Jump to content
Sign in to follow this  
Akon

Anulare Egr

Recommended Posts

Stie cineva ceva despre anularea egr-ului?Am auzit ca daca nu mai functioneaza scade consumul si creste putin si puterea.Singurul lucru negativ ar cresterea noxelor.

Daca stie cineva mai multe despre acest subiect rog sa raspunda.

Share this post


Link to post

Eu pot doar sa confirm ce ai spus tu. Deocamdata si eu merg cu EGR-ul anulat dar din motive tehnice.

Nu cred ca aceasta operatiune poate sa afecteze masina in vreun fel. Doar mediul. :)

ATENTIE: Vei merge cu check aprins si daca vei avea alta eroare nu-ti vei da seama.

 

PS: Daca masina mai este in garantie nu te baga.

Share this post


Link to post

NU se cunosc inca efectele acestei modificari asupra catalizatoarelor... Exista riscul distrugerii acestora.

Share this post


Link to post

Nu cred ca este afectat catalizatorul.N-am auzit de probleme cu catalizatoarele la logan sau symbol(astia nu au egr).

@mazzy4you Cum stai cu consumul?Nu stiam ca se aprinde checku'.Eu am avut check aprins si nu ma mai intelegeam cu ea la consum cica ar intra in avarie...

Share this post


Link to post

Logan si symbol au motoare sugrumate din injectie, fara EGR. Suspendarea EGR trebuie facuta concomitent cu demontarea catalizatorului. Operatia trebuie facuta prin astuparea orificiilor de recirculare (garnitura falsa) si nu prin scoaterea mufei, care va duce la aprinderea martorului. Practic valva va functiona, dar nu va si recircula gazelele Efectul va fi un fum destul de gros la accelerari in blana.

Share this post


Link to post

Mircea vrei sa spui ca daca eu infud turul sau returul la egr masina va da fum?Baietii diselari tocmai din cauza asta anuleaza egr sa nu mai dea fum si se pare ca ideea chiar functioneaza.

Share this post


Link to post

Tu ai diesel? EGR face recircularea gazelor din evacuarea atunci cand sonda lambda spune ca inca mai sunt gaze nearse in evacuare. Daca aceste gaze nu se recircula, ghici unde se duc?

In evacuare, raspuns corect :)

Share this post


Link to post

Incorect. Intoarcerea gazelor din evacuare se face, doar, dintr-un singur cilindru (4) si nu din galeria de evacuare. Operatiunea nu are legatura cu calitatea gazelor arse si cu sonda lambda. Scopul ei este coborarea temperaturii din camera de ardere pentru a reduce emisia de NOx. Valva EGR este deschisa, in anumite grade, doar, intr-o anumita plaja de turatie, la o anumita stare a clapetei de acceleratie si sub anumit prag la depresiunii din galeria de aer. Daca pana la motoarele euro3, valva era deschisa doar peste o anumita turatie, cand ECM-ul intra in bucla inchisa (sa zicem, 2500 rpm la Matiz), de la euro3 in sus ea este deschisa de la cea mai mica miscarea masinii de pe loc, moment cand ECM-ul intra in bucla inchisa la motoarele de euro3 in sus. In toate cazurile, valva primeste comanda de inchidere la acceleratii hotarate si la sarcini mari. Deci, valva functioneaza, cu precadere, la mersul loganat si la traficul aglomerat.

Share this post


Link to post

Eu stiu ca EGR primeste comanda de deschidere atunci cand gazele de esapament contin procent ridicat de oxizi de azot. Acestia iau nastere in conditii de ardere cu temperatura prea ridicata, iar prin recircularea unei parti din gazele de evacuare se produce "temperarea" reactiilor de ardere din cilindru. Prin coborarea temperaturilor de ardere oxidarea azotului se produce mai lent, rezultand mai putin NOx . Reducerea temperaturii de ardere in cazul motoarelor termice, are in schimb efect de reducere a randamentului, de aici cresterea consumului.

 

Reducerea cantitatii de hidrocarburi nearse, sau arse incomplet (CO) se realizeasa prin ajustarea timpilor de injectie, pe baza imformatiilor oferite de sondele lamda.

 

PS Am postat aproape deodata cu Dl.Tolin...

Edited by wwillym

Share this post


Link to post

Cine sa-i dea comanda cand gazele contin NOx ? Sonda Lambda genereaza semnal in functie de cantitatea de O2 care trece prin galeria de admisie !

Share this post


Link to post

Pai asta nu stiu sa o spun... Poate ca comanda EGR nu este una "inteligenta", ci bazata pe un algoritm prestabilit la probramarea ECM, dar e clar ca functia lui este reducerea de NOx.

Share this post


Link to post
Incorect. Intoarcerea gazelor din evacuare se face, doar, dintr-un singur cilindru (4) si nu din galeria de evacuare.

 

Bine spus : Incorect !

Gazele nu se intorc din cilindrul #4 ,se intorc din canalul de evacuare din chiulasa al acestui cilindru iar cand supapa de evacuare este inchisa gazele provin de la restul cilindrilor.In cazul de fata este vorba de canalul de evacuare al acestui cilindru pentru ca sunt motoare cu valva egr in mijloc intre cilindrii 2 si 3.

Si tot spre surprinderea unora care cred altceva : valva egr recircula gaze numai cand motorul indeplineste cateva conditii dintre care cele mai importante sunt turatia peste o anumita limita si viteza de deplasare a autovehicului este constanta.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post
Si tot spre surprinderea unora care cred altceva : valva egr recircula gaze numai cand motorul indeplineste cateva conditii dintre care cele mai importante sunt turatia peste o anumita limita si viteza de deplasare a autovehicului este constanta.

 

Din cauza asta ma scutura pe mine la turatie constanta doar...

 

@Akon Consumul a scazut destul de mult (ultima oara am facut aproximativ 150-155 de km cu 12.3 l, mers numai in oras), iar masina parca se infige mai bine.

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...