bogdan_02122 Posted December 30, 2010 Am si eu o problema asemanatoare cu a lui KORYDON. Cam de o luna si ceva, adica cam de cand a venit frigu la Brasov nu vrea sa mai urce acul de la temperatura peste prima liniuta nici batut, ca rezultat nici temperatura ambianta in masina nu este foarte placuta. Citind acest topic am fost la un magazin de piese Daewoo si am achizitionat termostat GM nou-nout, m-am chinuit un pic pe frigul asta sa-l schimb si aceeasi poveste nu trece acul de la temperatura apei de prima liniuta. Este posibil ca termostatul chiar si nou sa fie asa de prost? Am avut timp de 2 ani un Matiz de servici si la ala dupa ce se incalzea motorul niciodata nu scadea temperatura si chiar la -25 de grade afara eu stateam in tricou in masina. Sau este posibil sa fie si altceva la sistemul de racire? Share this post Link to post
korydon Posted December 30, 2010 E termostatul, ai citit ce a zis Salex ? Cum ti-e norocul sa gasesti termostatul. Share this post Link to post
hmalex87 Posted January 2, 2011 Mi-am schimbat si eu termostatul, pentru ca nu mai aveam caldura in masina, extraurban acul de la temepratura nu crestea nici macar 1mm .Am avut suripiza sa constat ca termostatul vechi era blocat pe deschis si STRAMB( desi era pus in pozitia corecta), probleama e ca nu am gasit nici o garnitura( in afara de cea care este montata pe termostat) si am pus noul termostat fara garnitura, folosindu-ma de niste silicon din acela negru. Acu intrebarea mea este termostatul vechi s-a strambat din cauza lipsei garniturii aceleia rotunde care apare si in cartea tehnica?. Teoretic cred ca se gaseste garnitura la orice magazin dar din lipsa din timp si azi cand m-am pus pe schimbat termostat fiind duminica si inchis la orice magazin auto, l-am montat fara. E posibil sa am probleme iar? Share this post Link to post
VaLa Posted January 2, 2011 (edited) Chestia cu cartonul mergea la batrana dacie , dar sincer cu matizul nu simt nevoia ... Oricum o regula clara e ca motorul se incalzeste in sarcina si nu la ralanti , deci mersul in trafic in oras il solicita in masura in care ai plecari si opriri dese deci sarcina , poate la fel ca la drum intins, insa sa nu uitam ca temperaturile sunt diferite in oras si in afara lui , cauzele fiind evidente. Poate ca pana acum temp nu au scazut sub -4 , -5 grade la noi dar experienta de pana acum mi-a dovedit ca , dupa incalzirea motorului 5- 10 min , caldura pe max si treapta 1 sunt chiar suficiente si chiar am dat caldura la jumatate deseori... Edited January 2, 2011 by VaLa Share this post Link to post
Viktor Posted January 2, 2011 Cind iti propui sa faci o lucrare piesele (garnituri) trebuesc procurate inainte, altfel de la siliconul pus la greu pe ici pe colo cresc sansele de infundare a instalatiei, in special caloriferul. Termostatul nu are o oarecare garnitura, se stie, trebue sa o aibe. Share this post Link to post
VaLa Posted January 2, 2011 Cind iti propui sa faci o lucrare piesele (garnituri) trebuesc procurate inainte, altfel de la siliconul pus la greu pe ici pe colo cresc sansele de infundare a instalatiei, in special caloriferul. Termostatul nu are o oarecare garnitura, se stie, trebue sa o aibe. Corect! 1 Share this post Link to post
hmalex87 Posted January 4, 2011 Silicon am pus pentru o etansiezare mai buna a locului unde se imbina chiuloasa cu corpul acela de la furtun, nu am bagat silicon inaunutru. Am facut un drum lung cu masina si se pare ca functioneaza ok, caldura la greu, iar daca o dau la max nu pot sa stau in masina. Acu sa vedem daca se buleste iar,schimb termostat din nou si o sa am grija sa am si garnitura. Share this post Link to post
Viktor Posted January 4, 2011 (edited) Noi am inteles de la bun inceput unde ai pus silicon. Prin presarea carcasei termostatului, siliconul ajunge unde nu trebue. Sfatul meu este ca pe viitor sa folosesti garnituri, noi. In cazul termostatului, n-ai nevoie decit de garnitura respectiva. LE. Acea garnitura, pe linga etansare mai are rolul de stabilizare in pozitia corecta a termostatului. Edited January 4, 2011 by Viktor Share this post Link to post
argon Posted January 4, 2011 GArnitura aia e o garnitura dubla, etamseaza pe ambele 'fete; ale termostatului, daca pui doar silicon la imbinarea capacului cu carcasa termostatului, termostatul nu sta fix, apa trece pe langa. Share this post Link to post
korydon Posted January 4, 2011 (edited) Eu am cumparat termostat GM zilele trecute si are garnitura , nu am gasit ceva separat. Nu l-am schimbat inca dar cred ca nu exista alta garnitura decat cea de pe termostat. Edited January 4, 2011 by korydon Share this post Link to post
Viktor Posted January 4, 2011 Acel tip de garnituri se gasesc separat, sigur. Share this post Link to post
argon Posted January 4, 2011 Nu se gasesc, am cautat si am gasit doar de CIelo, care e mai subtire, si nu etanseaza. Share this post Link to post
korydon Posted January 4, 2011 Argon, tu ai schimbat termostatul, zi-ne si noua sunt 2 garnituri sau numai cea cu care este vandut termostatul? In manualul de service nu am vazut decat o singura garnitura. Share this post Link to post
tolin Posted January 4, 2011 Este o singura garnitura, dubla, care imbraca rama termostatului pe o parte si pe cealalta. Share this post Link to post
raven84 Posted January 4, 2011 Cu voi ma doare capul. Garnitura aia din ce e? Este vorba de rama de cauciuc a termostatului sau mai e si alta garnitura? Share this post Link to post
tolin Posted January 4, 2011 http://www.alibaba.com/product-gs/266720722/ThermoStat/showimage.html Share this post Link to post
korydon Posted January 4, 2011 Tolin, tu ai avut vreodata probleme cu caldura in sezonul rece la drumuri extraurbane ( la Matiz ma refer ) ? Mi se pare ciudat ca acul la temperatura sa stea la 1/2 din gradaj si temperatura sa iti scada in masina odata cu cresterea vitezei de rulare. Daca ar fi defect termostatul nu ar da voie lichidului de racire sa ajunga la temperatura de regim. Gresesc in rationamentul meu ? Share this post Link to post
argon Posted January 4, 2011 Ne-a zis odata ca e de la avans, nu am apucat sa umblu, poate ai tu mai mult timp. Share this post Link to post
tolin Posted January 4, 2011 ... Mi se pare ciudat ca acul la temperatura sa stea la 1/2 din gradaj si temperatura sa iti scada in masina odata cu cresterea vitezei de rulare. Daca ar fi defect termostatul nu ar da voie lichidului de racire sa ajunga la temperatura de regim. Gresesc in rationamentul meu ? Rationamentul n-are legatura cu fenomenul: cu cresterea vitezei creste si racirea prin convectie a motorului. Share this post Link to post
korydon Posted January 4, 2011 Ne-a zis odata ca e de la avans, nu am apucat sa umblu, poate ai tu mai mult timp. Modificarea avansului duce la o incalzire mai rapida a motorului, eu intrebam de mentinerea caldurii la temperaturi scazute si viteze mari Share this post Link to post
argon Posted January 4, 2011 Se poate ca avansul corect sa duca si la mentinerea temperaturii, cu conditia ca termostatul sa functioneze corespunzator. Share this post Link to post
korydon Posted January 4, 2011 Argon, ai mai facut test cu masina dupa ce i-ai pus aparatoare la radiator ? Share this post Link to post
argon Posted January 4, 2011 (edited) Da, tot asa, le-am dat jos demult. Oricum asa cum e acum afara pana in -5, e ok, da cat de cat caldura, sub era problema. Edited January 4, 2011 by argon Share this post Link to post