Jump to content
Sign in to follow this  
roadMASTER

Masina Noua 8000-8500?sau Sh? Sfaturi Va Rog

Recommended Posts

mituri tata, o masina hartanita se vede de la un km .

EH, nu-i chiar asa. Poate tu care te pricepi cat de cat la masini sau altii care au schimbat deja cateva si au idee despre ce e vorba pot sa le recunoasca, dar adevarul e ca s-au umplut drumurile mioritice de cazane. De ce? Simplu, pentru ca multi cumpara masini dupa cum arata interiorul, habar n-au o iota din ce se intampla sub capota si le intretin fix dupa ureche. O masina SH este ieftina si a ,,real deal'' doar daca te pricepi cat de cat (sa poti face si tu cate ceva pe la ea, macar maruntisuri), ai rabdare cand o cauti, nu pui botul la aburelile bisnitarilor, ai un service/mecanic priceput si ieftin, iti iei o masina accesibila dpdv-ul reparatiilor (degeaba iei o masina ,,fiabila'' daca la fiecare reparatie minora vei ajunge la reprezentanta unde te vor stoarce de bani) si NU cauti avioane la pret de tico.

 

O masina noua este o alegere mai sigura, mai ales daca nu prea te pricepi sau nu ai timp de mestereala. Ce pica pica in garantie si in general in primii 2 ani, intretinerea e simpla, nu trebuie sa te pricepi la mare lucru. La 8000-8500 EUR nu vei lua decat o masina low-low cost si trebuie sa te obisnuiesti cu ideea ,,cat dai atata face'': finisaje nu tocmai grozave, ,,build quality'' nu tocmai impecabila, zgomote si greierasi, insonorizare slaba, motoras mic etc.

 

Deci, pe ansamblu, fiecare are ,,combinatia reusita''.

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Ma lasi...in 72 deja exista Civic hatchback...asa ca nu mai ametiti oamenii aiurea cu suveranitatea VW...

:o fftopic: Pt conformitate: Ambele afirmatii sunt gresite; primul HatchBack a fost oferit de Renault in 1965 prin modelul Renault 16

sau, mai indirect, prin modelul Renault 4 care nu e chiar un HatchBack veritabil, mai mult un Break sau un MonoVolum

post-498-1224160771_thumb.jpg

post-498-1224160823_thumb.jpg

Edited by Senna

Share this post


Link to post

de fapt primul a fost

The Citroën Traction Avant Commerciale, introduced in 1938 [3] was a capacious design that did not fit the description of a station wagon, because of the short space behind the rear wheels, with the rear seat in line with the D-Pillar. Initially the car had a two-piece tailgate. Production stopped during World War II, but when the Commerciale reappeared in 1954 it featured a one-piece top-hinged tailgate.

 

Dar nu asta era ideea...ci doar aruncatu' de praf in ochi cum ca nemtii au fost/sunt/vor fi primii...

Share this post


Link to post

Nemtii au fost/sunt si vor fii primii, cand spui HATCBACK te gandesti in primul rand la Golf nu la Civic. O fii bun Civicul nu contest dar sa dam cezarului ce este al lui. Civicul din 1972 a vandut 16 milioane iar Golful din 74 a vandut 25 milioane exemplare. Golful este locul 3 in lume cea mai vanduta masina iar civicul este pe 6 .

Bara fata la Volvo V70 este 1600 RON, dar un V70 nou costa 35k E iar un Civic nou costa 20k E . Si Volvo este una dintre cele mai scumpe masini din lume .

 

@Andrei sunt deacord cu tine DAR ce facem in cazul in care ai o masina noua si ai probleme? Sunt sute de oameni care au probleme grave cu masinile lor aflate in garantie, sunt purtati cu vorba, dusi cu zaharelul si masina tot nu merge. Stiu de la vecinul meu care este mare fan GM-DAT, la AVEO avea probleme cu discurile de frana ovalizate, a mers de 3 ori in service cu masina si pana nu a scos 200lei din buzunar nu a rezolvat problema. De asemenea tot cu AVEO avea probleme cu pornirea, ca e de la benzina ca nu stiu ce si cand colo era de la bobina de inductie . Pai decat sa ma plimbe aia in service pe banii si timpul meu prefer sa imi iau un second pe care cand am timp sa-l bibilesc. Ai si tu dreptate, asta vorbeam cu vecinul meu, el decit da cheie si pleaca iar eu stau si bibilesc, mai schimb o bujie, un filtru in medie petrec 5 zile pe luna bibilind la masini. La mine permite si timpul si meseria, toata ziua stau cu nasul in masini si imi face mare placere. Daca as fii lucrat la un birou cu siguranta ca nu ridicam capota, dadeam 100RON aluia de la benzinarie sa-mi puna niste lichid de parbriz .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post
.. dadeam 100RON aluia de la benzinarie sa-mi puna niste lichid de parbriz .

Hai da-ma naibii =))

Share this post


Link to post

QUOTE(BogdanG @ Oct 16 2008, 03:48 PM)

.. dadeam 100RON aluia de la benzinarie sa-mi puna niste lichid de parbriz .

 

 

Hai da-ma naibii =))

 

 

Data viitoare cind ramii fara lichid de spalare cheama-ne; punem "bot" si la schimbat uleiul, completat antigelul, schimbat placute frina etc. > :)

La tariful asta dam si cu ceara masina BONUS :)

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

@Lascarica la mine e mai nasol cand raman fara lichid parbriz, prima data da un mesaj "Waschwasserstand" si trebuie sa dau 100 RON la un cunoscator de Germana pt a traduce expresia in lb. romana dupa care tb sa mai dau 100RON aluia de la benzinarie pt a completa cu lichid parbriz. Deci foarte dificil iti dai seama de fapt sunt 200 RON :(

Acuma pe bune tu ai invatat sa citesti? Ia citeste postul #29 ultimul aliniat, dar citeste-l pana la capat, stiu ca e greu dar trebuie sa faci un efort .

Share this post


Link to post

Simpatic a fost Tommy :) iar eu am plecat de la ideea ca poate vreodata ajungi la munca de birou :)

Iar faza cu limba germana ...ai o bulina alba :)

Cum sa dai 100 pt. pus zama la stergatoare mosule ? :) Am dat 120 sa-mi schimbe toata suspensia fata+si ceva maruntisuri.

Eti asa se strica piata :) just kidding :)

Share this post


Link to post

Depinde de masina mosule, la Volvo 400 RON costa numai uleiul si filtrul :D

Trebuie deschisi bine oki la achizitionarea unei masini, am vazut multi care umbla cu ML da nu au bani de consumabile si locuiesc in Ferentari in garsoniera subconfort 3 .

Share this post


Link to post

Ai dreptate fiecare dupa posibilitati :) --- da' tot m-i se pare mult 100 :)

De aia mi-am si luat Cielo ca e ieftina la service, vb unui forumist nu tre' sa devii donator de organe sa o repari. Si dupa Dacie (1300 nu kk Logan) Cielo vazui ca-i cea mai ieftina.

Intrebare oarecum ontopic care sint cele mai ieftine in service/fiabilitate (piese si manopera) dupa voi din gama de masini straine care se vehiculeaza pe la noi exceptind Daewoo ca si asta e intr-un fel straina. Ce am vazut pina acum ar fi Opel (si nu ma refer la modelele de lux), VW si ...cam atit.

Poate s-a mai discutat mai demult despre asta (nu dati cu barda/searchu') dar in ultima vreme treburile s-au mai schimbat oarecum.

Share this post


Link to post

BMW si Mercedes sunt la fel de ieftine de intretinut, pica destul de greu si piesele sunt accesibile . Ma refer la masinile pana in 2005, ultimele modele nu prea gasesti piese decat la reprezentanta si sunt scumpe. Skoda iarasi este foarte ieftina de intretinut la fel si VW golf, passatul este mult mai scump si este problematic ca fiabilitate.

Share this post


Link to post
Nemtii au fost/sunt si vor fii primii...

Suprematia japoneza e de necontestat...

Clasamentul german Auto Bild, acolo unde de 3 ani primul loc e ocupat de MAZDA:

http://www.evenimentul.ro/articol/dominati...-auto-bild.html

Clasamentul britanic:

http://www.wall-street.ro/articol/Auto/145...ile-masini.html

... Civicul din 1972 a vandut 16 milioane iar Golful din 74 a vandut 25 milioane exemplare. Golful este locul 3 in lume cea mai vanduta masina iar civicul este pe 6 ...

Iar pe primul loc cu 65 milioane de masini vandute este...Toyota Corolla! Quod erat demonstrandum! Made in Japan =D>

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Lasa masinile japoneze la noi sint deabia la inceput. Cine i-si permite sa dea 20-30.000 pe una noua, i-si permite sa mearga cu taxiul 1-2 luni pina ii vin piesele daca se strica.

BMW si Mercedes sint scumpe comparativ cu restul. Skoda iarasi e scumputza.

Eu ma gindisem la Opel Astra eventual Vectra si VW Bora sau Golf ca optiuni. Vb de masini SH nu noi. Ma intereseaza ca masina de familie, portbagaj mare dar totusi un consum mic in oras, la un 20.00km pe an.

Share this post


Link to post

Majoritatea pieselor pentru toyota vin intr-o saptamana, maxim doua daca nu sunt pe stoc, cel putin pentru masinile facute in europa, restul e legenda. Dar nu prea se strica la japoneze :)

 

Eu dupa ce am condus destul cat sa-mi dau seama cu ce se mananca 3 toyote si o honda, urmatoarea va fi fara drept de apel tot o japoneza, dar subaru :P

Share this post


Link to post
Cine i-si permite sa dea 20-30.000 pe una noua, i-si permite sa mearga cu taxiul 1-2 luni pina ii vin piesele daca se strica.

BMW si Mercedes sint scumpe comparativ cu restul. Skoda iarasi e scumputza.

Eu ma gindisem la Opel Astra eventual Vectra si VW Bora sau Golf ca optiuni. Vb de masini SH nu noi.

Pfff, mă omoară mentalităţile de genul "lasă bre, cine îşi permite maşina de X euro....". Skoda/Golf nu sunt scumpe la întreţinere. Dacă tot vorbeşti de SH, ai grijă să nu dai toţi banii pe maşină, mai opreşti şi pentru "neprevăzut".

 

@Tommy, bună alegere > :)

Share this post


Link to post

Tommy: Si preturi la piese-service comparativ cu Opel sau VW ? Banui ca ai avut masini noi. Iar la SH oferta e destul de slaba.

Am luat in consideratie si japonezele sint fiabile. Dar se merita luate noi si sint peste bugetul personal. Incep de la 17-18000.

Emil: Cite masini ai cumparat cu banii TAI si cite ai intretinut ?? La 21 ani nu cred ca prea multe.

Asta era si ideea sa cumpar o masina care i-mi permit sa merg cu ea si sa o repar in caz de...nu sa fac imprumut in banca sa ma duc la revizie sau sa schimb niste genti indoite in gropile care le gasesti pe la noi.

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Dacă te ajută cu ceva... niciuna! :) Te-a deranjat cumva comentariul părţii citate în postul meu anterior? Nu cred...

 

Tocmai asta (să nu dai toţi banii de care dispui pe o maşină SH, ci să mai păstrezi şi pentru eventualele probleme -care la fel de bine e posibil să n-apară) te-am sfătuit şi eu... dacă îţi e frică de faptul că o să trebuiască să faci împrumut în bancă să faci o revizie, sau să înlocuieşti vreo piesă defectă, mergi pe o maşină low-cost nouă, ai garanţie. Sau pe un SH ieftin şi la achiziţie şi la întreţinere...

 

Tot în categoria

Cine i-si permite sa dea 20-30.000 pe una noua, i-si permite sa mearga cu taxiul 1-2 luni pina ii vin piesele daca se strica.
[Îşi e fără "-" ;) ] intră şi dotările de boier...
La SH cu aceeasi bani poti lua una noutza 2004-spre era noastra si cu dotari de boier : climatronic, pilot automat, xenon, piele, jenti aliaj, comenzi pe volan, 4 geamuri electrice, telecomanda, alarma, oglinzi smechere care se invirt dupa soare :) etc... pt care la o masina noua sint optionale ca si presurile :)

 

Acum, te văd cam nehotărât... de fapt, ţelul e comun multora.. ieftină la întreţinere, ieftină la achiziţie şi dacă se poate şi "ful opşăn".

Btw: Jante :)

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Nu mai comentez micile "intepaturi" ...

Ideea era noua low cost si cu putine dotari si luind in consideratie service-ul de cacao din Romanica apropo de garantie (si s-ar parea ca ai nevoie nu numai pt revizii, si unde tot trebuie sa dai sa-ti schimbe ceva in garantie) sau SH dintr-o clasa superioara (inclusiv calitate) cu dotari si i-ti faci service-ul unde gasesti raportul pret/calitate mai bun? Am observat ca la multe produse variantele mai vechi sint mult mai fiabile decit variantele noi dar cu calitate indoielnica.

 

Ma repet daca nu ar fi calitatea serviciilor in garantie sub orice critica nu as ezita la una noua.

Share this post


Link to post
Lasa masinile japoneze la noi sint deabia la inceput. Cine i-si permite sa dea 20-30.000 pe una noua, i-si permite sa mearga cu taxiul 1-2 luni pina ii vin piesele daca se strica.

 

Nu neaparat.

S-ar putea ca persoana aia sa faca drumuri multe extraoras si atunci taxiul iese din discutie.

Sau poate e foarte activ in oras dpdv soferistic si iarasi taxiul e o problema.

Si pana la urma la cat costa azi taxiul, daca faci 2000 km/luna in Buc cu taxiul, curse de cate 15 km ( nu zic mai mici ) ajungi pe la 1000-1500 euro/ luna taxi + disconfort.

 

LE : mi se pare mie sau initiatorul topicului nu si-a mai exprimat de mult parerea.

 

Eu daca ar fi acum sa imi iau o masina in banii aia as profita de scaderea preturilor la masine SH si as lua o masina pe la 6000 ( sunt ffffffffoarte multe in gama asta de pret, masini ok cu ceva ceva optiuni pe ele ) si as pastra urmatoarele 2000 pentru a o face absolut perfecta dpdv tehnic-estetic.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

multumesc pentru sfaturi, dar pana la urma ce e mai bine?

 

eu vad ca va certati a cui masina e mai buna. As dori sa aflu ce v-am intrebat la inceputul topicului daca se poate.

 

Eu nu-mi pot da cu parerea fiidca sunt necunoscator si din cauza asta va cer ajutorul.

Share this post


Link to post

@Starsteel si ceilalti iubitori ai marcilor japoneze voi aveti habar de cum s-a facut acest top al calitatii? Pai hai sa va explic, acest top se bazeaza pe feedbackul trimis de diverse persoane pe siteul http://www.reliabilityindex.com/, oricine din aceasta lume poate trimite informatii despre masina pe care o are sau nu o are, nu se poate verifica daca ai aceasta masina sau nu, mai mult masinile japoneze de care voi vorbiti sunt modele vechi, de exemplu:

1. Honda Accord, model pana in 2003

2. Toyota Avensis modelul pana in 2003

3. Nissan Micra modelul vechi

Mai mult decit atit, ca posesor de Volvo nu pot sa fiu decit entuziasmat pt ca Volvo este pe locurile fruntase DAR este o minciuna grava, ca sa nu spun dezinformare, singurul Volvo care este in topul lor este S40, probabil ca multi nu stiu ca S40 NU ESTE UN VOLVO, S40 primul model este Mitsubishi Carisma, o masina care este in top fiabilitate mult peste S40, mai mult deciat atit ca posesor de Volvo sunt revoltat pt ca S40 este cel mai prost Volvo, masina este plina de probleme, pana in 100k km schimbi multe la ea . In schimb S40 primeste 20.96 puncte, adica exceptional de bine media tuturor masinilor fiind 112 puncte. V70 in schimb, modelul meu are 153 puncte, adica este o cazatura conform http://www.reliabilityindex.com/ . Este revoltator ce informatii ofera retarzii astia din moment ce V70 este o masina mult mai buna decit S40 .

Si ca sa pun punct trebuie spus ca Porsche este pe ultimul loc la fiabilitate =))

 

@RoadMaster, trebuie sa calculezi foarte bine cand cumperi o masina, trebuie sa te gandesti ca ai nevoie de niste bani pt eventuale reparatii. La o masina noua nu exista acest risc, sau chiar daca se strica ai garantie. Eu daca ar fii sa aleg in locul tau as lua fara sa clipesc un Golf 4 sau un BMW seria 3.

Share this post


Link to post
multumesc pentru sfaturi, dar pana la urma ce e mai bine?

 

eu vad ca va certati a cui masina e mai buna. As dori sa aflu ce v-am intrebat la inceputul topicului daca se poate.

 

Eu nu-mi pot da cu parerea fiidca sunt necunoscator si din cauza asta va cer ajutorul.

 

 

Pai ideea e simpla :

 

Sunt foaret importante 2 aspecte :

1. Tu vezi masina ca pe un mijloc de transport din punctul A in punctul B sau mai mult decat atat ?

2. Cam ce suma lunara este disponibila ulterior achizitiei pentru intretinerea masinii ?

 

Daca la punctul 1 raspunsul e " doar atat" atunci ia-ti o masina noua in garantie , evident cu putine optiuni fata de un SH dar care sa nu iti dea probleme de cap.

Daca este "mai mult decat atat" ia-ti un SH in stare buna spre foarte buna care oricum are mai multe optiuni in banii aia decat una noua si iubeste-o $ ca atare cu restul de bani.

 

Cat despre modele... ia-ti ceva care sa iti placa, e mai important decat sa fie in Top X .

Geaba e top of the top daca tie nu izi place de ea. Gandeste-te cate femei sunt in topuri de frumusete dar nu pe toate le consideri si tu OK.

Share this post


Link to post

Printre cei care au inteles e Cumnatu.

Decit 8000-10000 pe una noua low cost mai degraba 1 SH midle range cu optiuni de max 3-4 ani pina in 6000-7000 si de diferenta mai bagi bani cind incepe sa mai pice ??

Cumnatu voteaza pt SH sa inteleg asta pt. pct.2 adica e ceva mai mult decit o tigaie pe 4 roti sa te misti din A in B. In cazul asta un Tico e destul :)

Bunnn acum ideea era ce marca e mai fiabila, componente mai ieftine, benzina sau motorina si eventual ce model/motorizare.

Cer scuze lui RoadMaster ca ma bag pe topicul lui dar am zic ca 2 cu acelasi subiect e cale sigura spre WARN :)

Avind in vedere raspindirea pe piata inclin spre Opel sau VW si mai ales a service-urilor mai multe la numar sa ai de unde alege o bruma de calitate a serviciilor. Inca o conditie pt mine in particular sa fie de familie (berlina, break)

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Mie imi place ca se vorbeste .. asa una versus alta.

Daca omu are de exemplu 2 mii de euro, e mult mai rentabil sa faca un leasing sa ia un logan sau un aveo decat un credit de consum pe restul de suma.

Daca are 8 mii proveniti dintr-o vanzare de teren sa zicem, mai usor ii e sa ia o masina second, neavand de platit alte credite.

Daca are 8 mii economisiti din venit, inseamna ca isi permite o masina mai buna.

Eu asa as judeca daca as fi acum pus in situatia de a lua o masina, si m-ar interesa masini pe la banii astia.

 

Decit 8000-10000 pe una noua low cost mai degraba 1 SH midle range cu optiuni de max 3-4 ani pina in 6000-7000 si de diferenta mai bagi bani cind incepe sa mai pice ??

 

Middle, daca tot folosim alte limbi :P

 

 

Apropo de ce ai intrebat mai sus.. nu stiu preturi. Reviziile sunt destul de scumpe la toti, prin prisma consumabilelor,

daca vrei.. iti spun la toyota: placute frana fata 300, placute frana spate 200, ulei 220, filtru aer 80, filtru habitaclu vreo 100 parca, astea fara tva.

Share this post


Link to post

Middle era capcana pt. circotasi :) just kidding...

Eu de ex sint in cazul 2 sau 3 :)

Cazul 3 e valabil partial: daca respectivul a strins din "b..ci" 3-4-5 ani pt. suma asta si s-a saturat sa mai stringa...

La cazul 2-3 se poate aplica var. de la 1 cu Logan sau Aveo.

Se pleaca de la premiza ca omul are banii si eventual se baga la un credit de consum de 2-3000 pt una noua.

Revin cu intrebarea :

 

Decit 8000-10000 pe una noua low cost mai degraba 1 SH midle range cu optiuni de max 3-4 ani pina in 6000-7000 si de diferenta mai bagi bani cind incepe sa mai pice ??

Luind in consideratie ca si manopera la ansamblare-productie pe zi ce trece e mai proasta...vb in cunostiinta de cauza fac piese de avioane :)

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...