Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Diesel

Recommended Posts

Intrucat au aparut si tractorase pe-aici :) , reiterez o discutie mai veche din parcarea de la Polivalenta: este necesar resetul la motoarele diesel? Si bineinteles cum se face acesta. :)

Asteptam pareri de avizati.

Share this post


Link to post

Problema este aceeasi, ea nu tine de combustibilul ars. Metoda este universala, scoaterea de sub tensiune a ECM-ului.

Share this post


Link to post

Bine, bine, si cum facem o invatare a relantiului? Adica idle learn?

Share this post


Link to post

Pentru a cata oara trebuie sa scriu ca Resetul n-are nici o treaba cu invatarea turatiei de ralanti ?

Share this post


Link to post

Mircea daca tu crezi ca resetarea ECU va modifica relantiul sau orice parametru (injectie, avans, presiune turbo etc) atunci inseamna ca Ceausescu traieste .

Dieselul nu are IAC pt ca are admisie fortata, nu are cine ce invata pe acolo, dieselul este un motor care a fost la scoala si nu mai are ce invata decit de la profesorii specialisti in OBD tuning dar asta e alta poveste .

 

Deci raspunsul este NU .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Asta-i si motivul pentru care posesorii de Diesel dorm cu mana pe cheie prin parcari pentru a porni. Nu dozeaza cineva amestecul si nici nu poate alege momentul optim de aprindere (la pornire). Dai la demaror cu dreapta, ai Biblia in stanga si te rogi.

Share this post


Link to post

Insa marea majoritate pornesc spre nenorocul scepticilor. Sa lasam bibliile la o parte si sa observam lucrurile obiectiv

Share this post


Link to post

Bine zis, ... pornesc spre nenorocirea unora. :thumbl:

Share this post


Link to post
Asta-i si motivul pentru care posesorii de Diesel dorm cu mana pe cheie prin parcari pentru a porni. Nu dozeaza cineva amestecul si nici nu poate alege momentul optim de aprindere (la pornire). Dai la demaror cu dreapta, ai Biblia in stanga si te rogi.

Cu scuzele de rigoare si sperand ca e de la ora inaintata... eu n-am prea inteles ce-ai vrut sa zici. De fapt pe cine pacalesc? N-am inteles deloc.

Share this post


Link to post

Era vorba despre celebrul, deja, Plug & Pray (pacatosule), caci dizelele n-are shock aftomat, se bazeaza pe statistica, la a N-a rotatie pleaca, doar ca nu stie cineva aprioric cat este N. Evident, este vorba de pornirile la rece, la temperaturi specifice depresiunilor montane, unde se simte importanta unui shock automat. Altfel, acolo unde fulgul de zapada se topeste inainte sa atinga pamantul, recte localitatea cunoscuta pentru fitzele actorilor si bautele cascadorilor, nu-i nevoie.

Share this post


Link to post

@Mircea: De ce reset la ECM?! La un motor pe benzina mai inteleg, desi am si acolo unele retineri, la diesel nu prea inteleg.

S-a schimbat ceva in comportamentul masinii? Altfel nu vad de ce ar fi nevoie de un reset la ECM ;)

Share this post


Link to post

Functia de regulator ProportionalIntegrativDiferential a unui ECM pentru a pastra amestecul intr-un raport stoichiometric (idealul chimic pentru o poluare minima, job-ul principal al ECM-ului) implica cel putin doua variabile facute publice (reglajul pe timp scurt si reglajul pe timp lung). Valoarea de reglaj pe timp scurt este neinteresanta, ea se schimba mai repede decat clipesti, dar cea pe timp indelungat pastreaza acomodarea motorului la starea lui, la calitatea combustibilului, la calitatea aerului, la calitatea scanteii (la MAS), la trafic si la deprinderile soferului intr-un anumit context. Idealul este reprezentat de valoarea zero (128 in zecimal sau 80 in hexa). Extremele sunt 0 si 255, iar ele pot reprezenta 15% mai mult sau mai putin combustibil fata de valoarea ideala. La limita, diferenta dintre o stare si cealalta reprezinta 30%. Timpul in care aceasta variabila ajunge la o valoare stabila, corespunzatoare excursiei la care este supus motorul poate sa fie intre 15 si 30 minute, proportional cu schimbarea parametrilor fata de excursia anterioara. Nu trebuie sa fi un matematician pentru a intelege ca in orice caz (!), aducerea acestei variabile la zero, cand stii ca excursia urmatoare pornirii motorului este complet diferita de cea anterioara sau ca ceva din parametri intrati in calcul au fost schimbati constient de catre sofer, dar greu de dedus de catre ECM. In orice caz, chiar cand nu cunosti ceva, esti blonda auto, tot ai intuitia ca drumul de la 128 la 0 sau la 255 este mai scurt decat de la + la - sau invers ! Daca mai adaugi si concluzia filosofica, ca niciun drum nu seamana cu altul, demonstratia de mai sus devine inutila.

PowerOn Reset nu face decat sa reporneasca compiuterul (eventual sa-l scoata dintr-un bug !!!), moment in care se trece si prin test de ECM, se zerorizeaza toate variabilele de lucru si se aduce la zero (128) variabila despre care s-a facut vorbire mai sus. Prin asta scurtezi timpul de acomodare a tembelului (ECM) si asiguri motorului, fie benzinar, fie dizelar, un amestec mai apropiat de sarcina la care urmeaza sa-l supui. Ca acest lucru se traduce printr-un zgomot mai redus si implicit un consum mai redus pentru o perioada de timp fata de starea anterioara sunt doar doua dintre consecintele "vizibile" imediat de catre sofer. Consecintele invizibile, dar daunatoare, in cazul in care lasi automatul sa ajunga in timp la o concluzie pe care tu o stii aprioric, se vad doar la scaner, cand te duci cu MIL-ul aprins.

 

Deci, ramane sa tragi singur o concluzie la ce ai scris in postul anterior si o parere despre toti aceia care sustin ca PowerOn Resetul este o frectie la un compiuter ale carui functii de baza nu le cunosc, mizand ca au dreptate, doar, prin faptul ca sunt multi.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Asta e valabila la motorul pe benzina care are IAC, la diesel nu ai ce sa resetezi pt ca valorile sunt citite cu ajutorul senzorilor. Astfel cind este foarte frig turatia creste automat la 1000rpm (in functie de masina evident) avansul se modifica, de acolo apare si rontaitul puternic de diesel . Nu ai ce naiba sa resetezi la diesel pt ca nu are parti care trebuiesc calibrate, pur si simplu ECU citeste parametrii si modifica valorile PUNCT .

La benzinare este altceva, trebuie dozat aerul la relanti cu ajutorul IACului care mai trebuie calibrat, este valabil si la daewoo si la vw (unde ii zice calibrare clapeta acceleratie) . Dieselul fiind drive by wire nu ai ce calibra la clapeta de acceleratie .

 

Cel mai bine se vede cu un scaner despre ce vorbesc.

Share this post


Link to post

Bun, presupunem ca orice motor am avea, un reset e bun la casa omului din cand in cand. Dar in cazul lui Mircea la ce bun?! Masina e noua! Prin urmare nu vad sensul, decat doar daca s-a modificat cumva comportamentul motorului, lucru greu de crezut.

 

Din ce ai scris tu deduc faptul ca un reset la ECM este recomandat dupa o revizie la care schimbi, pe langa ulei si filtre, bujii si fise. Pentru ca, ma gandesc eu logic, filtru de aer nou insemna mai mult aer pentru motor(si deci alt paramentru pentru aerul care intra) si alte fise impreuna cu alte bujii inseamna o aprindere mai buna(deci alti parametri pentru aprindere). Deci de ce sa dam reset la ECM in fiecare WE din lipsa de ocupatie si nu sa dam un reset la ECM dupa fiecare revizie mai importanta?

 

PS: eu sunt adeptul celor care nu se intreaba de ce merge masina cand aceasta functioneaza in parametrii dictati de constructor :)

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post

In mare intrebarea era pur teoretica si nu avea ca intentia nasterea unor dispute.

Mike, merg majoritar in oras, cu vreo 6 km zilnic pe sens in afara, asa ca regimul la care folosesc motorul este mai domol, rar accelerand mai tare. In mod normal, daca ar fi fost util resetul, ar fi ideal de aplicat inaintea unui drum lung, gen Buftea - Craiova de exemplu, in ideea optimizarii parametrilor.

 

Maetre, au fost zile cand in orasul figurilor :P era mai frig decat in anumite depresiuni ;) Si singura diferenta la pornire era un timp mai lung de asteptare pana la stingerea martorului de bujii. Biblia prefer s-o folosesc la biserica si atat :)

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
Asta e valabila la motorul pe benzina care are IAC, la diesel nu ai ce sa resetezi pt ca valorile sunt citite cu ajutorul senzorilor. Astfel cind este foarte frig turatia creste automat la 1000rpm (in functie de masina evident) avansul se modifica, de acolo apare si rontaitul puternic de diesel . Nu ai ce naiba sa resetezi la diesel pt ca nu are parti care trebuiesc calibrate, pur si simplu ECU citeste parametrii si modifica valorile PUNCT .

La benzinare este altceva, trebuie dozat aerul la relanti cu ajutorul IACului care mai trebuie calibrat, este valabil si la daewoo si la vw (unde ii zice calibrare clapeta acceleratie) . Dieselul fiind drive by wire nu ai ce calibra la clapeta de acceleratie .

 

Cel mai bine se vede cu un scaner despre ce vorbesc.

Nu inteleg de ce incerci tot mai mult sa te plasezi in randul celor multi. Regulatorul de amestec n-are nicio legatura cu IAC sau oricare alt dispozitiv de suplimentare a aerului. Senzorii principali in stabilirea amestecului (TPS, MAP (MAF) si CTS) si a abaterii fata de cazul ideal, sondele lambda, adica cantitatea de O2 eliberata in urma arderii, furnizeaza semnale ce trebuiesc integrate sau anticipate. Acesta este rolul regulatorului, dozeaza cantitatea de combustibil necesara sarcinii impuse de catre talpa soferului in functie de cantitatea de O2 evacuata din motor. Dupa tine, acesta este doar un simplu proportional. Nici la troleibus nu vei intalni acest caz.

 

Iar daca ai fi citit ceva din post ai fi vazut ca nu se discuta despre ralanti sau alt reglaj de turatie. Chestia asta este lamurita intr-un post anterior, acela cu statistica, in cazul motorului Diesel.

 

Bun, presupunem ca orice motor am avea, un reset e bun la casa omului din cand in cand. Dar in cazul lui Mircea la ce bun?! Masina e noua! Prin urmare nu vad sensul, decat doar daca s-a modificat cumva comportamentul motorului, lucru greu de crezut.

 

Din ce ai scris tu deduc faptul ca un reset la ECM este recomandat dupa o revizie la care schimbi, pe langa ulei si filtre, bujii si fise. Pentru ca, ma gandesc eu logic, filtru de aer nou insemna mai mult aer pentru motor(si deci alt paramentru pentru aerul care intra) si alte fise impreuna cu alte bujii inseamna o aprindere mai buna(deci alti parametri pentru aprindere). Deci de ce sa dam reset la ECM in fiecare WE din lipsa de ocupatie si nu sa dam un reset la ECM dupa fiecare revizie mai importanta?

 

PS: eu sunt adeptul celor care nu se intreaba de ce merge masina cand aceasta functioneaza in parametrii dictati de constructor :)

Trecerea de la rulajul in traficul de varf din urban, pret de 5 zile, pe distante scurte, sub 8 km, la o excursie in extra-urban, eventual pe autostrada este o diferenta majora in utilizarea motorului, fie el si Diesel. Acelasi lucru il reprezinta trecerea de la o calitate de combustibil la alta.

Despre ce parametri dictati de catre constructor faci vorbire, cand este vorba despre o variabila dependenta de conditiile concrete in care se misca motorul tau ? Daca ar fi vorba despre ceva cunoscut, atunci ar fi fost o constanta (readonly) si nu o variabila. Doar nu crezi ca prin PowerOn Reset se sterge ceva pus acolo de catre constructor ? Inseamna ca a facut-o chiar constructorul in momentul cand a alimentat pentru prima data ECM-ul de pe masina ta.

Share this post


Link to post

@Mircea: atunci un ECM in cazul tau ar fi necesar inainte de un concediu sau daca schimbi radical modul de eploatare al motorului ;)

 

@Tolin: cred ca toti suntem de aceeasi parerea ca motorul merge in functie de calitatea aerului aspirat si de cat de buna este aprinderea, mai sunt si alti factori dar pe astia ii putem ajusta cel mai usor ;) Deci daca un motor(pe benzina) are o aprindere proasta sau o admisie de aer care nu e etansa nu o sa functioneze in parametrii lui normali in veci! Presupunem ca ECM-ul incearca sa se adapteze acestor conditii. Cand remediem problema nu e bine sa dam un reset la ECM?! Astfel incat sa isi refaca parametrii de functionare cu unii normali??? N-am zis ca PowerOn Reset sterge ceva, zic doar ca nu vad rostul unui reset al ECM-ului doar de dragul de a face acest lucru.

 

Repet, daca perfomantele scad sau creste consumul sau se intampla altceva, atunci in mod cert este necesar.

 

Exemplu: am facut 4000 de km de cand am Nubira II si nu i-am facat nici un reset la ECM, desi am fost sfatuit. De ce?! Pentru ca performantele sunt pe masura celor 105CP, pentru ca si consumul este destul de apropiat de cel declarat de constructor si pentru ca nici emisiile de gaze nu sunt peste normele Euro 2. Insa am de gand sa ii fac reset la ECM dupa revizia de 50k de km ;)

Share this post


Link to post
... Astfel incat sa isi refaca parametrii de functionare cu unii normali???

In cazul discutat nu exista notiunea de parametri normali, exista un offset care evolueaza in jurul lui zero, in functie de cantitatea de O2 aflata in galeria de evacuare. Dupa un anumit timp de rulaj in aceleasi conditii, suficient de lung, abaterea tinde catre o valoare. Schimbarea unei conditii exterioara motorului, dar cunoscuta sau anticipata de catre sofer, poate avea la limita o valoare exact opusa, fata de zero, celei anterioare. Resetul, aducerea la zero a variabilei, ajuta ECM sa ajunga mai repede la noua valoare. Uneori, valoarea ultima poate fi influentata de evenimente aleatorii, iesite din rutina si banalul cotidian. Toate acestea sunt legate de excursiile scurte, in trafic urban, de excursii neplanificate, neprevazute, in care, doar, reactiile diferite ale soferului poate influenta media. Evident, componente care functioneaza in deficit si/sau consumabile uzate joaca un rol insemnat, deci, resetul in astfel de conditii nu-i benefic.

 

Am remarcat o viziune gresita, ca semn: pe un filtru de aer nou, motorul nu ia mai mult aer, ci ia exact atat cat a prevazut proiectantul. Pe un filtru obturat se ia mai putin aer decat este necesar, deci, pe un filtru nou, tendinta offsetului este spre zero, adica la valoarea dupa reset.

 

Altfel, in lipsa unor conditii de revizie, resetul este avantajos, doar, la schimbarea calitatii benzinei sau la schimbarea regimului de rulaj preponderent, iar acestea, la capul de locuitor, static prin definitie, se intampla cu atat mai rar cu cat e mai aproape de medie. Pentru acest cap de locuitor este conceput si sistemul livrat de catre producator, asa ca, daca resetul ar fi facut in serivce, la revizie, prin scaner, nu s-ar mai discuta despre asta. Nici celor constant dinamici nu le este vizibil resetul pentru ca acestia au capacitatea de a schimba rapid valoarea, din mers sau din zbor. Necazul este la incepatori si la cei oscilanti, care nu-si gasesc potrivita una dintre cele doua pozitii. Nu intamplator, aceste categorii reclama cel mai mult comportarea motorului.

 

Excursie = perioada de timp intre pornirea motorului si oprirea lui.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Daca dieselul are sonda lambda atunci chiar ca Ceausescu traieste.

Cred ca trebuie mutata la caterinca, deja unii au cazut in derizoriu .

 

Tolin puna mana pe cartea de diesel cu injectie directa dupa care te astept la extemporal .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

In sfarsit vorbim aceeasi limba :)

 

Aceeasi chestie incercam s-o spun si eu despre filtrul de aer ;)

Share this post


Link to post

Dle Tolin ce motor diesel are sonda lambda ? La motorul diesel care NU ARE sonda lambda amestecul stoichiometric se face prin alte metode.

 

PS> extemporalul ramane in picioare .

 

@Mircea daca tu ai placerea sa resetezi ECM ul iti urez spor la treaba, adica la o treaba inutila.

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Gata, am solutia pentru cei ce vor se "esantioneze" ECM-ul cat mai des cu reset-uri: Un mic dispozitiv ca, atunci cand inchizi masina sa-i traga si un reset :)

Trebuie doar sa vad cum sa fac sa nu se incuie usile din greseala in... mers :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...