Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Uitati cum arata clapeta mea inainte sa o curat. Pe clapeta era un strat gros de depuneri [mai ales in interior la 3 cm in ea]. Inca 7k si or sa aibe grija cei din service sa o curete cum se cuvine. :->

post-851-1247613547_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Stie cineva daca se poate stinge beculetu galben din bord fara a merge la service?

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Daca codul de eroare persista, nu se poate fara remediere si fara scaner.

Share this post


Link to post
Stie cineva daca se poate stinge beculetu galben din bord fara a merge la service?

Intrerupi firul care duce la el.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema, destul de veche, cu "check"-ul. Am fost de cateva ori, in timp, la reprezentanta, dar mi-au zis de fiecare data ca masina n-are nimic si ca sa merg mai sportiv. Eu, de regula, n-o las sub 2000 rpm si schimb cam la 3000-3500. Mai sportiv de-atat? Ma rog... Imi spuneau mereu sa revin cand se mai aprinde becul, daca ma deranjeaza, ca sa mi-l "stinga". Nu m-am gandit niciodata sa le cer codul de eroare, insa am fost de curand la un service Daewoo si mi l-au dat ei: P0300. Si cica tre' schimbata sonda lambda. Habar n-am nici ce inseamna asta nici ce se intampla daca aman.

 

Simptomele sunt urmatoarele:

 

Cand e frig (si motorul rece), se aprinde becul aproape imediat dupa pornire. Intai clipeste, apoi ramane aprins. Fac cativa km, opresc, dupa care, daca plec mai departe, becul se aprinde din nou la pornire. Daca mai merg un pic si opresc din nou, la urmatoarea pornire (deci a treia), becul clipeste scurt si se stinge. Mentionez ca ritualul asta e valabil doar daca, la cea de-a treia pornire, motorul este deja bine incalzit. Alimentez, de regula, OMV100. Am observat ca becul se aprinde uneori si daca fac o depasire mai "in forta" avand Petrom 99 in rezervor. Foarte, foarte rar (si nu in ultima vreme), am avut si senzatia de sincopa, chiar la mers intins, nesesizata de pasagerul din dreapta.

 

(Am masina din noiembrie 2005, are reviziile la zi si un pic peste 67k la bord.)

 

Sugestii...?

Edited by Charlie39

Share this post


Link to post

P0300 este cod de misfire generalizat, deci, motorul tau nu realizeaza conditiile de aprindere, tot timpul, a amestecului. Cand ai rezervorul gol, pui un flacon de valve cleaner, pui benzina peste el, plin, dai reset la ECM din siguranta si pleci la forjat motorul (turatii intre 3500-5500 rpm) pe drumuri de sarcina mare, de preferat, pe rampe.

Share this post


Link to post

Nu stiu daca ma incadrez in topic dar are oarecum legatura. Inainte de Craciun am zis sa mai pornesc masina sotiei care statea pe dreapta de 3 zile din cauza zapezii. Dau cheie, porneste si imediat se aude o bataie la motor. O las pornita crezand ca tacane din cauza uleiului gros, mai bine zis a lipsei. Intre timp beculetul galben clipeste si in final ramane aprins. Dupa cateva minute tacaneala se mai domoleste dar motorul tremura mai sa rupa suportii.O las asa si zic sa ma ocup de ea dupa Craciun.Intre timp arunc un ochi pe forum, comand o interfata Elm327, incarc bateria 24h, curat IAC-ul si clapeta, schimb bujiile. Ieri am zis sa o pornesc iar. Porneste balbait, tremura, moare motorul in mers, cu fisa scoasa la cil. 2 sau mufa la injector nu se vede nici o diferenta,clar nu lucreaza.Nu mai am rabdare si trec mai departe: desfac capacul la culbutori si gasesc problema acolo, un culbutor sarit de pe o supapa de admisie.Am rezolvat simplu cu o cheie de depresat tacheti hidraulici imprumutata. In motor este Mobil1 0w-40 de 6000km si temperatura exterioara in momentul incidentului era -18 grC. Mecanicul de la care am luat cheia de tacheti spune ca nu a facut presiune uleiul din cauza frigului si de asta a sarit culbutorul.Am scapat ieftin cu o cama foarte putin zgariata. Azi a ajuns si interfata. Poze cu beleaua si un desen cu scula folosita.Maine scanez numai ca am o problema: nu stiu unde e conectorul la Kalos. Ieri n-am reusit sa il gasesc, azi n-am avut acces la masina. Daca ma duceam cu ea la service incepeau cu povestea cu supapele?

post-2014-12621919479_thumb.jpg

post-2014-126219195938_thumb.jpg

post-2014-126219197668_thumb.jpg

post-2014-126219199286_thumb.jpg

post-2014-126219200176_thumb.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
... Maine scanez numai ca am o problema: nu stiu unde e conectorul la Kalos ...

Dupa fusta bordului, in dreptul pedalei de acceleratie.

Share this post


Link to post

poate uleiul pe care il ai in masina este contrafacut! eu in locul tau as schimba uleiul...la tine nu scrie in carte tot 5w30?

Share this post


Link to post

@Iuiu

Merge interfata Elm327? E buna si la aveo?

Ce stie sa faca?

 

Si la mine e becul aprins de ceva timp, dar vorb-aia, nu-l mai bag in seama.

Share this post


Link to post

Uleiul e posibil sa fie contrafacut, este cumparat din tara. In carte este 5w-30 dar teoretic cu uleiul din motor trebuia sa am ungere mai buna la -18 grade. Elm merge si la aveo tot pentru parametri generici. La beculetul galben aprins ajuta, macar pentru identificare erori.

 

Am reusit sa ma conectez la ECM numai ca intre timp becul s-a stins de la sine. Am gasit P0300 si P0202, P0202 provocat de mine in timpul testelor. Multumesc mult Tolin pentru pont, eu trecusem pe langa conectorul ala de mai multe ori fara sa il vad.

Share this post


Link to post

Da-i un reset software (stergi erorile) din interfata, P0300 cere asta.

Share this post


Link to post

Am sters tot, e curat ca lacrima.

Share this post


Link to post

Îi tăt în regulă.

Share this post


Link to post

Am si eu o prroblema cu un aveo

La frig nu doreste sa porneasca deloc

baterie are ca invarte de mama focului

nu are dop de gheata ca dupa cel mult doua ore porneste la sfert

Share this post


Link to post

Pai e simplu...daca zici ca pleaca dupa doua ore. daca ai treaba cu masina la ora 6, incerci sa o pornesti pe la 4, iar peste doua ore, la 6 va porni.

Lasand gluma la o parte...un motor pe benzina trebuie sa porneasca fara probleme la orice temperatura. verifica bujiile si daca vine benzina. scrie mai clar ce se intampla ca nu prea se intelege bine.

 

on topic

Eu am pornit motorul fara probleme la -24 grade dar la un moment dat s-a aprins check-ul. probabil ca s-a intamplat ceva ca sunt si pe GPL. Nu stiu exact cand s-a aprins ca am lasat masina sa se incalzeasca. Treaba e ca dupa vreo 80 km lampa s-a stins. cred ca la pornire, fiind temperatura scazuta, a avut loc un misfire, nu stiu!

Edited by rich1974

Share this post


Link to post

off-topic

@rich

Din ceea ce ai scris tu se intelege mult mai bine... Te-am pacalit... :)

Share this post


Link to post

pai nici eu nu inteleg ce s-a intamplat draga. am pornit masina si am lasat-o sa mearga. peste o juma de ora cand am revenit la ea, lampa era aprinsa...apoi, dupa vreo 80 km lampa s-a stins, asta e tot!

Share this post


Link to post

Ai lasat-o 30 min la ralanti? Nu stiu daca e cel mai indicat sa o incalzesti in stationare.

Share this post


Link to post

cred ca am gasit o cauza a faptului ca nu porneste

nu se tureaza deloc

ma refer la soclul automat

si acum cand porneste dimineata parca se rupe motorul

merge undeva pe la 600 ture

Share this post


Link to post

Azi dimineta in porneste la prima cheie, la primul semafor, (200-300m) incepe sa tremure, (mergea in 3 cilindrii si parca tusea), pornesc la drum, tragea bine, si aparent mergea bine, dar se aprinde MIL. Continui drumul pana la servici, dupa ce s-a incalzit merge perfect. Relantiul acum este rotund nu tremura deloc, totul pare in regula. Aveam laptopul la mine, asa ca am citit repede eroarea P300 ! Nu am sters eroarea, mai tarziu fug pana la service sa vad ce zic baietii, cu toate ca nu ma astept la prea multe ! Va tin la curent.

 

 

LE:Am revenit de la service. S-a constatat misfire la cilindrul 2 repetat de pesta 800 de ori. Inginerul a spus ca valoarea nu esta foarte mare, dar daca se mai aprinde MIL, trecem la inlocuirea de supape. El zicea ca daca continua vremea rece, ne vedem in 2 zile. Ramana de vazut !

post-8360-126509827427_thumb.jpg

Edited by wwillym
  • Like 1

Share this post


Link to post

Asta e prima data cand face asa de cand o ai?

Si a mea a pornit uimitor de usor zilele trecute (nepornita dupa mai multe zile de stat in garaj), dar dupa pornire relantiul a fost neregulat vreme de vreo jumatate de minut. Cum am iesit cu ea la drum si-a revenit. Totusi nu s-a aprins checkul inca. Sunt curios daca se va aprinde zilele urmatoare. Partea nasoala e ca mai am decat 3 saptamani de garantie... :( Oricum nu cred ca i-as fi lasat sa-mi umble in motor din moment ce s-au vazut atatea cazuri de supape schimbate la care problema a reaparut dupa o vreme. Daca se aprinde checkul dupa ce iese din garantie, imi sterg singur eroarea si gata.

Share this post


Link to post
... Continui drumul pana la servici, dupa ce s-a incalzit merge perfect. Relantiul acum este rotund nu tremura deloc, totul pare in regula. Aveam laptopul la mine, asa ca am citit repede eroarea P300 !

Cati km ai pana la servici ? La +39'C se cheama motor dezmortit.

Share this post


Link to post

Cati km ai pana la servici ? La +39'C se cheama motor dezmortit.

 

In imagine se vede freeze frame data, adica paramertri motorului in momentul aprinderii MIL. Asta s-a intimplat la aprox 2-3 minute da la pornire, si diatanta de aprox 500-600m. Se vede deasemanea ca aveam viteza de 52km/h si turatia de 2452rpm.

Pana la servici am aproape 6 Km, ajuns acolo , motorul functiona perfect.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...