Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

For the record:

- eu nu am zis ca Lukoil e prost sau bun. Pur si simplu, nu mi-a inspirat incredere (concluzie trasa si pe baza performatei masinii) si am incetat sa o folosesc.

- tu ai 8V. eu aveam 16V. Different things. Sa nu le combinam.

Share this post


Link to post

... acelasi lucru cand se amesteca motor non-euro cu motor euro2 si cu motor euro3-4. Un motor este strans de organe (de care vrei voi) cu cat norma de anti-poluare este mai mare in detrimentul performantei. Cand pe acelasi motor se cauta cresterea performantelor in paralel cu cresterea normei de anti-poluare, eu astept iarna 2008-2009 cand vor fi in exploatare pe la noi motoarele de 1,2L care dezvolta 84 CP.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Eu personal am bagat numai rompetrol 98 iar de ceva timp am trecut la carrera 100. Nu bag aceata benzina din motive de co ci numai din cauza faptului ca este produsa in austria si am incredere ca e curata. Dar revenind la cifra octanica, am rasfoit mai multe forumuri si am ajuns la concluzia ca daca cu alte benzine fluctueaza ralantiul sau se intampla alte minunatii, cu benzina de 100 nu sunt aceste probleme. Sunt perfect constient de faptul ca cifra octanica ridicata nu face decat sa provoace o ardere mai lenta si e mai rezistenta la detonatii, insa astea sunt concluziile la care am ajuns.(asta daca cifra octanica ce apare la pompa este adevarata). Am aveo de 1.2 si bag carrera 100 si nu-mi convine de loc, dar IMI ESTE FRICA, sa nu patetesc P0300, si traiesc cu aceasta frica.

Sincer nici nu mai stiu ce sa fac, de care benzina sa bag, cum sa ma mai comport cu masina. Sa nu ma intelegeti gresit, sunt multumit de masina, am 11.000 km si nu am avut nici o problema insa exista aceasta temere care planeaza permanent si cred ca multi o au.

Edited by silviu75

Share this post


Link to post

@Silviu75 la motorul de 1,2 nu vei avea probleme cu P0300, asa cum nu au fost probleme la 1,4 8V. :)

Stai linistit baga benzina de 95 si mers normal si nu vei avea probleme.

Edited by MCojo

Share this post


Link to post

Am citit chiar mai sus de @body care are motor de 1.2 si are probleme.

Share this post


Link to post

body are 1.4 16V.

 

Orice motor poate da P300, cu aprindere sau nu a MIL-ului.

1.4 16V are o predispozitie pentru asa ceva.

Tu nu ai de ce sa te ingrijorezi, mai ales daca exploatezi masina corect.

Share this post


Link to post

Hai sa va spun cum exploatez eu masina. Nu stiu daca este corect, nu vreau sa va luati dupa mine si bat in continuare in lemn ca am fost ferit pana in cei 45 KKm de vreo problema de motor.

- mers preponderent urban, de acasa la servici si inapoi; viteza medie pe acest parcurs este de regula SUB 20 Kmph; din totalul de aproape 20 Km ai parcursului, vreo 3-4 ii fac in reprize scurte de 5-10-20-30m, adica bara-la-bara; in situatia asta, rar apuc sa schimb a II-a, dar daca o fac e pe undeva pe la 2500-3000; nu imi place sa merg cu a I-a, motiv pentru care, daca am cat de cat spatiu in fata schimb a II-a cat se poate de repede; evident ca nu se pune problema de talpa; ma mai apuca nervii cateodata, dar imi revin repede :) in rest, ma straduiesc pe cat posibil sa merg cu viteza constanta in cea mai mare treapta posibila; constatarea mea este poti sa reiei o accelerare usoara de la 1500 rpm cu a III-a si ceva sub 2000 in a IV-a, fara ca motorul sa... maraie (nici vorba de zburlire :) ); se intampla destul de rar sa las gaura fata de cel din fata, dar asta nu inseamna ca merg lipit de el

- la intoarcerea acasa trag o fuga pe la 110 Kmph prin pasajul de la Lujerului ca sa arunc noroiul de pe roti si, in a IV-a fiind, se invarte si motorul undeva pe 3500 rpm ca sa nu anchilozeze.

- la drum intins e loc suficient pentru a merge cat mai constant si cu accelerari as zice mai degraba lente; de exemplu, pe Bucuresti-Ploiesti, raman in a V-a in localitati, chiar pana sub 60 si destul de rar reiau cu a IV-a.

- masina nu a vazut niciodata "blana"

- cu cateva exceptii nu am pus decat benzina de 95 si cu ceva mai multe, dar tot putine, doar MOL

- am mers pana pe la vreo 20 KKm pe jumatatea... goala a rezervorului, dupa care am schimbat strategia si merg pe tot :D

- niciodata nu stau sa incalzesc motorul

- am pus o singura data o juma de flacon de ceva cu curatat injectoare intr-o juma de rezervor de benzina (evident, asta se intampla demult), in rest nu am umblat cu alte chimicale

- am curatat odata IAC-ul din curiozitate

- am schimbat bujiile inainte de revizia de 3 ani (sa fi fost vreo 30 si ceva de KKm)

- uleiul si filtrele au fost schimbate anual la revizii (circa 12 KKm interval)

- in service nu s-a umblat niciodata la motor (in afara de schimburile de consumabile)

 

Ei, cam asta ar fi "conduita" mea de user... norocos :D

Share this post


Link to post
....plecat cu aeroterma pe cald cand e rece...

 

Nu vad de ce ar fi contraindicat.

Poti da cateva detalii ?

Share this post


Link to post

Simplu, nepornirea aerotermei permite motorului sa atinga mai reprede temperatura de regim.

Share this post


Link to post

Eu m-am hotarat sa bag benzina de la o singura statie (respectiv MOL) si sa vad daca are vreun efect. Am sa bag EVO. Si am sa evit sa mai merg cu ea in oras. Ii dau doar drumuri inafara pt o perioada sa vedem ce se intampla. La Opel Victoria mi-e frica sa ma mai duc. Sau o sa incerc intr-un service din Harghita am auzit ca sunt f priceputi. Bafta tuturor!

Share this post


Link to post
Hai sa va spun cum exploatez eu masina. Nu stiu daca este corect, nu vreau sa va luati dupa mine...

 

Cateva mentionari din exploatarea ta chiar nu sunt recomandate...ce mi-au sarit in special in ochi au fost pornirea fara incalzire de pe loc si turatii de 1500-2000 in vitezele 3 si 4.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Mai citeste manualul. Pornirea de pe loc se face la maxim 30 de secunde dupa pornirea motorului. Stand pe loc ''sa se mai incalzeasca'' nu faci altceva decat sa arzi benzina si sa infunzi catalizatoare.

Share this post


Link to post

@Mircea > in sezonul rece, la prima pornire, nu cred ca-i inteligent sa pornesti de pe loc pana cand turatia de ralanti nu ajunge la 125% din valoarea normala. Daca s-ar proceda asa, n-ar mai exista unele cazuri de MIL aprins si catalizatoare schimbate prematur. In functie de temperatura de pe durata nefunctionarii, este nevoie si de minim 2 min. pentru a putea pleca linistit de pe loc. "Alergatul printre blocuri", la doar 1200-1500 rpm, cu motorul rece nu-i tocmai ce vrea motorul tau pe benzina. Daca excursia iti permite sa mergi intre 2000-3000 rpm pana cand indicatorul de temp. motor se ridica pana la prima linie, atunci se poate aplica procedura ta.

Share this post


Link to post

Mi-am luat masina din service. Au dat cu un fel de spray. A mers minunat pana la servici. Pana seara s-a racit si cand am plecat acasa am simtit un tremurat timid la ralanti. A doua zi dimineata s-a aprins din nou check engine-ul. Am dus-o urgent inapoi la service la baieti si acum astept sa vad ce mai fac. Mi-au spus ca eroarea ar fi fost miss fire pe cilindrul 4 desi eroarea pe care am gasit-o cu Sato a fost p300 multiple missfire. Am cumparat si bujii noi pe care sa le schimbe. Sa vedem daca tine mai mult de 1 zi reparatia :)

Share this post


Link to post

Ce bujii ai cumparat (marca + model) ?

Share this post


Link to post

NGK BKR6E-11 de la Volksparts

Share this post


Link to post

Eu as fi incercat niste Brisk DR15TC-1 Extra.

Share this post


Link to post

Am mers dupa indicatiile de pe forum. Care ar fi diferenta? In ce masura bujiile noi ma ajuta in problema mea?

Share this post


Link to post

In cazurile de misfire, bujia, poate, joaca un rol esential. Bujiile acestea sunt cu 3+1 electrozi, deci, au o probabilitate mai mare de aprindere si o dispunere simetrica a electrozilor se preteaza pentru o bujie montata in capul pistonului (motor DOHC). In plus, am observat ca scara de temperaturi a bujiilor Brisk se potriveste cu motoarele Daewoo. Utilizarea acestei bujii nu este o recomandare, doar o sugestie de experimentat.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Poti incerca si bujii Gm pentru Opel de 4+1 electrozi,eu de alea am pe Kalos 1.4 16V si merg super...mi le-au pus ei default la revizia anterioara

Share this post


Link to post

si la mine s-a aprins tot dupa o alimentare cu Rompetrol, si am dat vina pe coincidenta, dar se pare ca nu numai mie mi se intampla...

partea si mai misto a fost cand m-am dus a service, mi-au resetat BC-ul, si totul a fost ok, dupa. Am plecat de acolo cu "indicatiile pretioase" sa merg mai turat. Le-am explicat ca nu e cazul, ca deja merg in turatii mai mari decat or sa mearga ei vreodata. Si s-au convind de asta dupa o scurta perioada cand am fost sa schimb discurile de frana. Dupa ce le-au dat jos, si le-au schimbat, au venit la mine si-mi zic sa nu mai merg asa "sus" sa o las mai moale ca "uite ce se intampla" :D

 

in sfarsit, acum am 35k si nu am mai patit nimic de genu'. Si sper sa nici nu se mai intample, nici mie nici altui posesor de aveo.

Share this post


Link to post

Deci.. am scos masina din nou din service si am ajuns de unde am pornit. Din nou apare becul aprins. Din nou tremura la ralanti. Din nou nu are demaraj. Cei de la dibass au spus ca urmatoare miscare ar fi sa-mi schimbe supapele ceea ce m-ar costa vreo 13 milioane. Mai mult de atat nu se poate face. Practic m-au tzapit de 1mil jumate. Sprayul a ajutat masina 1 zi!!! Ce se mai poate face? Tind sa nu-i cred!

 

Iata cum aratau vechile bujii

post-9422-1195548066_thumb.jpg

post-9422-1195548076_thumb.jpg

Edited by Jinx

Share this post


Link to post

Jinx, alea sunt bujiile originale sau le-ai mai schimbat, pentru ca vad ca sunt japoneze. Cat ai mers cu ele?

 

ps sunt cam afumate, era bine daca puteai sa faci o poza de sus la electrod

Edited by silviu75

Share this post


Link to post

Sunt schimbate. Sunt modelul recomandat de Chevy, dar Made in Japan (cele originale erau Made in Koreea).

Share this post


Link to post

Eu chiar ca nu mai inteleg. Bun, te duci cu masina la service cu tremuraturi, bec aprins, lipsa de putere. Aia dau cu un spray, masina merge bine pentru o zi si iar incepe. Practic daca sprayul ala ar curata supapele simptomele nu ar trebui sa apara asa curan pentru ca ma gandesc ca intr-o singura zi nu au cum sa se formeze la loc depunerile. De aici trag concluzia ca sprayul ala nu a facut nimic la supape ci probabil a curatat bujiile care intradevar se pot ancrasa mult mai rapid. Cred ca totusi problema nu vine de la supape.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...