Jump to content
Sign in to follow this  
adisoru

Cum Se Porneste Corect Masina?

Recommended Posts

OK, multam.

De maine, cheie de cum intru-n ea. :)

Share this post


Link to post

Eu ii dau cheie fara sa intru in ea, la prima cheie, in sezonul de iarna.

Share this post


Link to post

la mine becurile nu se opresc decat daca pornesc motorul. E vreo problema?

Share this post


Link to post

Becurile indica probleme, deci, doar daca ele nu se sting dupa pornirea motorului ar fi ceva.

Share this post


Link to post

Eu astept amorsarea pompei 1-2 sec. tin apasat ambreajul si apoi pornesc si eliberez usor pedala de ambreaj.E bine ?

Share this post


Link to post
la mine becurile nu se opresc decat daca pornesc motorul. E vreo problema?

 

 

Am si eu citeva intrebari,mentionez ca am facut doar 1000 km cu matizul e gpl euro 4: 1:primi 800 km mi se stingeau becurile din bord daca asteptam 5-10 secunde si dupa aceea porneam acum nu se mai sting decit imediat dupa pornire e vreo problema? 2.De ceva timp am probleme la relantiv mai precis mi se opreste masina uneori iar in mers gituie la viteze mici problema apare atat pe benzina cit si pe gpl de la ce sa fie? Ultima data am alimentat de la mol si de atunci au aparut problemele dar de ce sa fie si pe lpg? 4. Pot sa fac ceva in privinta asta sau trebuie sa merg la service oricum trebuia sa fac revizia de 1000km dar ziceam sa o mai amin pina la 1300km?

Share this post


Link to post

Mda... Dupa ce-am citit tot ce s-a scris aici am ramas mai nelamurit decit la inceput...

 

Se asteapta (cit si pina cind?) sau nu? Pt ca chestiunea sa fie si mai imbirligata, in manualul de utilizare al Matizului Euro4 (ultimele modele fabricate) nu scrie nici asa nici asa ci doar ca... "se porneste motorul"! Bravos, ok, great! :drinkers:

 

Am "dat iama" intre niste mecanici (nu de la Daewoo, e drept) si colacul a fost pus peste pupaza: cam la paritate unii ziceau ca trebuie asteptat (citeva secunde) iar ceilalti spuneau ca (mai ales la Matiz) nu trebuie asteptat nimic...

 

So? Cred ca am sa dau cu zarul... :scarpin:

Share this post


Link to post

Imi aduc aminte la o Super Nova ca daca era frig afara NU pornea la prima cheie.

Insa, daca inainte sa ii dai la cheie porneai un consumator ( far, ventilare ceva ) lasai 2-3 secunde si apoi dadeai la cheie pleca instant.

 

La mine daca bag gheia si dau instant pornire fara sa astept pleaca mai greu , adica dupa 2-3 invartiri de electromotor sau ce naiba e.

Am suspectat mult timp bateria si pentru ca presupuneam ca e bateria dusa niciodata nu asteptam sa treaca alea x secunde de bipaiala ( asta pt ca atunci cand ii pui contactul iti misca automat scaunul in pozitia de mers, porneste ventilarea, porneste casetofonul samd , consumatori care mi-era frica sa nu omoare de tot bateria )

La uin mom dat insa, inainte sa apuc sa pornesc, am pus contactul si m-am luat cu vorba cu nevasta-mea si au trecut beepurile. A pornit la sfert ( si erau vre-o 5 grade afara ).

De acum inainte astept mereu sa se opreasca beepurile / concomitent cu stingerea majoritatii dintre martori din bord si a martorului de pe bord. Banuiesc ca daca dai din prima la cheie porneste ceva ceva mai greu pt ca nu e indeajuns de multa benzina pe acolo sau nu e presiunea care trebuie.

Share this post


Link to post

eu am un nemernic de tico care trebuie accelerat destul de mult pana de incalzeste putin motorul .. nu mai zic iarna cand stateam cam 5 minute in fata casei ca sa pot pleca "binisor" de acasa deoarece socul nu cupleaza... la finala aveam numai 'tulumba' aia care era gaurita si restul tevii lipsea. nu mai zic de zgomot si fum. cum se poate face acel soc sa functioneze ?

Share this post


Link to post
Poate ma lamuriti ce pasi trebuie sa urmez pentru a porni Matizul meu din 2004.in carte scrie ca dupa ce se sting becurile din bord(engine check...etc) de abia atunci se porneste motorul. eu fac asa de fiecare data si sunt momente(rare) cand nu imi porneste masina. in urma unei revizii la service am observat ca mecanicul pur si simplu invarte cheia direct in cotact, fara sa tina cont de beculetele din bord.l-am intrebat de ce face asa si mi-a spus ca nu conteaza, ca oricum daca totul este OK becurile se sting singure fie ca e pornit sau nu motorul. de atunci asa fac si eu, ma urc in masina si pus si simplu rotesc cheia si pornesc motorul.pana acum nu am observat nici o diferenta, decat ca nu am mai avut parte de rateuri la pornire. porneste de prima data fara esec. totusi, este bine cum procedez?? sau sa astept sa se stinga becurile din bord si apoi sa pornesc motorul??
meseriasul te-a indrumat corect.

Share this post


Link to post

@uhd: daca pastila termica nu mai functioneaza se schimba. Cam 150ron parca

Share this post


Link to post

mie mi'a spus cineva ca e de vina socu ca nu imi cupleaza ( il mai cuplam din surubelnita si trebuia sa ma chinui putin cu rotita aia dintata pana ramanea pe pozitia de cuplare )

ba ca trebuie schimbat carburatorul (2500 roni nou nout la daewoo :wallbanger: :wallbanger: :wallbanger: :wallbanger: ) am dat 2000 ron pe masina :lavolan: ,sau curatat carburator si cumparat soc nou.

cine ma ajuta si imi spune ce e mai bine :-> ?

Share this post


Link to post

La Matiz, singura explicatie logica pe care eu o vad, si o aplic, este sa astepti cam 2-3 secunde pana se amorseaza pompa de benzina.Treaba cu ECM si toti ceilalti senzori e cum a spus Tolin.Adica sunt activi tot timpul, nu pot sa inregistreze valori eronate doar pentru ca nu-i lasi sa se inchida si pornesti din prima.Si cel mai bun exemplu este Matizul euro 4(parca) la care indcatorul ECM se stinge numai dupa ce pornesti motorul.Numai bine.

Share this post


Link to post
La Matiz, singura explicatie logica pe care eu o vad, si o aplic, este sa astepti cam 2-3 secunde pana se amorseaza pompa de benzina.

Tu scoti pompa din benzina de fiecare data cand opresti motorul de trebuie s-o amorsezi la fiecare pornire ?

 

Pentru majoritatea care nu trebuie sa amorseze pompa, a astepta stabilirea unei presiuni de lucru la benzina din injectoare poate fi fatala in cazul in care IAC-ul lor nu permite patrunderea unei cantitati de aer suficienta. In cazul acesta amestecul este prea bogat si pornirea este ratata.

 

Porniti motorul fara a astepta ceva si fara a apasa pe vreo pedala !

Share this post


Link to post

Ok.S-a mai dus un mit ca sa spun asa.Printre primele lucruri pe care le-am "invatat" de pe forum a fost acesta cu amorsarea pompei.De acum inainte nu voi mai astepta.

Poti sa-mi spui te rog, in ce cazuri e bine sa astepti atunci?Daca nu folosesti masina mai multe zile, daca e parcata in plan inclinat(e.g trotuar) sau lucruri din astea.Bafta

Share this post


Link to post
Porniti motorul fara a astepta ceva si fara a apasa pe vreo pedala !

Nici macar ambreiajul? :o

Share this post


Link to post

Da, eu asa procedez. Bag cheia in contact, scot din viteza simultan cu tragerea franei de mana, si fara a mai apasa ambreiajul pornesc motorul. Tot din sfaturile lui Tolin m-am invatat asa.

Share this post


Link to post
... Poti sa-mi spui te rog, in ce cazuri e bine sa astepti atunci ?

In niciun caz, pompa de benzina pleaca din momentul in care ai pus contactul, iar presiunea creata este suficienta pentru o pornire.

 

@NFS > motoarele acestea pleaca mai usor daca au o mica sarcina. In plus, este agitat si uleiul din cutie inainte de utilizare.

Share this post


Link to post
@NFS > motoarele acestea pleaca mai usor daca au o mica sarcina. In plus, este agitat si uleiul din cutie inainte de utilizare.

Prima parte nu o prea inteleg, sincer. Adica ce-au motoarele acestea in plus (sau in minus?!?). Eu eram convins exact de contrariu.

A doua nu prea are relevanta, oricum dupa pornire dau drumul la ambreiaj si are destul timp si uleiul sa se agite cat timp imi pun centura, de exemplu.

Share this post


Link to post

Ar trebui pornit clasic, cum stie toata lumea si cum scrie si in instructiuni, cel mai probabil de fabricant : pedala de ambreiaj la podea si cheie mai scurta. Cand cutia este decuplata, demarorul munceste ceva-ceva mai usor, respectiv consumul din mica baterie este ceva-ceva mai redus. Dupa eliberarea pedalei, incepe si uleiul din CV sa miste. Daca esti atent, observi ca motorul se incarca putin cand cuplezi CV. Si mai scrie sa incalzim min. 30 sec. apoi rulat putin in treapta inferioara...

Share this post


Link to post

Ca o concluzie generala a "mit"-urilor:

Pornirea cu ambreiajul apasat:

Avantaj: demarorul invarte mai usor, cutia fiind decuplata de la motor.

Dezavantaje: Uzura prematura a cuzinetului central datorita fortei aplicate asupra arborelui cotit de catre placa de presiune, acesta nefiind lubrifiat corespunzator. Motorul porneste mai "bine" cu sarcina cuplata. ????

Pornirea fara pauza/ cu pauza.

Dezavantaje: la unele masini mai vechi pompa se dezamorseaza dupa un anumit tip de stationare, fiind necesar un timp mai lung la pornire

Avantaje: ????

 

Cam asta am inteles eu de aici. Sper ca nu am omis nimic.

 

Ca idee eu pornesc cu ambreiajul apasat si astept 1-2 sec indiferent de anotimp.

Share this post


Link to post
Dezavantaje: Uzura prematura a cuzinetului central datorita fortei aplicate asupra arborelui cotit de catre placa de presiune, acesta nefiind lubrifiat corespunzator.

Nu prea... Arborele cotit se roteste in cuzineti. pe care se si sprijina si in care vine si uleiul in mers, cu ambreiajul cuplat sau decuplat. Cele mai mari solicitari pe cuzineti vin direct de la forta de apasare a pistoanelor, care este transversala pe arbore. Forta de apasare de la placa de presiune ar fi cumva aplicata longitudinal, in lungul arborelui. Motorul n-are nicio treaba cu aceasta forta...

Share this post


Link to post

Pana acum in 3 manuale tehnice (3 marci diferite), am vazut ca se recomanda pornirea fara a apasa ambreiajul/acceleratia (normal, nu e cazul celor cu cutie automata, unde trebuie sa ai piciorul pe frana), si doar la cea diesel mentioneaza ca trebuie sa astepti stingerea martorului/martorilor din bord (in cazul asta e vorba de bujii incandescente si e normal sa astepti).

Share this post


Link to post

La cutie automata merge pornit si fara sa ai frana apasata, nu are nici o legatura. Apasarea franei e doar necesara la iesirea din P.

La motorina am pornit motorul si din scurt si dupa stingerea martorului de buji, nici o diferenta de comportament. NU zic ca nu conteaza, doar ca eu nu am simtit.

Share this post


Link to post
... La motorina am pornit motorul si din scurt si dupa stingerea martorului de buji, nici o diferenta de comportament ...

Depinde cat era temperatura motorului si cat era temperatura afara.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...