Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Da. La sercice chevrolet... ciudat...au zis ca P0300. Nu am fost de fata. La Bosch nu stiu ca nu am stat decat cat au bagat camera.

 

Sincer sa fiu nici nu cred ca chevroletul a pus testerul pe ea. Mi-au zis codul la insistentele mele.

Edited by silviu75

Share this post


Link to post

Dar macar ai mers si tu asa... subturat? :) )

Share this post


Link to post

Buna!

Zilele astea am intrat si eu in clubul MIL CHECK, desi tind sa cred ca nu am condus deloc subturat in conditiile in care am alimentat exclusiv Rompetrol in ultimele 6 luni (12.000km). Reactia a aparaut azi dimineata la pornirea la rece...intai a clipit intermitent martorul de pe bord si ulterior, la cateva zeci de secunde, a ramas aprins. Si cum benzina era pe sfarsite am luat primele masuri: trecut pe MOL, introdus un flacon de solutie concentratat de curatat injectoare si supape GUNK si reprize de turat la 5000rpm. Deocamdata nimic. Saptamana viitoare sunt programat la revizia de 15.000. As dori pareri: credeti ca se poate stinge singur martorul din bord datorita tratamentului aplicat? Exista restrictii in a folosi masina alta decat sa nu o folosesc subturat zilele astea pana la revizie?

Share this post


Link to post

Evita in primul rand sa mai circuli cu benzina putina in rezervor.

Share this post


Link to post

Tocmai am tras un drum de 50km in regim forjat cu solutia de curatare in rezervor si nimic. Credeti ca pot spera in minuni? Maine sun la service sa vad poate ma pot programa mai devreme sa remediez situatia, mai ales ca din cata stiu la aprinderea MIL se trece pe un program de irgenta pentru controlul aprinderii, fapt ce determina un consum usor mai mare, pt ca e mai putin optimizat.

Share this post


Link to post
... mai ales ca din cata stiu la aprinderea MIL se trece pe un program de irgenta pentru controlul aprinderii, fapt ce determina un consum usor mai mare, pt ca e mai putin optimizat.

Fals. Ai auzit ceva, dar e valabil doar cand nu-ti mai merge un senzor esential in stabilirea amestecului. Mergi de pomana la service. Incearca intai o procedura de Idle Learn, pe motor rece, la prima pornire. Si vezi, cand mai pornesti dimineata, pe ger, sa n-ai apasate butoanele de la consumatorii electrici mari: A/C, dezaburiri.

Share this post


Link to post
Pus pe tester si schimbat sonda lamda- incalzitorul sondei nu mai functiona. Inca o data - ii bag in p...da masii pe cei din service de la chevrolet.

Silvilule, sunt curios, ai schimbat sonda pe banii tai?

Share this post


Link to post

Eu las cateva secunde pompa sa se amorseze la fiecare pornire.

 

Stiu ca nu are nicio legatura cu topicul, dar va intreb, este bine sau nu???

Share this post


Link to post
Silvilule, sunt curios, ai schimbat sonda pe banii tai?

 

Da.

Share this post


Link to post

Eu las cateva secunde pompa sa se amorseze la fiecare pornire.

 

Stiu ca nu are nicio legatura cu topicul, dar va intreb, este bine sau nu???

Share this post


Link to post
Eu las cateva secunde pompa sa se amorseze la fiecare pornire.

 

Stiu ca nu are nicio legatura cu topicul, dar va intreb, este bine sau nu???

DA

 

Eu las cateva secunde pompa sa se amorseze la fiecare pornire.

 

Stiu ca nu are nicio legatura cu topicul, dar va intreb, este bine sau nu???

DA

 

Cred ca am raspuns la ambele, da?

 

Pe viitor retine ca politicos e sa nu insisti, sa folosesti cu incredere si sa scrii la subiect.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Iti multumesc pentru sfat, data viitoare asa am sa fac, stai linistit.

Share this post


Link to post

Am frecat putin masina prin oras si surpriza: becul galben s-a stins!! Concluzia e ca e de la benzina, motiv pt care voi deschide un nou topic pt asta! Deci solutia de la Gunk e super!!!

Share this post


Link to post
... Exista restrictii in a folosi masina alta decat sa nu o folosesc subturat zilele astea pana la revizie? ...

Da, exista restrictia sa n-o mai subturezi in veci, sa nu mai rulezi cu motorul in ralanti si schimbatorul la punctul mort. Si in weekend, dupa 5 zile de ralanteala inevitabila prin aglomeratia urbana, fa o favoare motorului tau, du-l si peste limita psihologica de 3000 rpm.

 

PS concluzia ta "ca-i de la benzina" este falsa, asa cum este si titlul unui topic "benzina Aveo". Aprinderea MIL-ului, ca si stingerea lui, la anumite coduri de eroare, se face dupa niste ritualuri ale producatorului, de exemplu: a N-a pornire de la disparitia erorii, asa ca, nu mai legati schimbarea starii MIL-ului de momentul curent, toate se refera la un trecut, la a N-a pornire in urma !

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Cand am zis " e de la benzina" a fost singura concluzie logica posibila dat fiind faptul ca eu folosesc masina destul de turata. Stiam de la inceput de unele sa zicem vulnerabilitati si din prima zi nu am condus subturat iar de mers cu ea la relanti nici nu poate fi vorba...schimb cam la 3000 si fac frecvent depasiri in treasta 3 sau 4 pt ca apoi sa urc spre 4000-4500 cu schimbare in treapta superioara. Pur si simplu am alimentat intro-o zi cu efix si la parcare dupa intoarcerea de la lucru am observat ca din esapament iese un fum destul de gros, cu suficienta funingine lasata pe asfalt. Iar cand plinul problema era pe terminate m-am trezit cu becul aprins. Istoria e destul de simpla in continuare. Am pus o solutie de curatat supape de la 2+2 la primul plin tot cu efix si am facut un nou drum de 500 km via service si becul a fost stins doar de calculatorul celor de la service. Singurul efect de la 2+2 a fost un plus de putere evident-cred pt ca e si pt curatat injectoarele iar la apropierea de limita de 7-10 litri in rezervor, adica la prima cheie dupa drumul de 500km am luat un nou MIL pe care eu nu pot decat sa il explic prin deficientele benzinei. Imediat am trecut pe MOL 95 in care am pus un tub de GUNK iar la a treia cheie MIL s-a stins. La inca 400 de km am fost la revizie si supapele sunt luna. Concluzia e ca raman la MOL 95.

Share this post


Link to post

Foarte utile informatiile gasite aici. Dupa ce am facut revizia la minunatul service RUCOM, masina mea a luat-o-n balarii. Martor aprins, lipsa de putere, apoi incet incet "mers in 3", lipsa si mai mare de putere, oprit la relanti in intersectii si pornire la a 7-8a cheie. BUN, am schimbat bujiile cu cele vechi NGK-uri made in Japan intrucat la minunatul service RUCOM mi-au pus niste Bosch-uri mizerabile, am facut plinul cu CO95, Lukoil, for the record, anterior am mers doar cu Rompetrol, am adaugat un 2+2 pt curatat supapele de admisie si injectoarele, am incalzit motorul cat de usurel am putut, dupa care 20 km intr-a 3-a cu 4500-5000 ture. Contrar obiceiului anterior, in fiecare dimineata am asteptat ca motorul sa ajunga la un pic sub 1000 ture inainte de plecare. N-am reusit sa respect regula cu mersul mai turat, pentru ca se circula cu 5km/h.

Rezultat: in 2 zile becul s-a stins, masina si-a revenit iar in prezent merge ca noua. Noua nouta. Multumesc inca odata!

Share this post


Link to post

Bravo!

Deci daca esti cat de cat atent la informatiile de pe forum si nu crez tot ce-ti baga pe gat unii "specialisti din service-urile autorizate" iti poti rezolva singur unele probleme. Cu un pic de vointa se poate.

Si eu am raportat exact aceleasi probleme la sedanul tatei, am sunat initial la service- aia mi-au spus ca-mi dau cu spary pt curatat supapa si schimba bujiile (pe cheltuiala mea). Stiind de pe forum care e jazz-ul cu beculetul, i-am zis tatei ce avem de facut: curatat IAC-ul (de 9 luni nu fusese curatat si era neeeegru), pus gunk si tuuuureeeeee! asina si-a revenit in f scurt timp. Operatiunea cu gunk-ul a trebuit repetata de 3-4 ori- iar dupa aia nu s-a mai aprins (problema a aparut pe la 11-13k km). Eu am trecut de 15k si nu s-a aprins. Acum- pe perioada asta- cred eu ca o sa se aprinda cat de curand, deoarece nu am sosea unde sa o "fugaresc". Dar daca se ia zapada- ii aplic macar un tratament cu gunk/2+2 si talpa aferenta.

Toate cele bune!

Share this post


Link to post

Salut !

Baieti am o mare dilema (problema).Acum 3 saptamani masina mea nu a mai vrut sa porneasca nici in ruptul capului(statea acul turometrului cateva sec. ridicat apoi motorul se oprea brusc) (a pornit la a 8-9 cheie).

Am procedat ca la carte.Am resetat IDLE LEARN cu A/C si dezghetarea luneta pornita.Cateva zile nici o problema, acul turometrului statea mai ridicat (inainte statea cam pe la 700 rpm), dupa IDLE LEARN pe la 800 rpm.

Acum cateva zile, odata cu venirea frigului am patit la fel(nu a vrut sa mai porneasca).Repet reset IDLE LEARN dar si cu farurile aprinse si (A/C; dezaburire luneta + faruri aprinse)si tot la fel face.Acul turomertului nu se ridica mai sus de 800 rpm in relanti(trebuie sa tin piciorul pe acceleratie cand o pornesc la rece sa nu cumva sa se opreasca motorul).Asta seara cand veneam de la munca sa aprins motorul din bord dar intermitent.

De turat merg f. turat

IDLE LEARN l-am facut (de vreo 4 ori)-ultima oara cu toti consumatorii porniti

I INTREBARE : CE trebuie sa fac?

Oare trebuie sa resetez MIL-ul?(prin scoaterea sigurantei) ca sa nu mai imi apara motorul in bord

Sa-i schim bujiile? (de care sa pun - spuneti-mi concret va rog)

Sa-i pun un SUPER GUNK si sa o forjez?

 

Va rog nu ma lasati la greu! In voi este toata baza mea!

 

Astept raspuns! Multumesc anticipat!

 

NICK

Share this post


Link to post

Ce motor ai?

Share this post


Link to post

Si inca ceva: cam cata benzina ai in rezervor si de care?

Share this post


Link to post

Revin asupra intrebarii de cu un post mai 'nainte. Ratiunea ei este legata de... parerea mea cum ca chestia asta ar avea legatura, prin intermediul frigului :) , cu benzina utilizata si cantitatea aflata in rezervor. E o ipoteza... de lucru, deci nu e... maxima :D

Share this post


Link to post

Masina are motor de1.4 cu 16v

Benzina pun numai EFIX de la ROMPETROL(95)

Iar in rezervor nu scade mai mult de un sfert (nivelul)

 

NU MA LASATI BALTA

Share this post


Link to post

Incearca sa-i cureti admisia, da-i un reset, baga-i o benzina mai iute si un tub de gunk si arde-i o talpa :)

Share this post


Link to post
Am resetat IDLE LEARN cu A/C si dezghetarea luneta pornita.Cateva zile nici o problema, acul turometrului statea mai ridicat (inainte statea cam pe la 700 rpm), dupa IDLE LEARN pe la 800 rpm.

Acum cateva zile, odata cu venirea frigului am patit la fel(nu a vrut sa mai porneasca).Repet reset IDLE LEARN dar si cu farurile aprinse si (A/C; dezaburire luneta + faruri aprinse)si tot la fel face.

 

De ce ai facut procedura IDLE LEARN cu atatia consumatori porniti? Eu stiam ca din contra.. trebuie toti inchisi.

Edited by Jinx

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...