Jump to content
Sign in to follow this  
Cumnatu

Turbo Vs Compresor

Recommended Posts

Am cautat pe net si e incredibil ce putine informatii se gasesc concret legate de un anumit motor care sa sufere modificarea la mecanic compresor sau la turbina.

Haideti sa visam ca pe motoarele masinilor noastre am pune una din cele 2.

Pe care am pune-o, pe ce considerente, evident fara sa modificam motorul cu totul, adica un compresor sau o turbina care sa NU creeze o presiune asa mare sa crape motorul.

Ceva nu pentru curse dar cat de cat.

Si cam care ar fii logicile pt care se decide pro turbo sau pro compresor ?

Ce modificari minime ar mai trebuii facute pentru a putea pune turbo / compresor ( minim = de genul evacuare, nedorit = maxim = schimbare pistoane, supape si alte dracii )

Share this post


Link to post

Pai ce faci Cumnate, nu-ti mai ajung calutii? :)

 

Si ca un adaos...sistemul de franare.

 

Pai e destul de compresat motorul...mai ramane sa se adauge turbina...asta daca nu vrei sa-l duci la o compresie de 15-20:1 :S

Share this post


Link to post

Din ce am intrebat eu cindva pe niste cunoscatori, in afara de adaugarea supra-alimentarii (turbina sau compresor, indiferent) ar trebui aduse si alte modificari vizind strict motorul. In primul rind alte injectoare, in al doilea rind evacuarea. Nu mi-au spus, insa sint aproape sigur ca trebuie schimbata unitatea centrala si, cel mai probabil, aduse oarece imbunatatiri la admisie.

 

Riscul de a crapa ceva nu este foarte mare la o supra-alimentare de bun simt, oricum motoarele sint facute cu o toleranta destul de mare. Cu siguranta va fi afectat si va trebui schimbat ambreiajul (Am simtit asta pe pielea mea doar in urma unui chip-tuning :)

 

In functie de cistigul de putere/cuplu, ar putea fi necesara o rigidizare a caroseriei.

 

Daca se mai adauga imbuntatirea frinelor, eventual o alta pompa de benzina ... cred ca nu se prea justifica investitia pentru marea masa a posesorilor de Daewoo.

 

In cazuri f. izolate, modificarile pot fi facute, insa costurile probabil ca ar insemna mai mult decit dublarea valorii masinii ;)

Share this post


Link to post

Ideea mi se pare valabila pt cine a ajuns la concluzia ca masina pe care o are acum vrea sa o tina cel putin 5-6-10 ani.

Atunci poate ca se merita pt ca dupa cat ma duce pe mine capul, o crestere de putere, mai ales la turatii mici duce la o economie de carburant in termen lung asta contand.

Faza cu ambreiajule valabila si la cutiile automate ?

Eu sincer ma gandesc la un compresor, mi se pare atat deranjant sunetul turbinei cat si faptul ca intra numai de la o anumita turatie si mai ales faptul ca de obicei ( la motorina asa era ) intra pe la 2000 iar in orasul zilelor noastre eu unul rar sar de 2000 si daca sar e prapad oricum, iar in cazul in care nu o uzitez se cam termina turbina nu ?

+ ca ( poate gresesc ) compresorul mi se pare mai usor de montat si mai ieftin.

Share this post


Link to post
for superchargers vs. turbochargers. It still depends on your preference. Most superchargers deliver power practically right off idle, driven by the engine itself by pulleys and belts. Turbochargers, on the other hand, run off spent exhaust gases the engine builds up. Turbochargers don't reach their full power until exhaust gases build up enough. This waiting time is also known as "turbo lag".

 

So with turbos, you have to worry about turbo lag, but you get more pwoer in the higher end. With superchargers, you get your power right off idle, but not many superchargers can rival the high-end power that a turbo can produce.

Share this post


Link to post

Sunt convins ca noi cu totii am prefera ( neviind BMWisti ) sa consumama cat mai putin si deci sa avem o crestere de putere moderata la o turatie mica-medie decat o crestere de putere exploziva la 5-7 mii ture ( unde nu prea ne ducem in oras ) nu ?

Deci solutia pt uzul zilnic e compresorul nu ( eventual legat de un filtru sport, o evacuare mai mare si un chip tuning ) ?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Uite si sursa de unde am "decupat" textul de mai sus...

Share this post


Link to post

Eu stiam ca la astfel de modificari, e foarte recomandata si o imbunatatire a sistemului de racire. Fiind vorba de compresie mai mare, bezina cu CO mai mare (eventual si aditivata). Am gasit de vanzare pe un alt forum un Turbocharger Electric Universal .

Share this post


Link to post
... pt ca dupa cat ma duce pe mine capul, o crestere de putere, mai ales la turatii mici duce la o economie de carburant ...

Si tu ai impresia ca puterea se scoate din aer ? Mai mult aer = mai mult combustibil. Singurul motor economic in mediu urban este motorul electric, este singurul care nu consuma cand masina sta pe loc.

Share this post


Link to post

Aia cu racirea o vad eficienta poate la curse dar la traseul si turatiile din mersul popular nu cred ca e necesara.

Iar turbochargerul electric , cel putin ala din link nu pare sa fie nimic mai mult decat un ventilator legat la o sursa continua deci nu pea se adapteaza rpmului. La 800 ture iti da super aer iar la 5000 iti incetineste... zic si eu, sper sa gresesc pt ca pretul e fff atractiv. Iar 10 % din puterea motorului la pretul ala e mult prea bine.

 

Si tu ai impresia ca puterea se scoate din aer ? Mai mult aer = mai mult combustibil. Singurul motor economic in mediu urban este motorul electric, este singurul care nu consuma cand masina sta pe loc.

Dupa tine ( NU ZIC CA NU E ASA, DOAR INTREB PT CA TE STIU PRICEPUT ) acelasi motor, cu si fara compresor consuma mai mult cu compresor la mersul de zi cu zi ? Fara turatii excesive.

Eu sunt convins , fara baza stiintifica , ca la 1500-2000 ture e ceva ceva benzina nearsa din lipsa aerului care sa o arda poate tocmai pt ca nu trage motorul indeajuns de mult aer.

Daca gandesc anapoda spune-mi te rog si mai ales raspunde-mi la intrebarea de mai sus.

 

Logica mea e urmatoarea : daca iei un motor charger ( compresor sau turbina ) si ii scoti turbina, nu cred ca mai e in stare de ceva motorul ala. Motor de serie evident. Si daca nu e in stare inseamna ca se chinuie mult si papa mult ca sa miste acelasi tonaj de masina fata de cand avea turbina sau compresor nu ? Gresesc ?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
Si tu ai impresia ca puterea se scoate din aer ? Mai mult aer = mai mult combustibil.

Ceea ce spune cumnatu' poate fi valabil in cazul unei masini submotorizate cu motor cu injectie. Eu zic ca e destul de logic. Eu simt asta pe pielea mea cu o alta masina.

@cumnatu': Tipul isi lauda destul de mult si bine marfa ca sa zic asa. Nu am stat sa citesc tot pe acolo, dar pare tentant si, vorba ta, mai ales la pretul ala.

Compresorul ala cica ar avea 2 moduri de actionare: 1. buton in bord (deci plusul de putere ar fi disponibil si la ralanti), si 2. la pedala de acceleratie (cand simte o apasare mai energica porneste compresorul). Mie sincer mi s-a parut tentant. Mai ales pt un Mati caruia nu i-ar mai strica niste caluti, si sa nu mai fie nevoie de modificari\ramforsari. Oricum zic mai degraba da asta cai decat ar da un cip tiuning niste "magari virtuali si puturosi".

Share this post


Link to post

Ce m-a surprins de la chip tuningul e ca dupa ce am citit pe net , pe test dino ies mai multi dar timpul de la 0-100 e la fel, deci te cam caci in ei , in aia de pe foaie pt a ca nu prea au aplicare practica.

Evidnet vorbim de softuri puse pe masini nemodificate masiv.

Bine, ideile se cam contrazic oarecum, dar reproduc si eu ce au declarat unii posesori de resoftare care au si masurat 0-100.

Cei care NU au masurat au zis ( sa fie sau sa nu fie placebo ) ca se simte domnule tare de tot .. hm.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Parerea mea decat chip mai bine o evacuare custom + filtru aer (apropos fac astia pe yahoo reclama la nush ce filtru, lifetime waranty super multa putere ????). Euventual, ca sa fiu ontopic un compresor sau o turbina, si abia atunci resoftare (daca e cazul). Nu sunt comparabile ca pret, dar daca faci o treaba fa-o. A face chip e ca si cum ai pune sigla de M3 pe un 316.

 

PS Jantele si volanul Alpina nu transforma un 318 in Alpina. Sper sa citeasca cel la care ma refer :)

Edited by EFZ

Share this post


Link to post
... acelasi motor, cu si fara compresor consuma mai mult cu compresor la mersul de zi cu zi ? Fara turatii excesive.

Eu sunt convins , fara baza stiintifica , ca la 1500-2000 ture e ceva ceva benzina nearsa din lipsa aerului care sa o arda poate tocmai pt ca nu trage motorul indeajuns de mult aer ...

1- raspunsul il aveai in postul citat, adica de 2x, doar sa-l citesti;

2- niciun motor nu sufera de lipsa de aer la turatie mica, din contra, adica la turatii mari ramane fara aer.

Share this post


Link to post
Logica mea e urmatoarea : daca iei un motor charger ( compresor sau turbina ) si ii scoti turbina, nu cred ca mai e in stare de ceva motorul ala. Motor de serie evident. Si daca nu e in stare inseamna ca se chinuie mult si papa mult ca sa miste acelasi tonaj de masina fata de cand avea turbina sau compresor nu ? Gresesc ?

Nu papa mai mult, nu are de ce, pentru ca raportul combustibil/aer ramane acelasi. Dar nu trage. Concret: un diesel v6 de 230 de cai, cu turbina bulita nu urca peste 140kmh.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Faza cu ambreiajule valabila si la cutiile automate ?

Eu sincer ma gandesc la un compresor, mi se pare atat deranjant sunetul turbinei cat si faptul ca intra numai de la o anumita turatie si mai ales faptul ca de obicei ( la motorina asa era ) intra pe la 2000 iar in orasul zilelor noastre eu unul rar sar de 2000 si daca sar e prapad oricum, iar in cazul in care nu o uzitez se cam termina turbina nu ?

+ ca ( poate gresesc ) compresorul mi se pare mai usor de montat si mai ieftin.

Ambreiajul la automate este multi-disk.

Turbina intra in functiune de la pornirea motorului (o invart gazele de esapament) dar pe la 1500-2000 rpm se simte.

Cea mai buna combinatie este compresor+turbina, care se completeaza.

PS: compresorul face mai multa galagie decat turbina si are randamentul mai mic (e antrenat tot de motor).

Share this post


Link to post

Eu mi-as pune la Tico un compresor... =))

Share this post


Link to post

Pentru umflat rotile? =))

Share this post


Link to post
Cea mai buna combinatie este compresor+turbina, care se completeaza.

VW TFSI ?

Share this post


Link to post

Eu nu as modifica nimic sa maresc puterea unui motor anexat la o cutie automata.

Ia imagineaza-ti tu CUmnate cum ar fi, dupa ce bagi 2-3000 de euro intr-o modificare din-asta, sa-ti cada ambreiaj+, eventual, cutie. Laser, nu?

 

@salex: TSI, nu TFSI. Ala e turbo.

Edited by alx

Share this post


Link to post

Stiu la ce te referi numai ca scopul meu NU e sa cresc puterea pt liniute sau ceva, nu ma duc la intreceri, nu fac asa ceva decat ffff rar pe distante fff mici prin trafic ( ca oricare altul ) si nu prea sar de prima treapta.

Scopul e de a optimiza combustia obtinand ( cred ca necesita rescriere de soft ) astfel un consum mai micut la turatii mici .

Dar incep sa ajung la concluzia ca la turatii mici nu e problema de lipsa de aer si deci nu faci mare branza.

Dar daca e asa, de ce multe masini au supercharger ( nu ma intereseaza turbina ) din fabrica ?

Share this post


Link to post

Ca sa traga repede + ca nu baga foarte mult aer, deci nu au nevoie de mari modificari la motor. Oricum in cazul adoptarii oricarei solutii trebuie o noua centrala de injectie pe care sa o programezi undeva. Lucru care iarasi costa bani.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...