Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Eh, da, asta e o noutate. Aveau cumva doar o litera schimbata? :) )

Share this post


Link to post

Citeste atent ce am scris mai sus!" aveau alt cod"

Share this post


Link to post

Body, ce au zis aia din service? O sa mai apara probleme? Sunt diferite supapele noi de cele vechi? Ce recomandari ti-au dat?

Share this post


Link to post

Ce probleme inutile iti faci tu cu un motor de 1,2L ? Supape cu unghi de atac gresit a avut doar un lot motoarele DOHC 1,4L scoase la vanzare pana in 2004.

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Am si eu un Aveo 1,4 16v Platinum, luat anul asta in august. Cat timp a fost cald si frumos, masina a mers grozav :) . Cum s-a facut mai frig, cand o pornesc tremura la relanti foarte tare, si aseara mi s-a aprins si becul de Engine Check la bord. Ma asteptam sa nu apara asemenea probleme la numai 3500 km. I-am bagat doar benzina de 95 de la Rompetrol, si nu merg sub 2500 (pe cat posibil). V-as ruga daca aveti ceva sfaturi pentru mine pentru a scapa si de tremuratul de la relanti, si de becul aprins :) .

 

Multumesc!

 

Edit: 1.4 16V sorry :) . Si nu sunt intoxicator, lol, pur si simplu nu mi-am dat seama de greseala. Chiar am un Aveo :) . Starsteel, chill out :mrgreen:

Edited by eugenf

Share this post


Link to post

@omidee, nu e nevoie de rautati gratuite :spumelagura:

 

@eugenf - citeste doar un pic mai sus, nu e nevoie sa parcurgi tot topicul sa gasesti cea mai la indemana solutie: un aditiv Valve Cleaner Gunk intr-un plin de rezervor si 30 minute de forja cu a treia la 100Km/h si revin-o cu impresii.

Share this post


Link to post

eugenf, sigur ai 1.6 16V?

Share this post


Link to post

Daca nu are atunci cel putin vinde modelul asta...numai ca pe spate are scris "by renault". Atentie la intoxicari! Hai sa va ofer un nume de intoxicator acum se numeste in alta parte romaximusro iar aici unde are contul blocat parca se numea maximus.

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=20608

 

P.S. Dupa eugenf era imediat o postare recomandare tot a unui posesor de Aveo 1,6 16v care mentiona sa scapam repede de ele...dupa mine tot un posibil intoxicator. Din zece posibili intoxicatori in mod sigur cel putin 3-4 au acest rol pe acest forum. Vanati virusii!

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Sorry pentru neintelegeri, mi-am corectat postul :) . Chiar am un Aveo si chiar nu imi merge cum ar trebui si asta dupa 3500 de km. Poate e vina mea, poate nu. Am cerut un sfat si atat, nu trebuie ca unii dintre voi sa se inflameze :mrgreen: . Daca este cazul o sa postez poze sau filmuletze cu "asa zisele" probleme pe care le am cu masina.

 

Off Topic: Si btw, cand am avut de ales dintre cateva modele asta vara cand am luat-o pe asta, "By Renault" nici macar nu era pe lista :mrgreen:

Edited by eugenf

Share this post


Link to post

Sper sa intelegi ca am zis posibil, pe mine ma deranjeaza fenomenul nu vreau nicidecum sa "vanez" o anumita persoana. Daca in cazul tau am gresit imi cer scuze fara nicio problema.

Share this post


Link to post

Eugenf, de la ce dealer ai luat masina?

:o fftopic:

Avand in vedere ca masina e un aveo din august tie iti beepaie daca centura de la pasager nu e pusa?

Edited by dadu1976

Share this post


Link to post

@silviu75. Cei din service nu au zis nimic , dar am aflat de la cineva de la un service autorizat daewoo ca la cele de prin 2005-2006 cu motoare de 1,4 si 16v forma supapei difera cumva de cele actuale .

Acum nu stiu daca cele noi au tremuratul tot datorita depunerii de calamina , dar ce stiu sigur ( am vazut la service) sunt in continuare probleme datorate aparitiei unor tremuraturi ale motorului coroborate cu aprinderea "check engine".

Simptomele au aparut ( asa spuneau cei care aveau probleme de acest gen) odata cu aparitia frigului.

Share this post


Link to post

Problemele apar de la benzina insuficient aditivata pentru a avea un grad de volatilitate suficient pe temperaturi scazute sa conduca la o ardere completa. Cand mecanicii va vorbesc despre "o benzina mai buna", la asta se refera si in nici un caz la alta cifra octanica (alta gasca, in alta traista). Deci, problemele voastra debuteaza si se accentueaza pe motor rece. Remediul este simplu:

- nu plecati de pe loc atata timp cat turatia motorului nu a ajuns la 1000 rpm;

- apasati mai ferm pe pedala de acceleratie cat timp motorul nu s-a incalzit;

- nu exagerati cu incalzirea pe motor rece, prelungiti timpul de incalzire a motorului;

- nu exagerati cu sarcini electrice mari pe motor rece si turatii joase, va ramane cuplu prea mic pentru plecarile de pe loc in conditii de aderenta scazuta;

- cu cat s-a stat in ralanti mai mult pe motor rece, cu atat trebuie rulat la o turatie care sa asigure autocuratarea bujiilor.

 

Renuntati la prejudecati si la automatismele dobandite pe dacia de scoala, motoarele voastre se simt in elementul lor doar cand le urcati peste 3500 rpm. Dati-le aceasta satisfactie macar o data pe saptamana.

Share this post


Link to post
- nu plecati de pe loc atata timp cat turatia motorului nu a ajuns la 1000 rpm;

- apasati mai ferm pe pedala de acceleratie cat timp motorul nu s-a incalzit;

- nu exagerati cu incalzirea pe motor rece, prelungiti timpul de incalzire a motorului;

- nu exagerati cu sarcini electrice mari pe motor rece si turatii joase, va ramane cuplu prea mic pentru plecarile de pe loc in conditii de aderenta scazuta;

- cu cat s-a stat in ralanti mai mult pe motor rece, cu atat trebuie rulat la o turatie care sa asigure autocuratarea bujiilor.

 

Nene Tolin, dare-ar Dumnezeu sa va auda mai multi! Dar cand aud de 3500 rpm si PESTE- multi sar ca arsi si spun: domle, trage bine si la 2500- de ce sa o turez degeaba la 3500? Apoi vin s se vacaresc pe forum ca le tremura motorul, nu trage si se aprinde becu' galben.

Eu tocmai am trecut de 14450 (maine fac reviziaaa :D ) si nici urma de simtome dinastea. Sper sa-i tie naravul, ceea ce le doresc tuturor!

Share this post


Link to post

Masina mea, Aveo 1.4 , 12000km, 1 an vechime, este din nou la service. Ieri seara, a trebuit sa-i dau 9 chei ca sa porneasca ( dupa sationare de o ora). Deoarece acest fenomen ( aleatoriu) ma enerveaza enorm ( aveam intentia datorita consumului urban de 11-12% vineri sa-i pun GPL) am dus-o din nou la service. Sper sa-mi dea un raspuns, nu ca cel de data trecuta :" masina nu are nimic". Primele simtome au aparut acum 5-6 luni.

Share this post


Link to post

Simptome de... ?

Share this post


Link to post

De "nepornire "....

Share this post


Link to post

Ce legatura are cu titlul topicului ?

Share this post


Link to post

Sunt sigur- da sigur- ca omul lasa 10 secunde pompa sa se amorseze dupa fiecare rateu.

Nu mai spun ca- fiind nou pe forum- sigur mergea si el cativa km in w-e cu motorul turat cu treapta a III-a, ca sa mai curete bujiile si supapele. Daaaa, siigur. Diagnostic sigur: multiple missfire.

End of offtopic.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post
Masina mea, Aveo 1.4 , 12000km, 1 an vechime, este din nou la service. Ieri seara, a trebuit sa-i dau 9 chei ca sa porneasca ( dupa sationare de o ora). Deoarece acest fenomen ( aleatoriu) ma enerveaza enorm ( aveam intentia datorita consumului urban de 11-12% vineri sa-i pun GPL) am dus-o din nou la service. Sper sa-mi dea un raspuns, nu ca cel de data trecuta :" masina nu are nimic". Primele simtome au aparut acum 5-6 luni.

Si bineinteles, raspunsul a fost ca masina nu are probleme. Simtomele sunt urmatoarele:rotesti cheia, turatia creste pana la 1000-1200 rotatii dupa care scade brusc si se opreste motorul. Dupa 7-9 incercari , masina porneste.Nu stiu ce sa fac. Cred ca am sa-mi aman programarea la montarea instalatiei GPL .

Share this post


Link to post

Are rost tot offtopicul acesta ?

 

PS motorul tau are nevoie de Idle Learn. Gasesti procedura pe forum. Si inca ceva, incearca sa exprimi exact cele ce se petrec, de la a nu mentine turatia de ralanti pana la a nu pleca motorul din 9 chei este o distanta imensa, cel putin in diagnosticare, mai ales cand se face in orb.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Se pot deci sterge offtopic-urile.

Edited by Mircea
Incep cu al tau? Dau si bonus?

Share this post


Link to post

Mda... s-a aprins MIL si la mine. 11000 km. Benzina OMV 100. Fost la Rucom - spus ca trebuie curatate(inlocuite) supape. Bagat in P...da masii de service si fost la Bosch Service. Bagat de baietii de la Bosch camera de luat vederi prin locasul de la bujii si observat: SUPAPE IMPECABILE-CALAMINA 0. Pus pe tester si schimbat sonda lamda- incalzitorul sondei nu mai functiona. Inca o data - ii bag in p...da masii pe cei din service de la chevrolet.

PS Ma gandesc serios sa le fac reclamatie la GM romania. Problema este ca nu am nici un act de la ei prin care sa dovedesc ca au vrut sa schimbe supapele.

Edited by silviu75

Share this post


Link to post

Ceva coduri de eroare pe tester?!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...