Jump to content
Sign in to follow this  
CT_ZDB

Ulei De Motor Cu Vascozitatea 0w20

Recommended Posts

post-471-1211664108_thumb.jpgDupa o lunga perioada de timp in care nu am mai scris pe aici (ziua are doar 24 de ore ... si nu stiu daca mi-ar ajunge 36..) vin si va intreb... nu este cam subtire acest ulei?

Deci.. cam asa scrie la manualul de utilizare a masinii (Toyota Corolla 1,6L dual VVT-I).

Acum, la revizii... am inteles ca se foloseste uleiul... 5W40. Nu cumva dealerii il folosesc in lipsa uleiului specificat de producator? Care ar fi riscul folosirii unui ulei cu vascozitate la cald mai mare decat cea indicata de producator?

Share this post


Link to post
... Acum, la revizii... am inteles ca se foloseste uleiul... 5W40. Nu cumva dealerii il folosesc in lipsa uleiului specificat de producator? Care ar fi riscul folosirii unui ulei cu vascozitate la cald mai mare decat cea indicata de producator?

Nu exista scuza pentru un service autorizat ca nu a gasit uleiul specificat de catre producator. Oricum, mentalitatea mecanicilor din service-urile romanesti este de nezdruncinat, adica ei stiu mai bine decat producatorul insusi ce tip de ulei trebuie folosit si daca acesta nu sta pe joja ca marmelada, nu este bun. Romanii au o fixatie pentru vascozitatea SAE40, motiv pentru care gasesti greu in magazine altceva. Altfel, recomandarile din manual sunt foarte restrictive, daca ai observat: daca n-ai SAE20, atunci bagi SAE30, dar data urmatoare bagi obligatoriu SAE20 !

 

Riscul nu este la temperaturi mari, ci la temperaturi peste 0'C si pana la temperatura de regim a motorului, unde diferentele de vascozitate sunt foarte mari, adica la excursii scurte in urban pe motor rece sau viteze foarte mari pe autostrazi cand ventilarea foarte buna scade temperatura. Vascozitate mai mare inseamna debit de mai mic de ulei, viteza de reimprospatare mai mica, presiune ulei prea mare, consum de combustibil mai mare. Toata lumea se gandeste, doar, la interiorul cilindrului, dar uita de canalele de dimensiune fixa prin care trebuie adus uleiul la distributie, uita de dimensiunea fixa a filtrului de ulei si a pompei. Ca sa nu mai vorbesc ca se face o confuzie intre situatia ralantirii prin aglomeratia urbana la temperaturi ambiante mari si rulajul sportiv continuu la turatii foarte mari si viteze moderate.

 

In mod normal, nu trebuie acceptat ca la revizii sa fie incarcat in motor alt tip de ulei decat cel recomandat de catre producator, iar discutiile pe tema aceasta trebuie sa aiba loc inainte de producerea evenimentului.

Share this post


Link to post

Intrebare: Daca Toyota nu iti poate furniza tipul de ulei inscris in cartea masinii, cum iti mai asigura garantie?!

Share this post


Link to post

Despre care Toyota este vorba ? Nici un service (decat daca este al producatorului, cazuri rare) si nici un dealer nu reprezinta producatorul. oricum, efectele se vad dupa terminarea garantiei.

Share this post


Link to post

M-am referit la service-urile Toyota care se bat cu caramida-n piept ca ele sunt autorizate si ca daca nu faci reviziile la ei pierzi garantie(lucru care se aplica la toti de altfel) ;)

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post

CT_ZDB> Ti-am raspuns si pe toyo. Lasa-i pe ei in prostia lor, cumperi tu uleiul acesta si te duci cu el la revizie.

Share this post


Link to post

"Micu verde..." asta... Negru... eu, in C-ta o sa ma descurc... sunt in relatii foarte bune atat cu seful de service cat si cu directorul general, si nu o sa am probleme in a aduce eu uleiul de motor la revizii. Dar de ce nu se respecta in service-uri caracteristicile date de producator.

 

In plus, motoarele Toyota (benzina) sunt motoare de turatie (cuplul maxim la acest motor (159 Nm) este pe la 5200 - RPM iar puterea maxima (124 Cp) la 6200 RPM, iar transmisia este destul de scurta.. 140 km/h in a 5-a insemnand in jur de 4000 rmp, iar la 6500 rpm a inteles ca intra limitarea, viteza fiind de 210 km/h.

 

Acum, am cautat pe net uleiuri 0W20.. si in .ro... doar motul am gasit... pretul fiind in jur de 15Euro/L.

Share this post


Link to post

Vezi ca 300 V nu se importa la noi desi pe siteul importatorului motul-romania.ro aka Pol Distribution exista. Au in schimb Motul Eco Lite 8100 tot 0w20 la 65.41 RON litrul. :)

 

De ce nu se respecta ... Pai ei baga in masini ce ulei gasesc mai ieftin. Daca ar fi sa ia ulei cu 65 RON litrul de la importator sa isi mai adauge si ei adaousul deloc mic unde s-ar ajunge? Cum o fii sa vina o duduie cu o Corolla sa i se spune ca numai uleiul e 500 RON ... ?

Edited by steph

Share this post


Link to post

Motoare diferite. In state nu am vazut in magazin 5w-40, iar la cele doua rav4 (2.4 vvti) inchiriate era trecut in carte 5w-20. Dar sunt alte motoare, si au transmisie automata si de aici merg in regimuri foarte joase de turatie, la 3 mii de ture de exemplu au 130 si ceva kmh, la mine am 100 la 3 mii. La mine in carte e dat ulei de la 20W50 la 5w30, functie de anticiparea temperaturii spui ei sa se faca alegerea, la revizie mi-au bagat 5w40, si a costat 200 ron 4L.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...