Jump to content
Sign in to follow this  
Stefan_VRD

Dacia Solenza - ranforsari

Recommended Posts

Salut! Mesaj pt Danielson: Si Matiz II si Dacia Solenza au bare de ranforsare in usi pt protectie la impact lateral, diferenta e ca Solenza mai are tot in usi si bare (defapt nu bare ci mai bine zis profile) pt protectie la impact frontal. In categoria de Solenze cu astfel de dotari nu intra modelele fabricate inainte de aparitia airbag-ului pe acest model. Aceste ranfosrsari s-au facut odata cu aparitia aitbag-ului.

Share this post


Link to post

Salut! Toate Solenzele de fabricatie mai recenta au bare de ranforsare in usi (de cand s-a lansat si airbag-ul, insa si cele fara airbag au primit tot atunci bare de ranforsare). Ai inteles gresit Danielson, poate nici eu nu m-am exprimat bine. Barele de ranforsare sunt bare destul de groase cu sectiune circulara prinse cam pe diagonala panoului usii. Celelalte "profile" de care ziceam sunt situate la baza ramei geamului in fiecare usa si asigura transmiterea fortei in cazul unui impact frontal de la lonjeronul fata catre mai multe zone ale structurii de rezistenta a caroseriei (stalpul B si eventual C) si nu numai la stalpul A. Acestea nu trebuie sa fie bare ci profile cu sectiune L sau alte forme.

 

Barele laterale chiar in absenta airbag-urilor din usi/scaune/montant protejeaza destul de bine la impact lateral pt ca nu permit o deformare asa mare a usii. E o diferenta mare intre protectia oferita de cele cu bare si cele fara.

Share this post


Link to post
Salut! Toate Solenzele de fabricatie mai recenta au bare de ranforsare in usi (de cand s-a lansat si airbag-ul, insa si cele fara airbag au primit tot atunci bare de ranforsare). Ai inteles gresit Danielson, poate nici eu nu m-am exprimat bine. Barele de ranforsare sunt bare destul de groase cu sectiune circulara prinse cam pe diagonala panoului usii. Celelalte "profile" de care ziceam sunt situate la baza ramei geamului in fiecare usa si asigura transmiterea fortei in cazul unui impact frontal de la lonjeronul fata catre mai multe zone ale structurii de rezistenta a caroseriei (stalpul B si eventual C) si nu numai la stalpul A. Acestea nu trebuie sa fie bare ci profile cu sectiune L sau alte forme.

 

Barele laterale chiar in absenta airbag-urilor din usi/scaune/montant protejeaza destul de bine la impact lateral pt ca nu permit o deformare asa mare a usii. E o diferenta mare intre protectia oferita de cele cu bare si cele fara.

 

Din sursele mele (2 persoane care lucreaza la IATSA Campina) te informez ca doar solenza SCALA are bare de ranforsare in usi. Nu stiu de unde te informezi tu. Discutam pe concret, sau pe principii si teorii de pe plansa de proiectant ?

Share this post


Link to post

Deoarece vad ca va pasioneaza subiectul ranforsarilor la Dacia Solenza, v-am deschis aici teren de discutii.

 

Si pun si eu paie pe foc: dupa stiinta mea, TOATE variantele de Solenza produse dupa SIAB 2003, cele cu 1.4MPI si 1.9D scrise pe capacul portbagajului au ranforsari suplimentare pentru a corespunde normelor de siguranta europene; aceste ranforsari constau din bara diagonale in usi, dublura la praguri si profile aditionale la baza montantului A si C (or mai fi si altele, n-am acum poza in fata).

Uitati-va si pe site-ul oficial Dacia pentru lamuriri suplimentare ...

Share this post


Link to post

Salut! Eu nu stiu ce este IATSA. Spune-mi si mie te rog. In privinta ranforsarilor toate modelele Solenza au asa ceva, nu am stat sa verific fiecare versiune, insa asa este scris si pe site-ul lor si asa au si anuntat la SIAB 2003. E un service LATIN EFE la mine la facultate, si voi intreba si acolo. Ranforsarile sunt mai complexe/multe decat ce a scris Flex. Initial Solenza care se exporta in Cehia avea toate aceste dotari de cand a aparut pe piata (adica acceasi data a lansarii cu cea din Romania), insa pt romani aceste dotari nu erau disponibile. Asta pana la SIAB 2003, cand le-au introdus si la noi odata cu airbag-ul. Ceea ce am scris nu sunt zvonuri ci info de pe site sau reviste si alte surse. Am insa oarece dubii in privinta versiunii Europa...dar ar fi absurd sa nu fii pus pe toate ranforsarile, ar fi mai complicat sa personalizezi caroseria pt fiecare model, pt ca sunt niste modificari destul de importante.

Share this post


Link to post

Nu au toate. Cele cu airbeg au primele aparute nu aveau.

Share this post


Link to post

danielson, am SLZ Scala si am avut curiozitatea sa intreb la VC si chiar sa dau fetele de usi jos. In cazul masinilor produse inainte de 1.09.2003, ranforsarile erau doar in barile fata si spate, lateralele fiind ranforsate prin dublare (fata de DSN). Masinile produse incepind cu 1.09.2003, au in plus fata de cele produse anterior, bari cu sectiune circulara montate in usi, praguri, contraaripi.

Share this post


Link to post
Salut! Eu nu stiu ce este IATSA ... nu am stat sa verific fiecare versiune, insa asa este scris si pe site-ul lor si asa au si anuntat la SIAB 2003 .

 

http://www.IATSAcampina.ro/

 

- am vandut peste 22,000 de masini in ultimii 7 ani

suntem prima companie din tara care si-a asumat riscul vanzarii masinilor in rate fara garantii imobiliare

- suntem printre primele firme care a pus la dispozitia clientilor posibilitatea alegerii unei configuratii si a rezervarii masinilor prin Internet precum si realizarea si monitorizarea unei burse virtuale de masini

- detinem un depozit acoperit cu o suprafata de 1400m2, o platforma amenajata descoperita de aproximativ 6000m2 ce beneficiaza de access direct la calea ferata si sistem de securitate performant

suntem unul din cei mai mari si mai respectati dealeri din tara

 

Sigur n-ai auzit de ei ?

Share this post


Link to post

iar deviati da la subiect...da-l in puscarie de iatsa.

e de pe vremea lu' impuscatu.

povestea e alta: cred ca in curind dacia o ia in fata lu matiz...la airbag-uri (din toamnaaaaaaa...la x90) :?:

Share this post


Link to post

Mai Brsli Dacia are si moptor daaa?!?!..Hai sa nu ne buricim noi avem niste motociclete carosate nu masini !...Ce vrei sa te pui cu Dacia !?!...Are motor are si frane o sa aiba si airbaguri deci hai sa nu le comparam cu fata sau cu spatele ...Ideea e ca mai au si rufgina aici da am putea sa ne dam mari :) ))))))))))))

Share this post


Link to post

Salut! Sorry..chiar nu stiam de IATSA. Cred ca daca era mai sigura situatia la Daewoo cu masinile, ar fi facut ceva modificari la Matiz in privinta sigurante...dar..daca din 2005 nu mai au voie...

 

Daciile Solenza cu ranforsari suplimentare se pot recunoaste dupa praguri, nu mai au la partea din spate a pragurilor laterale acea adancitura. Cred ca s-au vandut si din alea vechi insa ramase pe stoc, la care au lipit "MPI" pe spate...pt ca am vazut asa ceva...si au praguri vechi.

Share this post


Link to post
iar deviati da la subiect...da-l in puscarie de iatsa.

e de pe vremea lu' impuscatu.

povestea e alta: cred ca in curind dacia o ia in fata lu matiz...la airbag-uri (din toamnaaaaaaa...la x90) :?:

 

Toata lumea se agita nevoie mare cu acest X90. Parca au aratat astia pe Antena 1, niste imagini cu X90 prototipurile, testate pe undeva prin Suedia la nush ce poligoane unde se duce toata europa sa testeze prototiptilele. Pe langa faptul ca prototipul de X90 era destul de asemanator cu o Dacie Nova, nu cred ca schimbarile majore de pe acest model vor putea sa-l faca accesibil ca pretz, in fatza unor modele similare marca VW, Skoda, etc. In plus, la design masina statea prost (dar hai sa dam vina pe faptul ca era doar un prototip), avea rotzile mici in comparatzie cu corpul masinii, si arata la fel de patratzoasa ca mai toate modelele scoase de aceasta uzina de "automobile". Intr-o zi a oprit o Dacie Solenza la stop, si mi s-a facut mila de designul aripilor fatza ... aratau ca naiba, se vedea ca e lucratura romaneasca ... Cine draq or fi designerii acestui model, si ce "tipare" trebuie ei sa respecte, naiba stie ... Cert este ca nu potzi face o comparatzie intre o masina conceputa dincolo si una conceputa pe plaiurile mioritice. Oricat de buni sunt romanii, si oricat de mandri si inteligentzi ne credem ... la facut masini am cam aratat ce putem. Sa nu uitam ca avem gimnasti buni, matematicieni buni, programatori olimpici ... insa eu de Dacia am citit numai lucruri proaste si numai review-uri proaste. Daca strainii cred despre Matiz ca e o masina de oras ieftina si fiabila (si doar atat), despre Dacia am citit ca "e o masina pentru lumea a treia" ... Nu cred ca merita o paralela intre cele doua, se vede cu ochiul liber lucratura romaneasca. Nu as cumpara o Dacie X90, XXX2004 sau XYZ666 nici daca ar costa 1000 de euro.

 

Va trece multa apa pe apa sambetei pana romanii vor produce masini calumea. Pana una alta, ne vor cumpara strainii.

Share this post


Link to post

Hmmm! pe hirtie, masinile romanesti au fost foarte bune (ARO, DAC 4x4 si 6x6, Dacia 1300, Oltcit), insa cruda realitate a industriei romanesti este ca nu e cababila sa execute un produs la parametrii proiectati, conceptia generala "merge si asa" este extrem de gresita ... de asta apreciez eu Daewoo, ca a reusit in primii ani de productie ai uzinei de la Craiova sa elimine aceasta mentalitate paguboasa ... din pacate, n-au reusit s-o stirpeasca deplin, si asta se cam vede pe masinile noastre; putin, dar se vede ... parerea mea ...

Share this post


Link to post

Mai copiii e o kestiune legata de tehnologie !..Si nu-i asa cu X90 si sa va mai zic ca VW asta Golf V nu se vinde deloc !..E un flop de piata si o sa va mai zic ca frantzuzoiacele vor deveni curand leader de piatza ..La pariu cu cine vrea!...

Share this post


Link to post
Hmmm! pe hirtie, masinile romanesti au fost foarte bune (ARO, DAC 4x4 si 6x6, Dacia 1300, Oltcit), insa cruda realitate a industriei romanesti este ca nu e cababila sa execute un produs la parametrii proiectati, conceptia generala "merge si asa" este extrem de gresita ... de asta apreciez eu Daewoo, ca a reusit in primii ani de productie ai uzinei de la Craiova sa elimine aceasta mentalitate paguboasa ... din pacate, n-au reusit s-o stirpeasca deplin, si asta se cam vede pe masinile noastre; putin, dar se vede ... parerea mea ...

 

Sunt curios catzi oameni trecutzi de 40-45 de ani sunt in echipele alea care au conceput modelul Nova, modelul Solenza. Eu as avea incredere 100% in tineret, in astia care se strofoaca sa fie primii care aduc ceva nou, in proiectantzii tineri si entuziasti, care n-au invatzat carte de la profesori al caror principal scop este sa te invetze cum se proiecta cu rigla si cu compasul. Chiar daca acestea au fost inlocuite de calculatoare si statzii grafice, mentalitatea nu o poate inlocui nici-o tehnica de calcul de pe lumea asta.

Am avut destui dinozauri in facultate, si sunt si-acum o parte din ei pe pozitzii. Pana nu i se face loc tineretului in linia I o sa tot batem pasul pe loc.

Share this post


Link to post
Mai copiii e o kestiune legata de tehnologie !..Si nu-i asa cu X90 si sa va mai zic ca VW asta Golf V nu se vinde deloc !..E un flop de piata si o sa va mai zic ca frantzuzoiacele vor deveni curand leader de piatza ..La pariu cu cine vrea!...

 

Compari tehnica germana cu hibrizii mioritico-fanfan de tulipe ...

Hai sa fim seriosi ...

 

Frantzuzoaicele daca nu platesc accize de import, vor fi "accesibile" ca pretz. Tot romanu va trai cu senzatzia pe care o traiesc io de cand mi-am luat Matizu, si anume ca "A meritat banii, da...da...bah ce masina bengoasa...ah shit, iar nu intra in marsarier ..."

Share this post


Link to post

Salut! Danielson, critici un pic prea dur Dacia. Dpdv al designului, acesta e discutabil..mie de ex. imi place cum arata Solenza..insa nu asa cum imi place un Peugeot sau Saab...ci..in alt mod...dar imi place. Sa nu uitam ca totusi pe o masina desenata in anii 80 nu se pot face asa multe modificari de design. (exemplu: Skoda Felicia, care oricum a fost conceputa mai tarziu decat Nova). Nova in mod normal trebuia sa iasa pe piata in 89-90, insa a fost sistat proiectul de catre conducere (a tarii nu a Daciei... :twisted: ) si s-a inceput un proiect de infrumusetare a Berlinei, prezentandu-se o Berlina cu geamuri curbe si alte imbunatatiri, insa, s-a dovedit a fii prea costisitor proiectul pt efectele reduse ce se obtineau. Si s-a revenit la Nova...si asa a aparut ea tocmai prin '95. Vom vedea ce e cu X90. Totusi, daca spui ca nu ai da nici 1000euro pe X90...ai o oarecare ura nejustificata pt. Dacia si o lipsa de informare. Sorry...

Share this post


Link to post

si basca o lipsa de cultura patriotica economica !....Deci poate odata ne va intyra in cap cum isi cumpara aia in vest produsele lor ca sa-si mentina locurile de munca !..Noi suntem prea smekeri sa intzelegem insa asta...Mai brasovene mai da-te si tu cu o SLZ si dsupa aia mai vb!.....

Share this post


Link to post
si basca o lipsa de cultura patriotica economica !....Deci poate odata ne va intyra in cap cum isi cumpara aia in vest produsele lor ca sa-si mentina locurile de munca !..Noi suntem prea smekeri sa intzelegem insa asta...Mai brasovene mai da-te si tu cu o SLZ si dsupa aia mai vb!.....

 

OK, OK, fiecare trebuie sa fie multzumit in felul lui, de parerea lui. Sa nu uitam ca Brasovul producea autocamioane (STEAGU ROSU),tractoare (TRACTORUL), rulmentzi (RULMENTUL), arme (METROM), iar acum nu mai produce decat foarte putzin, cat sa traiasca de pe o zi pe alta. Asta nu inseamna ca, din prea mult patriotism, noi ar trebui sa cumparam camioanele prea scumpe de la STEAGU ROSU si se le folosim si sa le carpim la infinit. La fel si cu autobuzele, e plin de autobuze second hand aduse din Germania. De ce ? Fiindca sunt fiabile si ieftine de adus in tzara. Ne laudam cu tehnica pe care o "AVEAM" candva. Dacia Solenza o fi o masina buna pentru anii '80, insa traim in alt secol. Eu nu mai am nici-o sperantza ca astia de la Dacia vor scoate ceva "revolutzionar" in viitor. Parerea mea este urmatoarea: ROMANIA a aratat ce poate in ceea ce priveste industria de automobile, autocamioane, tractoare. E vremea sa "move on to the next step" si asta se va produce doar prin privatizarea fabricilor de stat, si prin aducerea investitorilor straini.

 

ROMANIA si DACIA au facut deja pasul prin faptul ca Renault au majoritatea actiunilor la Dacia (si practic s-a anulat gaura imensa din buget pe care fabrica o facea - insa Renault au invatzat ceva din trecutul glorios al uzinei, si au inceput sa acumuleze datorii la stat). Au mai ramas 2 gauri negre, numite ARO si ROCAR, care nu beneficiaza de aceeasi milostenie din partea statului roman.

 

"Aro si Rocar revin constant in rapoartele FMI ca fiind doua gauri substantiale in economia romaneasca. Romania nu mai are nici o marja de manevra, daca vrea sa incheie actualul acord cu Fondul si sa imbunatateasca o imagine care ar trebui sa-i convinga pe europeni sa ne considere o economie de piata functionala. In fata unui asemenea comandament, destinul tragic al familiilor care se bazau pe slujbele de la Aro si Rocar nu are cum sa conteze. Cit despre mindria de a avea asemenea firme nici nu mai poate fi vorba. Trebuie sa vina altcineva sa faca la noi autoturisme de teren si autocare. Sau sa beneficieze pe bani putini de terenurile si cladirile din patrimoniul lor."

 

Repet, am aratat ce putem in industria de autoturisme. DACIA este un experiment ieftin al firmei Renault prin care incearca sa capteze un segment de piatza din tzarile virgine (Rusia, Iran ...). Dupa ce va capta segmentul, capusa se va dezlipi. Si va ramine DACIA ... Dacia a romanilor ...

 

Pana una alta prefer "a coreean junk" decat "a romanian junk" ...

Share this post


Link to post

Dani ai dreptate.Pana acum singurii care au produs ceva cat de cat fiabil in tara in domeniul auto au fost Daewoo.De fapt nu produs,au asamblat.Noi nu am fost in stare sa facem auto singuri,am copiat fie de la Renault,fie de la Citroen.Noi vax.

Share this post


Link to post
Dani ai dreptate.Pana acum singurii care au produs ceva cat de cat fiabil in tara in domeniul auto au fost Daewoo.De fapt nu produs,au asamblat.Noi nu am fost in stare sa facem auto singuri,am copiat fie de la Renault,fie de la Citroen.Noi vax.

 

Eu am sperantza ca va aparea ceva romanesc, in viitor, in industria de automobile. Suntem capabili sa proiectam/producem masini pentru secolul asta. Insa, cine din topul celor 100 de miliardari crezi ca-si va asuma riscul enorm de a investi in asa ceva? Poate va aparea ceva-ceva la Craiova, cine stie. Nu cunosc detalii, insa mi s-a parut ca Oltcit a fost un experiment reusit, atata cat a tzinut el.

Share this post


Link to post
Eu am sperantza ca va aparea ceva romanesc, in viitor, in industria de automobile. Suntem capabili sa proiectam/producem masini pentru secolul asta.

Nu as fi asa optimist din doua motive:

1) nu avem traditie

2) NU AVEM BANI.

Share this post


Link to post

renault o sa faca treaba buna(pt. ei :lol: ) cu x90

Share this post


Link to post
renault o sa faca treaba buna(pt. ei :lol: ) cu x90

 

Mah, iar ai pus punctul pe I. De ce nu putem produce si noi ceva calumea, ca sa traim mai bine ?

Share this post


Link to post

Pentru ca nu avem traditie si nu avem bani!..Clar !...Si pana la urma sti cum e asta !?...Atat de relativa !In 1988 o Dacie ar fi fost buna acum nu mai e de ce nu stiu !!!..Sincer eu am avut berlina si (in afara decaroserie) nu am avut plangeri de la ea never nu m-a laasat in drum !..Si usor si ieftin de depanat !...Acum ne-am porcit la straineze!....De parca mai faci altceva deact sa te deplasezi e si mult snobism in lukme mai baietzi !>>>>>

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...