Jump to content
Sign in to follow this  
brusli

Eficienta Iarna

Recommended Posts

Sper ca nu sunt off topic ca sa-mi stearga iar moderatorul stie el cine postul:

Un prieten cu un Focus tractiune fata are cauciucuri de vara Pirelli P 6000 . Si in aceste conditii in week-endul trecut s-a dus cu el si si-a tras papucul din camp vreo 5 km.In conditiile in care papucul plin de marfa nu inainta pe luciul care era pe jos...

Asa ca Pirreli rules..

Share this post


Link to post
Din punctul meu de vedere, 4WD are mai multe dezavantaje decit avantaje in utilizarea cotidian, in orice anotimp: consum mai mare, mai multe puncte de mechanical breakdown, revizii mai scumpe, etc. Cred ca se justifica un 4x4 doar daca chiar il folosesti in scopul pentru care a fost construit, respectiv in zone muntoase cu drumuri proaste sau cu inzapeziri catastrofale.

 

In conditii de iarna, in mediul urban, cred ca un 2WD echipat cu caucioace de iarna e tot ce trebuie, iar un diferential blocabil ar fi cireasa de pe tort ... dar n-am auzit inca de vreun producator care sa puna diferential blocabil pe o masina de strada, probabil de teama ca soferul il uita blocat si se infige in primul stilp dupa ce scapa de namete.

un mare: :o fftopic: inainte, sorrrryyyy da nu m-am putut abtine...

ar trebui sa vezi cum se comporta 4wd in curbe fata de 2wd si ti-ai schimba parerea radical sau cum demareaza un 4wd fata de acelasi 2wd, la liniutze 4wd rupe gura aceleasi masini cu 2wd, consumul e o idee mai ridicat dar insesizabil si apropo de fiabilitate: nu cred ca subaru a fost prost cand le-a facut pe toate 4wd...

Share this post


Link to post

@ ov-jer: io ma refeream la masini obisnuite, nu la avioane :) >- ... in rest, ai dreptate :thumbl:

 

@Tico-RS: domnule, eu nu neg avantajele unui 4x4, ci am cautat sa arat anumite aspecte care pot fi problematice in opinia mea, mai ales citind numele topicului, adica intre un set de caucioace de iarna de citeva sute de euro si o transmisie 4x4 pentru care decartezi citeva mii de euro si in timp alte sute pentru consumabile, revizii si diferenta de consum, ce ar alege un om obisnuit, care face drumuri obisnuite si merge prin zapada de 20cm citeva zile pe an?

 

Asta e de fapt dilema, eficienta in raport cu pretul ...

Share this post


Link to post

optiunea 4wd e 1000euro la o masina de 9-10 mii e

4wd rupe gura la capitolul stabilitate nu numai iarna si la cap. liniutze

intretinerea iti spun eu ca e suportabila

Share this post


Link to post

aproape ca mi-am urat bmw-ul azi :) am ramas de vreo 4 ori inzapezit :) cu cauciucuri de iarna ... bine da era si niste gheata pe dedesubt :)

 

cam asta spun...

 

eu zic ca influenta mai mare o are 4wd decat cauciucurile de iarna si ceea ce omiti sa spui e ca baietii au bmw-uri cu tractiune spate...

 

nu te mai gandi la 4wd ul de dacie papuc cu care se merge cu max 40kmh ci gandeste-te la subaru, ti-am mai spus...

 

oricum e parerea mea respectiv a ta ...

Share this post


Link to post

:o fftopic:

 

Mi-am amintit de un BMW 645 cu RWD care se chinuia să ruleze normal pe o stradă înzăpezită ... cât de amuzant a foooost =))

Share this post


Link to post

Brusli, in ultimul numar din ams se fac niste comparatii interesante ale unor masini in varianta 2WD si 4WD, cu motorizari identice (Fiat Panda, Suzu Ignis, Merc E-klasse, Volvo S80); citeste si te vei lamuri foarte bine de avantajele si dezavantajele fiecarei transmisii in parte, in conditii de testare identice.

Share this post


Link to post
optiunea 4wd e 1000euro la o masina de 9-10 mii e

4wd rupe gura la capitolul stabilitate nu numai iarna si la cap. liniutze

intretinerea iti spun eu ca e suportabila

 

Spune-mi si mie ce masina de 9-10mii de euro poti lua 4wd ? daca te referi la SH nu poti vorbi de o optiune ci de sansa de a lua o masina cu 4x4 la 9-10mii euro ,cred ca la banii astia poti lua o panda 4x4 altceva sigur nu exista (Aro nu intra in discutie) ma refer la masini noi .

In alta ordine de idei cele mai multe masini 4wd le gasesti in tarile nordice(Suedia, Norvegia, Finlanda) pt ca ei au nevoie cu adevarat de asa ceva pt ca au iarna 6 luni pe an si de la 1 oct sunt obligati prin lege sa puna roti de iarna cu "cuie" ,ambulantele sunt numai 4x4 si al lanturi pe toate rotile .

 

Ce zici tu de rupt gura tirgului cu 9-10mii de euro cu un 4wd sunt vorbe ,nu gasesti o masina adevarata cu asa ceva nici macar un Golf 4MOTION SH , ma repet poate un Fiat Panda :D

Share this post


Link to post

LADA NIVA. Super masina.

Am vazut o astfel de masina cand am fost in iauarie la Predeal la 3 brazi. Cand am plecat de acolo eram eu cu Tico-ul, in fata mea un Opel Astra si in fata lui un Passat si toti ne chinuiam sa mergem cu mai mult de 20KM/h (cand pleci de la cabana este un deal) si nu prea am reusit. Cand eram pe la jumate am vazut in spate niste faruri si cand m-a depasit era o LADA NIVA care mergea de parca ar fi fost pe uscat. Dupa ce m-a depasit am incercat si eu sa depasesc si m-am simtit ca in filmele alea ieftine si cu prosti...inaginati-va depasind 2 masini un Tico cu fabuloasa viteza de 30KM/h si cand acceleram crestea viteza pe turometru la 40-50 (dar doar acolo). Sa nu mai zic ca ala cu Passat-ul a fost cam ofensat ca il depasesc si a cam tras si el de masina, iar intr-un final am reusit cu greu sa trec in fata lui. Noroc ca e masinuca mai usoara si la deal pe zapada este mai usor sa mergi decat cu 1,5 tone cat are un passat. Sau..pt ca anvelope cu profil MIXT :D ? In fine...totusi nu pot sa uit cum a trecut ala cu NIVA pe langa noi.

Share this post


Link to post

Bai, pentru Passat-uri ofensate de Tico si Matiz pe zapada mi-ar trebui si mie citeva grenade ... cita imbecilitate, monsher!

 

brusli, citisi ams-ul ala, sau ti-l imprumut eu?

Share this post


Link to post

deocamdata citesc pe forum...e mai interesant aici. :) )

as citi eu aia dar n-am timp...multumesc

Share this post


Link to post

In rezumat:

 

Volvo: 2WD aproape egal 4WD in orice conditii

Mercedes: 4WD e mult mai bun decit 2WD pe zapada (2WD a ramas inzapezit), pe sosea nici o diferenta.

Fiat: 4WD mult mai bun decit 2WD in teren inzapezit, dar mai slab pe sosea ca prestatii (Vmax si demaraj).

Suzu: singura diferenta in favoarea 4WD a fost in teren abrupt inzapezit, unde 2WD n-a putut sa urce o panta, in rest identice.

Masinile au beneficiat de conditii identice si echipari de caucioace identice.

Share this post


Link to post

Nu stiu ce parametri au testat in acea revista, dar ceea ce pot sa-ti spun ca stiu SIGUR este ca merg frecvent cu ambele modele de suzuki wagon 2wd si 4wd si 4wd pleaca de pe loc mult mai bine, pe curbe se comporta infinit mai bine decat 2wd, singurul dezavantaj este ca de 180-190 nu trece cu nici un chip 4wd-ul. totusi nici cu 2wd nu am incercat top speed pt ca n-am avut unde si n-am avut curajul. ambele masini au acelasi motor, aceleasi cauciucuri kleber si sunt cumparate iin aceeasi saptamana, deci practic in afara de tractiune sunt identice... consumul este cu 1l maxim mai mare decat 2wd in aceleasi conditii de condus

 

pe scurt nu am fost dezamagit niciodata de 4wd, 2wd-ul e destul de instabil in curbe si datorita puterii f mari a motorului comparate cu dimensiunile cauciucurilor tinde foarte des sa "rupa" aderenta, pe cand plecarea de pe loc este fantastica la 4wd...

 

repet intrebarea: subaru o fi fost prost oare? eu nu cred...

Share this post


Link to post
Nu stiu ce parametri au testat in acea revista, dar ceea ce pot sa-ti spun ca stiu SIGUR este ca merg frecvent cu ambele modele de suzuki wagon 2wd si 4wd si 4wd pleaca de pe loc mult mai bine, pe curbe se comporta infinit mai bine decat 2wd, singurul dezavantaj este ca de 180-190 nu trece cu nici un chip 4wd-ul

 

Prinde cutia asta 180 :scarpin: , eu am mers cu ala a lu tata si de la 150 parca eram pe valuri :D .

Share this post


Link to post

2wd ia 140 cu a treia si am mers cu el cu 170 pt ca nu eram singur in masina...

4wd am mers cu 180 dar mai mult nu vrea, cred ca e limitat pentru ca ture ar mai avea destule, dar refuza sa se tureze mai mult indiferent de cat de mare este distanta...

e posibil sa fi mers cu modelul din 2003 tu, asta e 2004, sunt diferente majore intre ele,

diferente de vro 30 cmc si destui caluti, primul e practic opel agila cu embleme suzuki, al doilea e suzuki pur-sange...

Share this post


Link to post
Bai, pentru Passat-uri ofensate de Tico si Matiz pe zapada mi-ar trebui si mie citeva grenade ... cita imbecilitate, monsher!

:o fftopic: Mda, e nasol la Passat pt ca are garda la sol joasa si nu ai ce face pe zapada prea inalta. N-am sa uit noaptea cand mergeam cu Passat-ul si am vazut un caine mort pe sosea. Noroc de taica-miu in dreapta ca el cunostea masina si a sarit cu gura la mine: "ocoleste bre, ce faci" ca eu eram pregatit sa-l iau intre roti :dizzy: ca la matiz. Sau alta faza: eram in Galati la capatul cosbucului (unde e varza) acum mai bine de un an si era pe mijlocul drumului un capac de canalizare pus invers (cu striatiile in afara) pe care l-am luat printre roti. Unchi-miu langa mine: daca erai cu Passat-ul meu (are si el) vezi ce scoteai acu din pamant din iarba verde 70 de bulioane ca sa repari pe dedesubt.

Asta e cu Passat-urile 2wd sau chiar 4wd, ca nu le ajuta nici cauciucurile de iarna la zapada iar pe gheata sunt catastrofe cu a lor 1.5 tone la gol si cu abs.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...