andreib Posted August 14, 2008 Diferentele pentru motorul de 1.6 cu/fara filtru sunt f mici, aproape insignifiante, deci un filtru sport nu va aduce nici un aport exceptional de putere. Situatia NU este aceeasi ca la matiz Share this post Link to post
wallaby Posted August 14, 2008 ...pentru ca Matizul e turbo? De unde stii atatea mai Andrei, ai incercat un filtru dintr-asta pe masina ta deja? Share this post Link to post
tolin Posted August 14, 2008 Aport "exceptional" nu aduce la niciunul cu aspiratie naturala, pe langa aer de N ori mai bine filtrat, daca nu se umbla si la evacuare, ca apoi sa-i pui o aprindere cu randament mai mare de 10%, cat este acum, o benzina pe la 100, o mapa mai sprintena si la final sa-i usurezi "volanta". Pardon, ordinea, parca, era inversa, dupa un clasic al tiuningului. Share this post Link to post
andreib Posted August 14, 2008 (edited) ...pentru ca Matizul e turbo? De unde stii atatea mai Andrei, ai incercat un filtru dintr-asta pe masina ta deja? 1. Matizul are o admisie mai gatuita, mai ciudat gandita si orice modificare cat de mica face o diferenta (motoras mic). Nu bre, nu am filtru din ala si nici nu-mi voi pune vreodata din motive de filtrare mai proasta (aici este discutabil), necesitatea intretinerii(f dese in conditiile romanesti, unde schimbi filtrle de aer la 8000km si sunt negre) si costuri ridicate. La nubira chiar si fara filtru (test f scurt) diferenta este insignifianta. Edited August 14, 2008 by andreib Share this post Link to post
tolin Posted August 14, 2008 Ce intelegi prin fara filtru, ai lasat corpul clapetei liber sau, doar, ai scos filtrul din cutie ? Share this post Link to post
wallaby Posted August 14, 2008 (edited) Sincer sa fiu, admisia la Lacetti-ul meu mi s-a parut extrem de restrictiva. Ai vazut poza cutiei stock? Edited August 14, 2008 by wallaby Share this post Link to post
andreib Posted August 14, 2008 (edited) Cu capacul cutiei filtrului lasat liber. La lacetti 1.8 suportii motorului sunt altii, lafel si cutia filtrului. Mai mult, lacetti 1.8 nu are VGIS, are galerie normala precum are si motorul de 2l de pe leganza. Edited August 14, 2008 by andreib Share this post Link to post
paulcannibal Posted December 2, 2008 (edited) Salut baieti! As vrea sa imi pun si eu un filtru sport (K&N) pe Lacetti meu, imi place mult cum suna in ture, si sunt convins ca va suna si mai bine. In general merg destul de turat (3500-5000) imi place sa aud motorul. Mai mult, as vrea sa schimb si evacuarea finala insa nu am nici cea mai vaga idee de marci, poate imi puteti recomanda ceva cu un raport bun pret/calitate? Cam ce plus de putere ar determina modificarile astea? CIP tuning a facut careva pe Lacetti, merita? Ce alte modificari se mai pot face? La schimbarea filtrului si a evacuarii, se deregleaza cumva injectia? LE: Am vb cu cei de la http://www.obdtuning.ro/ si mi-au zis ca cresterea de putere e de 9cp iar de cuplu de 20Nm. Mi se pare cam putin. Si-a mai facut cineva chip tuning pe motorul de 1.6? Edited December 2, 2008 by paulcannibal Share this post Link to post
ratusca Posted December 3, 2008 (edited) Am incercat eu resoftare, dar nu mi-a placut (se pare ca era o mapa economica) asa ca am pus la loc mapa originala. Cu filtru si evacuare schimbata se simte si aude frumos. Consumul nu-mi pare modificat (la mers normal) iar recent am obturat si valva EGR masina dand impresia unui cuplu mai bun la turatii mai joase. (am facut comparatia pe Dealul Negru, la dus fara valva obturata, la intors cu ea obturata, masina tragea mai bine, vizibil, la deal). Edited December 3, 2008 by ratusca Share this post Link to post
Alex.T Posted December 3, 2008 fftopic: O sa scada si consumul fara EGR. Share this post Link to post
Lucian M Posted December 3, 2008 Ma bate si pe mine gandul sa obturez supapa EGR. Nu afecteaza motorul acum, iarna? Si pe unde in RO as gasi un kit din asta? Share this post Link to post
Alex.T Posted December 3, 2008 Eu am avut scoasa mufa de la EGR, dar aveam eroare pe bord. Share this post Link to post
andreib Posted December 3, 2008 Nu afecteaza motorul acum, iarna? Si pe unde in RO as gasi un kit din asta? Nu, dar nu stim cum afecteaza catalizatoarele . Bine oricum nu le face... Ce kit dom'le, ori scoti mufa ori obturezi teava (la conexiunea in chiulasa sau la alta incheietura). Share this post Link to post
Lucian M Posted December 3, 2008 Mda, deci mai bine lasam asa cum e, ca stie el fabricantul de ce. Intrebare de om nestiutor: unde e situata valva aia? CU poze, ca la... Eu am o banuiala, ca e ceva cu teava aia incretita de langa IAC, dar cred ca ma insel graaaav. Share this post Link to post
ratusca Posted December 3, 2008 Este in partea dreapta a motorului (cum te uiti la motor din fata masinii) si teava este cea metalica incretita la coturi. (la lacetti 1.6 si la aveo 5dr 1.2) Share this post Link to post
Alex.T Posted December 3, 2008 Lucian, ca sa-ti faci o idee cum este fara EGR poti sa citesti acest topic: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=22824 . Cam pe la mijlocul lui o sa gasesti o parte din beneficiile mersului fara EGR. Share this post Link to post
Senna Posted December 13, 2008 Element filtru aer sport K&N - 255 RON, un magazin de pe str. Mihai Eminescu colt cu Viitorului. Ma intreb daca nu-i mai rentabil si eficient sa-l schimb pe cel stock la 5k km, caci costa doar 45ron... Share this post Link to post