Jump to content
Sign in to follow this  
ediblue

Probleme Tehnice Induse De Derapajul Excesiv

Recommended Posts

Salut,

Am constatat ca perseverand sa ies dintr-o parcare plina de zapada, am turat motorul la greu...si in treapta I si in treapta II, pentru aproximativ 30 de minute pana am iesit de acolo.

Rotile au patinat si ele in gol in zapada...

Am observat asfel un fum destul de dens de culoare alba din esapament, cu miros puternic...cred ca de benzina arsa (nu pot sa imi dau seama). Am tot pornit si oprit de vreo 10 ori ca sa mai dau la lopata, sa mai curat de zapata. Am observat ca deja imi facea fitze pornirea, si nu imi mai pornea la prima cheie.

 

Inca un lucru foarte important. Stand cu motorul oprit , trebuia sa folosesc stergatoarele ca sa nu mi se adune zapada pe geam (ningea foarte tare), si pentru a folosi stergatoarele , trebuia sa pun pe contact evident. Am facut asta de vreo cateva ori...si cand a fost sa pornesc, abia a pornit masina la prima cheie...

Oare exista posibilitatea sa se fi inecat motorul, tinand cont ca insectoarele au tot bagat acolo benzina cand puneam eu pe contact?

 

E posibil ca insistenta mea de a scoate masina din zapata, si turatiile mari sa fi provocat fumul acela si eventual ceva daune de motor, sau poate consum de ulei???

 

Tot invartind rotile in gol se uzeaza caucicurile???

 

Mentionez ca masina e inca noua...are 7000km

Share this post


Link to post

1. turand motorul nu ai sanse mai mari sa iesi din zapada. nu rezolvi nimic. trebuie sa mergi cat mai aproape de relanti posibil.

2. trebuie sa ai grija sa NU tii ambreiajul doar putin apasat: asta se intampla cand turezi f tare. ambreiajul se uzeaza repede si da un miros ca de ferodouri incinse.

3. pornire un pic mai greoaie se intampla atunci cand motorul e foarte incalzit. nu este o problema.

4. cand tu pui contactul, injectoarele nu dau benzina. porneste pt cateva sec doar pompa de benzina pentru a creste presiunea in circuit. daca nu pornesti motorul, ea se opreste. nu se buleste nimic, nu se ineaca masina.

5. o masina pe injectie NU se ineaca. doar d-aia am scapat de carburator, nu?

6. turatia ca sa scoti tu masina din zapada nu consuma ulei. cel putin nu semnificativ - ceva de genul 0.5-0.58 grame. (aici glumeam)

despre ce turatii vorbesti, aoi apasat acceleratia la maxim???

7. cauciucurile se uzeaza daca merg in gol pe gheatza. gheatza este dura dar uzura este nesmnificativa. daca vezi ca masina s-a oprit nu mai insista sa rotesti rotile degeaba ca nu faci decat sa consumi benzina aiurea sau, mai rau, rotile se afunda mai adanc.

8. in alea 30 de minute, mai bine te duceai la un magazin si cumparai o lopata si cauciucuri de iarna si nu aveai pb...

 

succes in continuare si nu uita: pentru o aderenta maxima pe zapada, trebuie sa mergi cat mai aproape de relanti pana prinzi o viteza respectabila (20-30km/h).

Edited by alx

Share this post


Link to post

Da cred ca ai dreptate, cat despre lopata, am avut si lopata iar cauciucurile sunt noi, deci nu avea sens sa imi cumpar special de iarna.

Am dat si la lopata la greu, dar incercam totodata sa fac si joc cu masina, ca ma saturasem sa scot 10 metri de zapada din fata masinii.

Cred ca intr-adevar, o parte din miros era dat de ferodouri...e chiar un miros ciudat de ars...Si acum il mai am cateodata in masina...nu stiu cu mama masii...

Dar de ce totusi iesea fum din ala puternic? Si de ce mirosea??

 

Cu ambreiajul, sper ca nu l-am uzat cat pentru 10 mii de km :( . Ca stiu ca asta costa ceva bani...

Share this post


Link to post

1. or fi cauciucurile noi dar sunt de vara. iarna, evident, iti trebuie cauciucuri de iarna. macar doua. sau poate tie iti place sa pleci greu de pe loc, sa dai la lopata etc... habar nu ai pana nu incerci cum e cu cauciucuri de iarna. si eu ziceam ca e un lux, ca e pt cei cu bani, dar defapt sunt super folositoare sunto o mecesitate.

2. daca ai simtit miros de ferodou, acesta venea de la discul de ambreiaj. cat de mult l-ai uzat, nu pot sa-ti spun. dar nu cred ca e motiv de ingrijorare daca nu mai repeti experienta...

Share this post


Link to post

1. Daca nu ai caucioace de iarna sau lanturi nu poti sa iti croiesti drum prin nameti, pur si simplu nu au suficienta aderenta pentru a lansa masina cu suficienta forta pentru a sparge zapada.

2. Caucioacele rotite cu viteza pe zapada/gheata se incing foarte tare si ... put a ars ...

3. De regula, cind spargi zapada, nu patinezi ambreiajul atit de mult incit sa miroasa, fiindca anvelopele se rotesc, nu se freaca foarte mult discul de ambreiaj.

4. Nu mai lasa stergatoarele pornite cu motorul oprit, consuma la greu bateria de telefon care e pe Matiz.

5. Eu stiam ca daca lasi contactul pus pentru o perioada de timp si nu pornesti motorul se cam incinge bobina de inductie, asa ca evita pe cit posibil lucrul asta.

Share this post


Link to post

Multam pentru sfaturi.

Eu dateam de stergatoare o data de doua ori si opream contactul/ Faceam asta doar ca sa nu las zapada sa se adune.

Cu bobina stiu si eu , sunt patit. NU LASATI CONTACTUL PUS sub nici o forma mai mult de 5 minute. Se poate arde foarte usor bobina, si nu vrei sa stii cum face masina apoi.

Da, cred ca ai dreptate, mirosul ala urat, cred ca venea de la cauciucuri :-W

 

Ziceti ca niste cauciucuri speciale de iarna, nu te lasa impotmolit deloc??? Ce fel de profil trebuie sa aiba, si cam cat costa bucata?

Edited by ediblue

Share this post


Link to post

mei... cauciucurile de iarna TE AJUTA nu te scot din orice situatie...

cost in jur de 1.5-1.8 mil

 

www.anvelope.ro

Share this post


Link to post

Debica Frigo Directional 1.250.000ROL anul trecut, acum or fi mai ieftine, de cind cu caderea euroiului. Similar, Sava Eskimo S3, Dayton W500, etc. (vorbim de dimensiunea 155/65-13, alx!)

 

Nu te astepta sa spargi cu caucioacele de iarna in maniera in care spargi cu lanturi, dar te rezolva pentru a circula relativ comod iarna; oricum, limita la care nu isi mai fac treaba e foarte sus, de unde nu te mai scot ele doar lanturile mai pot sa te scoata.

Share this post


Link to post

ia sava eskimo s3. are un prieten pe clio shi e regele shoselelor.. nu mi'a venit sa cred ce diferentza fabuloasa e intre o guma de vara shi una de iarna..

problema care se pune e ca io nu am gasit sava d'astea la 155/65/13, doar de la 165/70/13 in sus.. :(

pana la urma, de ce nu mergi shi iarna in sandalele de vara, huh?? :P

Share this post


Link to post

Omu' gospodar isi ia vara sanie si iarna car ...

Importatorii isi fac un calcul simplist: Matiz e o masina ieftina, asa ca oamenii n-or sa bage ei bani in caucioacele de iarna, care sint de fitze (zic ei) ... si uite asa, cind da zapada nu se gasesc caucioace 155/65-13 de iarna ...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...