Jump to content
Sign in to follow this  
misi

Probleme La Motor

Recommended Posts

Am un Aveo 1.4 şi de ceva vreme simt că nu mai am frână de motor.

 

Am început să analizez ce se întâmplă şi am observat că în mers dacă calc ambreiajul turaţia scade foarte încet mai ales în intervalul 1500 -> 750 şi este şi mai simţitor dacă AC-ul funcţionează. Interesant este că dacă frânez cu frână de motor şi turaţia ajunge sub 1000 în momentul în care calc ambreiajul turaţia creşte la 1500 după care începe încet să scadă.

 

Am sunat la service, dar am obţinut numai o programare.

 

Sunt curios dacă a mai păţit cineva aşa ceva?

Share this post


Link to post

Daca vei tura motorul mai mult vei avea si frana de motor.

Share this post


Link to post
Am un Aveo 1.4 şi de ceva vreme simt că nu mai am frână de motor.

 

Am început să analizez ce se întâmplă şi am observat că în mers dacă calc ambreiajul turaţia scade foarte încet mai ales în intervalul 1500 -> 750 şi este şi mai simţitor dacă AC-ul funcţionează. Interesant este că dacă frânez cu frână de motor şi turaţia ajunge sub 1000 în momentul în care calc ambreiajul turaţia creşte la 1500 după care începe încet să scadă.

Am sunat la service, dar am obţinut numai o programare.

Sunt curios dacă a mai păţit cineva aşa ceva?

Ti-ai raspuns singur in expunerea problemei. Frana de motor nu presupune calcarea ambreiajului. In momentul in care ai calcat ambreiajul, nu mai ai frana de motor, motorul functionand la relanti. Tot ce trebuie sa faci este sa nu calci abreiajul, ci sa treci, in functie de turatie, in treapta inferioara.

Share this post


Link to post

Dar este normal, ca daca ambreiajul este calcat la 1000rpm turatia motorului sa creasca singura la 1500rpm, de la 1000rpm, ca apoi sa scada? Cred ca cel care a deschis topicul stie ca frana de motor presupune sa nu calci ambreiajul.

Share this post


Link to post

Da, este normal. El are MTIA, nu are TPS si IAC, iar ECM-ul corecteaza in permanenta turatia de relantie in functie de anumite informatii cum ar fi: temperatura lichidului de racire, temperatura exterioara, consumatori, viteza de deplasare etc.

Share this post


Link to post

Corecteaza turatia pe liber in functie de viteza de deplasare? Ce treaba are una cu alta?

Share this post


Link to post

Interesant este ca, chiar conteaza. Si eu am MTIA si face cam asa: cand stau la semafor in vale si dau drumul la frana si rotile se deplaseaza, ralantiul creste de la 800 la 1000 si ceva, si revine la 800 cand franez si rotile se opresc. E un fel de anticipare a ECM-ului ca vei baga in viteza. La fel face si daca scoti pe liber inainte de a se opri rotile, ralantiul e marit oarecum.

Share this post


Link to post

Problema mea esta ca de ex. la 3000rpm (in orice treapta de viteze) franez (motor+pedala) si ajung undeva la 1000rpm si calc ambreiajul turatia motorului creste singur la 1500rpm, si apoi scade foarte incet.

Din cauza ca turatia scade foarte incet, in momentul in care iau piciorul de pe pedala de acceleratie (fara a calca ambreiajul) nu se simte deloc frana de motor.

Conduc masina de 1,5 ani (18.000km) si nu am avut problema aceasta pana acum.

Share this post


Link to post

Perfidus ,exact asa e si la a meu Aveo ,si sincer chiar nu ma deranjeaza, ba din contra :)

Share this post


Link to post

@misi - programeaza-te in service la o scanare daca schimbarea de care pomenesti a aparut recent. Ai remarcat cumva o crestere a consumului? Se pare ca ECM-ul crede ca motorul tau are pe el o sarcina mai mare de cat e in realitate. Verifica si furtunele de pe la galeria de admisie, sa nu ai pierderi de vacuum.

Share this post


Link to post

m-am programat la service.

perfidus - ai dreptate cu sarcina pt. ca in momentul in care pornesc AC-ul se simte mult mai tare. tb. sa verific si furtunele pt. ca daca ma gandesc bine problema a aparut dupa ce am fost la verificarea de 1an dar in timp s-a agravat.

Consumul nu pot sa zic ca a crescut foarte mult, un 0,5 l; dar cu caldurile si traficul actual nu stiu ce sa zic.

Share this post


Link to post
Da, este normal. El are MTIA, nu are TPS si IAC ...

Motorul de 1,4L Aveo (kalos) n-are IAC ?

 

@misi > frana de motor presupune retrogradare si o scadere a turatie pana in jurul a 2000 rpm. Sub aceasta turatie se cheama ca ai doar decelerare.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

La mine se intimpla acelasi lucru, numai ca daca merg in gol, relantiul nu se stabileste la 1200 , ci variaza. Cind m-am oprit , revine la 800 fix.

Share this post


Link to post
daca ma gandesc bine problema a aparut dupa ce am fost la verificarea de 1an dar in timp s-a agravat.

Dupa orice schimbare de consumabile e bine sa faci un reset ECM (prin scoatere siguranta).

Share this post


Link to post
La mine se intimpla acelasi lucru, numai ca daca merg in gol, relantiul nu se stabileste la 1200 , ci variaza. Cind m-am oprit , revine la 800 fix.

"Asa face toate".

Share this post


Link to post
Motorul de 1,4L Aveo (kalos) n-are IAC ?

Din cate stiu eu, pe Aveo 1.4 nu exista IAC. De altfel, @Perfidus are acelasi motor pe lacetti.

Share this post


Link to post

Nu. Kalos 1,4/16v are IAC, vezi masina lui Lucian_M, cel care a sficuit suruburile ca sa-l desfaca. Asta si cu tipul ECM sunt cele doua chestii ce difera pe Lacetti 1,4.

Share this post


Link to post

Tu zici Kalos, eu zic Aveo... Stiu ca e diferenta intre cele doua.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...