', fie îl aşteaptă pe următorul, care e la fel :| .

În momentul în care transportul în comun e pus la punct, ca în alte oraşe/capitale străine, total de acord să ai pretenţia ca cetăţenii să îl folosească. Când ştii că intervalul dintre "maşini" e extrem de mic, când ştii că circuli în condiţii civilizate, normal că te gândeşti să laşi maşina acasă... dar acum (în condiţiile actuale), nu ştiu câţi au în vedere această variantă.

E adevărat că nu poţi obliga omul să nu îşi folosească maşina, la fel de adevărat cum e şi faptul că unele idei "preconcepute" şi unele mentalităţi nu pot fi schimbate.

De exemplu, am o grămadă de colegi la facultate care se uită "strâmb" când află că vin pe jos, sau cu tramvaiul la cursuri şi las maşina acasă. Sunt considerat fie sărac fie prost... Probabil pentru că mergând pe jos fac 20 minute, iar cu tramvaiul 5-8' (în funcţie de câte semafoare "prinde") asta în timp ce cu maşina aş face tot în jur de 25-30 minute până la fac. dar mi-ar mai lua încă 10-15 până aş găsi un loc de parcare, şi până aş parcurge distanţa de la loc la clădire. Personal prefer prima variantă :)

 

Cita vreme arhitectii Capitalei sint preocupati cu edificii de interes national (Catedrala Mintuirii Neamului - nu va spun ce groaza am avut cind au vrut sa o amplaseze pe Bd. Unirii-, complexe de statui, etc) nu sint prea optimist.

Şi nu numai ei, pe aici, de exemplu, concentrarea maximă în atâţia ani, nu a fost nicidecum descongestionarea traficului ci amplasarea de giratorii total inutile, amenajarea de "ţâşnitori" şi altele...

Solutii:

2) Mai putini politai in intersectii.

Eu sunt de părere că, majoritatea, sunt foarte competenţi în intersecţiile unde sunt "plasaţi".

Share this post


Link to post

Sincer mi se pare anapoda gandirea asta :

Avem o problema cu traficul si in loc sa ne dezvoltam, sa evoluam, sa construim sa ne fie bine hai sa mergem toti cu transportul in comun.

E ca si cum ai ocolii problema nerezolvand-o niciodata.

Statul/primaria este ( ar trebuii sa fie ) un servant al utilizatorului serviciilor puse la dispozitie pe bani.

Adica daca eu vreau sa merg cu TIRul singur, ok, platesc mai mult ( / tona sau cumva ) iar de banii aia statul/primaria isi ia obligatia ( ca o face pana si aproape contractual in campanie ) ca imi asigura conditii de circulatie optime.

 

Dupa gandirea de mai sus hai sa mergem toti cu bicicleta pe vremea asta ca e nepoluanta in loc sa mergem cu masini hibride.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...