Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Honda, Bmw Si Toyota, Marcile De Care Soferii Germani Sunt Cel Mai Multumiti

Recommended Posts

Honda, BMW si Toyota, marcile de care soferii germani sunt cel mai multumiti. Chevrolet si Suzuki, la polul opus HotNews.ro

 

 

Marcile germane si japoneze si-au impartit primele sapte locuri ale clasamentului satisfactiei in randul soferilor germani, in cel mai recent studiu J. D. Power. Honda, BMW si Toyota ocupa primele locuri in topul satisfactiei, iar pe ultimele locuri se afla Kia si Suzuki, lanterna rosie fiind Chevrolet, conform datelor publicate azi.

 

Studiul a ajuns in al saptelea an si masoara satisfactia detinatorilor de vehicule noi in primii doi ani de posesie. Soferilor li s-a cerut sa dea evaluari detaliate legate de vehicul si dealeri, in 77 de atribute grupate in patru categorii de satisfactie. In ordinea importantei, aceste categorii sunt: calitate si fiabilitate (30%), vehicle appeal, adica performante, design si comfort (25%), satisfactia legata de servisare (23%), costurile de posesie (22%).

 

Soferii au dat note pentru toate categoriile cerute, iar Honda a reusit sa se claseze pe primul loc, cu un total de 849 de puncte din 1.000 posibile, urmata de BMW cu 845 de puncte, Toyota - 844, Audi - 840 si Mazda 837.

 

Concluzia J D Power este ca indicele total de satisfactie a atins un maxim istoric si sunt din ce in ce mai multi clienti care sunt incantati, si nu doar multumiti de masina lor. Acest lucru va aduce avantaje financiare producatorilor, pentru ca acesti clienti multumiti foarte probabil ca vor ramane fideli marcii si la noua masina.

 

Interesant e ca masina pentru care satisfactia a fost cea mai mare este hibridul Toyota Prius. Printre alte castigatoare de clase, la capitolul satsifactie, se numara Toyota Aygo la supermin-uri, Honda Jazz la clasa mica, Honda Civic la clasa medie si BMW X3 la SUV-uri.

 

Marcile care si-au nemultumit cel mai mult clientii sunt Chevrolet (ultimul loc cu 736 de puncte), Suzuki cu 776 de puncte, Kia si Citroen cu 786 de puncte si Hyundai cu 789 de puncte. Renault, Ford, Fiat si Volkswagen sunt sub media pietei (815 puncte).

Share this post


Link to post
Printre alte castigatoare de clase, la capitolul satsifactie, se numara Toyota Aygo la supermin-uri, Honda Jazz la clasa mica, Honda Civic la clasa medie si BMW X3 la SUV-uri.

 

Well now :D

Chiar sunt multumit, si chiar entuziasmat de ea :D

Edited by Venom

Share this post


Link to post

ai si de ce :D foar e coloare unicat :) )

Share this post


Link to post

Si cred ca dupa articolul asta Satori o sa-si ia Honda Jazz :mrgreen:

Share this post


Link to post

Ciudat totusi, ma asteptam mai mult de la suzuki. Chiar ma gandisem la Swift ca varianta.

Edited by Venom

Share this post


Link to post

Ce nu prea inteleg este ce fel de clase au germanii astia... De cand e Civic in clasa medie?

Share this post


Link to post

Sondajul asta e facut ca sa puna in lumina pozitiva anumite marci fata de altele.

Titlul de pe hotnews suna poate glorios dar in realitate e penibil de neargumentat si ma rog de ce e asa senzational ca masini low costs obtin punctaje mici. Tocmai asta e ideea cu low costu. De la bun inceput faci un compromis si nu scoti din buzunar sume consistente de bani pentru a plati brandu si alte x optionale de care nu ca nu ai avea nevoie, sau ca nu ti-ar place sa le ai , dar pur si simplu nu ti le permiti, sau de banii respectivi alegi un anume compromis.

 

 

Sincer ceva pute cu compozitia la "2008 Germany Customer Satisfaction" al J.D. Power and Associates and AUTO TESTS Report.

30%Vehicle Quality and Reliability

25%Vehicle Appeal

22%Ownership Costs

23%Service Satisfaction

 

Practic autorii sondajului iau in calcul masini cu o vechime de 2 ani.

[the study examines customer satisfaction with new vehicles and vehicle service after two years of ownership.]

Asta inseamna ca toate brandurile clasificate aveau inca masiniile in garantie.

Astfel rubrica

22% Ownership Costs care contine Fuel consumption/Insurance/Cost of service/repairs

de fapt se reduce strict la consumul de combustibil, costul consumabilelor si reviziile in service.

Costurile de reparatii trebuind sa fie 0 fiind in garantie. Asigurarea ar trebui sa fie constanta daca comparam masini relativ de acelasi calibru.

Astfel ultimele 2 ar trebui sa fie scoase din calcule fiind mai mult sau mai putin constante.

 

25%Vehicle Appeal[performance, design, comfort and features]

apoi aici e clar ca cine isi cumpara un model mai scump pentru ca isi permite, e clar ca va beneficia de un design mai atractiv al tuturor elementelor masinii.

De nicaieri din sondaju asta nu reiese o comparatie pret platit pe masina vis a vis de satisfactie si cate feature-uri are masina in plus la pret fata de pretu sa spunem mediu al gamei.

 

23%Service Satisfaction

nu zic ca nu e important modul in care te trateaza aia la service, dar fiind vorba de aotomobile in garantie, nu cred ca se poate avea acelasi nivel de pretentii la un chevy pe care il duci in garantie la reparat sau de la un bmw.

Aia la bmw iti dau pe loc o alta masina care sa o folosesti pana iti repara tie masina. La chevy, astepti sa iti repare masina.

Dar iar nu spune mineni nimic ca e diferenta uriasa de costuri la achizitie si e destul de nenatural sa compari 2 modele din aceeasi clasa dar la costuri complet diferite.

 

30%Vehicle Quality and Reliability de fapt este o alta forma de a exprima faptu ca ti-ai dus masina in service pentru garantie, fie ca s-a dereglat fie ca s-a stricat.

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

22% Ownership Costs -> Fuel consumption/Insurance/Cost of service/repairs

Adica, daca te omoara cu consumul, asigurarea (la ei fiind diversificat modul de plata), cat a costat reparatia (chiar daca a fost in garantie, se ia in calcul ce s-a platit la ea de catre firma), numarul de reparatii pentru care a intrat masina in service (care include si reparatiile minore, gen parca imi scartaie ceva in spate).

 

25%Vehicle Appeal[performance, design, comfort and features]

Sa zicem doar ca in afara, lumea in mare parte isi cumpara masina care o vrea, deci nu e vorba de bani. E vorba de design si dotari.

 

23%Service Satisfaction

Se explica de la sine.

 

30%Vehicle Quality and Reliability

Defapt e vorba de interventii majore asupra masinii, de genul cutie de viteza schimbata.

 

Si low cost-urile au luat si punctaj bun (cum ar fi cazul aygo-ului). E vorba doar de raport calitate/pret, de ca multa vreme o masina 'multa' (gen logan) nu mai echivaleaza cu masina 'buna'.

Share this post


Link to post

Aveti ceva de marait, dar nu e clar ce vreti de fapt. Ma asteptam sa contestati fie procentele, fie criteriile. In fapt va luati doar de criterii, fara a propune ceva in loc. Doar carcoteala. Mda, sunteti de-ai nostri :)

In ceea ce priveste comparatiile de gen Chevrolet vs. BMW, ar trebui sa va imaginati ca unul care-si ia oricare din masinile astea (se poate generaliza cu usurinta) are un anumit nivel de pretentii, in raport cu care va evalua oricare criteriu pe care-l vreti sau nu. De exemplu, cel ce primeste o masina la schimb, s-ar putea sa stranmbe din nas ca nu-i exact ca a lui si sa fie prin urmare nemultumit, in timp ce, cel obisnuit sa stea prin service-uri o zi intreaga pentru te miri ce rahat la o Dacie, sa fie teribil de multumit ca i se face revizia intr-o ora, chiar daca ea e normata la doua ore jumate.

 

In concluzie, ar trebui sa intelegeti ca un test cu valente relative e singurul care poate fi obiectiv, ceea ce poate pare paradoxal, dar trebuie interpretat cu atentie. Desigur, asta nu inseamna ca nu se pot face matrapazlacuri. Dar cine va pune sa luati in seama asa ceva :D

Share this post


Link to post

Mie mi se pare ca site-uri precum hotnews ajung sa puna urgent label-uri cum ca marca x e o masina intotdeauna proasta fara suficiente argumente.

Princiipiile dupa care s-au facut departajariile sunt de departe complet neclare. Iar o discutie pe procente ar fi in plus si ne la locul ei avand in vedere ca cele 4 categorii sunt vag definite.

 

Personal gasesc complet nenetural sa compari satisfactia unui posesor al unui model de 13000 mii de euro cu un model de 16500 de euro dar din aceeasi clasa si cu litraje apropiate dar diferente multe la fisa tehnica respectiv dotari.

E clar ca cel care a dat mai multi bani are mai multe dotari si din capul locului e mai satisfacut sa cumpere eventual un varf de gama.

Daca tot fac sondajul asta, atunci e normal sa compare modele din aceeasi clasa dar diferentiat pe pret si apoi pe notiunea de satisfactie in functie de ceea ce ai platit la achizite.

Adica la pachetul asta am platit x euro si am atatea optionale. Masina mi-a facut probleme de z ori drept pentru care satisfactia clientului e contata la tz puncte.

Sigur ca pe undeva se poate obtine si o concluzie generala dar e doarte dificil sa ponderezi rezultatele astfel incat rezultatul sa fie corect.

Dar in acest caz mesajul ar fi fost prea detaliat si interpretarea mult prea obiectiva.

Asa intra toate modelele in sondaj si ies bine alea care trebuie.

 

 

@Venom poate ti se pare o prostie, dar sa stii ca si in tarile cu apa calda lumea isi cumpara masini dupa posibilitati. Si nu toata lumea are bani sa isi cumpere masinile pe care cu adevarat si le doresc. Si la ei se intind doar atat cat ii tine plapuma iar notiunea de dotari minim necesare difera de la o categorie de populatie la alta catagorie de populatie. Stiti la fel de bine ca mine ca Logan se vinde foarte bine in Germania- desi a beneficiat de multa publicitate negativa. Potentialii cumparatori sunt pregatiti sa cumpere o masina noua care sa mearga fara probleme majore 3-5 ani, decat sa cumpere un Golf 4 obosit dar sa spunem mult mai bine dotat. Stim cu totii cum arata loganu si ce dotari are dar in ce pret ai masina noua, si asistenta tehnica asigurata?

 

In Germania, de multe ori masina e un indicator al statusului. Nu oricine isi ia un audi a6 pentru ca nu ii face fata la intretinere dar in schimb isi ia un Toyota Prius ca sa aiba costuri mici de exploatare si marginal masina e in clasa inferioara.Astfel proprietarul pare un tip sofisticat, preocupat de mediu , bla bla si creste statusu, cand de fapt costurile de exploatare sunt totusi esentiale.

 

Daca ai o masina in garantie sincer pe cine intereseaza cat costa reparatia in garantie, mai ales ca nu platesti nimic? Nu cred ca se ia in calcul costurile platite de firma poducatoare. Asta e pana la urma o chestiune interna confidentiala si nu cred ca are de a face cu satisfactia clientiilor finali.

 

 

@Abram Burel o sa fi surprins sa aflii ca daca la bmw in Germi ,ti se strica masina si nu au macar o masina ca a ta,iti dau una cu o clasa sau doua mai superioara. Astfel satisfactia clientului e garantata.

Ba chiar te rogi sa ti se strice masina, ca nu se stie - intrii in service cu seria 1 si te poti primi temporar seria 5.

:o fftopic:

In Germania anumite firme au politici interesante ca sa isi satisfaca clientii. Eu am fost uimit de ceea ce mi s-a intamplat la Sixt, unde am facut o rezervare pentru un ford mondeo. Cand am ajuns la ei nu aveau acolo masina.Dar nici nu m-au trimis la plimbare, ca nu au masina acolo, si nici nu mi-au propus sa inchiriez ceva mai scump, ori alte vrajeli. Ba dimpotriva mi-au oferit direct un Mercedes E classe la pret de Ford mondeo, cu sistem de navigatie, cutie automata brici, etc.. am plecat super happy de acolo, desi trebuie sa recunosc ca am fost cam nervos la gandu sa nu ii fac ceva. Singura mea obiectie a fost ca mertanu mi-a mancat mult mai multa benzina decat am planificat si mi-a iesit media de 12.5% pe autobahn si ceva plimbari al Muenchen ... dar zic eu ca a meritat :)

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

E normal, piata din Germany este o piata saturata, satiesata as zice. Acolo, un client conteaza. La Romanica, cand vanzarea creste cu 70% in primul trimestru, te doare la basca, ca nici 50% n-ai cum sa-i servesti, de satisfacut nu se pune problema, nici macar nevasta.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
@Abram Burel o sa fi surprins sa aflii ca daca la bmw in Germi ,ti se strica masina si nu au macar o masina ca a ta,iti dau una cu o clasa sau doua mai superioara. Astfel satisfactia clientului e garantata.

 

Asta nu este pentru satisfactia clientului. Este o metoda de a te face sa iti doresti mai mult. Nici nu trebuie sa ti se strice masina pentru a face asa ceva, fac ei recall (fara motiv real).

Share this post


Link to post
E normal, piata din Germany este o piata saturata, satiesata as zice. Acolo, un client conteaza. La Romanica, cand vanzarea creste cu 70% in primul trimestru, te doare la basca, ca nici 50% n-ai cum sa-i servesti, de satisfacut nu se pune problema, nici macar nevasta.

:o fftopic:

O fi piata saturata la nemti dar Sandero da din coate si incearca sa isi faca o intrare pe piata lor. Iata o poza la un afis publicitar, poza am facut-o cu cateva ore inainte de meciu Germania Turcia :) .

post-754-1214556343_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Pai o sa se vanda. Desfacatorul de bere de pe haion o sa le fie foarte util nemtujilor. :D

Share this post


Link to post

Pe mobile.de apare reclama asta la sandero in draci.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...