Jump to content
Sign in to follow this  
digit

Matiz - Vitezele 1 Si 2

Recommended Posts

Dat fiind ca este "sezon rece" si frana de motor este forte folositoare, m-am confruntat cu problema ca nu intra intr-a I-a nici vorba (nu-i bai de asta) si ca intra mai greu intr-a 2-a (aici e buba). Parca n-ar exista... Trebuie tot timpu sa dau drumu la ambreiaj si pe urma sa il calc din nou ca sa intre si ma seaca. (Deja m-am obisnuit sa iau virajele intr-a treia...)

 

Am mai vorbit cu cineva care are Matiz si reclama aceeasi problema. Voua vi s-a intamplat? Se rezolva cu service sau cu niste ciocane bine plasate? :D

Share this post


Link to post

este una din cele 2 mari probleme ale matizului: intra greu in aII-a si amortizoarele.

citeste cu atentie ce s-a scris vizavi de cutia de viteze, reglaje care se mai pot face...

Share this post


Link to post

In viteza I nu trebuie sa intre in mers. Treapta 1 nu e sincronizata ca restul ca nici nu are de ce si de-aia intra greu sau chiar deloc. Viteza a doua e sincronizata cu 1. Asa ca se prea recomanda deloc introducerea in mers in vit 1. Stiu ca multi fac treaba asta, dar p barba lor si nu tot timpul merge. daca masina se misca cat-de-cat atunci sub treapta a doua nu se scade.

Share this post


Link to post

... reglare ambreiaj si/sau timonerie ... la un moment dat si al meu facea asa, intra foarte greu intr-a 2-a, dar dupa un reglaj oarecare de ambreiaj mere bine.

E sanatos, pina se invata, sa nu ii dai a 2-a (din a 3-a) daca ai o viteza mai mare de 30km/h (recomandare de service).

Share this post


Link to post
In viteza I nu trebuie sa intre in mers. Treapta 1 nu e sincronizata ca restul ca nici nu are de ce si de-aia intra greu sau chiar deloc. Viteza a doua e sincronizata cu 1. Asa ca se prea recomanda deloc introducerea in mers in vit 1. Stiu ca multi fac treaba asta, dar p barba lor si nu tot timpul merge. daca masina se misca cat-de-cat atunci sub treapta a doua nu se scade.

Am o rugaminte la tine: poti sa-mi indici si mie unde ai gasit recomandarile de mai sus ? Mi-ar fi de mare folos pentru ca eu folosesc foarte des treapta I-a in mers, fara probleme, pe timp de iarna, cand aderentza scazuta nu-mi permite folosirea frinei de servicu pentru a evita o tamponare. In plus, in Bv sunt multe strazi cu panta foarte accentuata spre final pe care, chiar "daca masina se misca cat-de-cat", cuplul din treapta a II-a si traficul nu-ti permite sa le parcurgi, iar eu trebuie sa le parcurg de mai multe ori pe saptamana. Poate gresesc si vreau sa ma corectez.

Share this post


Link to post
eu folosesc foarte des treapta I-a in mers, fara probleme

 

Ori foloseşti metoda double-clutch (adică apeşi ambreiajul, scoţi dintr-a II-a, ridici ambreiajul, apeşi iar ambreiajul, bagi a I-a, ridici ambreiajul), ori faci cum fac eu... împingi uşor până "întră" (la un moment-dat sigur intră). Altfel, din mers, nici la mine nu intră direct într-a I-a.

Share this post


Link to post

Poate am o mana mai hotarita. Rar am avut probleme si atunci am apasat de doua ori (rapid) pedala de ambreaj.

In rest, observatiile tale sunt corecte. Mai este un secret la mijloc pentru retrogradarea in treapta a II-a, observat din experientza Matizului, am ridicat punctul de actionare al ambreajului. La Matiz, cursa activa mi s-a parut prea scurta, prea comoda fatza de alte masini, chiar de la inceput, iar cablul de ambreaj mi se pare ca se lungeste in timp. De fapt, aceasta este istoria oricarui cablu subdimensionat. Asa ca periodic, 10-20k km, mai dau o tura la piulitza de reglaj. Intre timp, din alte motive, am schimbat cablul de ambreaj, dar am uitat sa-l compar la lungime cu cel nou, dar precis ca era mai lung. La cel vechi eram cu piulitza la minim, iar pe cel nou eram la mijloc. Acum o luna, la vreo 14 luni de la schimbare, am mai dat 3 ture de piulitza.

Apoi am observat ca totul depinde si de temperatura cutiei, in orice caz, n-am fortzat intrarea in treapta I-a mai repede ca motorul sa ajunga la temperatura de regim.

Rulajul prin aceasta zona folclorica te obliga la alt stil decat cel din zonele de ses. In plus, cred ca si actionarea cutiei prin cabluri sufera de diferiti factori, asa ca dupa o vreme este bine sa fie reglata iar timoneria. N-am facut-o inca, dar la primavara ma bag. Masina mea a fost condusa si de posesori de alte marci, in diferite situatii si nici unul nu s-a plans de cutia de viteze, doar de amortizoare.

 

PS Acum doua saptamani am fost in zona Oituz, unde "acele de par" te obliga la dese retrogradari. Frumusetea traseului si a vremii m-a indemnat la un rulaj foarte sportiv. Pe doua urcari si doua coboriri, la schimbari rapide de trepte n-am intimpinat nici o rezistentza a cutiei, nici din 3 in 2 si nici din 4 in 3. Tatal meu, care era alaturi si care are mai multe titluri nationale si internationale in sportul acesta, chiar a remarcat ce frumos merge masina aceasta.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Tolin, recomandarea de a nu baga in treapta 1 cat inca esti in mers am gasit-o in cartea lui Mondiru (aia cu Intretinerea si Repararea Automobilelor Dacia). Din pacate in respectiva carte nu scria decat ca nu e bine sa bagi in treapta 1 in mers si atat. Exlicatia am gasit-o in alta carte, "Automobilul" de Cristescu. Este foarte adevarat ca aceste carti sunt un pic mai vechiute (aia cu Automobilul e din 80 si ceva) si nu se adreseaza in mod direct Matiz-ului. Insa, la fel de adevarat este ca principiul de functionare al cutiilor de viteze a ramas identic si neschimbat.

 

In consecinta, la cutiile de viteze, treapta 1 si marche-arriere-ul nu sunt sincronizate. Marche-arriere-ul nu are DE CE, si mai ales nu are CU CE sa fie sincronizat. Treapta 1 nici ea nu este sincronizata pentru ca se foloseste la plecarea de pe loc (deci pinionul de a 1-a, ca de altfel si restul fiind in repaus). In cazul de fata nu se simte nevoia unui inel sincron care sa egalizele (prin infranarea arborelui secundar) vitezele de rotatie ale celor 2 arbori. La vitezele superioare acest lucru este necesar pentru a se putea cupla vitezele fara zgomot (caraiala respectiva). Drept si prin urmare, in momentul in care cuplezi treapta 1 din mers nu prea intra din prima, ca vitezele de rotatie difera si nu mai este nici un mecanism care sa le egalizeze. Trebuie sa tii impins putin schimbatorul pana nimeresti. Daca fortezi intra dar cu caraitul de rigoare si cu riscul tocirii danturii pinionului. Acelasi sfat este valabil si la cuplarea in marche-arriere. Foarte multi nu mai au rabdare sa se opreasca COMPLET masina si baga in marche-arriere din mers. Nu am vazut masina (indiferent de marca) care sa nu caraie la faza asta. Riscurile sunt aceleasi: distrugerea coroanei pinionului.

 

Tot producatorii spun: cinci viteze sincronizate inainte si o viteza nesincronizata de mers inapoi. E adevarat, dar asta nu inseamna ca trepta 1 este sincronizata. Cuplarea cu a doua se face datorita inelelor sincroane ale treptei a doua. Sincronzarea intr-o anumita etapa se face datorita sincroanelor vitezei superioare. Adica cand vrei sa schimbi din a treia in a patra, sincronizarea se face datorita sincroanelor vitezei a patra. Daca vrei sa retrogradezi, se foloseste sincronul vitezei in care vrei sa intri (in cazul de fata cel a vitezei a treia).

 

Singurele tipuri de cutii care permit intrarea in treapta 1 din mers fara probleme sunt cele automate, dar alea au alt mod de functionare (schimbatoare cu roti planetare formate din grupuri de pinioane planetare, permanent angrenate).

 

Un alt sfat, util zic eu (si-mi cer scuze daca sunt off-topic) e ca nu e bine sa lasati masina in zero in timp ce se deplaseaza. Am vazut pe foarte multi facand treaba asta. Inainte de semafor, scot masina in zero si o lasa sa "curga". Un dezavantaj ar fi ca se reduce eficinta franei care este servo-asistata si dependenta de turatia motorului, ori in zero, motorul fiind la relanti, eficienta este cea mai redusa. Al doilea dezavantaj e ca se paradeste cutia (se suprasolicita rulmentii). Asta pt ca motorul fiind la relanti, transmite arborelui primar turatia de relanti (la SLZ, 775 rpm) insa arborele secundar se invarte mult mai repede (pt ca rotile au o viteza mult mai mare). Rezultatul e ca pinioanele arborelui secundar se rotesc la o turatie mai mare decat cea la care o fac cele ale arborelui primar. Consecinta e griparea sau distrugerea rulmentilor si a inelelor distantiere.

 

Scuze pentru lungimea postului, dar lucrurile astea sunt bine de stiut. Si asta pentru ca repratia cutiei e mult mai scumpa decat cea a motorului. Pe cat de simple sunt regulile (nu treapta 1 sau marche-arriere in mers, nu mers cu masina pe liber) pe atat de constistoare sunt consecintele nerespectarii lor.

 

PS Sunt situatii care chiar impun introducerea in treapta 1 in mers. Eu am patit-o la munte, incercand sa urc o panta mai abrupta. Treapta a doua era prea mult (motorul se chinuia si trebuia sa merg cu ambreiajul patinat, solicitandu-l exagerat si inutil), dar daca opream nu cred ca o mai luam din loc. Asa ca am bagat a 1-a. Deci in astfel de situtii, asta e viata. dar ideea e sa nu devina regula. Pentru scosul in zero chiar nu vad motivele.

Share this post


Link to post

Foarte corect si documentat este postul tau. Iar pentru cutiile de Dacia, cele doua carti sunt foarte adevarate si sfaturile foarte bune. Vad ca ai devenit mai concesiv cu folosirea treptei I-a in mers (la viteza f. redusa limitez eu) si ca ti-ai adus aminte ca sunt situatii in trafic cand esti obligat sa faci manevra aceasta pentru ca este singura solutie, lucru specificat si in deschiderea topicului de catre DIGIT. Postul anterior incepea foarte restrictiv : "treapta a I-a nu trebuie sa intre in mers", fapt care trecea in randul minoritarilor pe multi care vrand-nevrand folosesc tehnica aceasta. In plus, la mine, indiferent de masina condusa, rar mi-a ciriit cutia, de fiecare data din lipsa de atentie si de sincronizare la apasarea pedalei de ambreaj, adica incercam sa trec in alta treapta inainte de a apasa pina la fund pedala de ambreaj. Cand o cutie ciriie fara motiv e bine s-o duci la doctor. Un comportament asemanator am vazut si la proaspetii absolventi de scoala de soferi pentru ca dascalii de acolo n-am accentuat faptul ca pedala de ambreaj se apasa brusc si numai pana la fund. Cu eroarea asta poti ramane mult timp pentru ca ea nu se remarca decit la retrogradarea in treapta a II-a. O data am facut o prostie mare, in loc sa bag a IV-a, am intrat pe sensul R. Si acum am ciriitul acela pe creier, eram la peste 90 km/h. Noroc ca am simtit in palma opozitia si n-am continuat miscarea. Am mai postat pe undeva, ca am cunoscut pe cineva care schimba treptele la o Dacie 1300 fara sa foloseasca ambreajul, chiar si atunci cand retrograda. Doar la treapta 1 si R. Aceasta performantza, plus observatiile lui VAXXi, imi intareste convingerea schimbarea treptelor depinde si de simtirea in palma de pe maneta a fenomenelor care se petrec in cutie pentru a actiona exact in momentul oportun. Propria experientza imi spune ca neatentia este principala cauza, daca actionarea ambreajului este corect reglata.

Intorcandu-ne la retrogradarea in treapta a I-a, ea nefiind sincronizata, probabilitatea de cuplare imediata este mai mica de 50% si constient de asta, daca se simte o opozitie initiala, se aplica tehnicile lui VAXXi. Bineinteles, nu se va fortza pentru ca intotdeauna cel mai destept cedeaza.

Apropo, explicatiile legate de rulajul cu maneta "la punctul mort" ar trebui puse undeva la vedere, sa fie invatzatura de minte pentru toata lumea. La asta as adauga si "franarea la deal", nu atat pentru inutilitatea gestului cat pentru nervi provocati celui din spate.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Schimbarea fără ambreiaj este teoretic posibilă pe orice cutie manuală (am întâlnit nişte explicaţii detaliate pe net despre cum se face), dar necesită din partea şoferului muuult mai multă pricepere şi "simţire pentru maşină", iar o potenţială eroare se lasă cu daune mult mai dureroase decât un cârâit.

 

Apăsarea ambreiajului "progresiv" este totuşi metoda predată de mulţi ani de zile. Am mers odată cu un şofer profesionist, şi mi-a zis că "merg sportiv", în condiţiile în care tot ce făceam era să manevrez repede ambreiajul, fără s-o duc în turaţii mari :shock:

 

Iar riscul metodei cu "maneta împinsă până prinde" este (cred, îmi dau şi eu cu părerea, că la asta se pricepe orice român din naştere) mutarea forţei de pe toată suprafaţa "dintelui" pe o porţiune mică din el (porţiunea care "agaţă")... dacă rezistă, bine, dacă nu ... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Guest Mecmar
Iar riscul metodei cu "maneta împinsă până prinde" este (cred, îmi dau şi eu cu părerea, că la asta se pricepe orice român din naştere)

Ce bine ar fi sa fie dupa cum graiesti Vaxxi!

Eu zic ca pentru a executa aceasta manevra iti trebuie foarte multa indema-nare si ,,cutia de viteza'' sa o cunosti surub cu surub. Soferii profesionisti sau cei care au permis de multi ani conducand aceeasi masina zi de zi pot face aceasta manevra care este extrem de delicata si trebuie sa simti fiecare dinte al pinioane-lor. Cea mai mica graba in a introduce maneta de viteza mai ales din a ii-a in a intaia (cred ca am scris corect) distruge dintii sincroanelor si caraitul mult timp va persista pe creier. Nu este indicata aceasta manevra cu atat mai mult cu cat viteza 1 ramane doar pentru plecarea de pe loc si nu pentru o decelare de la vit. a 2-a la a 1-a. Se poate executa aceasta manevra (fara a afecta sincroa-nele) numai daca viteza masinii este f.f. mica (un fel de taraiala) si numai daca detii controlul cutiei.

la masina mea aceasta manevra o pot face doar daca autoturismul are o viteza ce tinde la zero si in orice moment se poate opri, altfel nu vrea sub nici o forma!

Share this post


Link to post

Tolin, multumesc de aprecieri. Insa finalul nu este nici pe departe o concesie. Raman ferm la ideea la in mers nu trebuie cuplata treapta 1. Insa in anumite situatii trebuie sa alegi raul cel mai mic. In cazul meu aveam de ales intre o fortare inutila a ambreiajului (mai aveam destul de mers si in masina eram 4 persoane) si cuplarea treptei 1 in mers. Dar viteza era foarte mica (de vreme ce treapta a doua nu mergea) si daca opream plecam greu din loc (cu uzura de rigoare a ambreiajului). Asa ca am preferat sa imping usor maneta pana a cuplat. Daca impingi maneta simti pe la jumatea cursei ca opune rezistenta. Ei, aici e momentul in care trebuie sa insisti. Daca vezi ca prinde cat de putin atunci o impingi repede sa intre. Alta metoda nu am incercat sa vad daca (,) caraie sau nu. In fine, in mare ideea e ca ramane exclusa folosirea treptei 1 pentru frana de motor. La semafor mi se mai intampla sa franez pana aproape de orire si sa vad ca ala din fata mea pleca. Unii baga a 1-a. Eu bag a doua, dar daca am viteza prea mica, sa nu chinui ambreiajul pun rana pana la oprir si bag a 1-a. Treaba de cateva secunde, dar care face bine cutiei.

 

VAXXI, cuplarea nu se face pe un singur dinte ci pe mai multi. Un singur dinte cupleaza complet, restul de 2 dinti din stanga si dreapta lui cupleaza pe muchii. De-aia am si spus ca in momentul in care simti ca prinde dintele trebuie sa cuplezi repede, altfel caraie.

 

Din ciclul viata bate filmul: am vazut si cunsoc personal vreo 2 cazuri in care oamenii daca sunt la semafor in panta tin masina din ambreiaj. Adica accelereaza usor si dau drumul putin la ambreiaj. Faza asta e sinonima cu slefuirea discului de ambreiaj. Nu vad rostul dar, in fine, fiecare face ce vrea pe banii lui.

 

Eu protejez mai mult cutia decat motorul si asta pentru ca, asa cum am mai spus, desi multi ignora treaba asta, reparatia unei cutii de viteze este mult mai scumpa decat cea a motorului. Numai manopera cat costa, ca (cel putin la Solenza) trebuie dat jos si motorul. In plus, e treaba de migala si foarte putini se pricep sa o faca cum trebuie.

Share this post


Link to post

paote la matiz nu e asa mai bogdane.

si inca ceva tolin are matiz/99...primele coreene...si-l cred ca intra a 1-a usor din mers...deoarece si eu bag din a 2-a in a 1-a in mers destul de des.

Share this post


Link to post
Cea mai mica graba in a introduce maneta de viteza mai ales din a ii-a in a intaia (cred ca am scris corect) distruge dintii sincroanelor si caraitul mult timp va persista pe creier

 

Tocmai asta e chestia, să nu faci manevra în grabă, ci delicat. Cum metoda pe care-am enunţat-o mai sus, durează maxim 2-3 secunde până cuplează în viteza I.

 

 

Faza asta e sinonima cu slefuirea discului de ambreiaj. Nu vad rostul dar, in fine, fiecare face ce vrea pe banii lui.

 

Măcar un ambreiaj e relativ ieftin de schimbat :rolleyes:

Share this post


Link to post

@ bogdan_o > Toata lumea este de acord ca nu trebuie retrogradat din 2 in 1 din mers, ca regula. Eu am vrut sa evidentiez ca am gasit doua situatii de trafic pentru care n-am gasit alta solutie si sa aflam o metoda sigura de aplicare. Daca in prima situatie, datorita cuplului mic la motorul de 0,8L, poti opri, tragi frana de mana, bagi 1 si pleci, cu injuraturile de rigoare din spate, pe gheatza n-am reusit sa evit o tamponare decat retrogradand urgent in treapta a I-a.

Acum am remarcat ca tu rulezi pe Dacia. Da, ai dreptate, am avut si eu intre '91-'94 una noua si la ea n-am reusit manevrele respective, iar tipul din exemplu a avut o Dacie "frantuzeasca". Se pare ca exista o diferentza semnificativa intre aceste cv-uri.

Share this post


Link to post

Brusli, la Matiz cutia e diferita dar in ce priveste forma si dimensiunea pieselor, modul de prindere, etc. Principiul de functionare este acelasi. Si asta e valabil pentru toate cutiile de viteze mecanice. La nici o masina treapta 1 nu este sincronizata.

 

Vaxxi, stiu si eu... Ca sa schimbi un ambreiaj trebuie data jos cutia care implica si scoaterea motorului. Asta la Slz. Chiar sunt curios. La Daewoo cum e? Se poate da jos doar cutia, ca la berline, sau se scoate cu tot cu motor?

 

Later edit: Tolin eu vorbeam din punct de vedere mecanic. Acum, normal ca daca altfel nu poti evita un accident, da-o-ncolo de cutie, bagi a 1-a si gata. Eu vorbeam de cei care fac treaba cu retrogradatul in mod frecvent. Si ce spui de Dacia e adevarat. Eu mai am un break din 96 care nu prea vrea sa intre in a 1-a din mers, dar SLZ intra mult mai usor. Oricum, as putea numara pe degetele de la o mana de cate ori am facut treaba asta. In definitiv si la urma urmei, amandoi spunem acelasi lucru. Nu e bine sa faci o regula din a retrograda in a 1-a in mers.

Edited by bogdan_o

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

Problema retrogradarii din vit. 2-a in vit. 1-a este foarte usor de realizat la autoturismele la care cutia a fost foarte mult utilizata si fortata. Cel putin la Dacie aceasta manevra se poate executa mult mai usor in comparatie cu Tico, Matiz, etc.

Si la auto din urma se poate face, insa va avea de suferit si repararea ei incumba un efort financiar bunicel. Manopera la Dacie de dat cutia jos 800.000 ROL.

Retrogradarea 2-1 pentru a evita un accident presupune ca deja te confrunti cu o situatie iminenta in care un ,,domn" a adormit si a gresit manevrele. Daca si tu fortezi nota si nu-l lasi atunci apare inevitabil impactul. :lavolan:

Share this post


Link to post
La Daewoo cum e? Se poate da jos doar cutia, ca la berline, sau se scoate cu tot cu motor?

 

Diferă în funcţie de model. Oricum, cred că e de preferat - atât financiar, cât şi ... psihologic, să zicem :) să schimbi un ambreiaj, decât să schimbi ceva prin cutia de viteze (despre care am tot auzit eu o vorbă: dacă se umblă în ea, nu mai iese ca nouă !).

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

O cutie reparata poate functiona aproape la fel ca una noua. Costa destul de mult reparatul mai ales daca trenul fix este cel accidentat. Am schimbat la Dacie sincron 1 si 2 la un supermeserias cunoscut de toti taximetristii si functioneaza impecabil. reparatie cost 100 E cu ulei cu manopera cu materiale.

EDar mai bine schimbi un ambreiaj ca iesi mai ieftin!

Share this post


Link to post

mecmar ..la dacie sint fffffffffffooooooooooooooatre multi meseriasi adevarati.

dar la astealalte ...e mai greu

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

Brusli de acord ca la astea ale noastre cam RAR gasesti meseriasi, dar vreau sa-ti spun ca eu pana am gasit un MESERIAS, deci nu mecanici care se pricep, mi-a luat ceva timp si culmea m-a indrumat cineva: ,,Du-te dom'le si intreaba un taxi-metrist!" Mi-a explicat cu exactitate locul unde-l gasesc si asa a fost. Astazi am dus-o la 11,00, la 18,00 era in magazin dupa piese, la 14,00 a doua zi banul jos si vira cu masina. :o

Share this post


Link to post

asta e partea a doua...eu spun doar ca sint multi meseriasi pe dacie...dar nu spun ca nu sint si multi care se dau meseriasi si de fapt sint niste amatori(ca si mine) :mrgreen:

e adevarat ca-i gasesti greu pe meseriasi...dar oricum sint destui pt. dacia 1300.

ia cauta tu un meserias de cutie pt matiz...

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

pai daca era unul mai DASTEPT poate rezolva problemele care mai apar, dar sa stii ca nu prea am vazut nici pe forum cum ca ar fi probleme grave cu c.v., ca nu intra direct 2-1, ca mai caraie (dar cred ca si soferul ar trebui sa fie un pic mai atent).... Daca nu-s probleme cu ele, invataceii pe ce sa exerxeze sa-si dea drumul la mana. totusi dacia are o varsta si au avut timp sa invete, pe cand ale noastre au aparut acu' mai recent. :P

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

In toate cazurile cand se efectueaza cuplarea sau decuplarea transmisiei de la motor, este necesar sa se lase sincroanele un timp mic cu scopul de a se aduce arborii si pinioanele la aceeasi viteza pentru o cuplare silentioasa si pentru ca transmiterea cuplului sa se faca fara socuri, distrugeri de dinti al sincroanelor sau pinioanelor.

Se recomanda ca levierul de schimbare a vitezelor sa fie MANIPULAT LENT, corespunzator regimului de lucru al motorului (treapta de viteza sa fie corespunzatoarea turatiei motorului), fara a se marca timpul de trecere prin punctul zero.

 

Raport de transmisie vit. 1 - 3,818 vit. 2 - 2,210, vit. 3 - 1,423, vit. 4 - 1,029, vit. 5 - 0,837. Deci raportul la vit. 1 in comparatie cu celelalte este foarte mare. Foarte greu ca din mers sa intre ,,usor" de la 2 la 1.

Edited by mecmar

Share this post


Link to post

La Matiz cutia se demonteaza relativ usor, pe dedesubt, nu are nici o treaba cu motorul; se demonteaza suplimentar pivotul (bratul inferior) stinga pentru a putea scoate planetara stinga si primesti cutia in brate (sau in cap, daca nu esti atent, hehe!). :banana:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...